Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:16

Met dit topic hoop ik dat iedereen goede tips plaats wat te maken heeft met sporten.
Wat is goed voor je? Waarmee verbrand je veel caloriën? Wat is niet goed voor je? Enz.

Brand maar los! Lachen

Ilsemarie

Re: Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:18

Ik zweer bij zwemmen Ja

edit: 50 baantjes = 1 km binnen een halfuur. Mijn record staat bij ongeveer 27 minuten. Zwem nu iets minder intensief (gewoon een halfuur flink doorgassen en tel niet meer). Maar je komt er wel weer mooi van in vorm Lachen

Voor de rest fiets ik soms voor m'n plezier een lange ronde, hond lopen, flink paardrijden, dat soort dingen Lachen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:26

Ohja dat is een goede! Zwemmen! Dat deed ik een paar maanden terug nog met een vriendin van me Lachen Ook goed voor je conditie. Ga ik binnenkort maar weer eens doen Lachen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:32

Start to run Ja Of joggen! Het enigste nadeel is dat het weer mee moet zitten..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:33

touwtje springen is ook erg calorieverbrandend Ja Clown

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:37

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:40

Wandelen op een loopband en dan een helling instellen, daar verbrand je best veel calorieen mee. Ook roeien werkt goed!
En natuurlijk hardlopen en fietsen Haha!

Ik heb iemand waar ik altijd samen mee fitness, dat scheelt ook heel erg. Het is altijd erg gezellig en op die manier kijk ik er niet echt tegenop (ik fitness 2 keer per week.)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:43

Iemand enig idee hoeveel calorieën je per dag moet verbranden? Als je normaal eet; 's ochtends, 's middags en 's avonds en 1x per dag een tussendoortje?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 21:13

Gelukkig hebben we thuis een loopband en ik probeer daar wel vaak op te gaan. Dan moet ik van mezelf een half uur erop blijven Lachen

Wat ook handig is trouwens.. Bij de grotere sportwinkels hebben ze een soort van neopreen band die je om je middel kan doen. Is voornamelijk voor hardlopers, maar je kan het ook tijdens het paardrijden gebruiken. Slinkt je buik wel van af Lachen Je spant je buikspieren meer aan en door het neopreen ga je eronder zweten. Klinkt vies maar het is wel goed Lachen

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:56

gucci_girl schreef:
Gelukkig hebben we thuis een loopband en ik probeer daar wel vaak op te gaan. Dan moet ik van mezelf een half uur erop blijven Lachen

Wat ook handig is trouwens.. Bij de grotere sportwinkels hebben ze een soort van neopreen band die je om je middel kan doen. Is voornamelijk voor hardlopers, maar je kan het ook tijdens het paardrijden gebruiken. Slinkt je buik wel van af Lachen Je spant je buikspieren meer aan en door het neopreen ga je eronder zweten. Klinkt vies maar het is wel goed Lachen

Daarmee verbrandt je geen vet hoor. Je verliest hooguit wat vocht Haha!

Met Spinning/RPM verbrand je zo'n 600 tot 800 Kcal per uur.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:10

Ilsemarie schreef:
edit: 50 baantjes = 1 km binnen een halfuur.

Is het een 20 meter bad dan? De meeste zwebaden zijn toch 25 meter? Dan zijn het 40 baantjes per km...

In ieder geval is zwemmen wel goed voor je, en nog leuk ook. Ja

Denk ook eens aan:
- de trap nemen ipv de lift
- met de fiets/lopen ipv met de auto
- etc.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:03

Redrumfox schreef:
Iemand enig idee hoeveel calorieën je per dag moet verbranden? Als je normaal eet; 's ochtends, 's middags en 's avonds en 1x per dag een tussendoortje?

Een gemiddelde vrouw verbruikt zo'n 2000kcal per dag, er wordt dan uitgegaan van een normaal lichaamspostuur en minimaal 30min bewegen per dag (dacht ik) Lachen

Overigens is wat jij aangeeft niet heel 'normaal', je zou best nog 2 tussendoortjes in mogen plannen hoor Ja
Om af te vallen/op gewicht te blijven is het belangrijk dat je je stofwisseling constant aan het werk houdt, en juist door tussendoortjes tussen je gewone maaltijden, houdt je die draaiende Ja
Dus lekker nemen hoor, dat extra tussendoortje Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:59

@nadir: 20 m bad ja Lachen

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:33

cutie_lover schreef:
Start to run Ja Of joggen! Het enigste nadeel is dat het weer mee moet zitten..

