Ervaring met G.H.B?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:21

Tis ondertussen alweer een jaar geleden gebeurd:

Ik kende mensen die het zelf gebruikten. Toen heb ik eens een keer een druppel ervan geproefd omdat ik dacht: nou weet ik tenminste hoe het smaakt als het in mn drankje komt. En goor. Gadverdamme.... Huilen
Dus ik was in de heilige overtuiging dat iedereen die GHB in zijn drinken heeft gehad, dat echt toch wel zou moeten proeven.

Een paar weken later was Irisje op stap. Had haar bijna lege glas cola achter haar neer gezet. PlingOM*, maar ik was al een beetje erg aangeschoten (vandaar ook de cola). Toen ik mijn glas weer pakte (dorst!!) en er twee grote slokken van nam had ik m leeg. Maar toen die tweede slok in mn mond zat, bedacht ik me dat die eerste wel erg raar smaakte.
Uitspugen dus!! GHB... En ik dacht nog wel dat het mij nooit zou overkomen.

Het was eigenlijk wachten op het ziek worden. En ja hoor, misselijk!! Heb midden in de wc's staan overgeven want ze waren allemaal bezet. Door de uitsmijters naar buiten genomen en een mars gekregen die ik op moest eten. Argh, mijn vrienden die wisten niet dat ik buiten was, want ik loop wel vaker een rondje, ik zat daar met mijn droge strot en een mars die ik op moest eten anders kwam ik niet naar binnen en ik was eigenlijk ook nog half van de wereld van de GHB. Wat een ellende.

Uiteindelijk die mars naar binnengewerkt en weer terug naar binnen gegaan. Toen het nog een uurtje uitgehouden want om een of andere rare reden wilde ik absoluut niet naar huis. Ik heb nog meer rondjes dan normaal gelopen en was helemaal van de wereld. En daarna toch maar naar huis gegaan.

Ik heb natuurlijk een hele lage dosis binnen gekregen.
Toch wil ik iedereen er even op wijzen dat ik een van de mensen was die altijd zeiden: GHB in je drankje, dat proef je!! En zo niet, dan ben je gewoon dronken en een aansteller.
Maar ik ben er nu ook van overtuigd dat je het helemaal niet hoeft te proeven. En al proef je het wel, dan hoef je de smaak dus niet te herkennen. Ik had cola met niets erin en die smaakte nu ziltig. Had ik baco gehad, weet ik zeker dat ik het NIET herkend had.
En ondanks dat ik het herkende had ik al genoeg binnen om ziek van te zijn...

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:33

Ik heb laatst ook iets in mijn drinken gehad, tenminste dat denk ik. Ik had ongeveer 6 wijntjes op waardoor je wel redelijk aangeschoten bent (tenminste ik) maar er was niks aan de hand.
Ik haal wijntje nummer 7 en ik weet nog dat ik die opdronk en een half uur later stond ik buiten te kotsen. (ik kots nooit van drank)
Daarna zak ik door mijn benen en ging ik out. Ik heb nergens iets van mee gekregen ze hebben mij gedragen overal naartoe en me in een taxi gelegt en ik weet gewoon nergens iets van.
De volgende dag had ik hartkloppingen en voelde me erg slap maar niet katerig.

Iedereen dacht dat ik teveel gedronken had maar ik drink dit altijd en regelmatig ook meer het was ook verdeelt op de avond vanaf 9 uur tot 3 dus ook niet alles in een keer.

Toen ik dit zo hoorde begon ik ook wel te denken dat dit echt niet kon van de wijn. Dit is 2 weken geleden gebeurd en ben gisteren wezen stappen had dezelfde hoeveelheid in kortere tijd op en er was niets aan de hand.
Jammer voor mij dat ik zo voor schut stond (al hebben mijn vrienden mijn super geholpen) maar ik denk niet dat dit van die paar wijntjes is.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:25

Ik heb het ook meegemaakt. lang geleden. Ik was 18 en ging stappen met een paar meiden in de Time Out in gemert. Ik had de auto van mijn vader mee en dronk NOOIT ik was zelfs tegen alcohol. Na 2 cola'tjes en lekker dansen werd ik helemaal duizelig en zag het licht uitgaan. Ik hoorde alles. heel erg eng. Gelukkig stonden er 2 meiden bij me en 1 daarvan heeft een uitsmijter gehaald die heeft mij op een EHBO bed gelegd. Ik heb daar een uur knock out gelegen met 1 van mijn vriendinnen aan mijn zijde. Ik kreeg ook een lolly die ik op moest eten. Iemand anders heeft mij mij naar huis gereden, want ik voelde mij 2 uur later weer kiplekker, maar ze wilden niet meer dat ik zou rijden (gelukkig maar). Ik heb nog steeds geen enkel idee wanneer ik GHB binnen heb gekregen en op welk moment. Wel ben ik heel erg blij dat ik de meiden om mij heen had.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 11:37

