ww

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:55

Wat voor rotgevoel heb je precies dan?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:56

Rene is inderdaad een obsessie geworden. Ik vind het echt heel erg voor haar en begrijp haar ook wel want ik heb zelf ook zoiets degelijks meegemaakt en was ook helemaal geobsedeerd door een jongen die absoluut mijn tranen niet waard was. Ik heb hem ook op een voetstuk geplaatst en dacht dat ik alleen maar gelukkig kon worden als ik zijn vriendin zou zijn. Hij is een grote leugenachtige player die mij ook niet wil loslaten en zodoende heb ik zelf heel hard moeten knokken om zelf sterker te worden en te zien dat hij mij niet waard is. Ik verdien beter! Klinkt misschien een beetje zwaar allemaal maar ik begrijp Kathelijne wel en daarom weet ik ook dat wij haar niet kunnen redden maar zij moet dat zelf doen. Ik heb wel geluisterd naar mijn vriendinnen maar deed uiteindelijk toch het tegenovergestelde. Mijn vriendinnen en familie hebben me zowat gesmeekt om hem los te laten en ik deed het expres niet.

Hé Merilyn en Kat als jullie gaan stappen mag ik dan ook mee?? Heb een eigen auto met benzine van de zaak Knipoog

Kat, hou je taai en lekker van je afschrijven... dat heeft mij ook heel erg geholpen en als ik nu mijn dagboeken lees dan loop ik helemaal rood aan van schaamte en ook van woede Haha! Het komt uiteindelijk allemaal goed hoor met jou dat ben ik van overtuigd maar je moet er wel je best voor doen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:58

[quote="carlosje"]Maar denken jullie dat hij door dat laatste mailtje wel weet ,dat ik weet dat ik fout zit?? quote]

Meissie het is niet belangrijk meer wat hij denkt en wat hij vindt! JIJ bent belangrijk!! Lekker boeien wat hij nu van jou vindt. Je hebt je excuses al meerdere malen aangeboden en nu is het over Knipoog Je maakt jezelf echt gek op deze manier hoor.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:59

carlosje schreef:
nee kwil gewoon verder gaan met mijn eigen leven..echt waar khoef hem niet meer te mailen kan best zonder hem,maar ik heb gewoon steeds zo'n rotgevoel


Maar je mailt hem wel. En dat geeft je een rotgevoel.

Zoek hulp. Ik sta verder achter je, je kan altijd bellen, maar hier kan ik je niet mee helpen. Het is een obsessie geworden....

Ik hoop dat je je binnenkort beter gaat voelen. Praat er eens met je moeder over misschien kan zij je ook helpen. Sterkte....

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:04

Lieve Kat,

Je kent mij verder niet en ik ken jouw situatie niet. Wat ik gevolgd heb daar kan ik alleen antwoord op geven. Ik denk dat je imo wel weet dat je zover bent dat je 'fout' zit. Je zit niet fout maar het zit bijjezelf omdat je zo onzeker bent. Ik heb zelf ook een onzekere periode gekregen maar ik woon nu samen met een ongelovelijk lieve vent. Fouten kunnen gemaakt worden om ervan te leren. Het is al goed dat jezelf al weet dat het zo niet verder gaat. Nu alleen de volgende stap nog. Je moet die gozer echt uit je bolle hoofd gaan zetten en hem echt niet meer mailen. Ik sluit mij bij Merilyn aan. Het lijkt wel of je die vent aan het stalken bent. Het is misschien hard om te horen. Het heeft niks met jouw persoonlijkheid verder te maken want je bent volgens mij een hartstikke aardige meid!!!!
De enige houvast in je leven denk je nu dat hij dat is. Lieve Kat er zijn nog genoeg andere mensen in je omgeving bij wie je terecht kan met je problemen. Denk aan je familie en je omgeving en natuurlijk je vrienden van bokt.
Je moet ophouden met deze obsessie en je hoeft ook niet je excuus aan te bieden constant. Mensen krijgen er een sik van als ze constant sorry horen roepen. Ik kan het weten omdat ik zelf ook in een sorry periode heb gezeten. Je verliest er alleen maar mensen mee. Kan je je niet bij een leuke club aansluiten of ergens een sport gaan beoefenen waar je mensen leert kennen. Natuurlijk heb je altijd je grote liefde Carlos nog.
Meid vergeet die gozer voorlopig even. Je moet echt aan jezelf gaan denken nu. Zoveel goedbedoelde adviezen maar luisteren schijn je niet echt te doen. Je moet het echt zelf doen en de volgende stap zetten. Is het misschien een idee om eens steunende hulp te gaan zoeken. Bijvoorbeeld bij de stichting Korrelatie. Ik bedoel dit gewoon serieus en echt niet negatief. Volgens mij schuilt er achter die onzekerheid een enorme leuke, vlotte meid die tzt echt wel haar grote liefde vindt en iemand om van je houden. Er zijn mensen genoeg in de wereld die bevriend met je willen zijn. Alleen dit moet je toch echt zelf oplossen. Kop op meid. Ik zou nog zoveel willen zeggen maar je moet hem echt NIET meer MAILEN!!! NIET DOEN.. Ook als je zegt dat je het niet meer doet, je doet het echt elke keer weer. Wat heeft het voor zin? Je probeert ergens genoegdoening vandaan te halen of affectie omdat je zo onzeker bent. Dat is gewoon niet goed. Misschien vinden anderen dat ik nu heel erg hard oordeel. Je bent te veel aan het denken en in de malemolen aan het denken. Het is een soort neerwaartse spiraal waar je niet uitschijnt te komen. Ik weet gewoon zeker dat je het wel lukt misschien heb je een zetje nodig. Je gaat er komen hoor. Doe je best en maak het af. Niet proberen uit je hoofd te zetten maar ook doen. Neem bijv. een dagboek waarin je alle gevoelens neerzet. Als je niet achter internet zit kan je ook niet mailen naar hem. Je moet hem echt uit je hoofd zetten. Je bent echt niet gek bij je hoofd anders zou je hier niet op straat rondlopen. Denk erom. Voor jou is hij een soort idool. Dat werd hierboven ook al gezegd. Neem de raad van iedereen hierboven ter harte. Hij moet nu zelf aangeven wanneer hij weer contact met je wilt. Je drijft het op deze waarzinnige manier alleen maar verder van je af. Is dat wat je wilt? NEE! Vriendschap en respect kan je niet kopen dat moet je verdienen & dat kan alleen maar als jezelf goed in je velletje zit!
Kop op meid! DENK aan jezelf!!

Het is een beetje van de hak op de tak verhaal maar ik bedoel het goed.
Sterkte & met je problemen kan je altijd bij ons bokkers terecht of je mag altijd PB-en.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:06

Beste Carlosje,

Ik ken jou niet en andersom ken jij mij niet, maar ik heb nu verschillende van jouw berichtjes hier op bokt gelezen en het komt volgens mij zoals al veel meer mensen hier zeggen telkens op hetzelfde neer.

Ik heb niet eens inhoudelijk alles gelezen, maar ik kan niet anders dan diep zuchten als ik weer een berichtje lees dat je gemaild hebt in de trant van "het spijt me zo" en "ik weet dat het fout is dat ik zoveel met jullie/jou bezig ben" maar dan vervolgens al weer twijfelt om toch nog maar weer een keer te mailen want "ik wil niet dat ze slecht over me denken" en "wat zal hij nu wel niet vinden", etc.

Mijn eerste reactie GET A LIVE, serieus zoals jezelf al zegt je bent er veel te veel mee bezig. Leg je nu eens neer bij de zeer goed bedoelde adviezen van bijvoorbeeld Merilyn die jou wel kent en daar ook veel beter over kan oordelen dan alle "wildvreemde" mensen hier en STOP ermee.

Mijn inziens weet die Rene nu echt wel dat het je spijt en dat je je schaamt voor hetgeen je gedaan hebt, zelfs wij die niet eens alles weten en gelezen hebben zijn daar inmiddels wel van doordrongen.

En als die jongen getrouwd is, zou ik hem verder ook gewoon met rust laten hoor, als mijn man zo'n sticky bewonderaarster had zou ik hem toch vriendelijk verzoeken daar een abrupt einde aan te maken.

Vriendschap is kostbaar en iets wat je overkomt, wat hierboven al iemand zei "a two way street" je kunt vriendschap niet afdwingen en al helemaal niet door er constant maar over te lopen malen in je bovenkamer.

Ik kan me best indenken en weet ook uit eigen ervaring dat het heel moeilijk kan zijn om van iemand "los te komen" waar je je erg tot aangetrokken voelt maar hier is geen uitweg voor jou. Ga andere leuke dingen doen en ondernemen, leer andere mensen kennen die wel op jou zitten te wachten!! Een zelfverzekerde, positieve, vrolijke houding trekt andere mensen aan, zoals jij je nu opstelt stoot je mensen juist af.

Sorry, als dit misschien hard overkomt maar probeer het alsjeblieft als opbouwende kritiek te zien!! Iedereen kan veranderen JIJ OOK en het zal niet makkelijk zijn maar je kunt het best en er zijn genoeg mensen die je daarbij willen en kunnen helpen.

Stuur mij maar een keer een mailtje anders, ik mail gerust een keer terug hoor!! Altijd leuk om andere paardengekken te leren kennen.

Sterkte, kop op en maak er wat van!!

Marijk.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:07

Lachen Helemaal mee eens

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 17:09

Ik voel me alsof ik gek ben en denk dat anderen dat ook denken als ik op straat loop..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:12

En dat is dus niet zo
Je MAAKT jezelf gek.

Als mensen echt zouden denken dat je gek was, dacht je dat bokkers dan de moeite namen om je te helpen?
Iedereen probeert je juist te helpen omdat je gewoon een leuke meid bent die dat alleen zelf nog niet inziet.

Door steeds die mailtjes te sturen krijgen mensen wel een bepaalde indruk van je dus als je daar mee ophoudt krijgen mensen echt meer respect voor je en zul je je zelf ook steeds beter en zelfstandiger gaan voelen. Kop op joh Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:13

Ga eens praten met een psycholoog. Echt waar, dat zal helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:15

Kat, ik wil wel een deal met je sluiten: iedere keer dat je de onweerstaanbare neiging krijgt om Rene een mailtje te sturen, dan stuur je dat per pb naar mij of iemand anders. Op die manier heb je toch iets gestuurd, maar niet naar Rene. Als je dat niet wilt, dan kun je het ook anders aanpakken door bijvoorbeeld iemand anders op te bellen op het moment dat je echt bijna weer een mailtje wilt sturen. Zo ben je afgeleid, kun je even praten en zul je zien dat je daarna het grootste deel van je belangrijke tekst alweer vergeten bent.
Je hoeft Rene en de anderen niet te vergeten ofzo, je moet alleen zorgen dat ze niet meer zo'n grote rol in je gedachten spelen en dat doe je door andere dingen te doen.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:15

carlosje schreef:
Ik voel me alsof ik gek ben en denk dat anderen dat ook denken als ik op straat loop..


Gelukkig ben je niet gek en zijn er maar 2 die dat denken Jij zelf en René. (links is rené en rechts en jij Knipoog )

Aan de reacties die hierboven gezet zijn van Willekes en Marijke hoef ik niets toe te voegen zijn verwoorden ook wat ik denk en waarschijnlijk ook wat jij voelt.

Jij bent degene die het op moet lossen. Dit kan best met behulp van een prof. Ik weet dat je het kunt. Anderen weten dat ook. Zodra jij jezelf hiervan kan overtuigen lukt het zeker weten!!!!

Succes!

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:15

PB je wel even met mijn nummer.. Je mag altijd lekker tegen mij 'aanzeuren'.. Doen mijn vriendinnen ook altijd.. Haha!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:18

In de eerste plaats loop jejezelf nu echt gek te maken. Wat anderen over je denken/zeggen who cares? Ja dat voelt natuurlijk niet zo dat weet ik wel. Maar op deze manier maak je niet alleen jezelf gek maar je maakt andere mensen ook compleet dol. Dat moet je toch niet doen, je moet de eer aan jezelf krijgen. Door voor jezelf te kiezen en alle bovengenoemde adviezen Haha! te proberen krijgen mensen vanzelf meer respect voor je. Vriendschap kan je idd niet afdwingen of zelfs afkopen. Je eigen ikke moet van binnen komen vanuit jezelf. Je moet voor jezelf kiezen op dit moment. Je realiseert het je wel maar verder. ... Meid neem zelf de stap die je onder je XX nodig hebt en hou de eer aan jezelf.
Sommige mensen hebben idd een bord voor hun hoofd, maar jij lijkt me verstandig en goed genoeg bij verstand om dit wel in te zien. KOP OP! Voor de rest sluit ik mij bij iedereen hierboven ook aan!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 17:32

qq
Laatst bijgewerkt door carlosje op 22-11-02 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 17:36

wat denken jullie,dat die stagebegeleider zal zeggen??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:40

