roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

PrinsesJ

roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:51

ik rook dus zelf wel
helaas alweer bijna 5 jaar,,
mijn ouders accepteren het gewoon (iedereen rookt hier)
maar hoe denken jou ouders er over vrienden omgeven en vooral jij zelf!!??

bromfiets

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:53

100% rokers in de poll (met alleen mijn stem Tong uitsteken)

Mijn ouders accepteren het gewoon net als de meeste andere mensen in mijn omgeving. Alleen mijn (zeer binnenkort ex) vriend vindt het zogenaamd heel vies. Als ik alleen nog maar naar het pakje grijp gaat hij al kuchen en met zijn handen wapperen. En dat terwijl hij zelf sigaren rookt Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:55

Tja, als je graag 15 jaar eerder dood wil, moet je het vooral doen...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:55

sigaren dat is pas vies!! ,,
heb 2 jaar in de horeca gewerkt ook in een luxe restaurant..
en dan staken de ''luxe'' mannen na het eten zo'n vieze vanille sigaar op..kreeg er elke keer koppijn van,, en dan zijn deze ook nog zo netjs om hem op te steken wanneer vrouwlief nog aan het eten is :S

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:56

Ik rook niet, nooit gedaan ook en vind het vreselijk vies... Vind het dus ook een prima plan om de horeca rookvrij te maken want heb nauwelijks rokers in mijn omgeving, maar als ik ga stappen stinken mijn kleren en mijn haar toch naar de rook van anderen en ben natuurlijk gelijk een meeroker... Doodzonde dus Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:57

PrinsesJ schreef:
sigaren dat is pas vies!! ,,
heb 2 jaar in de horeca gewerkt ook in een luxe restaurant..
en dan staken de ''luxe'' mannen na het eten zo'n vieze vanille sigaar op..kreeg er elke keer koppijn van,, en dan zijn deze ook nog zo netjs om hem op te steken wanneer vrouwlief nog aan het eten is :S

En dan vind ik vanillesigaren nog tamelijk lekker ruiken...

Mijn vriend rookt van die hele grote waar je 1,5 tot 2 uur mee doet.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:57

Ik heb gerookt en niet zo zuinig ook.
Na 6 jaar kapte ik ermee van de een op de andere dag.
Dit hield ik een jaar vol tot ik weer in de verleiding kwam, ( was nog jong en onbezonnen Haha! )
Toen weer eens 7 jaar later, wederom gestopt.
Ik vond het wel welletjes zo.
Nu inmiddels alweer bijna een jaar rookvrij en het bevalt me prima.

Roken is duur en ongezond dus waarom nog roken Knipoog

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:58

de regering wil roken bijna gewoon gaan verbieden. maar de regering verdient elk jaar wel miljoenen aan de rokers.. een vrij horeca gelegenheid verplicht als dat er door heen komt.. kunnen veel restaurants zijn/haar deuren sluiten.. als ik zelf in een restaurant zit en vrij dicht bij andere tafels vraag ik het altijd.. doe dan een rookvrij en een rook gedeelte..lijkt mij

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:58

Ik rook zelf niet, zal het ook nooit gaan doen (zeg nooit nooit Bloos ben het iig niet van plan)
Ik vind het echt vies als iemand bij mij in de buurt zit te roken, tegen me moeder zeg ik dat gewoon, dat ze even buiten moet gaan zitten, maar tegen vrienden kan ik dit toch wel moeilijk zeggen. Vind het wel een prima dat horeca rookvrij word.

Ik vind het toch altijd jammer als wel-rokers wel gaan zitten roken, en de rest maar een beetje moet gaan zitten 'meeroken', niet iedereen wil eerder dood.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:58

Ik vind roken ontzetten smerig!
Hier thuis rookt alleen mijn moeder.

Het is ongezond, stinkt en duur.
Wat is nou een goede reden om te gaan roken??

Van mij mogen de pakjes sigaretten wel 10 euro worden Pling

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:00

zelf rook ik ong 10 sig max per dag..
mijn ouders (vooral mijn moeder) heb ik wel eens meegemaakt..
'smorgens werd een pakje los gemaakt en 's avonds weer een .. kijk dat vind ik zelf doodzonde.. weet ze ook. ik heb het zelf ook een paar keer geprobeerd te stoppen maar elke keer kwam er weer een grote klap waardoor ik echt weer begon te snakken naar een sigaret... toch wel raar hoe nicontine je leven kan beinvloeden

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:00

Roken is duur en ongezond dus waarom nog roken Knipoog[/quote]

Omdat ik verslaafd ben... Ik houdt trouwens wel rekening met anderen, rook niet in bijzijn van mensen die er last van hebben en vind het ook niet erg dat er in de horeca niet meer gerookt mag worden. Mag ik op m'n werk ook niet, ga dan ff naar buiten. Dus ik rook wel, maar probeer anderen niet tot last te zijn.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:01

Trouwens veel topics over roken vandaag? Ligt dat aan het weer of zo?