Stephanie100 schreef:
Ik heb laatst ook iets in mijn drinken gehad, tenminste dat denk ik. Ik had ongeveer 6 wijntjes op waardoor je wel redelijk aangeschoten bent (tenminste ik) maar er was niks aan de hand.
Ik haal wijntje nummer 7 en ik weet nog dat ik die opdronk en een half uur later stond ik buiten te kotsen. (ik kots nooit van drank)
Daarna zak ik door mijn benen en ging ik out. Ik heb nergens iets van mee gekregen ze hebben mij gedragen overal naartoe en me in een taxi gelegt en ik weet gewoon nergens iets van.
De volgende dag had ik hartkloppingen en voelde me erg slap maar niet katerig.

Iedereen dacht dat ik teveel gedronken had maar ik drink dit altijd en regelmatig ook meer het was ook verdeelt op de avond vanaf 9 uur tot 3 dus ook niet alles in een keer.

Toen ik dit zo hoorde begon ik ook wel te denken dat dit echt niet kon van de wijn. Dit is 2 weken geleden gebeurd en ben gisteren wezen stappen had dezelfde hoeveelheid in kortere tijd op en er was niets aan de hand.
Jammer voor mij dat ik zo voor schut stond (al hebben mijn vrienden mijn super geholpen) maar ik denk niet dat dit van die paar wijntjes is.


Dit heb ik precies hetzelde gehad, maar dat was geen G.H.B, dat weet ik zeker, nu ik het G.H.B voorval van dichtbij gezien heb...

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:55

Bah, wat een nare verhalen allemaal

Ik ben zelf (gelukkig) nooit in aanraking gekomen met GHB. Wel is er schijnbaar een tijdje terug hier wat geweest dat ze ook wat in je drankje deden, waar je helemaal relaxt en vaag van werd.
Pas toen ik dat las in de krant, realiseerde ik me, dat ik dat samen met een vriendin van mij dus heb gehad. Het was op het bevrijdingsfestival, en het was ons eerste drankje. Een glas bessen. Aangezien wij dit met stappen áltijd drinken, weet ik ook precies hoe ik daar op reageer.
Naja, na ons eerste drankje hadden we al een onwijs aangeschoten gevoel. Wat voor ons allebei dus gewoon heel vreemd was. Omdat het begin van de middag was, waren we tussendoor nog thuis geweest, en hebben we met zn 2'en daar op de bank gehangen, en vaag gevoel gehad. Door 1 drankje?? Kan gewoon niet anders dat er wat in hadden gedaan. Wanneer het gebeurd moest zijn? Kan niet anders als in de bar waar we het zijn wezen halen. Stond daar bijna niemand, heel de tijd mijn drankje in mn handen gehad, het móét achter de bar zijn gebeurd

En dan lees je het achteraf in de krant dat het vaker voorkomt bij ons, dan besef je pas, dat je er eigenlijk ook mee in aanraking bent gekomen. Best wel raar dan. Was al lang blij dat het geen heftige gevolgen voor mij + vriendin heeft gehad

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:23

@Mexxuna
Ik zeg ook niet dat dit GHB was, maar ik ben nog steeds overtuigd dat er iig iets anders dan alleen witte wijn moest zijn geweest. Ik weet precies wat ik drink en zorg dat ik niet teveel drink.
Het is echt zo raar ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren maja een moment van onoplettendheid kan al teveel zijn.

Eigenlijk is dit echt wel erg als je het zo leest hoe vaak er iets gebeurd.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:16

Stephanie100 schreef:
@Mexxuna
Ik zeg ook niet dat dit GHB was, maar ik ben nog steeds overtuigd dat er iig iets anders dan alleen witte wijn moest zijn geweest. Ik weet precies wat ik drink en zorg dat ik niet teveel drink.
Het is echt zo raar ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren maja een moment van onoplettendheid kan al teveel zijn.

Eigenlijk is dit echt wel erg als je het zo leest hoe vaak er iets gebeurd.


Het kan best eens zijn dat je wijntjes een keer anders vallen dan normaal, zonder dat er wat in je drankje zat.
Onder normale omstandigheden kan ik heel wat drinken (drink ook wijn) maar laatst voelde ik me niet prettig en wazig, al na 2 wijntjes, hoewel ik geen buikpijn had oid.
Je lichaam reageert toch telkens weer anders op alcohol..dat kan in jouw geval ook best zo zijn geweest.

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:49

Ikzelf heb het niet meegmaakt, maar een vriendin van me, was met haar vriend op een festival, waar ze dus GHB in haar drinken hadden gedaan.
Ze heeft een hartstilstand gehad, en is met shocks weer tot leven gebracht. Haar hart heeft echt een tijdje niet geklopt, en iedereen was helemaal in shock.. Vooral die vriend, die was erbij!

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:46

Renske_ schreef:
Mexxuna schreef:
We zijn er zo vaak voor gewaarschuwd, door ouders, vrienden e.d:
"laat nooit je glas staan"...

Nog geen half uur later, na veel sjansen met mannen, liep ze naar de toilet, waar ze neerviel... in diepe diepe slaap.
Niemand die ons hielp... omdat ze dachten dat ze gewoon veel gedronken had.

We hebben haar overeind gekregen, en zijn met haar naar een taxi gelopen, die haar en een andere vriendin naar het hotel gebracht hadden. Ik en mijn andere vriendin gingen door, want wij dachten ook gewoon dat ze bezopen was, en na een nachtje rust zou alles weer goed komen.

Niet dus...

De volgende morgen werden we wakker in het hotel, en zat alles onder het bloed, de lakens.. koffers.. tassen...
onze vriendin had bloed overgegeven... Maar toen ze wakker werd, voelde ze zichzelf kiplekker, geen buikpijn, kater of iets.
Ze zij wel dat ze dacht dat ze "drugs" binnen gekregen had, omdat ze alles wat wij zeiden op weg naar de taxi, allemaal bewust meegekregen had.
Ze hoorde alles, voelde alles, alleen haar lichaam was verdoofd en kon niet reageren.
Ze wist dat ze haar schoen verloren was, dat ze met mannen sjansde, dat ik een klem in haar haar gedaan had, zodat haar haren niet in haar gezicht zouden hangen..
ze kon alles tot in het diepste detail vertellen.
Zo scary.



de dikgedrukte stukjes herken ik Scheve mond


Ik herken de dikgedrukte stukken ook, heb het afgelopen jaar ook meegemaakt.

Maar ik dacht ook dat GHB niet in je bloed terug te vinden was?

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:31

GHB is inderdaad niet in je bloed terug te vinden, het wordt al na een paar uur geheel afgebroken door je lichaam. Ik heb vrij veel ervaring met GHB, wij gebruikte het vaak als partydruk omdat je er geen kater van krijgt en het na een paar uurtjes geheel uitgewerkt is dus je kunt gewoon terug naar huis rijden. Het is wetenschappelijk aangetoond, GHB kan heel gemakkelijk afgebroken worden door het lichaam en daardoor kan het ook weinig kwaad, vandaar dat je vriendin zich kiplekker voelde 'sochtends. Dat neemt niet weg dat het in combinatie met drank heel gevaarlijk kan zijn en het moeilijk te doceren is, het verlaagt je hartslag aanzienlijk daardoor val je er van in een soort "comateuse slaap" als je te veel gehad hebt. Je vriendin mag blij zijn dat het zo goed afgelopen is. Maar dat verhaal van bloed afnemen, komt nogal ongeloofwaardig over, de GHB zelf kan niet in haar lichaam zijn teruggevonden, het is misschien wel mogelijk dat je aan het bloed kunt zien dat het bezig is geweest met het afbreken van een bepaalde stof of iets dergelijks, daar weet ik het fijne niet van.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:39

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb ook mijn twijfels bij het bloed kosten en het de volgende dag kiplekker voelen?
Welke kleur had de drank die jullie dronken Knipoog

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:45

De volgende dag had ik ook nergens last van (van en slap gevoel o.i.d), Ik had alleen last van mijn kaken en spierpijn maar dat is omdat ik onderkoeld was geraakt de avond ervoor.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:46

SAKKIA schreef:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb ook mijn twijfels bij het bloed kosten en het de volgende dag kiplekker voelen?
Welke kleur had de drank die jullie dronken Knipoog


Zoals ik in het begin al zei, hebben wij het gehouden bij "onze eigen drankjes".
En onze vriendin, was nogal bij andere uit het glas aan het drinken.. Boos!
Maar voornamelijk Fishbowl's enzo...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:50

Bombarie schreef:
GHB is inderdaad niet in je bloed terug te vinden, het wordt al na een paar uur geheel afgebroken door je lichaam. Ik heb vrij veel ervaring met GHB, wij gebruikte het vaak als partydruk omdat je er geen kater van krijgt en het na een paar uurtjes geheel uitgewerkt is dus je kunt gewoon terug naar huis rijden. Het is wetenschappelijk aangetoond, GHB kan heel gemakkelijk afgebroken worden door het lichaam en daardoor kan het ook weinig kwaad, vandaar dat je vriendin zich kiplekker voelde 'sochtends. Dat neemt niet weg dat het in combinatie met drank heel gevaarlijk kan zijn en het moeilijk te doceren is, het verlaagt je hartslag aanzienlijk daardoor val je er van in een soort "comateuse slaap" als je te veel gehad hebt. Je vriendin mag blij zijn dat het zo goed afgelopen is. Maar dat verhaal van bloed afnemen, komt nogal ongeloofwaardig over, de GHB zelf kan niet in haar lichaam zijn teruggevonden, het is misschien wel mogelijk dat je aan het bloed kunt zien dat het bezig is geweest met het afbreken van een bepaalde stof of iets dergelijks, daar weet ik het fijne niet van.


Het is op zondag gebeurd.. maandag waren we thuis en moest zij bloed laten prikken (afspraak stond vast)... De gemeten waardes lagen zo hoog of juist zo laag, dat er sprake was van een drug in het bloed...... waarop de dokter zei dat dat door de G.H.B kwam.
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest.... het was gewoon een vakantie vriendin, en deze mededeling heeft zij op mijn hyves "gekrabbeld.."
Ik denk ook dat ze in haar handjes mag klappen dat het allemaal zo goed afgelopen is, maar WIJ ook, want wij namen het niet eens zo serieus.... terwijl mevrouw om elke man heen hing... en iedereen zoende.. Sigaar

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:58

Ik heb ook wel meegemaakt dat drankjes (of zelfs slechts één drankje!) verkeerd vielen en ik daardoor in no time goed aangeschoten of ziek was..

Ik kan me voorstellen dat er zieke mensen zijn die GHB in een drankje gooien als rape drug. Ik kan me niet voorstellen dat zij dat doen bij iemand die omringd is en in de gaten gehouden wordt door vrienden. Dan weten ze al haast zeker dat het doel (iemand zonder tegenstribbelen meenemen e.d.) niet bereikt kan worden..

Gratis drugs "uitdelen", doen niet veel mensen..

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 12:03

Chubby schreef:
Ik heb ook wel meegemaakt dat drankjes (of zelfs slechts één drankje!) verkeerd vielen en ik daardoor in no time goed aangeschoten of ziek was..

Ik kan me voorstellen dat er zieke mensen zijn die GHB in een drankje gooien als rape drug. Ik kan me niet voorstellen dat zij dat doen bij iemand die omringd is en in de gaten gehouden wordt door vrienden. Dan weten ze al haast zeker dat het doel (iemand zonder tegenstribbelen meenemen e.d.) niet bereikt kan worden..

Gratis drugs "uitdelen", doen niet veel mensen..


Uhhmmm.... ik moet zeggen..... die meiden keken niet zo nauw met jongens hoor! Knipoog

Ik heb hun daar leren kennen, we hebben hier bijna geen contact meer, op wat "hyves" na.. Lachen
Wij denken ook dat de dader iemand is, waar ze al eerder wat mee "gedaan" had wat avonden ervoor, en nu wilde ze dat niet meer.. maar hij was het daar niet zo mee eens!

maargoed.. wie ben ik om een dader aan te wijzen?
Misschien heeft ze het tóch vrijwillig gedaan?!! Zo goed ken ik haar ook weer niet!

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:32

Ik heb het afgelopen zomer meegemaakt op een auto evenement. Ik heb denk ik 25x de ambulance voorbij zien komen met zwaailichten en toeters. Schijnbaar was dar door de slechte GHB (kan dat, er werdt namelijk ook wel wat afgesnoven). Vind het echt zo ontzettend laf om het in andermans dranken te doen.

Maar kunnen we iets meer hier neer zetten over de smaak, hoe het eruitziet enzo?

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:31


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:31

Weet wel dat het er limonade achtig uit kan zien? Teminste, mijn zwager is een keer aangehouden en die kon mee naar het bureau omdat hij 2 (aangemaakte) cola flessen vol met roze limonade in de auto had, en ze wilde kijken of het GHB was!

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:00

Het is gewoon doorzichtig spul. Het smaakt en ruikt naar benzine, die geur die je ook op benzine stations hebt.
Is niet te missen.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:03

sokje87 schreef:
Het is gewoon doorzichtig spul. Het smaakt en ruikt naar benzine, die geur die je ook op benzine stations hebt.
Is niet te missen.


Vind je het heel erg als ik zeg dat ik nog nooit benzine geproeft heb?? Clown Haha!

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:05

Benzine smaakt net zoals dat het ruikt. Haha!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:17

Ik vind benzine lekker ruiken Clown

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:21

sokje87 schreef:
Het is gewoon doorzichtig spul. Het smaakt en ruikt naar benzine, die geur die je ook op benzine stations hebt.
Is niet te missen.



Schijnbaar is het wel te missen, ik heb niets vernomen toendertijd Knipoog

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met G.H.B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:43

sokje87 schreef:
Het is gewoon doorzichtig spul. Het smaakt en ruikt naar benzine, die geur die je ook op benzine stations hebt.
Is niet te missen.

Dan snap ik dat je het in combinatie met bijvoorbeeld bacardi toch nog kan missen, dat vind ik net zo'n afschuwelijke smaak Knipoog