digitale fotocamera kenners, hulp gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

digitale fotocamera kenners, hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:21

Onze camera heeft het voor de 4e keer begeven.
Nu wil ik van de winkel een nieuwe, kijken of het lukt Lachen

We hebben nu een sony met een 128 mb memorycard.
Dus het zou handig zijn om weer een sony te nemen.
Nu heb ik net op de site van sony gekeken www.sony.nl
En twijfel tussen 2 cameras.
de Dsc- F717
en de Dsc- F707
Nu heb ik er verder helemaal geen verstand van.
Dus wat vinden jullie van deze camera's of zeggen jullie, niet doen een andere is beter.
En kun je met 1 van deze camera's knippen, net als met een spiegelreflex camera?
En makkelijk van beweegende beelden?

Alvast bedankt voor de hulp.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:26

wij hebben een DSC-P51 met een 128 MB kaart, werkt perfect en goede qualiteit, maar als het niet te veel over prijs uitmaakt dan zou ik de DSC-F717 nemen, die is namelijk beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:29

Waarom beter?
In welke opzichten?

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:33

zoom, het zelfde megapixels, kijk maar es naar de specs en wat het erop en eraan heeft, de DSC-F707 heeft een 5X zoom BV en de 717 een 10X

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:35

De F717 heeft tevens een ISO 800 erop, dat betekend dat je je camera heel lichtgevoelig kan instellen en zelfs in het bijna (helemaal) donker, foto's kan maken. Voor normale fototoestellen zijn er rolletjes van 100, 200 en 400, dus je kunt zien dat 800 erg veel is als je weet dat je met 400 in redelijk donkere ruimtes zonder flitser al goed kan knippen. En dit is GEEN digitale spiegelreflex, die zijn nog een heel stuk duurder...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:37

stitch schreef:
zoom, het zelfde megapixels, kijk maar es naar de specs en wat het erop en eraan heeft, de DSC-F707 heeft een 5X zoom BV en de 717 een 10X


ze hebben precies dezelfde zoom carlos... en het gaat toch voornamelijk om de optische zoom, de digitale vergroot alleen de pixels en dat gaat ten koste van de kwaliteit. 5x optische zoom is erg netjes.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:38

Wij hebben de Sony P71 erg goede kwaliteit foto's!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:40

Dat is eigenlijk middenclass van de digi's van Sony, deze camera's kunnen denk ik wel onder topclass gerekend worden. Bovendien is de P7 nog een stuk beter als de P71 hoewel die net op de rand van midden en topclass ligt. Deze toestelen F717 en F707 hebben toch een stuk meer opties en een betere lens. Maar ik ben het wel met Tony eens dat die middenclass camera's ook een heel mooi beeld produceren.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:48

die DSC-F717 is wel een sjieke:

5.0 effectieve Megapixel Super HAD CCD

Carl Zeiss Vario Sonnar-lens

5X optische zoom (Carl Zeiss-lens)

10x Precision Digital zoom

Roterende veelhoeklens

Nightshot / Nightframing

Handmatige scherpstel-/zoomring

Hot Shoe

Histogramindicator

Hogesnelheidsoverdracht via USB

ISO 800

Sluitervoorkeuze

Diafragmavoorkeuze

Hologram AF

AE Bracketing

Multi Pattern Measuring

Heldere kleur NR

mooi ding, kan niks anders over zeggen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:14

Ik heb de voorloper van de 707 een paar jaar geleden gekocht. Prima camera. Echter :
In de praktijk gebruik ik de "zware foto's" eigenlijk zelden .
De Sony batterijen zijn buitengewoon slecht. Na een tijdje houden ze er gewoon mee op. Ik heb er nu 3 gehad en ook voor mijn video camera van Sony gebruik ik die dingen en ze zijn allemaal slecht . En heel duur wanneer je ze nabestelt. En dat zal je moeten doen anders heb je niets aan je dure apparatuurdingetjes.
Maar dan toch weer een Sony cameratje erbij gekocht : ik weet even niet het type , maar heeeel klein , minder pixels , wel bewegend beeld. Heel leuk dingetje voor erbij. Even gekeken DSC U 10 dus.
Het bewegende beeld is trouwens heel handig , kleine goed te versturen filmpjes, handig en snel.