Sterven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie wil je eerder dat sterft?

Ik
34 (72%)
Mijn partner
13 (27%)

Totaal aantal stemmen: 47


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:05

Desiree schreef:
dit is me te moeilijk. misschien dat ik dan toch liever voor mezelf zou kiezen, dan ben ik niet degene die achterblijft. Maar dat is ergens weer egoistisch. Aan de andere kant, wil je dood als je er zo voor staat? HEt staat nu zover van ons af, dat we er ons geen voorstelling bij kunnen maken. Jonge mensen zijn doorgaans niet bang voor de dood. Mensen worden pas bang als deze dichterbij komt, en dan veranderen ze ook van mening.


zoiets heb ik dus ook, aan de ene kant ik, maar dan de pijn voor de partner daar moet ik niet aan denken, en dan zeg ik laat hij maar eerder overlijden, beste is dat we tegelijk overlijden, trouwens van dat laatste van jonge mensen zijn niet bang voor de dood, telt niet voor mij ik ben echt vreselijk bang voor de dood, het vreemde is nog je weet niet wanneer het afgelopen is, dus maak ik er maar elke dag een feestje van!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:15

Buitenzorg"]
[quote="Romkabouter schreef:
Partner. De pijn die je hebt als je geliefde sterft zou ik mijn partner willen besparen.


Mijn eerste gedachte was IK, maar na het lezen van jouw uitspraak ben ik daar niet zo zeker meer van.... Haha!
[/quote]


idd, en koos dan toch partner. liefst samen, maar dat gaat niet hoogstwaarschijnlijk. poeh wat een diepzinnige vraag... koppijn Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:17

Het ergste wat je kan overkomen in je leven is dat je je partner verliest, dus als je zelf als eerste gaat, is dat het makkelijkst.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:20

Easy way out Prima Scheve mond
Maar dat mag natuurlijk best Lachen

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:29

Het ergste wat je kan overkomen is idd dat je je partner of je kind verliest, maar het is denk ik erger voor hen als jij er niet meer bent. Ik denk niet dat ik het makkelijker zou vinden als ik zelf eerder zou gaan, ik zou het erger voor mijn partner vinden die pijn. Nee daar wil ik niet aan denken. Ik heb niet gestemd, omdat ik het erg moeilijk vind.
Je weet niet wanneer je laatste seconde is geslagen, daarom maar genieten van het leven.

Helaas blijkt in de praktijk dat mannen eerder overlijden dan vrouwen, aan een natuurlijk dood. Maar dit is geloof ik ook al weer ontkracht. Ik wil wel als laatste blijven leven als ik idd daarmee mijn partner een hoop verdriet kan besparen.
Tsjee wat een lastige vraag. Ga er nog maar eens goed overnadenken geloof ik Knipoog

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:46

Poeh, moeilijk hoor. Ik ben blij dat ik niet voor die keuze sta, uiteindelijk. Ik heb dan ook niet gestemd, kan er neit uit komen voor mezelf. Vind dat Rom wel een heel goed punt gemaakt heeft. Zo af en toe komen er erg zinnige dingen uit die puntmuts Knipoog Ik weet alleen niet of ik niet een tikkelte egoistischer ben...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:26

ik zou het niet weten, en ik wil er eignelijk ook niet echt over nadenken want ik leef nu en later komt later wel toch..? aan de ene kant me partner maar aan de andere kant ik omdat het ontzettend moeilijk is zoeits mee te make en te 'verwerken' bij ons thuis was het niet mijn partner (ben ook nog maar 14 ) maar mijn moeder, dus ik weer het niet ...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:26

Buitenzorg"]
[quote="Romkabouter schreef:
Partner. De pijn die je hebt als je geliefde sterft zou ik mijn partner willen besparen.


Mijn eerste gedachte was IK, maar na het lezen van jouw uitspraak ben ik daar niet zo zeker meer van.... Haha!
[/quote]

Nou, dat had ik dus ook. Ik dacht ook eerst IK, maar toen ik las wat Rom schreef, dacht ik bij mezelf dat dat ook wel een bijzonder sterk argument is...ik ben er dus niet over uit Tong uitsteken

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:33

Romkabouter schreef:
Partner. De pijn die je hebt als je geliefde sterft zou ik mijn partner willen besparen.


Hmmm... volgens mij maakt het niet uit wie er als eerste gaat. Het is allebei even erg. Stel nu dat mijn partner zo'n vreselijke lijdensweg heeft en dat ze mij ziet lijden vanwege haar pijn... is het dan niet beter dat ik als eerste ga zodat zij tenminste de rust kan vinden omdat ik haar niet meer hoef te zien lijden...?

Nogmaals... het is allebei even erg en daarom is het gewoon het beste om samen te gaan.

