Zorgverlof

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Zorgverlof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:29

Wie kan me hier meer over vertellen en heeft hier ervaring mee. Wat zijn de voorwaardes om zorgverlof te nemen? Is het te realiseren, want ik heb zo'n vermoede dat dit zo'n regeling is waarbij je de kleine lettertje moet lezen en er een heleboel mitsen en maren aanvast zitten.
Misschien is er een site waar ik genoeg info vandaan kan halen?

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zorgverlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:33

Gaat het om langdurend of kortdurend zorgverlof?
Van www.postbus51.nl ( staat nog veel meer op ).

Citaat:
Wanneer heb ik recht op kortdurend zorgverlof?
U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u een thuiswonend ziek kind, uw partner waar u mee samenwoont of uw ouders moet verzorgen. U moet dan wel de enige zijn die de zieke op dat moment kan verzorgen.

Pleegouders
U kunt ook kortdurend zorgverlof opnemen om uw pleegkind te verzorgen bij ziekte. Uw pleegkind moet bij u wonen. Ook moet er een pleegcontract zijn.


Citaat:
Wanneer heb ik recht op langdurend zorgverlof?
U heeft recht op langdurend zorgverlof als u werknemer bent en hulp biedt aan uw partner, kind of ouder die levensbedreigend ziek is. Levensbedreigend ziek betekent dat het leven van die persoon op korte termijn ernstig in gevaar is.


Mijn man en ik hebben de regels rond kortdurend zorgverlof bekeken, toen ik verzorging nodig had na een stevige operatie. Het bracht voor ons echter weinig voordeel, dus heeft hij uiteindelijk zijn vakantie ingeleverd ( de schat Knipoog ).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Zorgverlof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:48

erleyne schreef:
Gaat het om langdurend of kortdurend zorgverlof?
Van http://www.postbus51.nl ( staat nog veel meer op ).

Citaat:
Wanneer heb ik recht op kortdurend zorgverlof?
U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u een thuiswonend ziek kind, uw partner waar u mee samenwoont of uw ouders moet verzorgen. U moet dan wel de enige zijn die de zieke op dat moment kan verzorgen.

Kijk hier gaat het eigenlijk als mis Scheve mond Maar wanneer maak je de keus dat jij de enige bent, stel er zijn er 3 die dit kunnen, maar hebben ook alle drie een baan, dan is niemand van ons de enigste die kan, om het maar even over haken en ogen te hebben Scheve mond

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zorgverlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:19

Ik denk dat je dat het beste kan bespreken met je werkgever. Als iedereen verlof zou moeten opnemen, dan is de situatie vergelijkbaar. Een beetje werkgever zal toch wel vatbaar zijn voor dat argument?