Handtekeningvervalsing door TNT???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Handtekeningvervalsing door TNT???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 14:46

Vorige week dinsdag heb ik bij 123inkt.nl inkt voor de printer besteld. Op de site werd beloofd binnen 24 uur bezorgd zou worden. Vrijdag had ik het pakket nog steeds niet ontvangen, toen heb ik via de mial contact opgenomen met het bedrijf en kreeg netjes een mail terug met het bericht dat het pakket nogmaals zou worden opgestuurd.

Afgelopen dinsdag ontving ik 1 pakketje, wij waren niet thuis en vonden het pakketje in de garage.

Vandaag werd ik gebeld door het bedrijf 123inkt.nl met de mededeling dat wij het 2e pakketje terug moesten sturen, omdat die dubbel was gestuurd. Deze hadden wij nooit ontvangen, dus vroeg ik hierna. De man aan de andere kant van de lijn, legde constant de nadrukking dat wij voor 2 pakketjes hadden getekend en hij dus op deze manier kon bewijzen dat er 2 pakketjes waren. Er was niemand thuis dus er kon niemand hebben getekend, hiermee confronteerde ik hem en na lang doorvragen kreeg ik de handtekening via de email gestuurd. Deze handtekeningen waren vervalst!! Het leek niet eens op een handtekening van iemand uit ons gezin. Ook hebben wij bij de buren gecheckt, maar ook hun hadden niet getekend namens ons.

Ik heb doordat het 1e pakketje in de garage werd gevonden, nog nagekeken of er niet ergens een 2e pakketje lag en dat was wel het geval. Die lag in de hoek naast de fiets, blijkbaar heeft de postbode het pakketje op de fiets gelegd en is deze eraf gevallen. Dit pakketje zullen we dan ook terug gaan sturen.

Maar er is nooit door ons voor ontvangst getekend, wel zijn er 2 handtekeningen Verward deze heb ik, maar die zijn onmogelijk van iemand uit ons gezin! Wat kan ik hieraan doen, want dit is toch echt handtekening vervalsing, door (wat bij mij het eerste binnenschiet) de tnt-bezorger.

Hebben jullie tips over wat ik kan doen??
Laatst bijgewerkt door Monica_86 op 01-11-07 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Handtekeningvervalsing door TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:49

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:50

Dit is redelijk onbeschoft, als het zo is Knipoog.
Ik zou even bellen met de TNT en vragen hoe het mogelijk is dat hun -zonder dat er iemand thuis is- een pakketje afleveren, en daar een handtekening krijgen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:52

ik heb de laatste tijd ook alleen maar problemen met Tnt..
Pakjes die wel erg lang onderweg zijn
pakjes die bij de buren worden afgeleverd zonder dat er een briefje in de bus wordt gedaan waar dit is afgeleverd...
enz enz..
erg vervelend als je iets verstuurd en daarna bijna word beschuldigd dat je iets niet verstuurd hebt... ik vraag mensen voortaan nog een paar dagen geduld te hebben en gelukkig komt het iedere keer nog goed..

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:56

Monica_86

Re: Handtekeningvervalsing door TNT???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:02

Dankje Manny!!

Ik heb contact gehad met TNT en hun starten (volgens degene die ik aan de telefoon had) een onderzoek.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:06

Ik werk zelf bij de TNT (als ik in NL ben dan Knipoog) en dit is typisch een geval van de chauffeur die zelf handtekeningen zet om de pakjes maar kwijt te komen. Gebeurt vaak, omdat subcontracters per uitgereikte zending betaald krijgen. Maargoed, het valt onder fraude en die chauffeur zit helemaal fout. Je kunt een klacht indienen via klantenservice (nummer is wel ergens te vinden op de site). Zou ik wel doen, want dit soort dingen kan echt niet

Edit: ik zie dat je al gebeld hebt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:06

Citaat:
Als consument kun je met je klachten niet bij TNT terecht. De winkel schakelt TNT wel in als vervoerder, maar uiteindelijk is de winkel verantwoordelijk naar de klant en dus ook voor het nalaten van TNT. Bij problemen met het bezorgen van een pakket kun je de winkel hierop aanspreken en het geld van de bestelling terugvragen. Als de winkel de problemen niet oplost, kun je terecht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. De winkel moet dan wel aangesloten zijn bij deze branchevereniging.

Uit de link van Kassa heb je er dus niet zoveel aan je klacht bij TNT te leggen als ik het goed begrijp?

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:09

Inderdaad en dit komt ook van de link, van kassa

Wel laat TNT aan de telefoon tegen Kassa weten, over de handtekeningen van klanten:

"De handtekening van de geadresseerde is voor ons geen controle-instrument. Al zou Mickey Mouse ondertekenen, dat is ons om het even."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:10

Wat heeft tekenen dan voor nut vraag ik me af....?

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:13

Jah inderdaad, waarom tekenen als het toch niet gebruikt word als controlemiddel Verward
Uit het artikel op kassa, begreep ik dat je beter via UPS kan versturen want die vragen bij de bezorging om een id-bewijs en handtekening.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:19

Monica_86 schreef:
"De handtekening van de geadresseerde is voor ons geen controle-instrument. Al zou Mickey Mouse ondertekenen, dat is ons om het even."

Ehm... de *valt van verbazing van stoel* smilie kan ik even niet vinden, maar als (onofficiele) woordvoerster van TNT wil ik even zeggen dat dit echt compleet tegen alle vormen van beleid ingaat zoals ik ze ken.

Het vervalsen (dus zelf zetten) van handtekeningen is een ernstig probleem binnen TNT en valt echt onder fraude. Chauffeurs die zich hieraan schuldig maken, kunnen rekenen op de aandacht van de bedrijfsrecherche. Zeker als er ook nog pakjes 'kwijtraken', lopen ze het risico om er domweg uit te vliegen.

Ik ben planbaliemedewerker en een van mijn taken is het afhandelen van klachten die via klantenservice binnenkomen. Bij een klacht waarbij de klant aangeeft dat hij/zij geen handtekening heeft gezet, maar er wel een op de distributielijst staat, pak ik de betreffende lijst erbij en ga ik handtekeningen vergelijken. Als ik naar mijn mening duidelijke overeenkomsten zie tussen de handtekening waarover een klacht is en andere handtekeningen op de lijst of met die van de chauffeur zelf, dan geef ik dat door aan de vestigingsmanager. Ik heb hierbij alleen een signalerende functie, maar weet dat nadat ik dit soort dingen 'doorspeel', ze echt wel serieus opgenomen worden.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:23

Jah de mevrouw die ik daarnet aan de lijn had was ook heel vriendelijk en na mijn idee nam ze het wel serieus. Ook lijken de handtekeningen (die gezet zijn en die van ons) totaal niet op elkaar