Een echte diehard rent ook als het regent! Knipoog

Ik loop hard. Eerst kon ik een kilometer nog niet eens volhouden.
Nu loop ik al 6km achter elkaar in 40min.
Lijkt veel, maar voor mij is dit heel wat!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:38

Aaah leuk, ik sport zoveel als ik kan, doe dit voor spiertraining ivm rugklachten, ik fiets en als het regent ga ik dus op de hometrainer, roei, loop hard op walker (op straat kan helaas niet meer), rij 2 paarden intensief en verder probeer ik ook elke dag een lekker stuk te wandelen en als ik les sta te geven loop ik ook altijd veel. Ik ben nu aan het zoeken naar een zwembad zonder chloor zodat ik daar lekker baantjes kan zwemmen en ook weer spiergroep kan aansterken. Verder wil ik pilates gaan proberen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:47

Ik denk dat als je echt intensief gaat sporten, eender welke sport, je veel caloriën zal verbranden.
Maar de beste sporten zijn imo nog altijd zwemmen en enkele km's gaan lopen, intensief fitnessen en zoals hierboven vermeld werd: touwtje springen, best een vermoeiende sport zeg maar!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:50

wat je ook doet; zorg dat je niet gaat overtrainen. In principe heb je na iedere training 48 uur herstel nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:26

delerium schreef:
wat je ook doet; zorg dat je niet gaat overtrainen. In principe heb je na iedere training 48 uur herstel nodig.

Dat ligt eraan wat voor soort training je doet Knipoog Uithoudingsvermogen, dus cardiotraining kun je makkelijk elke dag trainen. Krachttraining voor een specifieke spiergroep moet je idd om de dag doen. En maximaalkrachttraining (bodybuilding) heeft zelfs een hersteltijd van 72 uur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:34

Voor ruiters schijnt roeien heel erg goed te zijn. (ik meen dat Anky bijv. ook op een roeitoestel stapt 's ochtends)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:37

Urielle schreef:
Voor ruiters schijnt roeien heel erg goed te zijn. (ik meen dat Anky bijv. ook op een roeitoestel stapt 's ochtends)

Ook pilates schijnt heel goed te zijn voor ruiters Haha!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 10:38

Linda schreef:
gucci_girl schreef:

Daarmee verbrandt je geen vet hoor. Je verliest hooguit wat vocht Haha!

Joh als dat zo makkelijk zou gaan zo ik me hele lichaam voor een paar dagen inpakken en dan ben ik zo weer slank! Ik weet ook wel dat je daarmee geen vet verbrand, maar het heeft wel een goed effect op je buik! Het gaat mij ook om algemene tips en niet alleen om het vetverbranden Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:39

verootjoo schreef:
Dat ligt eraan wat voor soort training je doet Knipoog Uithoudingsvermogen, dus cardiotraining kun je makkelijk elke dag trainen. Krachttraining voor een specifieke spiergroep moet je idd om de dag doen. En maximaalkrachttraining (bodybuilding) heeft zelfs een hersteltijd van 72 uur.

Je KUNT alles dagelijks trainen. Maar als je net begint dagelijks cardio?! Niet verstandig... Alles waarbij je grenzen verlegt kun je overtrainen, tot je stretchoefeningen aan toe.
Dat 48 voor lang niet alles genoeg is ben ik sterk met je eens!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:46

Ik zit een paar keer in de week op een racefiets en wil die rondjes steeds meer uitbouwen. Ik wil mijn oude figuur weer terug dus het buikje moet eraf...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:50

Wielrennen.. ik zweer erbij alleen het weer zit momenteel niet echt mee:( Ook Kick en Fun is geweldig voor je figuur (uitleven op een kickbag). Voordeel van wielrennen: je kan alles zelf bepalen wanneer, hoe en wat zonder afhankelijk te zijn van anderen alleen van het weer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:52

Taiji! Maar de echte, niet de verzwakte rommel die ze in nederland geven. Jep want dat is geen taiji mischien een slechte combinatie van taiji en qi chong. Maar zowiezo droevig om te zien Lachen

Taiji is de innerlijke vorm van kung-fu hierdoor krijg je lenigheid, conditie, en een basis voor de wushu (kung fu dus, maar kung fu betekent in iets goed zijn. Je traint heel hard op je beenspieren, lenigheid, postuur, en flexibiliteit.

Daarna als je de basis hebt, kan je vormen aanleren, met de waaier zoals in de tekenfilm mulan, of met het zwaard Lachen

Enkele voorbeelden kun je hier vinden Lachen op foto dan toch http://www.alivenotdead.com/32096/viewspace_7706.html
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-07 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt