Damm auto tegen muurtje geschuurd, lakschade. Wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Damm auto tegen muurtje geschuurd, lakschade. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 09:24

Zit hier enorm chagerijnig op het werk Nors opkijken , wou net mijn auto netjes tegen een muurtje aan parkeren. Maar ik heb hem echt te strak ertegen aan gezet en de voorkant is tegen het muurtje geschuurd en er zit nu dus een behoorlijke lakschade.

Heb mijn auto net en ben er zo blij mee! Baal behoorlijk. Wat kan ik doen? Hoeveel gaat het me kosten de lak over te spuiten?
Het zit op de zijkant van de bumper, het is over een klein stuk maar dan wel over de hele hoogte van de bumper en de lak is tot op de plaat eraf.

Ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen dus zou graag wat advies krijgen!

Thanks!

Kapi_Dust

Re: Damm auto tegen muurtje geschuurd, lakschade. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:29

het spuiten van een auto gaat wel flink wat kosten (1 motorkap koste mij al 1000 euro).
Wat ik altijd doe, is een lakstift in de kleur van je auto nemen en daarmee aanstippen (dan zie je (als je het goed doet) er niks meer van.))
Kan je dat niet meteen doen, dan raad ik je aan iets vets op je lak te doen (zeker als je metaal ziet) anders heb je grote kans dat je metaal gaat roesten (en dan ben je verder van huis).

Voor het aanstippen, wel het stukje even schoonmaken.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:56

Even aan je verzekering melden! Ligt eraan hoe je bent verzekerd maar anders krijg je het vergoed!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:02

Ligt eraan hoe je verzekerd bent, maar hou rekening met een eigen risico en bij volledige vergoeding het naar beneneden vallen in no-claim.

Dus hoe je het ook bekijkt, het kost altijd geld

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:05

het goedkoopste: nieuwe bumper kopen, lak in kleurcode kopen, nieuwe bumper spuiten en eronder zetten.
spuiten niet laten doen door een bedrijf maar door particulier.

het klinkt heel sotm, maar dan heb je geen gedoe met verzekeringen en bovendien kost spuiten bij een pro echt een vermogen!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:06

Geld kost het inderdaad altijd. Als je all-risk verzekert bent dekt de verzekering het, maar gaat ten koste van je no claim.

Als je WA verzekerd bent zal je de schade zelf moeten betalen. Dan kan je inderdaad het beste een lakstift halen, maar doe dit wel snel want na 1 regenbuitje zit er al roest op stukken waar de lak van af is. Je kan ook op de sloop proberen of ze een bumper hebben in de juiste kleur en voor jouw auto. Scheelt ook een hoop geld!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:06

Zo'n lakschade is niet meer met een stift weg te halen.
Even langs de garage rijden en vragen wat het ongeveer gaat kosten. Als het echt alleen de bumper is zullen de kosten nog wel meevallen.
Je kan daarna altijd nog beslissen of het het waard is om de verzekering in te schakelen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 11:28

Verzekering heb ik alleen WA dus ik zou het zelf moeten betalen. het gaat vanavond al regenen! Help!! Vaseline opsmeren ofzo?

Ik bel de dealer waar ik hem gekocht heb wel even. Bedankt voor de tips.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:46

Vaseline smeren zou ik zeker niet doen, want dan is het onderliggende plaatwerk ook vet en de vraag is of ze dat er nog goed af kunnen krijgen. Een paar dagen in de regen kan je autootje echt wel tegen, hoor!

Je bumper is toch van kunststof? Dan roest het zowieso niet. Bovendien, waar heb je een bumper voor: precies om dit soort foutjes op te vangen.

Als het op de kunststof van de bumper is en je autootje niet nagelnieuw is, dan zou ik er persoonlijk dus helemaal niets aan doen. Het kost hartstikke veel geld en het is alleen maar "voor het oog".

Foutje, gewoon niet nog een keer doen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:58

laetitia schreef:
Zit hier enorm chagerijnig op het werk Nors opkijken , wou net mijn auto netjes tegen een muurtje aan parkeren. Maar ik heb hem echt te strak ertegen aan gezet en de voorkant is tegen het muurtje geschuurd en er zit nu dus een behoorlijke lakschade.

Heb mijn auto net en ben er zo blij mee! Baal behoorlijk. Wat kan ik doen? Hoeveel gaat het me kosten de lak over te spuiten?
Het zit op de zijkant van de bumper, het is over een klein stuk maar dan wel over de hele hoogte van de bumper en de lak is tot op de plaat eraf.

Ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen dus zou graag wat advies krijgen!

Thanks!

Ik neem aan dat je naast een muurtje bedoelt, anders is het je goed gelukt Haha! Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:56

haha! idd naast een muurtje. Ben net even naar de dealer gereden waar ik hem heb gekocht en die kan het overspuiten voor 175,- euro dus dat valt enorm mee! Hij doet dan alleen het plaatselijke spuitwerk en niet de hele bumper. Gelukkig heeft mijn auto een erg makkelijke kleur (donkerblauw) dus hoop dat er geen groot kleurverschil te zien zal zijn!

Het hoeft dus niet veel geld te kosten! Zelfs bij een echte dealer niet!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:59

oeii vervelend! succes ermee!

maarre...muurtje ernaast? wat is er met je zijspiegel gebeurd dan? Nagelbijten / Gniffelen of is 't een laag muurtje? Clown

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:14

www.chipsaway.nl
Een echte aanrader en niet duur! Ik heb een paar jaar geleden ook een paar krassen plaatselijk laten spuiten en er was echt niets meer van te zien Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:48

Niet veel geld?
Ik vind €175 echt wel veel geld...
Maarja, roest is natuurlijk ook niet alles! Ik snap dat je er van baalt. In mijn auto is het zwengeltje van mijn raam kapot, ik baal ook als een stekker Tong uitsteken

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:52

stalen bumpers roeleren Haha! die kun je gewoon met de kwast verven:P

Maar ik zou zelf de hele bumper opniew overspuiten met een spuitbusje. De kleur kunnen ze meten en in een spuitbusje doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:46

€175 niet veel geld?
dat zou ik dus niet doen! ik ken zo genoeg mensen die hem hagelnieuw spuiten, ben je voor nog geen €100 klaar... incl nieuwe bumper...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:52

Waarom heeft iedereen het over roest? Ze heeft toch haar bumper
schade gereden? Knipoog

Ik vind 175 euro een mooi prijsje, tegenwoordig kunnen ze
plaatselijk spuiten, dus niet de hele bumper meer en dat scheelt een hoop
centen.

En nooit op de verzekering verhalen, dat kost je meer aan noclaim en is meestal ook niet mogelijk.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:50

dat is idd balen ik heb mijn bumper latne maken door een goede vriend die n garage werkt. kosten alleen de verf dat was het niet meer dan 50,- kwijt geweest.