Daar moesten wij de hele week zijn, maar morgen niet dus. Ik had een zware schoudertas bij me, een roze van Puma omdat ik direct door na Groningen ging , even op de koffie bij moeders en morgen na me lieve vriend toe.
Maar we moesten nog een stuk lopen helemaal naar een ven toe achter in het bos. En die tas drukte enorm op m,n schouders en wij hebben toestemming om van de paden af te gaan, het bos in. Dus dat doen wij ook anders mis je vrij veel dingen.
Dus liepen we over ene vrij afgelegen pad een stukje het bos in, daar was een grote boom omgevallen en de kluit stak uit de grond. Dus kwamen wij op het idee om mijn tas in te graven onder die omgevallen boom dan kon ik lekker door banjeren. Ik die tas ingegraven, takken erover en zand. En je zag die hele tas niet meer. Goed dus.
Dachten wij...
Totdat we over een uur terugkwamen en ik wilde mijn tas halen, uitgegraven en weg. Ik dus roepen hij is weg! Zei dachten dat ik een grapje maakte, maar niet dus. Mijn tas was echt weg, met mijn pinpas erin, Veroersbewijs, ID-kaart, kleren etc. Jaja ik weet het

Ik helemaal in paniek, 20 keer de boswachter op 3 nummers proberen te bellen maar voicemail en werd niet opgenomen. Vriendlief gebeld (alsof die er wat aan kan doen haha

Naar de parkeerplaats gelopen in prullebakken gekeken en alles. Toen naar Dhr. Duintjer gegaan die in het bos woont en daar gevraagd die wist ook niks, en op dat moment werd ik gebeld.
Politie. Ja met Lilian. Ja goedemiddag politiebureau Borger, na een paar vragen vertelde ze dat mensen die aan het wandelen waren met een hond de tas hadden gevonden. Hoe? De mensen hadden een staande hond (die wijst het wild aan met voorpoot) Maar die hond was van de paden gegaan, was gaan blaffen en met z,n poot vooruit na de tas. Dus die vrouw dacht dat het een gewond beest was en liep erheen.
Alleen vonden ze geen gewond beest maar een tas die ingegraven was, met een ID-kaart en pinpas, de krant van vandaag, kleren etc. Dus die mensen politie gebeld tas naar bureau gebracht en daar dachten ze nu ook meteen een tas gevonden met hele inhoud en geen meisje.

Ze hadden dus meteen allerlei informatie over mij ingewonnen een opsoringsteam met speurhonden stond klaar om het bos in te gaan, maar voordat ze dat deden toch mijn mobiele nummer gebeld en gelukkig nam ik op. Meneer Duintjer heeft ons na politiebureau gebracht en daar kon ik me tas weer ophalen. Ze waren wel geschrokken op het bureau ze zeiden ja er gebeuren de laatste tijd zulke rare dingen. En mensen leggen wel vaker even hun tas weg met bijvoorbeeld regenkleding erin,extra trui of eten en halen dat later op. Maar bij mij zat er een ID-kaart en alles in. Gelukkig konden ze er toch wel om lachen achteraf en ik ook, en Marjolein helemaal die bleef maar zeggen ik heb weer wat leuks te vertellen van het weekend!

Nouja, één ding heb ik wel weer geleerd. Dit doe ik nooooit weer! Wat ben ik geschrokken zeg! En die mensen die hem vonden en politie natuurlijk ook... Achteraf gezien een hele domme actie! Maar op dat moment dacht ik die tas vind niemand en ik haal hem over 1 uur op...
Kan er nu wel om lachen maar heb mijn lesje wel geleerd!

Groetjes Lilian!