En rokers hebben altijd een goede reden om te roken, ook als die in de ogen van anderen vreemd of zelfs stom is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:02

ik heb nog nooit gerookt (ook neit geprobeert) en ben het ook niet van plan.
het lijkt me veel geld kosten als je eraan verslaafd raakt.. en mijn moeder rookt en mijn pap sigaretten, en dat is niet altijd even prettig in de winter..

ik zal er niet aan beginnen is me wel vaak een sigaret aangeboden maar ik zeg altijd nee (wel word ik dan heeel raar aangekeken Clown )

Sim0ne

PrinsesJ schreef:
de regering wil roken bijna gewoon gaan verbieden. maar de regering verdient elk jaar wel miljoenen aan de rokers.. een vrij horeca gelegenheid verplicht als dat er door heen komt.. kunnen veel restaurants zijn/haar deuren sluiten.. als ik zelf in een restaurant zit en vrij dicht bij andere tafels vraag ik het altijd.. doe dan een rookvrij en een rook gedeelte..lijkt mij

Ten eerste mag in het rookgedeelte niet bediend worden, dus dan zou je je eten zelf op moeten halen

Ten tweede kost de roker net zoveel aan gezondheidszorg meer als dat de accijns opleveren...

Narya

Brrr, roken. Nooit gedaan, nooit over gedacht. Ik ben een zuinige Zeeuw, dus besteed mijn centjes liever ergens anders aan. Is bovendien slecht en je gaat ervan stinken. Waarom wel?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:03

bromfiets schreef:
En rokers hebben altijd een goede reden om te roken, ook als die in de ogen van anderen vreemd of zelfs stom is.

Ja, omdat ze verslaafd zijn.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:03

Doodzonde van je geld en van je gezondheid.
Ik begrijp ook niet dat mensen er tegenwoordig nog aan beginnen!
Heb nog nooit geprobeert of iets, bah

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:05

Wat is nou een goede reden om te gaan roken?... Goede vraag ik weet het niet. Maar het gekke is dat ik ook geen goede reden heb om te stoppen.
Ik vind het gezellig, als ik stressig ben maakt het me kalmer, er zijn momenten dat ik het ook echt lekker vind.
Ik rook gemiddeld drie a vier sigaretten per dag dus da's niet zo veel. Dat gemiddelsde houd ik al zo'n zeven jaar vol, en niet eens bewust. Op feestjes en bij het stappen rook ik wat meer, als ik alleen thuis ben rook ik niet.
Er staat op die pakjes dat je er eerder dood aan gaat. Maar ik geloof at niemand voor zijn tijd kan gaan en dood gaan we toch wel.
Als je steeds alles op alles zet om maar zo gezond mogelijk te leven dan lijkt me dat behoorlijk saai. Ik kom liever inde hemel aan met een afgeleefd lijf, een peuk in mijn ene hand een glas wijn in mijn andere met de kreet: "Heb ik even een goeie trip gehad!"

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:07

Beetje jammer dat de hemel niet bestaat... (maar das een heel andere discussie)
En ook een beetje jammer voor je kinderen als jij op je 60ste de pijp uitgaat...
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 25-10-07 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

k0ekiisassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:07

peuk voor leven 8)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:09

mrie schreef:
Wat is nou een goede reden om te gaan roken?... Goede vraag ik weet het niet. Maar het gekke is dat ik ook geen goede reden heb om te stoppen.
Ik vind het gezellig, als ik stressig ben maakt het me kalmer, er zijn momenten dat ik het ook echt lekker vind.
Ik rook gemiddeld drie a vier sigaretten per dag dus da's niet zo veel. Dat gemiddelsde houd ik al zo'n zeven jaar vol, en niet eens bewust. Op feestjes en bij het stappen rook ik wat meer, als ik alleen thuis ben rook ik niet.
Er staat op die pakjes dat je er eerder dood aan gaat. Maar ik geloof at niemand voor zijn tijd kan gaan en dood gaan we toch wel.
Als je steeds alles op alles zet om maar zo gezond mogelijk te leven dan lijkt me dat behoorlijk saai. Ik kom liever inde hemel aan met een afgeleefd lijf, een peuk in mijn ene hand een glas wijn in mijn andere met de kreet: "Heb ik even een goeie trip gehad!"

dood ga je toch is echt de domste uitspraak ooit, eens gezien hoe iemand sterft van longkanker. Zachtjes en heel pijnlijk stikken...

Maar goed hopelijk zal dat lot je bespaard bleven, heb in de paliatieve vrijwilligers werk gedaan hoeveel daar zaten wenen omdat ze zo stom waren dat te zeggen kan ik niet op één hand tellen, nog degene die eeuwig spijt hebben

k0ekiisassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:09

mrie schreef:
een peuk in mijn ene hand een glas wijn in mijn andere met de kreet: "Heb ik even een goeie trip gehad!"

wat voor trip Tong uitsteken ik kan me namenlijk niet herinneren dat ik ooit een trip heb gehad door een peukie Nors opkijken ( niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor, ik denk dat ik je verkeerd begrijp..)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:10

Ik ben er echt fel tegen. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar mijn ouders doen en ik vind dat dus totaal niet leuk.. Waarom zou je je eigen lichaam zo vervuilen, denk ik dan..

Mijn mening is trouwens dat de hemel wel bestaat, maar dat is inderdaad heel iets anders. Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:10

Sim0ne schreef:
bromfiets schreef:

Ja, omdat ze verslaafd zijn.

Dat is de basis ja... Maar de meeste rokers verzinnen toch een andere, in hun ogen geldiger reden. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je rokers niet dom moet noemen omdat ze in de ogen van een ander een vreemde reden opgeven Knipoog