Heeft iemand de Havo-opleiding bij de LOI gedaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Heeft iemand de Havo-opleiding bij de LOI gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 17:51

Ik ben misschien van plan om naast mijn MBO opleiding via de LOI Havo te gaan doen (ja, ik word nog eens fanatiek!), maar nu wil ik graag weten of iemand anders dat ook gedaan heeft, en of het beviel, hoe lang het precies duurde, enzovoort.

Iemand?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:17

Een vriendin van me doet nu vwo via de loi en haar bevalt het prima!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:17

En moet je dan alle vakken doen of gewoon 7? (of kun je bijvoorbeeld ook nog steeds deelcertificaten halen?)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:31

Ik raad het je heel erg af, nadat ik van school ben afgegaan heb ik geprobeerd wat certificaten via de LOI te halen. Dit is niet gelukt, de manier waarop de stof geschreven werd was heel anders dan ik gewend was, moeilijker te begrijpen. De examens, toetsen e.d. schijnen ook een stuk moeilijker te zijn heb ik gehoord van mensen die wel aan het examen toegekomen zijn.

En daarbij, je moet heel veel motivatie hebben wil je savonds of op je vrije dag gaan studeren.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:21

Dat is waar motivatie moet je hebben, maar waarom wil je eigenlijk een HAVo diploma met een mbo kun je toch ook doorstromen naar het HBO?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 19:29

Omdat ik nu in de eerste zit, en als zo'n opleiding minder lang duurt dan drie jaar, ik dus eerder zou kunnen beginnen met het HBO. Ik heb al twee jaar verspeeld namelijk, dus ik wil het liefst zo snel mogelijk klaar zijn. Als ik eerst mijn MBO opleiding afmaak en daarna HBO ga doen ben ik 25 of 26 als ik van school afkom...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:28

Dat je examens moeilijker zijn dan op school is onzin. Het zijn namelijk de zelfde examens. Ik heb 2 certificaten gehaald via de LOI.
Dat het moeilijker is om een heel diploma te halen kan ik me wel voorstellen. Ik had immers al 6 jaar les gehad en hoefde alleen maar de examenstof te leren. Om nu helemaal een diploma te halen lijkt me moeilijk, zeker naast je MBO opleiding. Waarschijnlijk zou je het dan toch in 2 a 3 jaar moeten doen omdat het anders te veel werk is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:07

Idd, in heel NL worden dezelfde middelbare schoolexamens afgenomen. Dat is in de wet vastgelegd, dus die van de LOI kunnen nooit moeilijker zijn.

Het lijkt me zwaar hoor, om nog eens Havo naast je MBO te doen. En ik kan me voorstellen dat je het een vervelend vooruitzicht vindt om 'pas' op je 25e of 26e van het HBO af te komen, maar je bent bij lange na niet de enige. Het stikt daar van de studenten die na hun 20e zijn begonnen. En ergens heeft dat ook zo z'n voordelen: je hebt al wat meer gezien en gedaan dan je studiegenoten van 17/18.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:11

Ik heb 5 VWO cetrificaten via de NTI gehaald. Principe is hetzelfde maar de prijs was iets gunstiger. Je moet inderdaad wel voldoende motivatie hebben en een beetje zelfstandig kuinnen werken, bij problemen kun je met een docent contact opnemen maar het is niet zo dat alles wordt voorgekauwd zoals op de middelbare school.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:13

Ben het wel met Karin eens.
Als ik klaar ben met mijn HBO ben ik bijna 25. En kom ik in het onderwijs terecht. Heb soms echt het gevoel dat ik nog een 'jonkie' ben vergeleken met mijn collega's. Vind het een prima leeftijd om aan het werk te gaan. Een paar jaar geleden was ik daar ook nog niet klaar voor geweest.
Mijn leeftijd is absoluut niet abnormaal in het HBO, ik zit met mensen in de klas die direct van het Atheneum komen en dus een paar jaar jonger zijn, maar ook mensen die een paar jaar gewerkt hebben en nog ouder zijn dan ik.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 15:32

Ik zou het ook geen ramp vinden, maar toch... als er een andere optie is zou ik die graag willen proberen!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:04

Ik ken iemand die op haar 26e weer begonnen is met een HBO-studie. Dus die leeftijd valt vast wel mee!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 21:07

Ik ben ook niet bang dat ik te oud ben ofzo... Ik wil ten eerste graag weg hier, en aangezien de HBO opleiding aan de andere kant van het land zit (degene die ik wil doen dan) is dat al een mooie bijkomstigheid, en ik wil gewoon graag zo snel mogelijk werken!

Zijn er niet meer mensen die zo'n LOI opleiding hebben gedaan?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Lalidan, LiDi, luuntje, Maren, pony33 en 201 bezoekers