Kinderen en ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 21:58

Mickey schreef:
Tja en ik wil niet vervelend zijn, maar hoe kom je nu aan deze theorie.
Dat is nog steeds een vraag die we aan je gesteld hebben, en waar ik nog steeds antwoord op zou willen. Lachen


Jaren terug uit mijn studietijd nog, toen ik veel boeken las. Kweet geen autheur. Volgens mij was het zelfs een artikel in nature of in sience.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:59

Prima schreef:
Nou sluiten dan maar dit topic.


Waarom? Omdat jij ons niet helder kunt uitleggen hoe het nou allemaal in elkaar steekt? Of ligt het probleem aan onze kant, dat wij collectief niet snappen waar jij het over hebt?

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:02

Prima"]
[quote="lis schreef:
Ik snap het ook niet meer, als ik het al ergens in het hele verhaal gesnapt heb. Je hele stelling heb je zelf om zeep geholpen, Prima.


Kom op lis, lees het dan eens aandachtig. Ik heb helemaal niets om zeep geholpen. Je moet het wel willen snappen, anders heeft het niet veel zin voor mijn rsi!
[/quote]

ja, ga het nu even bij mij leggen. Ik geloof niet dat ik de enige ben die het niet snapt. Vraag me af of wij nou allemaal dom zijn, of jij het niet helemaal goed uitlegt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:02

Ik probeer echt je verhaal te begrijpen Prima, lees je reacties wel 3x door. Maar het is net of je voor- en tegenstander bent. In je laatste inhoudelijke reactie kom je toch weer bij de grootouders uit omdat die toch beter zijn.
Ik kan er op deze manier weinig mee, sorry, ik geef het op. Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:03

Karin,

Nee het niet goed willen lezen en je blindstaren op evt foutjes die ik maak in mijn tekst, terwijl ik het zo goed mogelijk probeerde uit te leggen hoe je die circel moet doorbreken. Ik probeer gewoon een serieus antwoord te krijgen van jullie, zoals jij die gaf, niet van je hebt je eigen stelling omzeep geholpen en je zegt nu dit en dan weer dat. Je moet het wel willen begrijpen, snapje.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:05

Ok, wat snappen jullie dan nog niet?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:07

Prima schreef:
Nee het niet goed willen lezen


Pardon? Ik wil niet goed lezen? Prima, ik probeer het allemaal te begrijpen maar ik snap werkelijk waar niet waar jij naartoe wilt en of je nou voor je eigen stelling bent of juist niet. Ik wil het wel snappen maar het kwartje valt niet. En ik merk dat ik niet de enige ben die daar last van heeft. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen. Een schrale troost.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:07

Prima schreef:
Ik probeer gewoon een serieus antwoord te krijgen van jullie, zoals jij die gaf, niet van je hebt je eigen stelling omzeep geholpen en je zegt nu dit en dan weer dat. Je moet het wel willen begrijpen, snapje.
Lieve Prima

Ik ben serieus, en ik zou het graag willen begrijpen. Maar dan moet je wel duidelijk zijn.

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:08

Als je geen reacties wilt van onnozelen zoals ik, zeg het dan gewoon, dan hou ik mijn mond verder wel. Ik let niet op evt foutjes. IMO spreek je jezelf continue tegen. Als ik daar niets over mag zeggen ben ik idd uitgel*ld. Op je theorie valt immers niet in te gaan, aangezien je hem steeds wijzigt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:09

Ik ben voorstander, laat ik dat zeggen. Dat met die grootouders en dan weer niet, dat is mijn fout. Collectief moeten we die circel verbreken (heb ik daarna gellof ik geschreven). Maar waarom zei ik; grootouders (zeg mensen van 80) die kan je moeilijker iets bijbrengen, dus makkelijker om te beginnen met die transformatie bij de jeugd.

Toen kwam 1 van jullie met de opmerking; wie voed dan die kinderen op. Nou die overgang hoeft dus niet in 1 keer te gaan. Dat is dus de bewustwording die voor iedereen moet gelden. Bovendien, met deze theorie zal je op jongere leeftijd al aan kinderen denken en dus zijn de grootouders ook wat jonger. (wellicht zijn wij dat dan al en hebben we al weer wat meer ervaring met opvoeden en met deze theorie)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:10

Karin"]
[quote="Prima schreef:
Nee het niet goed willen lezen


Pardon? Ik wil niet goed lezen? Prima, ik probeer het allemaal te begrijpen maar ik snap werkelijk waar niet waar jij naartoe wilt en of je nou voor je eigen stelling bent of juist niet. Ik wil het wel snappen maar het kwartje valt niet. En ik merk dat ik niet de enige ben die daar last van heeft. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen. Een schrale troost.
[/quote]

Nee nee, heb het niet tegen jou, jij leest wel heel goed vond ik.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:11

Misschien begrijp ik het hele verhaal ook niet zo goed. Maar naar mijn idee komt het dus hierop neer:

Ik ben 22. Ik krijg een kind. Dit kind moet opgevoed worden door mijn ouders. (wel even bot gezegd, he!) Daar kun je over twisten, maar stel dat dat zo zou gaan....
Wat dan als mijn kinderen aan kinderen beginnen, dan? Dan ben ik de oma. Moet ik dan mijn kleinkinderen opvoeden? Ik heb nl geen ervaring met opvoeden omdat ik mijn eigen kinderen ook naar hun grootouders heb doorgeschoven... Verward

Misschien ben ik heel dom, maar ik snap geen biet van deze hele theorie. Ik ben van mening dat je je eigen kinderen moet opvoeden, anders moet je niet aan kinderen beginnen (grof gezegd en no offence).
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 23-10-02 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:12

Prima schreef:
Toen kwam 1 van jullie met de opmerking; wie voed dan die kinderen op. Nou die overgang hoeft dus niet in 1 keer te gaan. Dat is dus de bewustwording die voor iedereen moet gelden. Bovendien, met deze theorie zal je op jongere leeftijd al aan kinderen denken en dus zijn de grootouders ook wat jonger. (wellicht zijn wij dat dan al en hebben we al weer wat meer ervaring met opvoeden en met deze theorie)

Maar los je het probleem dan niet op daar mensen op een latere leeftijd aan kinderen te laten beginnen. Dan heb je de grootouders ook niet als opvoeders nodig.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:12

lis schreef:
Als je geen reacties wilt van onnozelen zoals ik, zeg het dan gewoon, dan hou ik mijn mond verder wel. Ik let niet op evt foutjes. IMO spreek je jezelf continue tegen. Als ik daar niets over mag zeggen ben ik idd uitgel*ld. Op je theorie valt immers niet in te gaan, aangezien je hem steeds wijzigt.


Zit jezelf niet zo de grond in te boren. nergens voor nodig. Ik spreek in de theorie mezelf helemaal niet tegen,vind ik. Waar wijzig ik de theorie dan? De discussie ontstond nadat ik de hele theorie had opgeschreven en er werd begonnen over hoe je de circel moet doorbreken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:16

Mickey"]
[quote="Prima schreef:
Toen kwam 1 van jullie met de opmerking; wie voed dan die kinderen op. Nou die overgang hoeft dus niet in 1 keer te gaan. Dat is dus de bewustwording die voor iedereen moet gelden. Bovendien, met deze theorie zal je op jongere leeftijd al aan kinderen denken en dus zijn de grootouders ook wat jonger. (wellicht zijn wij dat dan al en hebben we al weer wat meer ervaring met opvoeden en met deze theorie)

Maar los je het probleem dan niet op daar mensen op een latere leeftijd aan kinderen te laten beginnen. Dan heb je de grootouders ook niet als opvoeders nodig.
[/quote]

Vind ik een hele goeie. Voor een gedeelte wel. Maar na onze 50ste kunnen we geen kinderen meer krijgen (behalve in Italiƫ). En er blijft sowieso alleen 1 ding behouden, namelijk de sexuele taboe die er blijft als je jong bent, juist omdat als je jong bent volgens onze maatschappelijke regilieuze normen en waarden geen kinderen moet nemen als je jong bent omdat ze dan het kind automatisch ook moeten opvoeden. Met alle (eerder beschreven) gevolgen van dien.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:18

Linda250 schreef:
Misschien begrijp ik het hele verhaal ook niet zo goed. Maar naar mijn idee komt het dus hierop neer:

Ik ben 22. Ik krijg een kind. Dit kind moet opgevoed worden door mijn ouders. (wel even bot gezegd, he!) Daar kun je over twisten, maar stel dat dat zo zou gaan....
Wat dan als mijn kinderen aan kinderen beginnen, dan? Dan ben ik de oma. Moet ik dan mijn kleinkinderen opvoeden? Ik heb nl geen ervaring met opvoeden omdat ik mijn eigen kinderen ook naar hun grootouders heb doorgeschoven... Verward

Misschien ben ik heel dom, maar ik snap geen biet van deze hele theorie. Ik ben van mening dat je je eigen kinderen moet opvoeden, anders moet je niet aan kinderen beginnen (grof gezegd en no offence).


je hebt er geen ervaring in, maar je zou het wel een stuk beter doen dan als je 21 bent. Omdat je meer hebt ervaren en jezelf juist hebt gedefinieerd.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:25

Prima schreef:
En er blijft sowieso alleen 1 ding behouden, namelijk de sexuele taboe die er blijft als je jong bent,

Nu kan ik je toch niet helemaal meer volgen.
Wat nou sexuele taboe?
Ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen tegenwoordig toch wel moet doen om te zorgen dat er geen knidjes komen.
Volgens mij kun je dan nog steeds sex hebben zonder gevolgen. Dus dat taboe snap ik niet zo.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:32

Waarom wordt er dan nog steeds zo moeilijk gedaan bij mensen die 13 zijn en dan al sex hebben? Of waarom worden er koosnaampjes gebruikt voor piemel ens andere dingen. Kinderen leren zo al heel gauw wat ok is en wat niet okay is. Of op zijn minst, daar waar een taboe(-achtige) sfeer om hangt. Er wordt dus al gauw negatieve baggage aan gegeven. Dus die theorie zal ook niet werken als iedereen hetzelfde zou blijven denken.
Tuurlijk ontdekken ze dan in hun puberteit dat het misschien allemaal niet waar is, maar dan krijgen ze alles over sexualiteit in zwangerschap te horen. En wie kinderen krijgt, moet ze ook opvoeden, dus begin er maar niet te jong aan, aan dat sex gedoe. Vaak wordt dit geinterpreteerd dat het dus fout is om uiting te geven aan je sexuele gevoelens (op zo een jonge leeftijd). gelukkig veranderen de tijden een beetje.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:42

Prima schreef:
Waarom wordt er dan nog steeds zo moeilijk gedaan bij mensen die 13 zijn en dan al sex hebben?

13 vind ik inderdaad te jong.
Hallo dan ben je nog kind! Dan moet je nog genieten van het kind zijn.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:44

Mickey"]
[quote="Prima schreef:
Waarom wordt er dan nog steeds zo moeilijk gedaan bij mensen die 13 zijn en dan al sex hebben?

13 vind ik inderdaad te jong.
Hallo dan ben je nog kind! Dan moet je nog genieten van het kind zijn.
[/quote]
En als je eraan toe bent om dan sex te hebben, sex te hebben. Want door een verandering van instelling heerst er daarom trend dan ookgeen taboe of negatieve baggage. (tuurlijk, condoom erom da's duidelijk)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:51

trouwens ff iets over jou onderschrift mickey. Het is helemaal niet erg om uiting van afgunst te tonen.
Afgunst is een natuurlijke emotie die aanzet om het nog eens te proberen, en nog eens, net zolang totdat je erin slaagt. Het is dus heel gezond om afgunstig te zijn, heel natuurlijk. Als kinderen hun afgunst mogen uitdrukken, dan hebben ze erin in hun volwassen leven een gezonde houding tegenover en kunnen ze daarom snel over hun afgunst heen groeien.

Als je er geen uiting aan kan geven, dan wordt het jaloezie. Da's pas onnatuurlijk. Er zijn oorlogen door begonnen en naties door verwoest!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:58

afgunst is een vorm van lijden. net als haat, pijn, verdriet en noem maar op. de oorsprong hiervan ligt bij de mens, en niet bij een hogere macht. de oplossing voor het lijden moet je dus ook bij jezelf zoeken.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 00:09

Ik denk dat veel kinderne ook al wel opgevoed worden door grootouders.
En door de hele familie. Misschien zou het goed zijn om ze op te laten voeden door de gemeenscahp waarin in ze leven.
Probleem is: Wie heeft dan de verantwoordelijkheid als het misgaat?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 00:25

heel mooi dat je dat zegt, zou niet gek zijn. Miskleunen houd je toch altijd. Kijk maar naar mij *LOL*

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 01:38

Deze theorie gaat leuk op in bepaalde landen waar de kinderen jong zwanger raken en opa en oma in huis wonen maar in een land als het onze is het natuurlijk complete nonsens. De gemiddelde leeftijd waarop mensen kinderen krijgen is geloof ik al tegen de dertig met als gevolg dat de ouders redelijk wat wijsheid hebben kunnen opdoen en de grootouders toch wat te oud beginnen te worden. En hoe ga je dan met de verschillende grootouders van vaders en moederszijde om? Ik zie ze al touwtrekken om hun kleinkind Haha!