pesten in het algemeen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:33

Ben veel gepest, de hele basisschool lang. De hele basisschool tegen mij, zo voelde het Verdrietig . Daar ben ik erg onzeker en stil door geworden. Krijg heel erg snel een rode kop (maar dat zou ook zonder het pesten wel zo zijn geweest denk ik Haha! ) en als iemand een kwade/snauwerige opmerking tegen me maakt, ben ik al heel snel bang dat diegene ook echt kwaad op me is en dan ben ik daar echt 'ongelukkig' van.

Het gaat nu wel steeds beter onder andere door bokt en de boktmeetings en natuurlijk een aantal hele goede vrienden, die ik nu een maand of 8 ken (volgens mij heb ik dat al zo vaak op bokt gezet in mijn boktcarriere Knipoog ). Ik ben nu een stuk vrijer geworden, krijg nog wel snel een rode kop, maar nu heeft het een andere oorzaak en vind ik het ook meestal niet meer zo heel erg.

Ik denk dat ik nog wel heel lang onzeker zal blijven en ik merk ook, dat als ik een van de mensen van mijn basisschool zie, dat ik dan meteen een stuk kleiner wordt. En het liefst snel wil doorlopen.

Boos ben ik niet echt op die pesters, wisten zij veel dat het echt hard aankwam, dat ik daar nu zo onzeker door ben geworden, waren toen ook maar (kleine) kinderen. En ik was /ben ook zo iemand die het niet laat merken als het pijn doet, als ik echt gekwetst word.

Ik denk niet dat pesten ooit de wereld uit wordt geholpen, simpelweg omdat er altijd 'sulletjes' en 'baasjes' zullen blijven . En ook omdat er kinderen zullen zijn, die nog niet door hebben dat het echt pijn doet.
Laatst bijgewerkt door assie op 05-11-02 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:33

ik ben op de basischool nooit gepest , in de 1ste wel , maar dat kwam ook omdat ik toen nogal veel kapsones had enzo , en als je dan een 1ste klasser bent gaat dat niet goedkomen.
Toen ik in de 2de zat was ik heel verlegen , ik werd niet meer gepest , maar durfde nu niet meer iets te zeggen als iedereen erbij was enzo, en als ik dat deed werd ik knalrood. Nu (ik zit in de 4de ) is dat helemaal voorbij gelukkig , ik vond 1 jaar gepest worden al vreselijk , ik pest nu ook nooit meer.

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:36

Ik werd vroeger ook wel eens gepest, maar vaker was het gewoon negeren wat ze deden. En ook dat doet pijn. Vavaf dat ik naar het MBO ging, was alles super.
Ik heb zelf nooit gepest, omdat ik weet hoe het is om gepest te worden. Er zou op scholen echt veel meer gedaan moeten worden. Voorlichtingen, maatschappelijk werkers ed laten uitleggen wat het met iemand kan doen.
Ik geloof trouwens dat in Amerika zelf zelfmoord door pesten op de eerste plaats staat bij doodsoorzaken bij tieners.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:07

Ja, ik ben vroeger ook gepest, geterroriseerd zelfs. Dat was niet op school, maar daarbuiten. Toentertijd zat ik op turnen en de trainingen daarvoor werden gegeven in een gymzaal van een andere school en daar moest ik dan dus naartoe. Op die andere school zat nu niet bepaald de fine fleur der natie zeg maar, het was een minder goeie school dan waar ik op zat. Op die school zaten dus meiden die het nodig vonden om mij te terroriseren, achtervolgen, af te rossen, mijn spullen af te pakken enzovoort. Aangezien ik altijd alleen was, was het voor dat groepje nogal makkelijk om mij als prooi te kiezen. Op een gegeven moment kwam een van die meiden zelfs in de gymzaal en toen was de maat vol, ik wilde niet meer. Net tijdens de voorbereidingen voor nationale wedstrijden ben ik afgehaakt, voorgoed.
Op de middelbare school is er een tijdje een groepje uit een andere klas geweest die het op mij gemut had, dat was erg vervelend, maar dat hield alweer snel op.
Zelf ben ik nooit een pester geweest, ik zag en zie daar het nut niet zo van in.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:52

met mijn klasgenoten heb ik het altijd wel goed kunnen vinden, maar de docenten heb ik flink gepest. ik kom voor mijn werk nog wel eens op mijn oude scholen, ze zeggen altijd dat ze me niet herkennen. Lachen

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:09

hmm, ik heb ook wel gepest. Vooral in de tweede van de Havo. Twee meisjes waren het mikpunt van de hele klas.
Nou was ik sowieso niet zo'n lieverdje. Ben van 2 scholen afgestuurd, ben ook een aantal weken geschorst geweest.
Nu heb ik enorme spijt, vooral van het pesten. Ik realiseer me nu pas, wat dat met iemand kan doen. Ik ben één keer in elkaar geslagen en ook al was dat maar eenmalig, ik weet nu wat het met je zelfvertrouwen doet.
Ik heb trouwens niemand lichamelijk gepest. Niet dat dat het minder erg maakt, trouwens.

זכור

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:36

Ik ben nooit gepest, maar heb zelf gepest. En daar heb ik onwijs veel spijt van. We waren met 4 meiden in 2-Havo, we gingen heel veel met elkaar om, mijn beste vriendin en ik en nog 2 beste vriendinnen. En daar probeerde 1 iemand tussen te komen en dat pikten we niet. En toen begonnen we rotopmerkingen te maken en de hele klas ging meedoen. Dat meisje ging er op dat moment echt helemaal aan onderdoor. Het heeft ongeveer een half jaar geduurd. Nu kunnen we allemaal goed met haar opschieten, en heb ik heel erg spijt van wat ik toen allemaal heb gedaan, en door de ervaringen van gepeste mensen hier te lezen word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt hoe zo'n bitch ik toen was...

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:49

Op de basisschool ging ik echt heel vaak vechten met jongens, meestal ook met mn buurjongen's eens in de 2 weken ofzo, en dan viel ik om iets gewoon uit Haha! en die waren toch bang voor mij Extreme duivel haha
Verder had ik altijd op de basisschool een groep vriedin en wij hadden dat altijd ruzie met een andere groep: de tuttenclub B) hihi
Op de middelbare school had ik een meisje gepest, ik moch haar totaal niet, steeds achterna lopen echt een B) toen was ik ook bijna met een vriedin en toen hebben we een giga waarschuwing gehad dat we het niet meer mochten doen anders schorsing blabla bla. Nou toen was ik dus helemaal pissed. Maar ik vind het erg wat ik toen ook heb gedaan geen idee waar het vandaan kwam Verward Moest haar gewoon altijd hebben.

Nu ben ik weer liever geworden Lachen en zal ik het ook absoluut niet maar doen, want het is gewoon niet fare!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:52

Ik moet zeggen, dat op 1 of andere manier heeft het mij ook sterker gemaakt.
Pas sinds een paar jaar durf ik mensen weer recht in de ogen aan te kijken, en nu als ze hinneken of paard achter mijn rug om roepen, draai ik me om en zoek ik degene die het heeft gezegd en geef ik hem een flinke snauw terug, en dan niet dat ie een sukkel is, maar gericht op zijn uiterlijk.
Mooi voorbeeld: We gaan altijd bij een shoarma tent aardappelschijfjes eten nadat we uit zijn geweest, en daar was iemand die het nodig vond achter mijn rug te gaan hinneken, ik heb me omgedraaid en zag meteen wie het had gedaan die zat er zo onschuldig bij...
Het was echt een papzak met een veel te strak fout bloesje aan, ik zei dat ik er tenminste strak uitzag, en dat hij nog zoveel kon zeggen maar dat hij dat absoluut niet was.
Hij kreeg een kop als een tomaat, hij heeft niks stoms meer gezegd.

Maar ik moet erwel bij zeggen dat ik 3 jaar geleden de kans heb gekregen om uit te gaan in A'dam elke maand weer, en daar ben ik ontzettend sterk van geworden.

En een vriend van mij heeft zijn excuus aangeboden, omdat hij het ontzettend erg vond wat hij had gedaan, hij had de tranen in de ogen. Lovers

Het enigste nadeel wat ik nu nog heb, is dat ik ontzettend onzeker ben over mijn eigen handelen, plus dat ik mezelf nog weleens wil wegcijferen.
En dat ik bij het uitgaan meteen voel of ik er welkom of niet ben.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:56

ik vind kinderen (haha, ben er zelf volgens mij ook nog steeds een met mijn 17 jaar) wat dat betreft heel erg cru. ze weten gewoon niet wat ze er anderen mee aandoen. het kan je hele jeugd verpesten.
en het schijnt dus dat de meesten pesten omdat ze bang zijn zelf gepest te worden....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:01

Precies Lissy, daarom pestte ik ook, om mijn eigen onzekerheid te verbergen. Ik ben nog steeds onzeker, maar nu uit dat zich anders. Destijds was het (kort gezegd) pesten of gepest worden. Het leek wel of er geen tussenweg was.
Ik was in ieder geval niet sterk genoeg om me in te zetten voor de gepesten en koos de makkelijke weg; meepesten.
Achteraf heb ik daar echt spijt van.

זכור

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:10

dat kan ik me voorstellen, dat je daar nu spijt van hebt... ik vind pesten gewoon een belachelijk iets, het heeft zo wie zo 3 jaar van mijn leven kapot gemaakt... ik werd ook nog eens naar huis gevolgd en dan tegengehouden vastgepakt door 2 personen en de 3e begon te slaan... en waarom? tja geen idee, ik was blijkbaar anders wat ik totaal niet snap. ik vind mezelf opzich een leuke vrolijke meid, over het algemeen behulpzaam, humoristisch en zie er redelijk goed uit (vind het best goed van mezelf dat ik dit nu kan zeggen) waarom ben ik dan gepest? waarom voel ik me dan nogsteeds zo onzeker terwijl ik daar helemaal geen reden toe heb? geen idee... ik hoop dat het ooit nog over gaat en dat die mensen inzien wat ze gedaan hebben en hun excuses aanbieden.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:14

Ik herken mezelf in jou Lissy, er zijn maar uitzonderingen die hun excuses gaan aanbieden. Mocht ik mijn rijbewijs halen dan zit ik binnen no time in de gevangenis omdat ik sommigen wel heel erg snel van hun sokken wil rijden. Dit lost helaas niks op.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:21

Het stomme is, dat het pesten niets persoonlijks is. Er wordt gewoon een willekeurig persoon 'uitgekozen' die het minst terug doet. Ik wil en kan je niet van je nare gevoel afpraten, maar geloof me.. Er is echt niets mis met jou. De pesters hebben een probleem met zichzelf. Dat ik een probleem had is wel duidelijk. Ben niet voor niks van 2 scholen gestuurd.

זכור

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:21

Ik ben vroeger op de lagere school enorm veel gepest. Ik weet niet eens wanneer het begonnen was (1e klas, de 2e?? Ik weet het niet...). Het was zelfs zo extreem dat ze een speciale club hadden opgericht met als doel mij te pakken op wat voor manier dan ook. Er staat me nog 1 ding heel duidelijk voor de geest:

Ik had samen met een groepje vrienden ook een club opgericht om tegengas te geven. Ik dacht dus dat dat mijn echte vrienden waren, tot een moment dat 1 van de jongens van die andere groep (hij was twee keer blijven zitten, dus twee jaar ouder dan ik) me met twee andere jongens achterna kwamen op de fiets. Ik wilde er vandoor gaan maar ze haalden me in en hielden me aan om me te treiteren en van de fiets af te gooien en weet ik het allemaal niet meer... toen kwamen twee vrienden van mij aanfietsen en ik dacht "yes, gered!!!" Helaas.... die twee kozen voor de tegenpartij en pesten net zo hard mee, ik dacht dat ik door de grond ging... vanaf die dag had ik geloof ik geen vrienden meer op de lagere school.

Op de middelbare leek het even alsof ze me weer wilden pakken (ik zat toen op een andere school als waar die klasgenoten van de lagere school zaten). De eerste twee jaar van de MAVO moest ik flink van me afbijten. Soms moest ik ervoor op de vuist, het kon niet anders... ik denk doordat ik op sommige moment over de rooie ging (als ze weer eens bezig waren) ze van mij schrokken en doorkregen dat ze me maar beter met rust konden laten anders dan hadden ze een blauw oog te pakken Haha! Vanaf toen was het afgelopen en wist ik me prima te redden. Ik kon goed met de rest overweg en werd daarna ook niet meer gepest. Ik leerde van me afbijten.

1 keer heb ik aan een pestpartij meegedaan om een klasgenoot te treiteren door alleen maar bepaalde opmerkingen te maken tegen die jongen. Terwijl ik dat deed, dacht ik "waar ben ik g odverdomme mee bezig!!!???" Frusty ik hield me toen meteen stil en dacht bij mezelf "dit doe ik dus nooit meer!!" Ik heb me aan mijn woord gehouden Lachen

Ik weet wel dat het pesten van iemand gedaan wordt vanuit onmacht of onzekerheid. Ik weet nu dat degene die gepest wordt de sterke persoon is en dat de pester de looser is. De gepeste zal op den duur sterker in zijn schoenen staat dan de pester omdat de gepeste altijd een weerwoord moet bedenken om zich te verdedigen. Ik durf door mijn ervaringen zelfs te zeggen dat ik mensen veracht die pesten of treiteren of weet ik veel wat doen tegen hun medemensen. Het valt voor het slachtoffer (want dat ben je voor je eigen gevoel) gewoonweg niet goed te praten als er door andere mensen gezegd wordt dat de pester er niets aan kan doen dat hij zich zo gedraagt. Dat gaat er gewoonweg niet bij mij in...

Gelukkig heb ik door alles wat mij is overkomen veel levenservaring opgedaan en is mijn gevoel voor rechtvaardigheid erg groot geworden en weet ik er mee om te gaan, maar soms... heeeeeeeeel soms als mensen te ver gaan bij mij dan ga ik weer over de rooie en dan is het beter dat men mij uit de buurt gaat, want dan komt alle woede van dat jochie van 10 jaar weer boven, maar dat uit zich dan m.b.v. de kracht van een 29 jarige, stevige kerel Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:37

Ik ben in de eerste een beetje gepest, en waarom? omdat ik een andere mening had als 'de rest' en niet achter de populaire grieten aanhobbelde. Ik ben nou eenmaal iemand die zegt wat ie vind, en niet wat anderen willen dat je vind. Het is in de 2e allemaal goedgekomen en ook in de 3e en 4e kan ik het super vinden met mijn klasgenoten, met de leraren ietsje minder Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:56

Wie zei er dat stappen in Amsterdam je sterk maakt? Gelukkig woon ik in die wereldstad en heb diens energie altijd bij de hand Haha!.
Dit topic zag ik vanmiddag en ik heb in de auto na zitten denken over de tijd dat ik dus wel problemen had, ik moest echt gaan terug denken want het zat erg ver in het geheugen Lachen. Ergens op de middelbare school is er een keerpunt geweest omdat ik daar dus wel vrienden had en dan vallen die pesters toch in het niet. Inmiddels ben ik al zo lang van school af dat ik er al lang en breed overheen gegroeid ben, ik heb er echt geen last meer van op wat voor manier dan ook. Het zijn maar vage herinneringen en niet iets waar ik nu nog aan lijdt.
Zelf was ik dus niet zo'n pester, maar ik moet wel toegeven dat wij in de examenklas wel eens wat hebben uitgehaald, het liefst met bruggers die strafcorvee hadden. Dat waren dus stoute bruggers en die zetten we dan in een container aan de straat Haha!, superlullig maar per brugger eenmalig. Er zijn ook wel leraren geweest die last van ons hadden, maar daar ben ik niet persoonlijk verantwoordelijk voor geweest.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:16

We hebben met de klas wel 2 leraren overspannen (of meer) gemaakt of weggepest, waren echt super leuke lessen zoveel leuke herrinderingen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:37

Ik heb er nooit bij stil gestaan hoe de kinderen die ik weleens gepest heb zich moeten voelen, of hebben gevoeld. Jullie berichtjes drukken mij echt met mijn neus op de feiten. Ik heb nooit kinderen geterroriseerd, maar soms wel een banketstaaf opmerking gegeven, of 'per ongeluk' een duw gegeven. Nu ik jullie berichtjes heb gelezen voel ik me daar best schuldig over. Ik ben op de basisschool weleens gepest, ik heb sproeten, en roodblond haar, en dat vonden hun een reden om mij rooie of wat dan ook te noemen. Maar dat is in principe niet noemenswaardig in vergelijking tot wat de meeste van jullie meegemaakt hebben. Op de basisschool werd ook weleens gepest, ik stond er meestal buiten. Maar msischien heb ik daardoor wel een muurtje om mijzelf heen gebouwd, en gezorgd dat ik de dader werd in plaats van een slachtoffer Verward Ik wilde niet meemaken wat zij mee maakten...egoïstisch, maar dat zie ik nu pas in.

Lydia, ik vind dat je hier een beetje raar over praat...leuke herinneringen aan een leraar die jullie weggepest hebben? IMO is dat hetzelfde als een medescholier pesten. Dat is bij ons ook gebeurd, leraar is ook overspannen weggegaan, en naderhand zelfs ontslagen door ONS gedrag. Ik kan niet zeggen dat dit leuke herinneringen zijn, en nu zie ik pas in wat ik heb aangericht. Ik weet niet meer wat er van die man is gekomen, ik hoop iets goeds...voel me er nu best banketstaaf over. Maarja, achteraf kijk je een paard in zijn hol Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:41

Moet je maar geen leraar worden als je geen orde kan houden, het waren voor mij gewoon de leukste gezelligste lessen altijd lachen keten enz. Sorry maar dat vind ik gewoon, zo erg waren we nou ook weer niet hoor, was gewoon heel erg lachen altijd! Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:42

Ik bedoel dus niet het feit dat ze overspannen was meer de lessen enzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 01:52

avantilover schreef:
Moet je maar geen leraar worden als je geen orde kan houden


Dat vind ik wel een hele makkelijke opmerking om het 'leraartje pesten' goed te praten. Scheve mond

Wat pesten van leeftijdsgenoten betreft: ik heb daar nooit aan meegedaan. Nooit begrepen wat daar nou lollig aan is. Jezelf beter voelen over de ruggen van anderen? Nah, niet mijn stijl. Ik zal heus wel eens een rotopmerking hebben gemaakt tegen of over iemand, maar stelselmatig pesten, daar heb ik me eerlijk waar nooit toe verlaagd.

Ben zelf gelukkig ook nooit echt gepest. Ja, er waren wel kortzichtige buurtkinderen die mij op weg van school naar huis nariepen dat ik een 'vieze Turk' was, omdat ik nu eenmaal gezegend ben met donker haar. Ben nog wel eens huilend thuisgekomen waarna ik tegen mijn moeder riep dat ik voor m'n verjaardag een blonde pruik wilde (een jaar of zes, zeven ben je dan...), dat wel. En op de basisschool werd soms lacherig gedaan om het feit dat ik uiteindelijk naar het vwo zou gaan, dat maakt je toch tot een soort studiepikkie (lees: geen lol mee te beleven). Maar ik ben heel blij dat de ernstige pesterijen aan mij voorbij zijn gegaan, als ik sommige schrijnende verhalen hierboven lees...

Overigens kun je ook gepest worden door genegeerd of doodgezwegen te worden. En dat is IMO minstens net zo erg als 'actief' gepest worden. Ook op die manier wordt het feit dat jij bestaat als 'ongewenst' gezien. Heel vernederend, lijkt me.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 04:10

Ik ben jarenlang gepest, op de basisschool was het ergst, vooral door de jongens uit mijn klas.
Met eentje kon ik het goed vinden, soms ook wel eens samen naar huis fietsen, maar niet vanaf school, maar vanaf een stukje verder.
Hij was zelf ook niet een van de populairsten, werd zelf ook gepest.
Verder een paar die me niet pestten, maar niks deden, niet helpen eerder negeren.
Die jongens waar ik het over had, die wachtten me dan na schooltijd op en hielden me tegen ed.
Op het eind (groep 8 volgens mij) moesten die jongens dan even wat langer blijven na de tijd zodat ik vooruit kon fietsen.
De meisjes waren niet veel beter.
Op die school werd er weinig 'echts' aan gedaan.
Leraren deden zelf ook wel eens mee.
Die jongen die toch al niet zo populair was werd wel eens voor de klas te kakken gezet door een leraar.

Nu ben ik al jarenlang van die school af, maar hoor er nog wel eens wat over.
Een jongen die ze niet van school af (kon?) wouden schoppen, maar hij terroriseert iedereen, niet alleen op school, maar ook in zijn buurt, zijn huis, overal.
Politie aan te pas ed, maar er gebeurde maar niks.
Uiteindelijk zijn hij en zijn zusje naar een andere school gegaan, wat een vooruitgang voor velen was, maar hij woonde er nog wel.
Nu zijn ze ook verhuisd, dat was echt een opluchting voor die buurt en iedereen.
Ouders (van hem) deden er trouwens vrij weinig aan.
Familie van hem vonden hem ook maar niks, incl ouders.

Ander meisje had iets, weet niet (meer) wat, had iets te maken met gym iig, moest toen gymkleren aantrekken en zo langs alle klassen de vuilnis ophalen van leraar.
Bij 1 klas heeft de juffrouw er wat over gevraagd en die heeft toen stamppij gemaakt.

Basisschoolperiode was echt rampzalig voor mij, wou er ook niks meer mee te maken hebben, met die hele woonplaats niet.

Een jongen (van die pesters) heeft zijn excuses aangeboden, heeft me zelfs proberen te scoren.
Heb er nu wel goed contact mee, zeg altijd even hoi oid en maak vaak een praatje, vaak flirterig Cool .
De rest, ach jah, die laat ik wel in hun sop gaarkoken.

Een meisje uit die klas, daar had ik toendertijd neutraal contact mee, na de basisschool even helemaal geen en nu is het een goeie vriendin.
Verder negeer ik de rest van de meiden vooral, naast hoi kan er niet veel meer van af bij mij bij de meesten.

Als er een reunie later komt oid, ga ik echt wel!!!
Zwaar gepest, leven was niet meer leuk, maar gaan ga ik zeker.
Laten zien wat ik nu ben, ondanks hun, tot wat ik uit gegroeid ben, wat ik heb bereikt, hun allemaal achter me latend met hun beknopte en achterlijke gedachtes.
Daarom zette ik er ook bij dat die ene jongen me wou scoren, dat vond ik wel wat hebben.
Eerst pesten en dan gek op mij worden, nouja, willen scoren dan, wat een totale omslag.

Ik weet dat ik mijn uiterlijk mee heb (vroeger werd ik een spillenpoot genoemd), daardoor voel ik me zekerder.

Vanmiddag had ik een ´voorval´ met ´vriendinnen´, dat zet je wel weer even aan het nadenken, vooral toen ik dit topic ook nog eens zag.
Ik dacht dat 1 ervan echt mijn vriendin was, zal ze ook wel zijn, maar vanmiddag even niet.
Andere is gewoon een vriendin, ze heeft waarschijnlijk ook de hele boel opgehitst, want toen zij erbij kwam werd het anders.
Alleen kun je de eerste heel goed hebben, de 2e ook wel, maar samen gewoon echt heel minder.
Tja, de derde, die zei niet veel, maar die kende mij vooral en die was samen met mij, die kende de andere 2 vaag via mij.
Toen we weg zouden gaan, was zij al vooruit, daarna kwam ik, de andere 2 treuzelden (dacht eerst dat ze daar nog zouden blijven), vroeg of ze mee ging, maar ze wou wachten op de anderen.
Ik niet, dus ik ben maar alleen gegaan.
Naar het station nam ik de gewone weg, zij zagen mij en liepen een andere weg.
Ondertussen kwam ik iemand tegen waar ik een tijd mee stond te praten, daarna ben ik met hem verder gelopen richting station.
Stonden zij mij om de hoek op te wachten, alle 3, de ene had de trein allang moeten hebben.
De jongen waar ik mee aan het praten was en samen verder liep, kenden de eerste 2 van dit verhaal ook.
Hij wist niet dat ik niet met hun wou praten, en hij ging dus met hun praten, ik wou hem meetrekken maar dat ging mis.
De derde liep op een gegeven moment door, ik ook, de jongen liep verder met die 2 meisjes.

Toen ik in de trein zat kwam dat derde meisje erbij zitten, daarna de andere 2 ook (die jongen moest niet met de trein) en toen ben ik ergens anders gaan zitten.

Derde meisje moest op ander station uitstappen, de andere 2 hetzelfde als mij.
Niks meer gezegd tot zij van het staion wegfietsten en keihard doeg riepen, ik wachtte nog op de bus, ik heb niks gezegd.

Waar ik vooral kwaad op was, was dat ze niks tegen mij zeiden nadat we weg waren gegaan, niet even naar mij toe kwamen oid.
Vooral toen we op het (uitstap) station waren en zij toch echt wel in de gaten moesten hebben dat ik het niet zo leuk vond.
En dat het derde meisje liever ging wachten op de andere 2 dan met mij meeliep en daarna ook niks meer tegen mij heeft gezegd.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:05

Karin"]
[quote="avantilover schreef:
Moet je maar geen leraar worden als je geen orde kan houden

Dat vind ik wel een hele makkelijke opmerking om het 'leraartje pesten' goed te praten.
[/quote]feitelijk heeft avanti wel gelijk. als geroutineerde docentpester wist ik ook precies welke ik moest hebben en welke niet. ervaren leraren konden je met 1 blik al het zwijgen op leggen en daar had je respect voor. stof wat die leraar je gaf bleef ook veel beter hangen. ik vind, een goede leraar moet discipline en orde kunnen houden in een klas met ettertjes. een leraar die dat niet kan, kan nooit goed de stof overbrengen, en dat is toch wel de bedoeling dacht ik.

Amor Vincit Omnia

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:11

Je zegt het zelf al: 'ervaren leraren'. Een nieuwe leraar moet IMO ook de kans krijgen om respect te krijgen, om zijn/haar 'ordehoudvaardigheden' op te bouwen. Maar mijn ervaring is dat de nieuwelingen er het hardst uitgepest werden (ja, ik zat ook in een klas met van die etterbakken). Jammer hoor. Heb ook nooit begrepen waarom leraren het mikpunt zouden moeten zijn van de frustratie van leerlingen, uberhaupt niet waarom iemand het mikpunt zou moeten zijn van pesterijen van anderen, of dat nou om volwassenen of kinderen gaat.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angelaa2, Antgillya, Arlette1991, Drico, furious, IASCrawler, loeslover, MariskadeJ, Mo_86, nicole_floor, Noor en 232 bezoekers