Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:01

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat er op Bokt zo enorm veel bokkers chronisch ziek zijn.
Het valt me echt op dat er zoveel bokkers vanwege hun ziekte niet in staat zijn te werken.
Ik vraag me dan af waarom ze wel heel vaak achter de computer kunnen zitten bokken en ook hun paarden kunen verzorgen en rijden.
Ik mag niet oordelen maar begrijpen doe ik het ook niet.
Ik vraag me af of ik de enige ben die dat is opgevallen.

Goldenflower

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:04

Nee dat is mij ook opgevallen. Maar ik onthoud niet echt de namen enz. Dat hoeft ook niet.
Maar iedereen heeft altijd wel wat, maar sommige handicaps worden wel beter geaccepteerd (zoals slechte ogen) dan andere handicaps.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:08

Ik denk dat het nog allemaal niet zo zwart wit is. Er zullen er zat bij zitten die wel kunnen werken enz maar gewoon de makkelijkste weg kiezen. Maar er zullen er ook veel bijzitten die echt niet kunnen werken maar waarvoor hun paard of internet hun afleiding is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:11

Een uur of twee achter je pc zitten om te surfen is natuurlijk ook wel wat anders als 8 uur werken. Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:12

Vreemd? Ja inderdaad.
Maar je zult toch eerst even zelf chronisch ziek moeten worden om zoiets te begrijpen. Bloos

Ik ben zelf ook chronisch ziek, voel mij daarom aangesproken, niet dat ik de hele dag achter de pc zit; meestal gebeurd het 's avonds, als ik al het werk af heb.
(2 huishoudens, 4 paarden, een boerderij draaiende houden en dan ook nog zorgen dat het eten op tijd op tafel staat, niet te spreken over elke avond dan ook nog naar het revalidatiecentrum 50 km verderop om een bezoek te brengen aan mijn vader)

Weet je dat als je chronisch ziek bent en een tijdje uit het bedrijfsleven bent het verschrikkelijk moeilijk is om weer aan de bak te komen?

Daarom heb ik ervoor gekozen om eigen baas te worden. Haha!

Helaas duurt het wachten op vergunningen heel lang en ben ik afgelopen vrijdag opgebeld om voor 2 jaar weer op de weg te gaan als vrachtwagenchauffeur, om de tijd te overbruggen.

Binnenkort heb ik daar een afspraak over, maar ze kunnen niet van mij verwachten dat ik hetzelfde werk ga doen als voor mijn ziekte, helaas kan mijn lichaam dat niet meer aan.

Ik wil absoluut niet zielig overkomen, maar bokt heeft mij er wel weer een beetje bovenop geholpen om terug te keren naar de maatschappij. Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:18

@kaatje, volgens mij zit jij niet stil en hoef jij niet aangesproken te voelen.
Ik wil ook zeker niemand veroordelen alleen valt het me op dat er zoveel zieken op Bokt actief zijn.
Er zijn zelfs al hele topics over ziektes.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:21

Ik neem het je niet kwalijk hoor (je gedachten). Ben het aardig gewent dat mensen zo denken.
Ik kan natuurlijk niet voor andere spreken, maar wil je gerust uitleg geven over gronische moeheid.

Nadat ik pfeiffer heb gehad, bleef ik maar moe. Ik wilde wel, maar mijn lijf wilde niet.
Gronische moeheid betekend niet dat je telkens slaapt of steeds in slaap valt. Haha!
Voor mij betekend het alleen maar, wanneer mijn lijf aangeeft moe te zijn, dat ik woorden ga verdraaien, dat een gesprek volgen wat moeilijker is, dat ik me dingen niet even goed meer kan herinneren, ik een potje erwtjes niet openkrijg en dat mijn armen en benen aanvoelen alsof ze naar bed moeten. Maar ikzelf ben ik mijn koppie nog net zo hyper als ik meestal ben.
Ik ben niet anders, dan een ander. Het staat ook niet op mijn voorhoofd geschreven, en als je het niet weet zou je het ook niet aan me kunnen zien.