Ik hoop dat die stagebegeleider hetzelfde als ons zal zeggen.
Dat je een manier voor jezelf moet vinden om weer lekker vrolijk te worden.
Ik lees net dat je al twee weken niet naar school bent geweest, dat moet je juist lekker wel doen. Een beetje afleiding, al dat gepieker zou ik ook depri van worden.
Je moet niet in iemand anders' hoofd willen kijken. Je piekert je suf om erachter te komen hoe andere mensen denken.
Investeer die energie eens in jezelf. Ga leuke dingen doen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:44

carlosje schreef:
ik wil rene niet meer mailen,heb echt niet meer de behoefte ECHT niet,da's echt over...promise, het enige wat ik nu voel is leegte.Kvoel me zo leeg..hij gaf me iets waardoor ik me lekker voelde en dat is nu weg..voel alsof ik niet leef alsof ik boven mezelf zweef..Kvoel me zo alleen wil zo graag een ander leven.,aar weet niet waar te beginnen..Door dit gedoeben ik al twee weken niet naar school geweest telkens alsik een zielig nummer hoor,moet ik huilen.Tis echt heel erg kwil dit gevoel niet meer,kan er niet meer tegen..zit nu ook bijna met tranen in mijn ogen..Kvoel me zo rot..waarom heb ik dit gedaan??Wat ben ik nou voor loser..


Je kunt het nu niet meer terugdraaien helaas maar je kunt wel zorgen dat je niet weer dezelfde fouten maakt. Je bent echt geen loser! Iedereen heeft wel eens een moeilijke periode in zijn leven. Je moet je leven weer oppakken want anders kom je nooit meer uit die neerwaardse spiraal. Neem het heft in eigen handen. Ga nadenken wat je wil in de toekomst. Andere opleiding... tijdje naar het buitenland... wat maakt je gelukkig.... die leegte moet je zelf opvullen. Je moet ook weer terug naar school en hier niet in blijven hang! Jank even al je tranen eruit en dan hup... schop onder je kont en knokken voor je geluk

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 17:46

Kwil iedereen bedanken voor de steun en de lieve woorden.kmoet er soms bijna van huilen Echt heel lief van jullie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:49

Dust yourself off!!!
Hupsakee, uithuilen opnieuw beginnen hoor. Kom op nou, je bent 21 en hartstikke leuk en jij hangt je op aan de mening van 1 iemand? Zoveel eer heeft hij nou ook weer niet verdiend. Wanneer geloof je ons nou eens in plaats van het stemmetje in jezelf waarvan je denkt dat het zegt wat hij vindt?? Hupsakee, GO!!!
Morgen sta je op, je doet je leuke kleren aan, iets geinigs met je haar en je lacht zoveel mogelijk. Ga de stad in en koop iets leuk voor jezelf, al is het maar een notitieblokje bij wijze van. Doe iets wat je leuk vindt. Huur een film, ga naar een vriendin, IETS. Zorg dat je lacht!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:50

Ik denk dat je door een afspraak met je stagebegeleider te maken, juist opnieuw alles oprakelt. Je hebt je excuses nu wel genoeg aangeboden, dat is echt wel duidelijk.
Ik denk dat het nu zaak is dat je aan jezelf gaat werken. Evt. door hulp te zoeken van een deskundige. Daar hoef je je echt niet voor te schamen, hoor. Dat doen zoveel mensen en die doen dat niet voor niks.
En niemand denkt dat je gek bent. Je bent alleen ontzettend onzeker, maar daar kun je aan werken.

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 17:59

Wat wil je bereiken met een gesprek met de stagebegeleider?
Zelf zou ik het niet doen. Zoals Linda al zegt: je rakelt alles bij jezelf weer op. En dan nog: stel dat die stagebegeleider weer een andere stagiaire daar bij dat bedrijf plaatst? So What? Die andere stagiaire is een compleet ander persoon als jij bent, met andere ideeen, gewoontes en gevoelens. Die zal die stageplek heel anders ervaren.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 19:31

Lovely schreef:
Zorg dat je lacht!


Kat, dit is echt heel erg belangrijk.

En ik ben ff vergeten of ik al op je pb had gereageerd maar we gaan eens samen stappen, ok! Lachen
Tegen mij mag je ook "aanzeuren" dat weet je he.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:03

Carlosje... het leven draait niet om jou!!! Denk niet constant dat andere mensen het over jou hebben of constant aan jou denken. Waarschijnlijk doen ze dat niet omdat ze ook hun eigen leven hebben en aan hun eigen dingen denken. Het wordt tijd dat jij ook aan jouw leven denkt en niet aan dat van andere mensen. Houdt altijd in gedachten dat het leven van andere mensen niet om jou draait Knipoog

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 11:25

qqq
Laatst bijgewerkt door carlosje op 22-11-02 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt