kamers: hoe? (o.a. financieel)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:34

Daarom reageerde ik er ook op, omdat het echt helemaal nergens over ging. Ook snapte ik er de balle niet van, dus ja, mijn antwoord was ook een beetje vaag.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 12:50

Wat is nu in vredesnaam het probleem? Je doet net alsof hij een klein kind is en jij 'wel weet wat goed voor hem is'. Je komt nu ff absoluut niet rationeel over. K kan je zo 2 namen noemen op wie je nu lijkt, en ze beginnen beide met een 'P' (hoewel ik van 1 daarvan nog steeds hoop daar weel normaal mee te kunnen omgaan, als ze dit leest.) Waarom zou Roy van jou niet op kamers mogen?

T lijkt nu echt alsof je hem ontzettend claimt!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:26

Wat jij wilt Joost, ik ga er echt niet op in. Ik heb niets gezegd waarmee ik iets wilde uitlokken en Roy weet precies hoe ik erover denk. Dat jullie nu van een mug een olifant hebben gemaakt is niet mijn probleem. Denk vooral wat jullie willen, ik wil alleen even kwijt dat ik Roy echt niet opgeef na alles wat er gebeurd is, hoe erg ik het er ook niet mee eens ben.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:26

Roy gewoon kijken hoor,
Ik ben ook aan het rond kijken geweest en jawel zelf ik kon het redden.
Ligt er gewoon helemaal aan wat je wilt.
Als je op kamers wilt bv bij oudere mensen etc hoeft dat lang niet zo duur te zijn als je een half huis wilt samen met een vriend oid.
Houd de krant eens in de gaten etcetc.
Enne Ilona fijn dat jij het allemaal zo goed weet maar van fouten leer je mag roy ze ook maken?
Daarnaast wie zegt dat dit een fout is?
Fijn dat jij alles weet en kunt voorspellen,dan gaat er bij jou iig nooit iets fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:48

Om kort te gaan: volksstammen studenten zijn je voorgegaan en hebben het ook gered, waar een wil is is een weg, zeker weten. Bijwerken zal moeten, maar ook dan ben je niet de eerste hoor.
Verder geen ruzie meer maken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 13:52

Jurga schreef:
Jaja, alleen informatie zeker. Liefst was ie vanavond al weg. Hij kent mij, ik ken hem en daarmee Lips are sealed.


Gisterenavond had ik idd een beetje een dipje... maar die is nu weer zo goed als over, maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk (als er de middelen voor zijn) op mezelf wil en ik ben nu gewoon even aan het informeren. Er staat nog niets vast..

ps. Ik snap iloon der standpunt wel.. ze weet hoe ik er financieel af en toe voorsta, maar daarom ben ik aan het informeren hoe ik er meer geld voor kan krijgen etc.. Dus aub geen aanvallen op Ilona.. Lovers ya

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:57

Thnx babe... Roy weet dat ik alleen maar het allerbeste met hem voorheb en ik ken hem als ie weer zo doet. *Roy, je bent een freak Tong uitsteken* En het gaat mij bij lange na niet om het financiele gedeelte, noch om mezelf. Mag dat effe duidelijk zijn.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:44

Het is volgens mij alleen maar goed dat je op je eigen benen leert staan en zelf met geld om leert gaan. Je leert de waarde ervan kennen. Je leert jezelf er beter door kennen en wordt er een stuk volwassener van.

Ik zou het doen Roy, probeer aardig wat bij te verdienen of een kleine lening af te sluiten, dat doen er zo veel en later als je werkt en een goede baan hebt, kun je het makkelijk weer afbetalen.

Ik ga volgend jaar ook op kamers en heb er hartstikke veel zin in. Een eigen plekje voor jezelf...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 14:56

Het hangt er ook heel erg vanaf in welke stad je een kamer zoekt. Sommige steden zijn veel duurder dan andere!

Als je gaat studeren krijg je uitwonend minimaal 211 euro dacht ik, hoe minder je ouders verdienen hoe hoger het bedrag wordt. Kun je allemaal uitzoeken bij de IB-groep. Ook als je ernaast blijft werken is het vaak nog wel krap, maar zeker niet onmogelijk! Kijk maar hoeveel studenten er op een kamertje zitten en volgens mij verhongert er nooit iemand *LOL*

Bedenk wel dat je naast je studie niet altijd veel tijd overhoudt om te werken, ik kan nu echt niet meer dan 8 uur per week werken en dan zakken je inkomsten behoorlijk in!

Succes met je beslissing Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 15:00

ik ben al met mijn studie bezig en heb genoeg tijd om te werken hoor. Maar ik zal eens een en ander uit gaan zoeken bij de IB-groep. Thnx all! Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 15:18

Je zet jezelf wel een beetje te kijk hoor Jurga. Laat gaan joh!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:03

Roy kijk uit hiermee hoor!

Ik ben vorig jaar gaan samenwonen en heb toen meteen een huis gekocht. Ik had toen ik uit huis ging helemaal geen spaarcenten en heb dus constant van het geld van m'n vriend moeten leven. Niet echt prettig idee.
Er komt zo superveel kijken bij een eigen huis of huurwoning, dat het zelfs met goede baan moeilijk te redden is elke maand. Je moet niet vergeten dat je zo veel verzekeringen zelf moet gaan betalen, kosten van het wonen zelf, eigen boodschappen, meteen eigen kleding kopen, meubels en inrichting van je woning enzo.

Ik raad tegenwoordig echt iedereen aan om alvast te gaan sparen voor als je ooit op jezelf wil, het kost echt meer dan je denkt.
Een lening bij de IB is trouwens ook niet alles: je moet er rekening mee houden dat het ooit afbetaald moet worden en daar wordt je niet vrolijk van !

Succes ermee!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 16:13

Maudje schreef:
Je moet niet vergeten dat je zo veel verzekeringen zelf moet gaan betalen, kosten van het wonen zelf, eigen boodschappen, meteen eigen kleding kopen, meubels en inrichting van je woning enzo.


Verzekeringen betaal ik al zelf, kleding ook, meubels heb ik niet echt veel nodig, bed en kasten kan ik meenemen lijkt me.. en daarnaast zijn er nog genoeg zaken die voor een prikkie tweede hands meubels verkopen, waar er sommige nog van in zeer goede staat zijn (wij hebben ons eigen materiaal ook wel eens naar zo'n bedrijf gebracht, hier 'de cirkel' geheten)

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 17:17

AHA !!

Dan kun je het al wat meer door een roze bril gaan zien ! Cool Haha! Haha!

In ieder geval succes ermee !

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:37

Zo eey! Als mijn vriend zo'n bek tegen me had en me uitschold op een openbaar forum... Dan weet ie heeel snel waar de uitgang van ons huis is...
Een relatie gaat toch om respect en liefde... Daarin hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar kun je wel respect tonen...

Inderdaad is navraag doen bij verschillende instanties omtrent subsidies enzo het beste. Dan weet je in elk geval zeker dat het klopt.

Maar het kost een hoop, en weet waar je aan begint!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:42

Ik sluit me bij Lovely aan. Het kan, ik kan het ook Knipoog
Ik heb vooral een tip voor als je eenmaal op kamers bent. Hou een kasboek bij. Het is vrij vervelend om alles op te moeten schrijven, maar daarna weet je wel waar je je geld aan uitgegeven hebt. Dus als je tekort komt aan het eind van de maand en je ziet dat je bijv. 3x de kroeg ingedoken bent, dan weet je dat je dat de volgende maand beter niet kan doen...

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:01

ja, goede tip van Wmijn. Bonnetjes vragen! Ik hield ook nauwkeurig bij waar mijn centen heen gingen.
In mijn geval betaalden mijn ouders de huur van mijn kamer (385 gulden incl) en moest ik rondkomen van 322 gulden per maand. Dat was (toen) goed te doen.
Een kamer inrichten kost niet zoveel. Met een bed, tafel en bank is ie al vol. Ojaa, een bureau is misschien ook wel handig Lachen
Als je een heel huis wilt huren zit je wel aan veel meer kosten vast. Die zijn meestal ook niet gestoffeerd en je wilt niet weten wat dat kost..