Of ik niets anders doe dan bokken en wat paardrijden?
Laat ik zeggen dat dat een gedachten is, maar dan wel een niet kloppende. Tenminste in mijn geval.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:28

Misschien off-topic, maar wat mij wel opvalt: als ik overdag eens zit te bokken zijn er best veel mede-bokkers met een vaste baan en pc voor hun neus die steevast om de 5 minuten antwoorden, dan al niet korter achter elkaar. Bloos
Dus niet iedereen die de hele dag op bokt zit hoeft perse chronisch ziek te zijn. Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:29

kaatje77 schreef:
Dus niet iedereen die de hele dag op bokt zit hoeft perse chronisch ziek te zijn. Clown

Dat wordt ook nergens beweerd kaatje.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:32

Ik bedoel er maar mee, dat er vele bokkers zijn die de hele dag bokken en tussendoor werken/ studeren, etc. Bloos

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:34

Ik las vandaag ook over iemand die chronisch ziek was en daar door niet kon werken (chronische vermoeidheid). Ze ging wel een tweede paard aanschaffen... Tsja daar heb ik dan toch mijn bedenkingen bij. Aan de ene kant denk ik: Waarom nog een paard en niet werken. Aan de andere kant denk ik: Je probeert wel actief te blijven en dat is weer heel ok.

Het is een lastig onderwerp. Over het algemeen heb ik wel gemerkt dat mensen met een handicap/chronische ziekte echte doorzetters zijn. Juist omdat veel dingen niet zo makkelijk gaan.

Er zijn er echter ook bij die altijd wel "iets" hebben waarmee ze thuis kunnen blijven. Maar deze mensen zitten geloof ik gewoon niet goed in hun vel (depressie o.i.d wat ook ernstig kan zijn)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:34

tja en bokken en je paard is ook niet hetzelfde als werk. persoonlijk moet ik zeggen dat ik nu pas in een fase zit waarin ik weer enigsinds met soort van plezier naar me paard . ik ben dan wel niet zo zeer chronisch ziek maar zit wel al bijna een jaar in de ziektewet. ik ben depresief. nu wel op de goede weg naar herstel en binnenkort weer beginnen met therapeutisch werken, maar geloof mij maar dat bokt dan een welkome afleiding is.

depressief is trouwens heel wat anders dan de dip die iedereen wel eens heeft. in mijn geval was ik behoorlijk suicidaal en totaal niet meer in staat tot werk. zelfs nu beoordeelt de bedrijfsarts dat ik nog niet tot werk in staat ben omdat ik nog bezig ben met traumaverwerking.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:36

Voor de duidelijkheid.
ik snap ook wel dat als je een chronische ziekte hebt dat niet hoeft te betekenen dat je niet achter de computer kunt zitten.
Wat ik wel gek vind is dat je dan bijv. wel kunt paardrijden en uren per dag kunt bokken.
Dat begrijp ik niet.
Als je uren achter de PC kunt zitten kun je volgens mij ook wel een antal uren per dag werken.
Ook als je kunt paardrijden lijkt het mij dat je dan toch niet zwaar gehandicapt bent en dus best 'aangepast' of licht werk kan doen.

Ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:37

gut ik heb vermoedelijk cvs ( docters willen het niet aantonen maar kamp als vanaf mijn 13de met moe moe moe, nog een bloed onderzoekje, nog een internist ect) maar weiger er ook aan toe te geven, werk dus wel 37.5 uur maar ja tijdens werk zit ik vaak genoeg op bokt.. dus ik zie het verband niet zo? Overigens is chronisch natuurlijk alleen een aanduiding dat het niet meer weg gaat en niet dat mensen meteen volledig niets meer kunnen. Oh ja en ik heb ook nog eens 2 paarden en 2 pony`s.. jee ik moet wel mega slecht zijn, en zoveel paarden en ook nog eens een chronische ziekte... Tja heb mijn leven er op aangepast en red me redelijk op deze manier.. lang leve het middagtukje van 2 uur en een vroeg werkrooster

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:39

met mijn werk komt heel veel verantwoordelijkheid mee, achter me pc hangen geeft dat niet

ik werk met verst. geh. en tijdens mijn echt erge periode werd ik door medebokers dagelijks op de been gehouden door gewoon luchtige gesprekken en steun. en ik moet ook bekennen dat tijdens de ergste periode mijn pony mij erg weinig zag. liefs lag ik in het donker in me bed met niemand om me heen

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:42

ninja2 schreef:
Ik denk dat het nog allemaal niet zo zwart wit is. Er zullen er zat bij zitten die wel kunnen werken enz maar gewoon de makkelijkste weg kiezen. Maar er zullen er ook veel bijzitten die echt niet kunnen werken maar waarvoor hun paard of internet hun afleiding is.

