Even zeuren tegen jullie - gezondheidvraagjes!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Even zeuren tegen jullie - gezondheidvraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 02:03

Ongeveer een half jaar geleden ben ik van de trap afgevallen. Toen had een gekneusde heup/bekken. Daarvoor liep ik altijd al met een beetje last van mijn rug enzo, maar het werd steeds erger. Op een gegeven moment werd de pijn zo erg, dat mijn hele nek vastzat en mijn handen niet meer mee wilde werken. Elke ochtend werd ik wakker met stijve handen met gigantische krampen en pijn erin. Ik kon geen glas vastpakken en alles wat ik ermee deed was teveel. Toen ben ik langs de dokter gegaan die ze onderzocht heeft. Het bleek geen reuma ofzo te zijn maar er was niet genoeg toevoer van bloed door een knoopje in mijn schouders. Toen ben ik doorverwezen naar een Cesar therapeut. Daar heb ik ongeveer 2 maanden gelopen, maar dat gerek en gestrek maakte het alleen maar erger. Het werd zelfs zo erg dat ik gewoon niet kon slapen van de pijn, paardrijden ging al helemaal met erg veel moeite en pijn en ik kon niet eens een cd-doosje openen. Toen ben ik terug geweest naar de huisarts en kreeg ik een zeer zwaar medicijn tegen de pijn. Dat heb ik 1 week geslikt en de pijn ging weg, maar waar het vandaan kwam was nog steeds onduidelijk. Toen ben ik gestopt met het slikken van de pijnstillers omdat ik wilde dat ze de oorzaak zouden zoeken en het niet zouden verstoppen met pijnstillers. Ze vonden dat ik genoeg aan de cesar therapie had en dat de pijnstillers hielpen dus meer konden ze niet doen. Het zou voor mij betekenen dat ik zolang de oorzaak niet bekent is ik die medicijnen moet slikken waar ik erg moe en duizelig en lusteloos van word. Aangezien ze niet wilden/konden zoeken naar de oorzaak, zou ik nu nog aan die medicijnen hebben gezeten. Inmiddels word het weer veel erger, vooral nu het koud word. Ik heb altijd koude handen, altijd kramp en moet zeker zo'n 10 keer per dag strekoefeningen met mijn handen doen anders word het ongeveer ondraagelijk. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een arts die mij kan helpen, geen dokter maar ik dacht meer aan een soort van therapeut waar ik zonder verwijzing van mijn dokter heen kan! Ik moet alles immers proberen!
Bij deze vraag ik jullie hulp, weet iemand een soort van een arts (b.v. cesar therapie,maar dit helpt dus niet) enheeft daar goede ervaringen mee??
Alvast bedankt!

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:55

Probeer eens naar een Chiropracter te gaan. Misschien zit er gewoon iets vast, waardoor je zenuwen bekneld raken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:26

second opinion van een andere arts vragen... een kennis van een vriendin had zoiets en bleek gewoon weken lang met een gebroken ruggewervel rondgelopen te hebben....! Je hebt altijd recht op een second opninion!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:45

okeej dankjewel. Vrijdag moet ik naar een andere dokter hiero om meer te weten te komen!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:49

Kun je via je werk niet naar een arbo arts of zo? Dan heb je meteen een second opion. Het klinkt nl. als RSI (ik zeg niet dat het zo is hoor!!) Vaak weet een arbo-arts wel een therapeut die RSI gerelateerde klachten kan verhelpen of in ieder geval verlichten.
Zelf heb ik soortgelijke klachten gehad, gelukkig een stuk milder. Mijn eerste therapeut kon prima masseren maar het hielp geen donder. De 2e fysio had mij binnen 2 weken van de klachten af. Zijn had nl. een leraar op de opleiding gehad die aan dat soort klachten heel veel aandacht besteedde, het was zelfs een examenvraagstuk. Moraal van het verhaal: vraag idd om een second opinion en een andere therapeut. Sterkte ermee.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:07

In een ander topic heb ik iemand beloofd dat ik het adres van mijn wonder chinezen zou doorgeven. Ik heb jarenlang heel veel pijn gehad en kon bijna niets. Dit voorjaar naar twee oude chinezen geweest in Eindhoven. Ik hoorde het van een marokkaan en die moest het zelf betalen, dus moest het goed zijn. Twee keer 7 dagen hele vieze thee gedronken en 2 keer per week acupunctuur en ik ben weer helemaal nieuw, kan alles weer. De gewone doktoren hadden mij helemaal opgegeven, moest maar leren leven met de pijn.
Hier is het adres, misschien hebben zij anders een colega bij jou in de buurt. Chinees Geneeskruiden huis Kruisstraat 108b 5612 CL Eindhoven tel /fax 040-2438681 GSM Dr Zhao 0626476645 openingstijden ma t/m za 10.30 tot 18.30 of op afspraak
sterkte ermee en beterschap

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:14

kan een fysiotherapeut niet helpen? Mijn zus heeft hier ook last van, zij kan haar pols niet meer gebruiken, en bij haar helpt het wel goed!
Twee andere zussen van mij zijn fysiotherapeut, ik wil het wel eens navragen?
Voor meer info moet je me maar ff pb'en!
xx Nynke