Vliegbeestjes-plaag, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Vliegbeestjes-plaag, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:14

Wij hebben sinds een paar maanden (rondom de zomermaanden) last van hele kleine vliegjes.

Het begon eigenlijk in de pedaalemmer. Die eens een keer goed schoongemaakt, hoewel hij niet 'zichtbaar vies' was. Ook sindsdien alleen maar droog spul erin gegooid, etensresten ed direct de duobak in. Maar nu zitten ze dus overal... Ik heb gisteren bij toeval een erg rotte sinaasappel ontdekt, die is nu weg. Maar de vliegjes lijken alweer toegenomen in hoeveelheid Verward Ik zou eigenlijk niet weten waardoor het er zoveel zijn, ik zie nergens open verpakkingen of rottende dingen liggen.

Gisteren ook een paar "vliegenvallen" gekocht, vleesetende plantjes. Ze trekken de vliegjes idd aan en er zijn al wat blaadjes of hoe je ze ook wilt noemen dicht, maar ik vrees dat er teveel vliegjes voor de plantjes zijn Clown De vliegjes zitten nu vooral op de plantjes en op stekkers en stopcontacten.

Iemand een tip om dit nu al ietwat in te perken? Dit is gewoon erg irritant, ik kan nu echt helemaal niks laten liggen. Suikerbieten zien binnen no-time zwart, verpakkingen worden aangevallen, zelfs de poetsdoek ziet zwart als ik 'm niet opruim Scheve mond

Schimmelig

Re: Vliegbeestjes-plaag, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:15

Huisdieren uit de weg en zo'n erg giftige spray inzetten? Zo ben je er wel binnen no-time vanaf Nagelbijten / Gniffelen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:22

Ik heb dat idd al overwogen, maar ik vind dat niet zo'n prettig idee aangezien het vooral in de keuken is. Nagelbijten / Gniffelen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:27

Ik zou even goed in m'n keukenkastjes kijken, vooral in kartonnen verpakkingen (ook al denk je dat ze goed dicht zijn). Alle kastjes uitruimen en flink schoonmaken en zo min mogelijk kartonnen verpakkingen laten staan. Ik had namelijk ook last van beestjes in de keuken, terwijl ik ook geen etensresten had staan, bleek dus dat er allemaal beestjes in de bloem zaten (erg lekker om te ontdekken ja...), dus misschien dat het bij jou ook zoiets is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:04

Er móet iets liggen wat rot, ik heb dit ook gehad jaren geleden,
het zijn fruisvliegjes...Idd even goed zoeken, bij mij was een vergeten tas met rabarberstelen de oorzaak....
Anders....toch de gifspuit voor eventjes.
Dat ze van alles aanvallen is wel heel vervelend.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:27

Chiqa, ook lekker om zoiets te ontdekken! Gatsie, kan me helemaal voorstellen hoe het eruit ziet Tong uitsteken Hier ook wel eens gehad. Verder ga ik met de rest van de bokkers mee. Er moet IETS zijn waardoor die stomme beestjes tevoorschijn komen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:16

Zijn ze kleiner dan de normale fruitvliegjes ??
Die heb ik ook, word er dol van......... heb alles al op de kop gehad, nog niet ontdekt waar ze vandaan komen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 14:18

Hoe groot is een normaal fruitvliegje? Blond

Overigens zou het me niet verbazen als ze 'nergens' vandaan komen. We hebben ook elk najaar een pissenbeddenplaag Misselijk en we hebben ook last van lieveheersbeestjesplagen...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:01

Tja............ik weet alleen dat ze nog wat kleiner lijken...hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:02

Fruitvliegjes zijn van ie hele kleine vliegjes die heel sloom vliegen en ze lijken wel steeds in je gezicht te vliegen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:34

Nou, ik ben toch aan het gif gegaan. Scheve mond

Ik heb de kastjes niet 'uitgemest', wel vluchtig doorgelopen en er lijkt niks te liggen. Nergens komen vliegjes uit en ze zitten sowieso niet in de kast.

Straks na het eten wilde ik afruimen, zet de borden in de gootsteen (zodat ik de afwasmachine open kon maken) en er vliegt me toch een horde beestjes rond... Ziek Bah zeg. Net van te voren maakte vriendlief de grote fout om zijn glas drinken op tafel te zetten. 5 minuten later dreven er 4 vliegjes in Scheve mond

Net even snel naar de Praxis gegaan, insectenspul gehaald. En gootsteenontstopper. Ze zaten nu allemaal bij de gootsteen. Ik verwacht niet dat het wat uithaalt aangezien ze pas sinds vanavond bij de gootsteen zitten, maar you never know. Alles staat nu open beneden en ik hóóp dat het een beetje helpt... *zucht*

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:38

Als het echt heel hardnekkig wordt is haarspray met een aansteker nog een aanrader Tong uitsteken Brandblusser wel bij de hand he! Clown

No kidding, het zijn vervelende beestjes. Altijd vuilnisbak goed dicht en nergens een sinaasappel te lang laten liggen, want dan is het feest Vork

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:35

Een bak(je) met azijn en wat afwasmiddel werkt erg goed. Wel zorgen dat je zelf uit de buurt bent en achteraf deur/raam openzetten want het ruikt vreselijk, maar als het goed is komen ze er massaal op af!