sauna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:28

Tja... je moet je er even op instellen dat als je naar een openbare sauna gaat iedereen naakt zit, maar daar wen je vanzelf aan. Op een gegeven moment ben je je zo aan het concentreren op het lekkere gevoel van de sauna dat je je helemaal niet druk maakt om de vreemde naakte mensen om je heen. Boeiuh!!! Haha! Het gaat om het relaxen, toch?? Knipoog Ach... helemaal relaxed is het als je een eigen sauna hebt. Dan is het helemaal optimaal... hehe... ik spreek uit ervaring Schijnheilig

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:30

ja dat is relaxed he een eigen sauna Haha!
ach wie weet kopen we er ooit wel weer eentje,
zelfde geld voor een zwembad Haha!

gewoon in je blote kont, verstand op nul
en relaxen maar!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:34

Euh Maaike...als je toch naar De Smelt gaat, zou ik lekker de niet-naakt sauna nemen, helemaal in het weekend, heb van verschillende kanten wel gehoord dat je in de naaktsauna opgewacht wordt door mannen die graag zien dat er ook eens een vrouw binnenwandelt Haha! Echt waar.
In de andere zitten dus bijna altijd de vrouwen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:04

naaaaaah jaaaaaaah.... Marije.... dan ga jij toch echt naar de verkeerde sauna hoor!! Haha! Als je naar een 'goede' sauna gaat dan overkomt je dat echt niet! Ik werd tenminste nog nooit door vrouwen opgewacht Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 00:06

Cody schreef:
Euh Maaike...als je toch naar De Smelt gaat, zou ik lekker de niet-naakt sauna nemen, helemaal in het weekend, heb van verschillende kanten wel gehoord dat je in de naaktsauna opgewacht wordt door mannen die graag zien dat er ook eens een vrouw binnenwandelt Haha! Echt waar.
In de andere zitten dus bijna altijd de vrouwen.



Oh juk! Daar ga ik dus niet heen! Wat zijn mannen toch vieze wezens hè? Knipoog Tong uitsteken

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:11

Komt me spontaan een trauma naar boven.
Ik was een jaar of 13. Een keer naar de sauna toe met een vriendinnetje. Zit daar dus naakt, maar onderlijf in een handdoek gewikkeld. Naast me zit een jongen (jaar of 18, denk ik) met downsyndroom en die zat zomaar aan mijn net-in-ontwikkeling-zijnde-borstjes Huilen

Iedereen moest heel hard lachen. Ik kon wel janken..
Ja, ik zou een badpak aan doen als ik jou was Knipoog

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:26

In het zwembad het je van die hokje's voor 2 persoonen zo'n ecalinpus sauna echt heel verfrissend! Lachen
Ook ben ik weleens met m'n vriedin na de fintnes in de sauna geweest heb wel gewoon ondergoed aangehouden, maar we hadden gelukkig wel de hele suana alleen voor ons 2e!
Met mannen in de sauna erbij laat me echt niets!Met vrouwen trouwens ook niet, als je ziet hoe die uitgelubberde lichaamen eruit zien! Scheve mond

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 07:49

SuperPepeijn schreef:
ik heb het ook geprobeerd. en ik vond de warmte en het zweten best lekker, alleen die hitte op mijn longen, daar kon ik moeilijk tegen. is daar geen truukje voor?


Daar is heel zeker een truukje voor. Hoofd even naar beneden doen of handen voor je ogen. Je zult verbaasd staan hoeveel dat helpt. Ik moest het maandagavond nog even doen toen de temperatuur tot 110 graden opliep

Overigens, de starende mannen zijn in Finland geen probleem. Bij ons op de zaak hebben we gewoon een gescheiden sauna voor mannen en vrouwen. Gemengde sauna's is alleen iets voor families en studenten. Publieke sauna's zijn hier ook gewoon gescheiden.