Denk dat als het gaat om ware liefde dat je jezelf niet de vraag hoeft te stellen wie er als eerste gaat.... Scheve mond

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 23:36

Ben ik het helemaal mee eens..
Maar toch blijf ik met mijn punt dat als ik moet kiezen dat ik het liefste heb dat ik dood ga, dan leidt mijn lief wel maar ik zou mezelf van kant maken als hij kwam weg te vallen, zou niet verder willen leven...
(ik heb geen behoefte aan opmerkingen over de foutheid van zelfmoord, ik weet er meer dan genoeg van)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:06

er is ook een andere mogelijkheid: allebei tegelijk.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 00:10

Allebei tegelijk een pistool tegen je hersens af laten knallen, of nog romantischer, elkaars hersens ofzo?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:12

of bungi-jumpen met elastiek dat 1 mtr te lang is.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 00:19

Ja maar dat doe je naar mijn weten meestal in je eentje.. Of loop ik achter?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:30

Heel arrogant maar ik leef liever langer gewoon omdat het hier op aarde best wel leuk is Lachen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 06:52

Ik heb dus geen partner maar leef dus met mijn 8 jarige dochter. In dit geval zou ik dus eerst willen gaan omdat het dus heel normaal is dat een moeder eerst gaat en dan het kind. Wat betrefd mijn ex? Hij mocht eerst gaan as far as I'm concerned! Tja, zonder hem kon ik wel doen hoor! Nee, ik denk dat ik eerder zou willen gaan als ik met iemand leefde want ik zou niet graag achterblijven.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:30

ik weet niet of ik er mee zou kunnen leven dat mijn partner eerder gaat dan ik. ik denk dat ik helemaal gek in mijn hoofd zou worden. hij is wat dat betreft veel nuchterder, ik denk dat hij het beter aan zou kunnen. ik ben daar te emotioneel voor.
er werd gezegd dat niets zo erg is dan je partner verliezen, maar denk eens na over je kinderen? dat hoort niet, het kind hoort niet erder te gaan dan de ouder. bij mijn tante en oma was dat dus wel het geval, nu al 10 jaar terug. mijn oma heeft een jaar daarvoor haar man verloren dus kwam die klap ook extra hard aan.
ik denk zelf dat het moeilijker is om je kind te verliezen dan je partner...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 19:30

Romkabouter schreef:
Partner. De pijn die je hebt als je geliefde sterft zou ik mijn partner willen besparen.


Sweet!! Lovers

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:53

Ik ben blij dat ik over dit soort zaken niet hoef na te denken, want hierin heb je weinig in de hand (of juist weer veel maar daar ga ik niet vanuit)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:46

gelukkig dat je daar zelf nooit een keus in hoeft te maken, ik zou het niet kunnen..

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:05

Tallie1979 schreef:
Er zijn 3 dingen in het leven vastgesteld:
1. Je geboorte
2. Ouder worden
3. Sterven


Sorry, maar dat is niet zo,....... Je hebt maar 1 zekerheid in het leven: dat je dood zult gaan. Ouder worden is niet vastgesteld, er overlijden (helaas) ook nog steeds babies en kleine kinderen...... Verdrietig Zelfs de geboorte is niet vastgesteld (miskramen, dood geboren kinderen,... Verdrietig ).

Ikzelf kan ook geen antwoord geven op de vraag, omdat ik het niet weet (nog niet over nagedacht). Ik zie wel wat het leven brengt, ik geloof in het lot, en als het mijn lot is om eerder te sterven of juist andersom, is het zo,....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 09:58

Het klopt wel anoukie
Alleen weet je niet hoeveel ouder je word.
En soms is dat erg genoeg maar een een paar uur of en dag.

Voor de rest wil ik wel samen sterven
is dat geen goede oplossing Lachen
Maar ik wil het nog wel een paar jaartjes uitstellen als het kan.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:10

runningkawa schreef:
Het klopt wel anoukie
Alleen weet je niet hoeveel ouder je word.
En soms is dat erg genoeg maar een een paar uur of en dag.


Ben ik niet met je eens, maar het is maar hoe je het bekijkt Knipoog ! I.i.g. is het eigenlijk niet eens de moeite van de discussie waard, omdat het al triest genoeg is,........ Verdrietig

Maar waarom ik vind dat alleen de dood is vastgesteld? Mijn zus heeft een miskraam gehad van een tweeling, dus die hebben niet eens de kans gehad om geboren te worden (laat staan ouder te worden),....

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:57

AnneOmie"]
[quote="Romkabouter schreef:
Partner. De pijn die je hebt als je geliefde sterft zou ik mijn partner willen besparen.


Jij bent een kabouter om te trouwen Schijnheilig
[/quote]

Mmm, ja, ben het met je eens AnneOmie, maar dat betekent wel dat jij eerder dood moet gaan en wie weet hoe oud een kaboutertje maar wordt?
Verward

Hoewel je hebt hele oude ... dat is natuurlijk zo. Haha! Niks om je zorgen te maken dus.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:58

Aan de ene kant liever mijn partner , om wat ons aller Rommie al zegt Lachen , en ook zodat je weet dat zijn leven netjes afgesloten is zeg maar.
Het lijkt mij vreselijk om dood te gaan en er niet meer voor mijn partner te kunnen zijn , geen invloed meer kunnen hebben op zijn geluk , of de mogelijkheid om z'n verdriet te verzachten.... Scheve mond

Je kunt hem nergens meer mee helpen , niet steunen , troosten , aan het lachen maken , warmte en veiligheid bieden , verwennen enz. enz. dat vind ik een heel akelig idee dat je diegene waarvan je houdt helemaal alleen achterlaat.... *pinkt traantje weg*

Aan de andere kant zou ik graag diegene aan mijn sterfbed willen....dat dan weer wel. Lijkt me een stuk veiliger gevoel.
Maarja als je je dan toch schuldig voelt dat je hem in de steek laat.... Haha!

Dus laat mij dan toch maar als laatste gaan , zodat ik er tot het eind van zijn leven helemaal voor hem ben geweest Lovers