nationale v erkeerstest

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

nationale v erkeerstest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 06:46

haha, vanmorgen op de radio dat slechts 34 % van de 18000 deelnemers aan de nationale verkeerstest van SBS6 geslaagd zou zijn. Dus zo'n 10% lager dan het gemiddelde op de officiele examens.
Ik heb zelf ook meegedaan, voor de lol, en had 0 fouten.
Volgens het CBR zakt de kennis weg als iemand langer z'n rijbewijs heeft.
Deels zit hier waarheid in, maar ik denk dat de groep deelnemers die veelal via SMS heeft meegedaan niet echt de gemiddelde van de Nederlandse bevolking weergeeft. En waarom?
Nou, je moest in totaal 5 sms berichtjes sturen, en per berichtje kostte je dat 1.10 euro. NOU, ik denk wel 3 keer na voordat ik 5.50 euro uitgeef om te weten of ik geslaagd zou zijn. Zo denken vast veel meer mensen, of niet soms? Iemand die een beetje nadenkt doet dan niet meer mee.
12.50 gulden om 5 sms-jes te versturen, het is wel goed, het geld groeit mij niet op de rug.
Wat vinden jullie van deze kosten? of hebben jullie wel meegedaan?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 07:30

ik heb wel meegedaan maar niet met sms. Had nul fouten (heb 2 maanden mijn theorie) de vragen waren best bekend, ben blij dat ik het nu al heb en niet de meerkeuze en open vragen krijg.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:48

Ik heb ook meegedaan, gewoon mijn antwoorden opgeschreven en dan zelf nagekeken. Ik had 5 fouten, dus net op het randje. Maargoed, ik heb zelf mijn theorie nog niet en heb er ook nog niet voor geleerd, dus dan moet ik na een beetje studeren binnenkort toch wel m'n theorie kunnen halen dacht ik zo.
Via SMS vond ik ook onzin, veel te duur inderdaad, en de kans dat je een foutje maakt bij het maken van het bericht is ook niet ondenkbaar dus ik vond de score ook niet representatief voor heel nederland, nee.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:06

jaja het harde bewijs da mannen beter zijn! Er was 69% van de mannen geslaagd en 42% van de vrouwen. Tja dat zegt wel wer genoeg al had ik er zelf samen met auk 6 fout.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:09

Ik heb het niet helemaal af gekeken maar deed het redelijk goed! Ben pas 16 dus me rijbewijs zit er nog niet een te komen, maar af en te vond ik de vragen echt nergens op slaan, zo simpel!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:52

Maarreuh Dennis zei die man van het CBR niet dat vrouwen beter konden rijden? Knipoog Je theorie halen zegt nog niks over de praktijk Tong uitsteken

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 06:34

Ik zeg het maar even zo met die test: de dommere mensen hebben meegedaan per SMS, omdat zij zo gek waren om 5.50 euro te betalen. Tja, en dat er dan minder vrouwen slagen. Dat bewijst weer overduidelijk dat alleen de minst snuggere vrouwen meegedaan hebben. De slimme vrouwen (waaronder Cody en ik) hebben niet meegedaan per SMS omdat wij geen SBS6 gaan sponsoren Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 07:22

Ik vond het zo simpel! Ik dacht echt zo is dit het? Ik heb mijn theorie in Duitsland gedaan en daar is het een stuk pittiger. Maar ik was niet de enige, mijn zusje van 14 had 1 fout, ik 0. Ik vraag mij af op het echte examen ook zulke vragen worden gesteld.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:39

Ik vond het ook niet moeilijk en ik heb m'n rijbewijs alweer bijna 10 jaar. Scheve mond Da's wel confronterend ik word oud.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:40

Jammer heb 't gemist... Boos!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

nee praktijk is nog erger bij vrouwen. voorla inparkeren. lol

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 12:45

Tuurlijk Dennis, en achteruit de snelweg op, en boompjes raken, en paaltjes die verkeerd geparkeerd stonden Haha!

Wel jammer he? de meeste bokkers zijn vrouwen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie