welke kleur voor bij mijn tafeltje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

welke kleur voor bij mijn tafeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 15:43

Eindelijk! Mijn tafeltje is geschilderd en staat nu te drogen. Maarten had het al ruim een jaar geleden beloofd, maar nu is het er dan eindelijk van gekomen. Tafeltje is nu niet meer wit, maar geel. Thanks Maarten! Lachen

Alleen zit ik nog met de kleur van de mand. Die is nu vaalzwart en die wil ik ook in een leuk kleurtje spuiten. Iemand een idee? Zilver? Een donkerder kleur geel? Donkerblauw? Zwart is op zich wel lekker neutraal, maar toch vrij somber, dus dat liever niet.

Overigens is mijn vloer geel en mijn bank donkerblauw met kleine gele bloemetjes.

Alvast bedankt voor de tips!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:44

Lichtblauw?

We maken er wel een twoliner van, dat hoort zo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 15:47

BTW mijn excuses voor die 19" monitor die de boel afschermt, maar deze foto is er eentje uit de serie 'Joost en de upgrade van mijn pc', dus niet speciaal voor dit topic gemaakt. Haha!

Lichtblauw... hmm, heb niet echt lichtblauwe dingen in m'n interieur, althans niet in m'n woonkamer. Mijn slaapkamer daarentegen... maar ja, dit tafeltje staat dus in m'n woonkamer...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:51

Dezelfde kleur blauw van je bank geeft eenheid en is daarom wel leuk. Geel (van de tafel zelf) wordt denk ik eentonig. Een paar tinten donkerder lijkt me wel weer leuk. Zilver zou ik niet doen, ik vind zilver en geel niet zo'n mooie combi...
Of een totaal afwijkende kleur, bordeau-rood of aubergine bijvoorbeeld, geeft een leuk kleur accent in je kamer. Maar dat is dan ook afhankelikl van de rest van het interieur. Succes ermee Lachen

BTW, leuke tafel

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:57

paars
geel en paars zijn complementaire kleuren dus dat staat altijd samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:12

Karin schreef:
BTW mijn excuses voor die 19" monitor die de boel afschermt, maar deze foto is er eentje uit de serie 'Joost en de upgrade van mijn pc', dus niet speciaal voor dit topic gemaakt. Haha!

Lichtblauw... hmm, heb niet echt lichtblauwe dingen in m'n interieur, althans niet in m'n woonkamer. Mijn slaapkamer daarentegen... maar ja, dit tafeltje staat dus in m'n woonkamer...


Daarom, een soort ton-sur-ton met het blauw van de bank Haha!. Je kunt het ook marmeren, dus met verschillende kleuren blauw, dat is wel leuk. Is het geel van de tafel hoogglans of mat?
(*shoot* water over toetsenbord Boos!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:12

Ik zou hem wengé, dus donkerbuin schilderen!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:19

Karin schreef:
BTW mijn excuses voor die 19" monitor die de boel afschermt, maar deze foto is er eentje uit de serie 'Joost en de upgrade van mijn pc', dus niet speciaal voor dit topic gemaakt. Haha!


Ik dacht al, ik mis wat op deze foto Knipoog

Maarom... ontopic, donkerblauw lijkt mij het mooist. Een donkere kleur geel lijkt me een gok, je weet nooit precies hoe dat uitpakt t.o.v. de andere kleur geel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 17:09

Wmijn"]
Dezelfde kleur blauw van je bank geeft eenheid en is daarom wel leuk.
[/quote]

[quote="Naz"]
donkerblauw lijkt mij het mooist.
[/quote]

Net naar de Gamma geweest en het is idd donkerblauw geworden. Vond ik toch ook het meest bij de rest van m'n spullen passen. Paars heb ik ook nog even in m'n handen gehad, maar ik vond het toch te paars.

Mijn schilder heeft zich nu discreet teruggetrokken op het balkon met mand en spuitbus. Dat soort dingen laat ik liever over aan mensen zoals hij, die de boel NIET onderkladden zoals ik. Haha!


[quote="Lovely schreef:
Je kunt het ook marmeren, dus met verschillende kleuren blauw, dat is wel leuk.


Ze hadden een heel leuk kleurtje blauw staan: 'Granite' met granietstructuur dus. Alleen beetje prijzig, 12 euro voor 400 ml verf waarvan ik waarschijnlijk nog niet eens een kwart gebruik. En dan moest je het ook nog aflakken om de granietstructuur te behouden. Hmm... het moet wel leuk blijven.

Het geel van de tafel is trouwens zijdeglans. En Maarten roept dat het leuk is geworden, dus ik ga ff kijken. Lachen