Intest rijbewijs.. eerst één lesje nemen>?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Intest rijbewijs.. eerst één lesje nemen>?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 00:19

Ik wil graag mn rijbewijs gaan halen via het Snelgarant plan (zie www.jdam.nl) en daar moet je een intest doen van twee uur. Aan de hand daarvan wordt beoordeeld hoeveel lessen je nodig hebt en dus hoeveel het kan gaan kosten. Pakket A is 23 lessen en iets van 1250 euro, pakket D is iets van 40 lessen en 2500 euro..
Logisch dus dat ik voor pakket A ga... maar dan moet ik wel goed oor de intest komen.

Kan ik daarvoor één losse les nemen bij de rijschool? Mijn vader wil nl niet dat ik in zijn auto oefen en ik heb dus nooit autogereden Boos! Wel Trekker, maar om dat te vergelijken Knipoog

Wie heeft er anders nog tips waar ik bij de intest aan kan denken??

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:48

Tsja, ik heb ook een intest gedaan. En daarvoor had ik ook alleen maar een keertje trekker gereden. Zo'n intest is er niet voor niets... ze gaan dan inschatten hoeveel lessen je nodig hebt Schijnheilig
Als je dan al een les gehad hebt, kan het zijn dat je bijv in een ander pakket terechtkomt. Maar de grote vraag is dan.. wat is dan je kans van slagen???

Ik heb een pakket van 35 lessen gekocht. Intussen heb ik 30 uur gehad. Aangezien ik niet zo'n natuurtalent ben Schijnheilig heeft mijn instructeur me aangeraden om nog 4 extra lessen erbij te doen. Dan is mijn kans van slagen op het examen veel groter. Dus, dat heb ik gedaan en 11 december is de grote dag! Ik hoop dat ik het in 1x haal.. maar dat zal wel niet Knipoog

Tijdens de intest les, gewoon proberen alles zo snel mogelijk onder controle te hebben. Goed luisteren naar wat je instructeur zegt, en proberen dat gelijk in de praktijk te bregen.
Tip als je achteruit rijden moet: ga LANGZAAM achteruit.. niet teveel gas erbij.. hehe

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:02

Een extra les lijkt me best handig, want dan héb je toch ook gewoon meer vaardigheden!? Anders zit je straks aan die 40 lessen vast en dat is wel heel erg veel! Ik had ook van te voren geoefend met mijn moeders auto op een heel groot parkeerterrein en heb maar 20 lessen gehad en in 1 keer geslaagd...vergeet niet dat ze je het liefst zo veel mogelijk lessen aanpraten natuurlijk!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:02

Het lijkt me niet zo verstandig om jezelf te foppen door eerst een rijlesje te nemen. Bij de intest kijken ze juist hoe snel je dingen oppikt en dat doen ze niet voor niets.

Een tipje is om inderdaad heel beheerst met zowel gas als koppeling om te gaan, en je voet niet op de koppeling te laten staan tussen het schakelen door. Ook met de versnellingspook kun je beter niet te ruw omspringen, dat is namelijk niet zo goed voor de tandwielen in de versnellingsbak.

Succes in ieder geval!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:59

ik zou echt geen extra les nemen ! Ik heb ook zo'n cursus gedaan en heb achteraf een paar extra lessen moeten nemen, en die betaal je extra.
ik had vantevoren pas 1 keer in de auto van m'n moeder rondgereden, maar niet echt les gehad.

je houdt alleen maar jezelf voor de gek Lachen)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:22

zo'n intest is er niet voor niets. als jij 40 lessen nodig hebt dan kan je er beter 40 nemen dan 20. lessen zijn duur. maar een examen aanvraag is nog veeeeeel duurder. en die mensen prikken er wel doorheen of je wle of niet een extra les hebt genomen
je rijdt al op de scooter dat scheelt al heel veel met verkeers inzicht. verder vooral rustig kijken. niet snel maar ook echt kijken. en dubbele uren afspreken 1 uurtje les is leuk maar dan rij je alleen van de ene kant om de eerste weg te brengen naar de andere kant om de volgende op te halen. en in 2 uur doe je gewoon zoveel meer.
veel succes

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:25

ik heb ook een intest gehad toen ik al een paar keer in de autot van mijn vader had gereden. ben dus op sneel leerling ingeschat, maar dat valt nou een beetje tegen. dan moet je dus extra rijlessen bijkopen, en je examen is al gepland dus wordt het alleen maar meer stressen. niet doen dus, als zij inschatten dat je 40 lessen nodig zou hebben dan zla dat wel zo zijn, ze doen die testen natuurlijk niet voor niks. Ik heb een pakket van 24 lessen, maar ik denk niet dat ik dan al klaar ben voor het examen.
eva

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:26

ik snap niet helemaal wat het is..

Ik heb mijn rijbewijs al bijna 4 jaar.. Ik weet dus niet superveel van de examens af.. Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:31

Ik snap niet wat jullie bedoelen met "jezelf voor de gek houden". De eerste keer dat ik in een auto zat vond ik alles doodeng, had ik dan die test gedaan, dan zou ik zeker wel 40 lessen nodig hebben gehad... nu was ik tijdens de eerste les best relaxed, want ik wist al een beetje hoe alles ging....mijn instructrice zei dat ik er met 25 lessen wel zou komen en uiteindelijk werden het er dus 20...
Ook al heb je al een les gehad, dan nog moet die "tester" kunnen inschatten in hoeveel lessen hij jou klaar heeft voor het examen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Baredawn, Googlebot, YandexBot en 131 bezoekers