Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:22

Poe hee , ik heb ook Netwerk gezien gisteravond , en het is geen wonder wat die Marokkaanse jongen heeft gedaan , als je zo naar z'n ouders luistert.

Normen & waarden ? Reeel beeld van de werkelijkheid ?
Eigen verantwoordelijkheid ?

Blijkbaar nog nooit van gehoord......

Deze mensen leken totaal niet onder de indruk en waren redelijk boos over het feit dat hun lieve jongen de schuld kreeg van deze mishandeling met de dood tot gevolg.

Hij zou nooit iemand kwaad doen enz.

De vader zei zelfs nog onder het genot van een kopje thee dat het de schuld was van de overledene zelf : als zijn zoon beledigd wordt dan staat hij in z'n recht om genadeloos terug te pakken.
En dat is ook de pest van vele buitenlandse culturen , dat rotte eergevoel.
Vind iemand je niet aardig ? wil een meisje geen verkering met je ?
Geeft iemand je een opmerking dat je iets niet goed doet ?
Hop , dan mag je eroplos slaan , steken , whatever.
Want je eergevoel is gekrenkt en daar moet diegene voor boeten.

De vader zei zelfs dat als de jongen zich aangevallen voelt hij makkelijk 2 volwassen mannen dood zou kunnen slaan en hij gaf 'm nog gelijk ook , dan moeten ze maar geen "kwetsende" opmerking naar z'n zoon maken.

Verder was het blijkbaar de tijd voor de overledene om te sterven , (Gods wil uiteraard Misselijk) en kon hun zoon er niks aan doen , hij was slechts Gods gereedschap om Zijn wil uit te voeren , de jongen had dus geen enkele schuld , hij stond in z'n recht en het had zo moeten zijn.
En dan idd onverstaanbaar Nederlands brabbelen als ze het uberhaupt al probeerden...... Nee hoor ze schaamden zich er totaal niet voor , de Nederlanders verzinnen maar wat en hun zoon is een schatje die erg onrecht aangedaan wordt door onze samenleving. Daar kwam het op neer. Althans dat is de indruk die ik eraan over heb gehouden , correct me if I'm wrong....

De moeder van de Nederlandse jongen kon het ook niet echt geloven maar het interesseerde haar niet bijster veel (kreeg je de indruk) en iemand die zoiets deed , een buitenlander of haar eigen zoon , moest maar flink gestraft worden zodat ze het nooit meer konden doen.

Voor allebei de jongens geldt dan ook (mijns inziens , gebaseerd op dat stukje beeld dat ik heb gezien) dat er van huis uit nou niet bepaald veel opvoeding is meegegeven zoals wij die wenselijk achten....

En helaas voor de groep hele fijne mensen die van buitenlandse afkomst zijn en een aanwinst zijn voor dit land , erg hun best doen om te integreren en een fijn leven op te bouwen , die een steentje bijdragen aan de maatschappij ,......tja het was toch WEER een Marokkaan , de hoofddader.

En hoe het verder ook komt , feit blijft dat het afschuwelijk vaak jongens van Marokkaanse afkomst zijn , dat wordt zelfs toegegeven door de Marokkaanse gemeenschap zelf......

En kijk voor de grap eens naar Opsporing verzocht , je bent "blij verrast" als de gezochte ineens een keer een blanke oer-Nederlander is....

Het probleem begint al bij de ouders die zichzelf niet aan wensen te passen , dat zijn de rotte appels en daar moet echt wat aan gebeuren , deze mensen passen gewoonweg niet goed in onze maatschappij , sluiten zichzelf ervoor af , en zetten hun kinderen met een voor Nederland hele foute mentaliteit op de wereld.

De immigranten met alle goede bedoelingen laten zien hoe het wel kan , en hebben hier onder te lijden.

Dat vind ik ook heel erg , dat de goede mensen hier als deel van die bevolkingsgroep ook op aangekeken worden , en zodoende steeds achterdochtiger bekeken en wellicht buitengesloten worden door het beeld dat de rotte appels creeeren.
Hierdoor worden de problemen alleen maar erger.
Het wordt hoog tijd dat we gewoon naar de feiten kijken , dit hardop mogen uitspreken en er op een doeltreffende manier wat aan gedaan wordt.
Goede straffen , recht evenredig met het delict dat gepleegd is , en met de bedoeling om iemand als beter mens weer terug in de maatschappij te zetten.
Alleen dumpen in een gevangenis helpt niet , goede begeleiding en het meekrijgen van normen en waarden , en daar ook helemaal achter staan , da's belangrijk.
Het helpen aan een fijne baan en een fijne woning , enz.

Nederlandse en buitenlandse criminelen moeten harder aangepakt worden en betere voorbereiding krijgen op hun terugkeer naar de maatschappij.

Ik weet dat ik geen racist ben , en daarom ben ik over Nederlanders met buitenlandse afkomst net zo eerlijk als over iedere andere bevolkingsgroep.

Het is eerder racisme om ze een voorkeursbehandeling te geven en ze steeds maar weer een hand boven het hoofd te houden....ze anders te behandelen dan anderen.

Want dat gebeurt ook heel veel , kijk naar bedrijven , die zijn soms verplicht om een bepaald percentage van hun werknemers van buitenlandse afkomst te hebben.
Dus als er een vacature openstaat en het geval is dat er een heel goed geschikte Nederlander solliciteerd , en een iets mindere voor diezelfde functie van buitenlandse afkomst , dat dan toch de laatste de baan krijgt om aan het percentage te voldoen.
Of een bepaald aantal wonongen dat aan buitenlanders moet worden verhuurd door de gemeente.
Dan kan iemand uit een familie die al generaties lang in die gemeente woont en al een tijd ingeschreven staat , worden gepasseerd door een buitenlandse familie ........ da's ook erg scheef , niet dan ?!

Ik word door al deze dingen en gebeurtenissen bijna gedwongen om een afkeer te voelen jegens buitenlanders omdat ze overal mee weg lijken te kunnen komen en ze steeds negatief in het nieuws zijn....

Dit irriteert mij mateloos omdat ik geen hekel aan ze wil hebben , en weet dat er hele goeie tussen zitten , maar het kost mij ook steeds meer moeite om dat te beseffen en te vechten tegen het nare vooroordeel dat me steeds meer opgedrongen word...

Even nog een kanttekening :

Ik heb de afgelopen 5 jaar in de tuinbouw gewerkt waar altijd een aantal buitenlanders van allerlei afkomsten en pluimage ook werkten , veel wisselende mensen dus ik heb er heel veel meegemaakt.
De meesten hele goede mensen , wel duidelijk een hele andere kijk op een aantal dingen die in onze maatschappij zo vanzelfsprekend zijn , maar op zich met goede bedoelingen.
Menigeen sprak zich ook in ongeloof uit over ons beleid hier , dat we het voor labbekakken die geen zin hebben om te werken veels te makkelijk maken , dat we alles maar pikken van immigranten enz.

En je moet een Turk eens horen over een Marokkaan , en zo nog veel meer groepen , nou nounou wat die allemaal over mekaar te zeuren hebben , da's echt NIET normaal , daar sta je met plaatsvervangende schaamte bij !

Onderling kunnen ze mekaar niet luchten of zien sommige bevolkingsgroepen , en wij Nederlanders voelen ons bezwaard om terecht veel milder opmerkingen te maken Haha!

Die mensen moesten ze onderling eens horen Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:41

Eyes schreef:
Zinloos geweld? Alle geweld is zinloos!


Erg goed, Eyes.. Ook de doodstraf is een vorm van geweld. Zinvol geweld bestaat niet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:43

Pril schreef:
Hoe duur is het eigenlijk om die moordenaar te vermoorden? 100.000,- toch of zoiets? (meen ik ergens gelezen te hebben in dit topic). Als dat de prijs is om iemand te mogen neerhalen ben ik hard aan een inzamelactie aan het denken.


Pril, waar in Rusland woon je ergens? Daar is dat vrij normaal.. Als Nederland zo ver zou gaan, dan kan je er net zo goed een hek omheen zetten en er een kernbom op gooien, dan is de hele boel ook zo naar de Lips are sealed

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:56

Mwoa.. als iemand die 2 daders een goede rotschop gegeven had om ze van die jongen af te krijgen ... dat noem ik persoonlijk toch behoorlijk zinvol geweld hoor Knipoog

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 13:20

Ik sprak een tijdje geleden met een Marokkaan die hier in Nederland het gymnasium had gedaan en keurig Nederlands sprak....hij vond het belachelijk dat Nederlanders zo "politiek correct" zijn tegenover zijn landgenoten! Hij zei: denk je dat ze in Marokko dezelfde rottigheid uitahelen als hier? Echt niet, daar denken ze wel twee keer na, want ze worden veel harder aangepakt....hier lachen ze de politie uit, want die doet toch niks! Hier in Nederland moet immers alles kunnen..

Eigenlijk zou je een soort Alcatraz moeten hebben voor dit soort uitschot, want in Marokko zitten ze ook niet op dit soort mensen te wachten...

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:11

Precies dezelfde mening die ik al tientallen keren eerder heb gehoord , van allochtonen van allerlei afkomsten Lachen

Trouwens ook heel veel van mensen van Nederlandse afkomst , maar dan ligt er ineens weer een taboe op en is het discriminerend......

Ze hebben hier gewoonweg veels te veel vrijheid om rottigheid uit te halen....de politie ziet het wel maar mag niks doen , en dat weten die ettertjes ook Extreme duivel

haike
Berichten: 13523
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:19

runningkawa schreef:
Deze jongen is net klinisch dood verklaard.
Echt verschrikkelijk

Stomme klojo
Op sluiten en nooit meer vrijlaten!!!!!


Opsluiten?? In dit soort gevallen mogen de daders van mij doodgeschoten worden!! Wat heb je daaraan, iemand doodschoppen? Nix toch?

Te belachelijk voor woorden!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 15:52

Laura schreef:
jongens, niet zo zeiken. Dat Nederland erger is dan Amerika, whahaha.. gelukkig zijn wapens hier niet legaal zullen we maar zeggen.

Wat er is gebeurd is natuurlijk heel eng, maar weet je wat mi een veel beter plan is da te kankeren op de regering en op vluchtelingen?
Zelf eens de handen uit de mouwen steken..
Wie van degene die hier zo hard roepen hoe het allemaal moet zit er hier in een politieke partij? Tsja.. Wie van degenen die hier zijn zouden ingrijpen als er zoiets naast je gebeurt??
Dát is voor mij het onbegrijpelijke.. dat er 20!!!!!! toeschouwers waren, en geen HOND die zn poot uitsteekt! En wat doen we hier? We zeuren over buitenlanders. Kijk eerst allemaal eens even naar die aardige medelanders van ons, die erbij stonden en ernaar keken... mi zijn die heen haar beter dan degenen die die jongen in elkaar hebben geschopt.



ok ik heb niet alle pagina's gelezen.. maar deze opmerking kan dus niet he. Voorbeeld : die sluipschutter in Amerika weet dondersgoed dat hij fout bezig is. Die gozer die de jongen in Venlo heeft verrot geslagen duidelijk niet. Anders ga je niet rustig bitterballen halen in de supermarkt nadat je iemand in elkaar geslagen hebt.

Dat mensen niets doen heeft te maken met het feit dat je bang dat je het volgende slachtoffer wordt. Ik weet niet waar jij woont maar die gasten weten elkaar altijd heel erg snel te vinden. Dus ipv 1 kwaaie marrokaan staan er opeens 20 a 30 kwaaie marrokanen die graag willen meehelpen.

Ik heb dit zelf gehoord van een marrokaanse collega die woont in Zuilen in Utrecht (die overigens wel een goeie gozer is). Het probleem met deze marrokanen is het feit dat ze zo onzeker zijn en zichzelf telkens willen bewijzen tegenover elkaar. Als ik die verhalen van hem hoor.. dat ze auto's jatten terwijl er nog mensen inzitten (3 scooters met iedere 2 gassies erop. Auto klem rijden.. mensen eruit schoppen en auto (meestal Mercedesen) doorverkopen of onderdelen eruit/af halen), mensen gewoon voor de lol in elkaar slaan, etc.

Het is fout gegaan in het begin tijdens de introductie van gastarbeiders.. grootste fout wat de toendertijd de regering gemaakt is : alle buitenlanders bij elkaar zetten. Hierdoor is integreren heel moeilijk gemaakt aangezien ze
1. in hun moedertaal bleven doorpraten.
2. niet in contact kwamen met de nederlandse cultuur
3. ervan uitgaande dat het hier hetzelde is als in hun moederland (kinderen worden als ze buiten zijn door 'buiten' opgevoed (buiten = school, politie, etc)

btw. ik ben student, had op Pim Fortuyn gestemd als ie nog zou leven maar heb dus op CDA gestemd en ben geen rascist.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:40

Sorry, maar je kunt de ouders wel de schuld gaan geven van dit hele tafereel, maar het lijkt mij dat een jongen van 18 toch zelf ook wel een denkwijze heeft, en dondersgoed snapt dat je niet zomaar iemand dood mag schoppen als ze een lelijke opmerking naar je toe gesmeten hebben. En niet alleen om een opmerking, het is sowiezo hartstikke fout! Nu weet ik niet precies wat Rene heeft gezegd, ik meen dat hij tegen hun heeft gezegd wat meer respect voor de ouderen te tonen. Misschien ben ik stekeblind, maar ik zie er geen beledigend woord tussenstaan Verward

Het is overigens niet alleen in het begin fout gegaan. Veel buitenlanders zijn naar Nederland gekomen omdat hier hun klauwen niet worden afgehakt, als ze iets zouden stelen. Om maar te zwijgen over het feit dat je hier rustig kunt lantefanteren, terwijl alle andere hardwerkende mensen binnen het land ervoor zorgen dat JIJ brood op de plank hebt liggen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:45

Ach langzaam maar zeker schift het zichzelf. Helaas over onze rug.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:54

Ik denk niet dat de ouders die kinderen slecht opvoeden. Juist niet. Marokkaanse ouders zijn vaak heel erg streng. En als ze dan wat ouder worden en merken dat hier in Nederland niemand iets kan schelen wat je doet, slaan ze vaak helemaal door. Teveel vrijheid is voor hen moeilijk om mee om te gaan, na zo'n strenge opvoeding.
Daarbij is het in hun cultuur idd heel normaal om iemand in elkaar te slaan, als ze zich in hun eer aangetast voelen. Eer, daar draait alles om bij hen. En we weten natuurlijk niet precies wat Rene gezegd heeft.

Die nederlandse jongen schijnt opgevoed te zijn door zijn oma. Misschien ook te streng (ouderwets??). Zijn moeder keek nooit naar hem om, heb ik gelezen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:56

lis schreef:
Ik denk niet dat de ouders die kinderen slecht opvoeden. Juist niet. Marokkaanse ouders zijn vaak heel erg streng. En als ze dan wat ouder worden en merken dat hier in Nederland niemand iets kan schelen wat je doet, slaan ze vaak helemaal door. Teveel vrijheid is voor hen moeilijk om mee om te gaan, na zo'n strenge opvoeding.
Daarbij is het in hun cultuur idd heel normaal om iemand in elkaar te slaan, als ze zich in hun eer aangetast voelen. Eer, daar draait alles om bij hen. En we weten natuurlijk niet precies wat Rene gezegd heeft.

Die nederlandse jongen schijnt opgevoed te zijn door zijn oma. Misschien ook te streng (ouderwets??). Zijn moeder keek nooit naar hem om, heb ik gelezen.


Noem je dat dan niet slecht opvoeden dan?

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:59

eh ja, in onze 'cultuur' (voor zover wij die hebben) is dat slecht opvoeden, maar ik weet zeker dat deze mensen er van overtuigd zijn dat ze hun kinderen goed opvoeden. Helaas past deze opvoeding niet helemaal in de nederlandse maatschappij. Dat is wel gebleken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 22:25

Pril schreef:
Hoe duur is het eigenlijk om die moordenaar te vermoorden? 100.000,- toch of zoiets? (meen ik ergens gelezen te hebben in dit topic). Als dat de prijs is om iemand te mogen neerhalen ben ik hard aan een inzamelactie aan het denken.


Nee dat is een goede oplossing, een moordenaar vermoorden. Dan doe je toch precies hetzelfde?
Jouw manier doet me trouwens erg aan bloedwraak denken, wat veel in de marrokaanse cultuur voorkomt....

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 22:58

Ik had een stuk van netwerp bij 2vandaag ofzo gezien, jee wat een ouders Boos! Echt verschrikkelijk van mij zouden linia recta terug naar hun eigenland moeten, echt zo balachelijk Boos!
Ja ik sla iemand dood, ja daar kan ik niets aan doen het is de wil van allah, jee waar zijn die mensen mee bezig? En die gozers besefte het reuze goed dat ze iemand doodgeslagen hebben wat ze zeiden tegen elkaar wegwezen volgens mij heb ik die man doodgeslagen.

Verder weet ik bijna zeker dat ik er tussen gesprongen was, heb ook al een paar keer er wat van gezecht toen mensen een fiets gingen stelen, kan ik echt niet tegen zo ben ik gewoon snap ook niet dat die mensen niets gedaan hebben Boos!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:07

kayla"]
[quote="Pril schreef:
Hoe duur is het eigenlijk om die moordenaar te vermoorden? 100.000,- toch of zoiets? (meen ik ergens gelezen te hebben in dit topic). Als dat de prijs is om iemand te mogen neerhalen ben ik hard aan een inzamelactie aan het denken.


Nee dat is een goede oplossing, een moordenaar vermoorden. Dan doe je toch precies hetzelfde?
Jouw manier doet me trouwens erg aan bloedwraak denken, wat veel in de marrokaanse cultuur voorkomt....
[/quote]

Kayla is back!!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:18

Nee niet vermoorden keihard werken van 6 tot 9. Niks geen t.v hup rot leven, je het immers iemand andere leven vernietigt dan verdien je niets meer vind ik!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:35

Ik heb Netwerk ook gezien en heb met open mond zitten kijken.Vader en moeder denken dat hun zoontje zwart gemaakt wordt door de pers en hij heeft nog noooooit iets gedaan.Het was volgens mama het slachtoffer zijn tijd en haar zoon was het instrument dat een einde aan het leven van deze jongen maakte.Walchelijk!Wat ik eigenlijk ook heel walchelijk vond is dat meneer en mevrouw al 35 jaar in Nederland wonen en geen woord Nederlands praten.Ze waren hier gekomen en meneer heeft een paar jaar gewerkt maar zat nu al vanaf 1975 in de WAO!Niet te geloven!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:39

hahaha, nou ze scharen zich achter tientallen duizenden anderen hoor. Ik wist dat al meteen toen ik dat zag. (trouwens 60% van de mensen in de wao zijn papieren nederlanders, frappant, want er zijn 'maar' 2 miljoen allochtonen in nederland, uiteraard niet de nazaad meegerekend)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:41

lis schreef:
Ik denk niet dat de ouders die kinderen slecht opvoeden. Juist niet. Marokkaanse ouders zijn vaak heel erg streng. En als ze dan wat ouder worden en merken dat hier in Nederland niemand iets kan schelen wat je doet, slaan ze vaak helemaal door. Teveel vrijheid is voor hen moeilijk om mee om te gaan, na zo'n strenge opvoeding.
Daarbij is het in hun cultuur idd heel normaal om iemand in elkaar te slaan, als ze zich in hun eer aangetast voelen. Eer, daar draait alles om bij hen. En we weten natuurlijk niet precies wat Rene gezegd heeft.

Die nederlandse jongen schijnt opgevoed te zijn door zijn oma. Misschien ook te streng (ouderwets??). Zijn moeder keek nooit naar hem om, heb ik gelezen.

Vooral voor de meisjes zijn de ouders erg streng.Ik heb jaren geleden een vriendje gehad van Turkse afkomst en er was duidelijk verschil tussen zijn tweelingzus en hem wat betreft opvoeding.Ze had helemaal niets te vertellen en moest zelfs de bevelen van haar toen 8 jarige broertje opvolgen.Deze ouders waren vrij goed ingeburgerd in Nederland maar toen er getrouwd ging worden moest er wel getrouwd worden met iemand die papa en mama uitgezocht had.De jongens waren gewoon straalverwend!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:44

Pff streng, nou meestal kunnen die jongen juist niet met hun poten van je afblijven. Werk kennelijk niet, wel uitzonderingen, we stonden een buiten en ook een paar afganen, die waren echt heel aardig en grappig, gingen ze hun paspoort laten zien dat ze wel legaal waren *LOL*
Ze zijn trouwens nog een paar langs me school gekomen die waren wel echt tof! Lachen
Maar de meeste.... ik denk toch echt dat het aan hun opvoeding ligt!

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 23:50

Ik heb 5 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse jongen en ik moet zeggen dat hij en zijn broertjes erg streng opgevoed werden. het was thuis ja en amen, maar op straat gingen ze 'los'. Deze jongens zijn overigens wel erg goed terecht gekomen, dus wellicht hebben deze ouders wel iets goed gedaan, ongeacht het feit dat de moeder praktisch geen woord nederlands sprak.

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:17

Dat is idd ook nog zoiets , dat vrouwen best wel vernederd worden.....

Ik ken ook de situatie van een broer en zus , zus was een jaar of 14 en broertje een jaar of 7 , en dat pleurisjong (excuseer maar wat een etterbak was dat zeg Boos! ) was haar constant aan het terroriseren en die ouders moedigden het alleen maar aan Boos!

Dat ventje was "de man"dus de baas en hij kon alles maken.
Lag het meisje heel rustig op de grond in een hoekje een boekje te lezen : hup die snotaap dat boekje uit haar handen trekken.
Zij natuurlijk van binnen boos maar ze is het gewend......... Scheve mond dus ze gaat op e bank zitten en zet de TV aan.
Hop het etter trekt de AB uit haar handen en zet de TV over , zich op de bank nestelend. Meisje protesteerd , en krijgt op haar kop van de ouders omdat ze niet zo brutaal moet zijn Boos! Meisje gaat boterhammetje klaarmaken , maakt er een lekker bouwwerk van en jaaaaaa hooorrr , het pokkejong pakt het van haar af als het klaar is...enz.

Krijgt hij zijn zin niet / stribbeld zij tegen in zijn ge-etter dan geeft hij haar een klap of een paar schoppen of scheld haar uit voor prutsmuts oid , en de ouders leren hem dat en reageren alleen vermanend als het meisje voor zichzelf opkomt want dat mag niet , ze mag haar broertje niet beledigen... GRRRRRRRR Boos! Extreme duivel

Gelukkig vind de grote groep allochtonen hier dit ook weerzinwekkend , maar er is ook een percentage dat dus al op deze manier thuis te werk gaat , en dan nog icm geen Nederlands leren...enz. ......

Dit zie je natuurlijk ook , wellicht wel in mindere mate , in oer-Nederlandse gezinnen die wat aso zijn , dat kinderen gewoon hun gang kunnen gaan en niet de juiste normen en waarden meekrijgen , zelfs aangemoedigd worden (passief of actief) om andere mensen te zien als minder en dat je die mag schofferen..... Scheve mond

En toch ....in Nederland zit zulk gedrag niet in de cultuur , in veel buitenlandse landen wel , in het land zelf is het vaak al veel moderner allemaal maar de mensen die hiernaartoe komen komen veelal uit de afgelegen en achtergebleven bergdorpjes ed , die zijn de originele landgenoten ook liever kwijt dan rijk Haha!

Daar willen ze ze ook niet graag terug omdat ze niet meegaan met hun tijd en veels te achterhaalde levensvisie hebben voor de moderne maatschappij....... beetje te fundamentalistisch enzo.

Maar goed , ik ben toch wel benieuwd wat er nu met deze 2 jongens gaat gebeuren , en of er nu eindelijk wat meer ingegrepen gaat worden , aan de agent zal het volgens mij niet liggen , die wil wel maar mag niet , en al die etterbakkies op straat kunnen al zo lang hun gang gaan dat sommige nergens meer ontzag/respect voor hebben....

Er moet nodig wat veranderen in de aanpak van die blaaskaken die denken dat ze overal mee wegkomen , en hopelijk durft men op straat dan ook weer meer waaks te zijn en in te grijpen als er iets gebeurd dat niet door de beugel kan.

Ik bedoel , als die 2 jongens wisten dat het door omstanders niet geaccepteerd zou worden dat ze er op los sloegen en ze meteen gegerepen zouden worden , dan hadden ze zich vast niet zo stoer gevoeld om maar even te gaan beuken om niks....toch ?

Ik kan wel begrijpen dat niemand ingreep , het gaat heel snel en je bent zelf ook bang dat er ineens 20 vriendjes op je stoep staan om je even een lesje te leren....ze hebben gewoonweg veels te veel vrijheid gehad op straat .

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:45

Pff ben best wel kwaad na alles te hebben gelezen.

Als je iemand ZOMAAR OM NIKS van het leven berooft heb je in mijn ogen ook geen recht meer.
Maar wat Xono al eerder zei, wat als je al jaren mishandeld wordt en dan je man vermoord.
Ik denk dat hier gerust een grens te trekken is.

Maar waar haal je het lef vandaan om zomaar iemand inelkaar te meppen, of de dood er nou opvolgt of niet.
Er zit toch een erg grote steek bij je los als je dit doet.

Dan nog even over het ingrijpen. Waarom grijpen mensen niet in?
Simpel want als jij ingrijpt en je slaat die Klojo voor zijn kop met een wondje tot gevolg KLAAGT HIJ JOU AAN EN DRAAI JIJ DE BAK IN!

Dit punt moet juist veranderd worden.
Ik moet rustig aan de inbreker vragen of hij mij eerst mept dan pas mag ik terug meppen.

Ik ben voor de doodstraf voor degene die zoiets flikken.
Maar die arme jongen zal wel een slechte jeugd hebben gehad. Hij krijgt straks alle begeleiding om hem weer terug te krijgen onze maatschappij.

Onlangs is er nog een moordenaar veroordeeld die vroeger al 18 jaar en TBS heeft gehad voor diverse moorden.
Direct na zijn vrijlating begon hij weer. Ik vind het diep triest dat ze zulke mensen weer laten gaan.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:18

Ik vind dat ze de daders in de put mogen gooien! bah Boos! zo'n mensen.daar walg ik werkelijk waar van. nog geen 24 uur later na de stille tocht hebben een paar buitenlanders laura een gat in haar hoofd geslagen met een steen WALGELIJK!!!