wat voor vervolgopleiding

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

missy_m

wat voor vervolgopleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 19:12

ik ben nu eindelijk een beetje mezelf aan het orienteren op vervolg studies (WO) lekker laat idd Schijnheilig (6vwo) Ik weet echt niet wat ik wil... nog meer mensen die daar last van hebben?? Ik zie bij elke studie wel minpunten, ik heb nergens het idee dat het ECHT wat voor mij is (weet iemand nog een goede test ofzo Haha! ). Tot nu toe heb ik deze studies die wel in aanmerking komen:

Algemene gezondheids wetenschappen
Biomedische wetenschappen
Medische Biologie
Diergeneeskunde
Milieu -gezondheidswetenschappen/maatschappijwetenschappen/natuurwetenschappen
Tandheelkunde
Bodem-water-en atmosfeer
bos en natuurbeheer
Dierwetenschappen
Internationale ontwikkelingsstudies
Landinrichting
Milieukunde
Voeding en gezondheid
Farmacie
Internationaal-europees recht
beleids-en-organisatie wetenschappen

Zoals je ziet een heel gevarieerd lijstje Haha! Als iemand meer over een van deze studies kan vertellen zou ik dat heel leuk vinden Lachen (wat is bv het grote verschil dus biomedische wetenschappen en medische biologie). Ik ben nu wel al die boekjes aan het doorspitten maar wat info van iemand die zo'n studie ook daadwerkelijk volgt/gevolgd heeft is altijd handig

Laatst bijgewerkt door missy_m op 15-11-02 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't hate me cause you ain't me!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:32

Hoi Missy!

Ik heb er ook een tijd lang last van gehad en heb ook een opleiding afgemaakt die ik aan het einde ook niet meer leuk vond. Maar ik moest toch een diploma hebben... In die tijd dat ik het niet meer leuk vond heb ik ook allerlei folder aangevraagd en zo een aantal uitgekozen. Tevens heb ik een beroepentest gedaan. Daar heb ik veel aangehad. Niet bij zo'n groot instituut, deze was juist erg persoonlijk. Je krijgt dan testen over je interesses maar ook over je persoonlijkheid en je intelligentie.
Misschien een idee.. Beter daar wat geld aan uitgeven dan verkeerd kiezen!

Oscar
Forumcoordinator

Re: twijfelmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:18

missy_m schreef:
Als iemand meer over een van deze studies kan vertellen zou ik dat heel leuk vinden Lachen (wat is bv het grote verschil dus biomedische wetenschappen en medische biologie).

Vraag eens aan Margreet, die kan het je vast en zeker haarfijn uitleggen, ze studeert nl. medische biologie !

Margreet

Re: twijfelmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:00

Oscar"]
[quote="missy_m schreef:
Als iemand meer over een van deze studies kan vertellen zou ik dat heel leuk vinden Lachen (wat is bv het grote verschil dus biomedische wetenschappen en medische biologie).

Vraag eens aan Margreet, die kan het je vast en zeker haarfijn uitleggen, ze studeert nl. medische biologie !
[/quote]

Haha!

Het was eerst een 4 jarige opleiding en toen heette het medische biologie. Sinds een paar jaar is het een 5 jarige opleiding en heet het biomedische wetenschappen, andere naam om het verschil aan te geven. De inhoud van de opleiding is ook wel iets veranderd, maar dat moet je meer zien als meer ruimte voor stages en meer diepgang dan echt wezenlijke veranderingen.
Medische biologie studeren kan dus niet meer (iig niet aan de VU waar ik studeer), biomedische wetenschappen nog wel.

Als je meer wilt weten over biomedische wetenschappen kun je me altijd een PB sturen, ik ben nu 4e jaars.

Nulla tenaci invia est via

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:01

Uhm.....tja ik zit dus met hetzelde probleem. Ben dit jaar begonnen aan oudheidkunde aan de VU, maar ben nu net gestopt. Heb ook geen idee wat ik wil. Ik ben geen andere studie (WO) tegen gekomen die me echt super lijkt, dus richt me nu ook op HBO. Misschien tip om daar ook eens te kijken? Is heel ander soort onderwijs natuurlijk en als je graag toch de master-titel wil, dan kan je dat heel vaak nog doen na je hbo-bachelor. En heb je dus hetzelfde.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:02

Ow ja, en wat die namen betreft, dit kan ook gewoon verschillend zijn per universiteit. Heb je bij meer studies. Bijv. Bedrijfskunde/Bedrijfswetenschappen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:45

Hihi, je lijkt mij wel. ik heb pas in februari van mijn eindexamenjaar een definitieve keus gemaakt volgens mij...Heb in ieder geval nog een keer gewijzigd bij de IBG-groep Lachen

Ik ben geneeskunde gaa studeren(nu drie maanden bezig) en weet nu zeker dat ik toch de goede keus heb gemaakt Party!! Heb het echt heel erg naar mijn zin Party!!
Misschien is het een goed idee om nog een keer heel goed door je lijstje te gaan(wat wil je nu het liefste?), want er staan een aantal heel verschillende dingen tussen Haha! (had ik ook last van Schijnheilig )
En anders kun je misschien nog eens naar een open dag(bekijk bijv. de indeling van de studies eens) of een meeloopdag proberen te regelen.

Iig succes met je keuze!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie