Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Wat mankeer je als ik vragen mag?
(Mag ook per PB)
Robijntjah schreef:Ik moet je wel waarschuwen: het keuren is een stuk strenger geworden!
Gedraag je zo apart als je maar kan, anders lukt het BIJNA niet!
Robijntjah schreef:Gedraag je zo apart als je maar kan, anders lukt het BIJNA niet!
faye schreef:Dan is het misschien ook niet nodig als het niet lukt? Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van deze opmerking
MoonChloe schreef:faye schreef:Dan is het misschien ook niet nodig als het niet lukt? Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van deze opmerking
Ooh die reactie komt mij zo bekend voor, hoor het ook van iedereen hier in de omgeving die geen handicap heeft.. Ik ken iemand, die heeft wajong echt nodig, hij komt echt niet aan t werk, 3 keer aangevraagd en elke keer weer afgewezen. Uiteindelijk heeft hij gedaan alsof hij echt helemaal niks kon, toen pas kreeg ie wajong + terugwerkend kracht.
faye schreef:Tja, en de arbeidsethos is ook enorm gedaald de laatste jaren vooral onder de jeugd.
Ik heb een jongen in dienst die eigenlijk afgekeurd is, maar erg zijn best bij ons doet en dat gaat heel goed. Het is vaak ook maar net wat je zelf wil natuurlijk.
Barmat schreef:faye schreef:Tja, en de arbeidsethos is ook enorm gedaald de laatste jaren vooral onder de jeugd.
Ik heb een jongen in dienst die eigenlijk afgekeurd is, maar erg zijn best bij ons doet en dat gaat heel goed. Het is vaak ook maar net wat je zelf wil natuurlijk.
Dat ben ik zeker met je eens
Heel veel jongeren doen net alsof ze ziek zijn, terwijl ze in werkelijkheid nergens anders last van hebben dan van een lui karakter
Zeg trouwens niet dat dit bij TS zo is hoor, begrijp me niet verkeerd!!!
Maar in mijn carriere bij UWV heb ik heel wat voorbij zien komen dat ik denk.... tjonge jonge, een schop onder je reet kun je krijgen, lamme tak! Echt van die zielige verhalen, zonder eigenlijk de vinger op de zere plek te kunnen leggen... ja, moe, ja misselijk, ja oh zo psychisch in de knoop met zichzelf....
Kun je internetten?
Kun je msn-en?
Kun je stappen?
Kun je met vrienden iets gaan doen?
Dan kun je ook werken, denk ik dan. Misschien niet fulltime en misschien niet hele dagen, maar een ieder is in staat enige vorm van arbeid te verrichten, tenzij je geen armen en geen benen hebt, en geen spraakvermogen en ook nog doof bent.
Veel jongeren claimen imo niet in staat te zijn te werken, maar in werkelijkheid is het een excuus om hele dagen in bed te liggen stinken en te msn-en met dinnetjes
oe, wat klinkt dit hard allemaal
faye schreef:Tja, en de arbeidsethos is ook enorm gedaald de laatste jaren vooral onder de jeugd.