Er zullen ook genoeg gezonde mensen zijn die de gemakkelijkste weg kiezen, die dus wel kunnen werken maar liever lui zijn dan moe.
Overigens denk ik dat Bokt een beetje een afspiegeling is van de maatschappij, dus is ook een bepaald percentage van de Bokkers chronisch ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:43

Ik heb zelf een hartkwaal, zit veel op bokt maar ik werk bijna fulltime. Ik draai diensten van 14,5 uur dus met 2 diensten per week zit ik aan m'n uren en heb nog heul veul vrije tijd over voor m'n paarden en om te bokken. Er zijn trouwens ook zat dagen bijv wanneer het op m'n werk heel druk was of ik een slechte dienst gehad heb dat ik zo moe ben dat de paardjes het met een daagje in de wei moeten doen. Maar ik geloof niet dat ze daar erg mee zitten ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-07 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:43

Sorro schreef:
gut ik heb vermoedelijk cvs ( docters willen het niet aantonen maar kamp als vanaf mijn 13de met moe moe moe, nog een bloed onderzoekje, nog een internist ect) maar weiger er ook aan toe te geven, werk dus wel 37.5 uur maar ja tijdens werk zit ik vaak genoeg op bokt.. dus ik zie het verband niet zo? Overigens is chronisch natuurlijk alleen een aanduiding dat het niet meer weg gaat en niet dat mensen meteen volledig niets meer kunnen. Oh ja en ik heb ook nog eens 2 paarden en 2 pony`s.. jee ik moet wel mega slecht zijn, en zoveel paarden en ook nog eens een chronische ziekte... Tja heb mijn leven er op aangepast en red me redelijk op deze manier.. lang leve het middagtukje van 2 uur en een vroeg werkrooster

Ik begrijp niet waarom je dat zo zegt.
jij werkt toch?
Ik heb het over bokkers die niet werken.
@sorro, met geestesziektes ligt het natuurlijk heel anders. Dan kan paardrijden heel ontspannen werken. En daarbij is dat is toch meestal niet chronisch. Althans dat is vaak te genezen.
Laatst bijgewerkt door Masada op 09-10-07 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:45

@Gast8253, daar heb ik nou respect voor.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:47

nee maar ik zit wel veeel op bokt en heb ook nogeens 4 x 4voeters.. en we hadden het over chronisch ziek, daar val ik dus wel onder ondanks ik niet het medische stempeltje draag omdat artsen over het algemeen niet in cvs/me en fibromyalgie geloven.. psychische aandoeningen zijn meestal niet chronisch nee, gelukkig maar.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:48

gelukkig niet, dat psychische aandoeningen chronisch zijn. helaas worden dit soort ziekten ook vaak afgedaan als aanstellerij.

nou ja ik ga maar eens een poging tot slapen doen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:50

Zo ken ik er 1 die echt van alles mankeert (en of je het moet geloven of niet), maar ondertussen wel tig paarden rijdt voor anderen en weet ik niet wat allemaal uitspookt( natuurlijk alleen maar leuke dingen) en ondertussen naar iedereen heel zielig doet.
Tja, die zou je toch een enkeltje naar de maan geven.....

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:51

Nogmaals, ik heb het hier over bokkers die niet werken doordat ze chronisch ziek zijn.
Natuurlijk zijn er chronisch zieken die toch een aantal uren per dag of per week werkt.
Daar heb ik diep respect voor.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:52

anyhow, ik ga naar bed.. want inmiddels is mijn opleving van mijn tukje weer over..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 00:53

kaatje77 schreef:
Zo ken ik er 1 die echt van alles mankeert (en of je het moet geloven of niet), maar ondertussen wel tig paarden rijdt voor anderen en weet ik niet wat allemaal uitspookt( natuurlijk alleen maar leuke dingen) en ondertussen naar iedereen heel zielig doet.
Tja, die zou je toch een enkeltje naar de maan geven.....

Juist kaatje, dat soort mensen bedoel ik nou.