Daarnaast: als de sauna lekker op temperatuur is, dan kan je niet eens aan sex denken. Beste defensie is om te zorgen dat je de bak met water naast je hebt. Als iemand naar je kijkt, keihard water op de kachel gooien.. Wedden dat ze zo ophouden?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:25

Wij hebben ook een Turks stoombad en een sauna.
Ik vind dat het stoombad meer op je longen slaat als de sauna.
Wij hebben dan ook best wel een hoge concentratie mint en eucalyptus in het jerrycannetje zitten Schijnheilig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:58

Ik ben een aantal jaar geleden op vakantie ook eens zo'n sauna ingelopen. Naderhand ook een koude douche genomen, en ik heb de HELE week last gehad van spierpijn...het koude water sloeg gewoon op mijn spieren. Is het dan niet een idee om te beginnen met een lekkere warme douche, en af te bouwen tot het koud is? Zodat je spieren wennen aan het afkoelende water? Of is dat onzin? Haha!

Overigens ben ik niet zo'n saunatyp...ik kan niet tegen de hitte, krijg het benauwd en weet vervolgens niet meer waar ik het zoeken moet.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:05

Xono dat kan inderdaad, maar ik heb het gehad over je
hoofd afkoelen, je hoofd is veel belangrijker dan de rest
van je lichaam.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:16

De sauna waar ik het over heb is in een subtropisch zwemparadijs waar vooral in het weekend heel veel jeugd en twintigers in de sauna's zitten en als ik de verhalen van vrienden hoor, die zitten daar echt in de sauna te wachten op meiden, nou daar ga ik dus niet tussen zitten Haha!

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:29

Kom dagelijk BIJ de sauna. D'r in bijna nooit. We hebben d'r thuis 1. Heb ik het gedult niet voor.
Soms met een groepje ga ik wel in de sauna maar dat is dan meer omdat iedereen wil zwemmen en in de sauna. Dus dan moet ik ook wel. Tis wel erg lekker hoor!!!!!!!!!!!!!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:50

oh de sauna een van mijn verslavingingen!
Vind het echt geweldig ennuh dat je in je nakie zit heb je naar vijf minuten echt niet meer door hoor!
alhoewel ik een keer een beetje vreemde ervaring had in de sauna, stond ik heerlijk te douchen doe ik m'n oogjes weer open staat er een vrouw gebukt naar mij te kijken en ze vraagt deed dat nou pijn??? ik had even zoiets van huh? (dacht dat ze het over mijn geschoren bikinilijn had of iets dergelijks) bleek ze het te hebben over mijn navelpiercing! die ik nog wel eens vergeet om dat ie er al zo lang zit. ik was een beetje dom Haha!(om even bij maxima te blijven)
verder vinden ze het bij de sauna waar ik regelmatig kom het erg leuk dat er ook eens jongeren komen (nee en dan niet om te gluren) omdat het over het algemeen toch wat oudere mensen zijn.
Maar vooral proberen zal ik zeggen pas dan weet je of je het leuk vindt!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:07

Turks Stoombad kan ik uren inliggen, geen problemen mee. Sauna spring ik echter al na een paar minuutjes uit, dat hou ik echt niet lang vol.. Moe voel ik me nooit, heb het alleen dë paar uur daarna koud en heb vaak ook hoestbuien Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:32

Joost, daar in Finland, dat lijkt me wel wat. Dat is volgens mij een sauna zoals een sauna zijn moet Haha! Volgens mij staan ze je hier in Nl echt raar aan te kijken als je een berketwijg mee naar binnen neemt, maar aangezien ik hier nog nooit, correctie, 1 keer, erg lang geleden, naar een sauna geweest ben kan ik er misschien niet over oordelen Haha!

Ik krijg wel spontaan heimwee naar de natuurlijke warmwaterbronnen op Lesvos, Griekenland. Dat is echt zo lekker, eerst ff de zee in, dan in water van 40 graden, tijdje stil blijven zitten (anders verbrand je), dan er voorzichtig weer uit en vervolgens een duik in de zee. Daarna weer voorzichtig dat bad in, rustig zitten en weer de zee in. Erg ontspannend en zo lekker! En dan die combi met de omgeving! Is wel ff een verschil met een dompelbad... Ik wil terug!