sollicitatiegesprek ?! --> aangenomen :# !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:46

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Haha! Ben blij dat het zo goed gegaan is en dat je dankzij alle advieze lekker rustig in het gesprek zat Werkse alvast.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:50

Hee gefeliciteerd!

Maar vertel nou eens hoe het gesprek ging? Heb je nog wat aan de tips gehad?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 21:09

Hihi, oke, beetje gedetailleerder verslagje van het gesprek:
Ik kwam een minuutje of 10 te vroeg aan (wilde absolúút niet te laat komen, dan maar wat te vroeg *LOL* ) De baas (zo noem ik hem even, weet niet of hij het leuk vind om op i-net te staan) was er al. Hij maakte geen aanstalte om hand te geven meteen, dus ja.. ehh, wat doe je dan? Nouja, maar meegelopen naar het kantoortje, daar netjes een hand gegeven, terwijl er door mijn hoofd hamerde : rechtop staan, netjes in de ogen aankijken, vriendelijk lachen, geen slap handje geven, spontaan zijn enz Haha! .
Het gesprek ging behoorlijk soepel. Ik heb hem het meeste vertelwerk laten doen, hij vertelde wat het werk allemaal inhield, dat ik dus begon als kaartjesscheurder en hulpje achter het buffet en dan mocht gaan doorstromen, als ik alles een beetje door had, "maar dat zou vast goed gaan, want je lijkt me een slimme meid en je zit tenslotte in 5 vwo".

Heel vaak braaf ja geknikt, geglimlacht en gezegd wat ik wilde en wat vraagjes gesteld zoals: Houdt dat dan ook in dat ik dit moet doen? Hoe laat ben ik dan afgewerkt? En meer van die simpele vraagjes die logisch volgden uit zijn verhaal.

Toen kwam het loon aan bod, dat lijkt mij dus heel erg weinig die €2,81 bruto (als ik het goed heb onthouden) Is dit het minimum loon voor een 16-jarige? Ik heb het gevoel dat het daar iets onder zit, maar ach, ik doe het niet voor het geld, meer voor de ervaring en ik kan altijd nog opstappen na die 4 weken, als ik het werk niet in vergelijking vind met het loon.
Hij was wel tevreden en wilde het wel proberen en ik ook Lachen

Ik hoefde zelf niet zoveel te zeggen of doen dus, eigenlijk alleen een beetje ja knikken en af en toe reageren op een vraag, maar dat was vooral dat bevestigen van dingen die in de brief stonden. Maar daardoor had ik wel de tijd, om de hele tijd aan alle tips te denken: rechtop zitten, in de ogen aankijken, niet wiebelen ("zit nou stil as!! je kunt het best Knipoog ")
Ik vond het achteraf allemaal heel erg meevallen, waarschijnlijk ook door die tips.

Ik kwam helemaal happy uit dat kantoortje, daar stonden boven 2 vrouwen, die daar al werkten, ik me meteen maar voorgesteld als hun nieuwe collega op proef. Werd gefeliciteerd en succes gewenst. En toen afscheid genomen. Lijkt me erg gezellig om daar te werken Lachen

Heb zin in Vrijdag!

Bedankt voor al jullie tips en adviezen ze hebben echt heel erg geholpen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:53

Gefeliciteerd, mag er nu elke dag 1 Bokker mee naar de bios Schijnheilig Haha!
Hoop dat het je bevalt.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 12:55

Ik heb het nog even opgezocht.

Minimumloon voor een 16-jarige per 1 juli 2002 = 2,45 Euro per uur (bruto)