Ik heb wurgneigingen door de buren!

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Ik heb wurgneigingen door de buren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 15:49

De strubbelingen met de VVE (vereniging van eigenaren van het appartementencomplex waar we wonen) zijn weer heftiger geworden... Huilen
(paar weken geleden schreef ik dit:VVE vraagje (over appartementen complex):http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=82518&highlight=vve)
Sommige van onze buren zijn nog erger dan ik al dacht Lips are sealed .
We hadden een brief gestuurd dat we het er niet mee eens waren dat de voortuin zomaar veranderd werd terwijl in de notulen stond dat pas in maart 2003 weer in de vergadering besproken zou worden. In die brief vragen we ook de tuin te herstellen. Het was gewoon een nette brief en met als afsluiting gewoon met vriendelijke groet.

Nu heeft gisteren iemand van het bestuur naar de ouders van Maurice gebeld, waarschijnlijk per ongeluk een verkeerd nummer gedraaid want hij vroeg naar mij. Toen zei Maurice's moeder dat hij een verkeerd nummer had gedraaid want omdat dit het nummer was van de ouders van Maurice. Toen is die vent tekeer gegaan tegen haar! Echt niet normaal. Hij zie o.a. dat we een DREIGbrief hadden gestuurd en: "Die jeugd doet geen ene f*ck en maken alleen maar rotzooi", hij was heel boos en heeft flink wat grove taal gebezigd. Hij schijnt echt flink tekeer te zijn gegaan.Toen begon hij ook nog er over dat er altijd stro ligt (ik heb hooi in mijn kelder maar ik heb mijn hooibaal in een supergrote plastic zak dus er is niet veel rommel van en als ik wel hooi verlies dan veeg ik de keldergang) en bla bla bla. Wat heeft dat hooi nou met de tuin te maken? En als hij zich zo ergert moet hij dat eens tegen me zeggen, dan kunnen we het er over hebben in een gewoon gesprek. Echt belachelijk, dat is dan iemand van in de 60 en zichzelf heel erg volwassen vind (Maurice is 30 en ik 25 dus zo ontzettend jong zijn we ook niet maar hij ziet vooral mij als een irritante tiener ).

Maurice is toen naar de voorzitter gegaan omdat hij dit natuurlijk niet normaal vond. De voorzitter wist niets van het telefoontje en zei dat ze hadden afgesproken het in de algemene ledenvergadering van volgende week te bespreken. Over het feit dat dat bestuurslid het over een dreigbrief had zei hij dat de brief inderdaad wel een dringende boodschap had (de tuin herstellen). Deuh, dat is toch echt wel heel wat anders dan een dreigbrief.

Maurice stelde al voor om voor na de vergadering een fles sterke drank in te slaan. Zullen we wel kunnen gebruiken, na de vorige vergadering heb ik flink maagpijn gehad dus ik moet maar oppassen dat ik me niet te boos maak.

Waar ik nu echt van baal is, is dat de sfeer hier nu echt verziekt is. Niet iedereen weet er van natuurlijk en mijn bovenbuurvrouw was vanochtend nog vriendelijk maar ik kwam net aanfietsen en toen stond een groepje van het bestuur op de parkeerplaats en die draaiden hun hoofd allemaal de andere kant op. Ik blijf maar gewoon iedereen vriendelijk gedagzeggen, ik ga me niet tot hun niveau verlagen maar ik moet bekennen dat het me best wat moeite kost op deze manier.Ik hoop echt dat we snel verhuizen!

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:35

jeetje zeg, dan ben je ook blij dat je op je eigen woont NOT.
Heb je plannen om te gaan verhuizen dan? (of zijn die plannen vandaag spontaan opgekomen?) Tegen de buren maar net doen of je neus bloed (ben ik ook erg goed in)

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 16:45

Josephine schreef:
jeetje zeg, dan ben je ook blij dat je op je eigen woont NOT.
Heb je plannen om te gaan verhuizen dan? (of zijn die plannen vandaag spontaan opgekomen?) Tegen de buren maar net doen of je neus bloed (ben ik ook erg goed in)

We hebben al een tijdje verhuisplannen. Maar vorige week hebben we een taxateur laten komen dus het begint nu "echt" te worden.
We wonen hier in een mooi modern appartement, op loopafstand van de stad maar we wilen nu een "echt" huis met wat meer kamers en bergruimte (en zonder 30 bejaarde buren om ons heen).

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Josephine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:02

ach meid, dan moet je je niet drukmaken Knipoog laat ze lekker vergaan achter de geraniums! Ik zou eigenlijk (slechte Joos) al niet meer de moeite nemen om naar die vergaderingen te gaan. Als dat zoveel van jouw energie opslokt....laat ze de pip krijgen.
(of gewoon netjes en slinks afzeggen, kan ook natuurlijk)
En als je dan gaat verhuizen zou ik een vieze mesthoop voor de nieuwe poort leggen Haha! zeer inbraakproef

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:25

Een redelijk internationaal probleem. In Finland hebben ze het tot een kunst verheven: zelfs rijtjeshuizen hebben hier een bewonersvereniging. Oh het was allemaal zo fijntjes geregeld. Iedereen om de beurt korvee, van alles en nog wat. Na daar 6 jaar gewoond te hebben, was iederen aan het vertrekken. Mijn vrouw wordt tot voorzitter van de vereniging ingesteld en heeft meteen een stuk van het beheer uitbesteed. Groot onderhoud etc. Verder is de Finse wet vrij duidelijk over wie wat doet als er iets fout is met de constructie.

In ieder geval was het zo dat na een aantal maanden weer in die zooi gezeten te hebben, ik er schoon genoeg van had, een makelaar belde en de tent te koop zette om tegelijkertijd maar een vrijstaand huis te kopen. Goed, andere ellende, maar nu regelen we tenminste onze eigen tent, in plaats van de tent van 14 gezinnen. Een bestuur dat verder altijd op de centen zit, geen flauw benul heeft van de wetgeving en dus gewoon belangrijke beslissingen uitstelt tot ze twee keer zo duur worden.

Nu dus een hogere hypotheek (jawel, 4 keer zo hoog), maar ook geen servicekosten meer. En vooral: geen gezeik meer..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

holly

jij ook al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:04

tja om gek van te worden.
Dacht je leuk in een 'eigen huis' te gaan wonen lekker samen zonder ouders,blijkt het heel wat anders uitgevallen te zijn.

Ik heb het ook.Eindelijk ons huisje.De eerste weken gingen lekker,echt een gaaf gevoel(al was dit niet niet mijn eerste huisje maar wel dat van ons samen)Krijgt men in ene een lading gelul over je heen.
Onze buren komen uit een rustige buurt zijn al wat ouder en zijn camping mensen(elk weekend).
Tja wij zijn ook nog maar 26 en 24.Geen drukke mensen en al helemaal niet aso.
Nou maken we het mee hoor.
Het begon toen we net aan het verbouwen waren(verwaarloosd huurhuis,komt weinig voor maar juist bij ons wel).
Overdag werken dus sávonds klussen.Mag niet van de buren(via via gehoord)Oke wij aardige mensen gaven het lawaai werk zoals af en toe eens een spijkertje op in ruil voor de verfkwast.
De week erop was het de radio die te hard stond.Een klein wekkerradiotje die amper geluid maakt,moet je goede oren hebben(of een glas tegen de muur) ook dit kwam via via bij ons aan.
Zo hebben wij drie honden.Zij zijn honden haters.Kom ik de buurvrouw tegen op straat,zeg netjes hallo,begint ze toch te schelden dat onze honden 24 uur per dag tekeer gaan als een idioot.Nou ja ze blaffen niet eens of er moet een enkele keer iemand aan de bel staan.
Maar goed men gaat wel eens weg.Dus een blafband aangeschaft voor de ene hond die blaft voor de deurbel.Was ook niet goed,want nu mishandelen we onze honden weer.
Niks is waar dus ondernemen ging niet echt(hebben ze wel geprobeerd hoor).
Laatst kregen we een brief van de woningbouw over stankoverlast want onze tuin was volgens de "buurt" een hondenwc.Nou ja na de zoveelste keer gezeik wat je elke keer nog op je zelf heb afgereageerd begin je toch op een kookpunt te raken(beetje overspannen).Inderdaad onze honden doen wel eens een poepie buiten maar dat kan want ze spelen graag buiten en aangezien ik de hele dag thuis ben(expres al voor de buren voor thuiswerk gekozen,erg he) kunnen ze spelen zoveel ze willen(geweldig leventje,wil ik ook wel)Elke dag loop ik weer met mijn schepje heen en weer om het op te ruimen omdat ik dat niet zo'n fris gezicht vind.Maar goed in de brief stond"de buurt" dat blijken dus alleen onze buren te zijn.Nog geen 4 weken later staat er zo'n rare vrouw van de woningbouw aan onze deur omdat "de buurt" weer geklaagd had.Nou toen schoot ik uit mijn vel(perongeluk ook tegen deze mevrouw,die bang was van honden,wie stuurd er nou zoiemand dan)Ik heb flink lopen tieren en vloeken(hebben de buren vast gehoord) en sinds dien wil ik hier niet meer wonen en zij willen niet meer klieren(nu weer een ander).Dan denk je dat dit al erg raar genoeg is.Nee hoor.Wat mij nog het meest ergerd is dat ze bij elk geluidje voor mijn raam gaan staan(voor en achter door de schutting) om te kijken wat wij doen.Hebben wij visite dan moeten zij weten wie dat wel niet is.

Tja af en toe vang je zo eens een gesprekje op met zijn andere buurvrouw(de eerste vijf huizen in de rij zijn allemaal hetzelfde,allemaal zeikers)Wordt er gezegt.
Jezus de buurt gaat er op achter uit.Vind je niet dat de huizen aan de overkant een lelijke dakkapel hebben(deze zijn groen).
Heb je de nieuwe bewoners van nr 27 al gezien.Echt asosiale mensen hoor(man heeft enorm lang haar en een rockers uiterlijk).
De overbuurman is gek die moet in een tehuis,das te gek voor worden om zo rond te laten lopen(heeft een heel klein steekje los in de hersentjes,maar verder een lieve man kan hij dat helpen)Nu zijn ze zelfs voor die man een woning aan het regelen want ze willen hem uit de straat,Nou kan het nog gekker.

Het verhaal is nog veeeeeeeeeel langer maar dat bespaar ik je hoor.
Maar goed ik snap hoe je je voelt.
Gewoon doorbijten en op je gemak uitkijken naar iet anders.Blijven zitten maakt het alleen maar erger.

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 08:27

Wat een verhaal ook weeer zeg! Lijkt me ook geen fijne buurt om te gaan wonen. Die lui hebben zelf een steekje los zitten lijkt het mij.
Sterkte!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 08:38

Mijn mening heb je al Katrien, maar probeer je er niet druk om te maken, ik hoop voor jullie dat jullie snel een leuk huis gevonden hebben (en wij ook Knipoog)

:evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie