Nu al een nieuwe vriendin!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:44

dat is mijn punt ook pmarena. ik vraag me af (hoe romantisch en juist het ook klinkt wat lov beschrijft) wat je uiteindelijk meer hebt in die magische toestand tov een modale relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:46

SP, in ieder geval een hoop meer spanning en sensatie en een hoop meer kwetsbaarheid, daar heeft pmarena wel gelijk in. Het is gewoon heel bijzonder, je moet het een keer meegemaakt hebben Lachen.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:49

Misschien een bijna bovennatuurlijke band samen , dat je elkaar maar aan hoeft te kijken en elkaar precies begrijpt ?

Of dat diegene je echt tot in het diepst van je ziel weet te raken (zonder er zelfs maar iets bijzonders voor te hoeven doen Lachen ) ?

Maar om er op te wachten ... tja moeilijk ...
Voor hetzelfde geld vind je hem / haar nooit.
Ook ik denk overigens dat er meerder echte "waren" rondlopen , net die speciale mensen die je heel diep raken Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:52

Pmarena, zoiets is het inderdaad wel. Iemand die steeds precies de juiste snaar weet te raken zonder dat je alles uit en te na uit hoeft te leggen. Tel daarbij nog een bepaalde verbondenheid op en vergeet een opeenvolging van 'toevalligheden' vooral niet.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:54

Het lot daar geloof ik ook in.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:03

Lovely"]
Het was inderdaad geen illusie, maar voordat je zover bent dat je alles goed doet en je de juiste keuzes maakt en voor altijd gelukkig bent, dan kan er tussendoor nog een hoop misgaan hoor. Het is een bijzondere ervaring en ik weet ook wel precies alle waarom's van het verhaal te beantwoorden. De rest van je leven moet je genoegen nemen met minder denk ik en zien dat je daar iets leuks van maakt.
[/quote]

He, wat ben ik het toch weer met je eens lov Haha!

[quote="SuperPepeijn"]
"het lot" bedoel je chantal1?
[/quote]

Zo zou je het kunnen noemen...

[quote="pmarena schreef:
(SP : ) Als dat "magische" er is , ben je ook veel kwetsbaarder .

Kun je dan niet beter gaan voor een relatie waarin je het super naar je zin hebt , verliefd bent en alles , je elke dag geniet maar zonder die magie ? Knipoog


Tuurlijk kan je zo leven, maar zo wil ik het niet.
Dan ga ik voor de magie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:03

SP het verschil is dat het een rationeel is en het ander niet. Elkaar leren kennen is heel iets anders dan begrip en inzicht op een ander niveau.
Wat die toevalligheden waren, vertel ik je misschien nog wel eens en dan zul je zien dat toeval niet de juiste benaming is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:05

SP schreef eerder (ik had hem verwijderd):

Citaat:
dat van dat aankijken en verbondenheid krijg je ook als je iemand goed leert kennen. zo kan ik aan de gezichten van mijn ouders en goeie vrienden zien wat ze denken. toevalligheden zijn alleen dingen die je niet kan verklaren.

omdat ik het magische misschien nooit meegemaakt heb, en gezien de kans is dat ook erg klein dat ik het ooit zal meemaken, kan ik moeilijk bepalen of een dergelijke relatie spannender zal zijn. maar die mogelijkheid is er.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:07

Graauuuw !! Boos! Net m'n hele diepzinnige antwoord weg-ge-proxied !!
*Grrrrrr*

Maar het kwam erop neer dat er een heel verschil is tussen iemand die je graag mag , hel lief/leuk/aardig (en misschien zelfs erg lekker Tong uitsteken ) vind , en iemand die je echt in je bloed zit zeg maar.
Een onzichtbare maar heel duidelijk voelbare band , echt een verbondenheid samen.

Als je dat probeert uit te leggen lukt dat vaak niet goed (zo als meestal met het uitleggen van gevoelens) en klinkt het zelfs vrij angstaanjagend.

Maar als je dat met iemand hebt is het dus totaal niet eng , juist heel prettig en vertrouwd , en toch heel erg prikkelend omdat het zo vreemd en bijzonder is , en je het helemaal niet vreemd vind maar heel vanzelfsprekend. Kijk dit bedoel ik dus met het is niet uit te leggen.
Maar als je dit gevoel van simpelweg echte verbondenheid hebt ervaren , kun je dan nog genoegen nemen met een ralatie waar je dit machtige en tegelijkertijd heel simpele gevoel niet in hebt ?

Moeilijk.

En wat als je een relatie met iemand waar je helemaal gek mee bent , een heerlijk leven hebt en vol vreugde uitkijkt naar de toekomst die je samen opbouwt , alles goed en prima , maar zonder die echte magie erin.
Is dat dan fout ?

Dus echt niet , maar ware liefde is anders....

En wat als je in die fijne relatie zit , en ineens komt die "ware" alsnog in je leven , met alle risico's vandien ?

Lastig Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:08

Het is idd anders dan dat je je vrienden, je ouders leert kennen, het is eigenlijk iets dat niet te beschrijven is maar wat je o, zo goed voelt.
Echt heel apart.
Je kan het niet vergelijken met het leren kennen van mensen.
Dat die kans klein is; zo moet je niet denken. Je moet er wel voor open staan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:10

laat ik het anders zeggen. men neme:
-2 mensen die zojuist in een magische gevoeltoestand verkeren;
-2 mensen die zojuist een doorsnee relatie zijn aangegaan.

beide stellen hebben een langdurige relatie. na 20 jaar komen we terug. wat heeft stel 1 meer dan stel 2?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:11

Pmarena, je legt het wel goed uit, dank je Lachen.
En als mijn verloren grote liefde morgen voor mijn neus staat, dan is het heel simpel hoor . De kans is alleen heel klein dat dat gebeurt, dus ik hoop er maar niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:12

SuperPepeijn schreef:
laat ik het anders zeggen. men neme:
-2 mensen die zojuist in een magische gevoeltoestand verkeren;
-2 mensen die zojuist een doorsnee relatie zijn aangegaan.

beide stellen hebben een langdurige relatie. na 20 jaar komen we terug. wat heeft stel 1 meer dan stel 2?


Stel 1 heeft in ieder geval minder overbodige woorden vuil gemaakt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:14

Lovely"]
De kans is alleen heel klein dat dat gebeurt, dus ik hoop er maar niet op.
[/quote]dat bedoel ik lov! ik vraag me af of de baten (mogelijke spanning en sensatie) opwegen tegen de lasten (wachten met de grote kans altijd alleen te blijven).

[quote="Lovely schreef:
Stel 1 heeft in ieder geval minder overbodige woorden vuil gemaakt.
:)) mee eens!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:15

pmarena schreef:
Maar als je dat met iemand hebt is het dus totaal niet eng , juist heel prettig en vertrouwd , en toch heel erg prikkelend omdat het zo vreemd en bijzonder is , en je het helemaal niet vreemd vind maar heel vanzelfsprekend. Kijk dit bedoel ik dus met het is niet uit te leggen.
Maar als je dit gevoel van simpelweg echte verbondenheid hebt ervaren , kun je dan nog genoegen nemen met een ralatie waar je dit machtige en tegelijkertijd heel simpele gevoel niet in hebt ?


Dit vind ik echt heel mooi gezegd, trouwens heel je ztuk vond ik erg zinnig.

Tuurlijk is dat niet fout, het merendeel van de relaties in je leven zal zo zijn (ja ja, oma Chantal weer door de bocht Haha! )

Maar er kan zo veel meer zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:17

SP, ik wacht niet en dat heb ik ook nooit gedaan. Het is me overkomen en heden ten dage (en vooral nu ik het er over heb) heb ik eigenlijk spijt dat ik er toen niet aan durfde te geloven. Zoiets als dit zoek je niet op, dat komt op je pad of niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:18

Lovely schreef:
SP, ik wacht niet en dat heb ik ook nooit gedaan.
ok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:21

Maar SP, ondertussen ga je voorbij aan het punt waar het wel om gaat denk ik. Dit roept namelijk een nieuwe vraag op, als iemand de ware lijkt te zijn, is die dat dan voor altijd??

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:23

Lovely schreef:
SP, ik wacht niet en dat heb ik ook nooit gedaan. Het is me overkomen en heden ten dage (en vooral nu ik het er over heb) heb ik eigenlijk spijt dat ik er toen niet aan durfde te geloven. Zoiets als dit zoek je niet op, dat komt op je pad of niet.


Misschien als je er toen in had geloofd had je dit nu niet geweten?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:25

good point. of is een ware alleen de ware als je erop terugkijkt?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:27

Hmm, dat denk ik niet, dat voel je eigenlijk vrij direkt. Ligt toch iets anders denk ik.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 13:49

Ik heb al die tijd gedacht dat deze jongen de 'ware' was voor mij. Ik ken hem door en door, hij hoeft maar naar me te kijken en ik weet wat hij denkt, sterker nog, voordat ik wist dat er wat speelde tussen zijn nieuwe vriendin en hem, zei ik al tegen hem: 'Als je maar niet met Marlies gaat', omdat ik op de een of andere manier wist dat dat ging gebeuren. Dat zij het zou doen sowieso, maar ook dat hij erin zou trappen.

Nu blijkt dat hij niet de ware is. De ware laat je niet zo zitten als hij gedaan heeft. Moet ik dan de rest van mijn leven gaan treuren om hem, omdat hij voor mij misschien wel de ware was? Moet ik tegen beter weten in toch weer met hem gaan, omdat hij misschien toch de ware is? Of moet ik ooit met een ander gaan, en daar een heerlijke relatie mee opbouwen?

Daarom geloof ik niet in één ware. Ik denk dat er meerdere zijn. Als je mazzel hebt heb je in een keer je ware gevonden. Is dat niet zo, dan gaat het vanzelf uit en dan vind je weer een ander. Als je daar de rest van je leven mee deelt is het toch ook een ware?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:20

SuperPepeijn schreef:
good point. of is een ware alleen de ware als je erop terugkijkt?


of is de ware alleen de ware op een bepaald moment?

Ik ben namelijk ooit ook eens zo verliefd geweest: alles en iedereen had ik achter gelaten voor die vent.
Alle magie waar jullie over praten was er, alle gevoelige snare werden geraakt.

Door omstandigheden is alles ge-eindigd en hebben we elkaar inmiddels als jaren niet meer gezien of gesproken.
Het bijft spelen in je hoofd, vannacht toevallig nog weer eens over hem gedroomd.
Toch denk ik, dat als ik hem ooit weer eens op ga zoeken (en dat ga ik doen, weet alleen nog niet wanneer Haha! ), dat ik er achter zal komen dat hij nu niet meer de ware is.

Mijn rea\latie met mijn man is toch heel anders, reealistischer, nuchterder, maar minstens net zo intens, aleen dan zonder die magie.

Ik weet niet wie van deze 2 de ware is, en zo zijn er nog veel meer dingen die ik niet weet, maar ik denk dat als je je gevoel volgt, je altijd wel goed terecht komt.

Tja, voor de rest kan ik het niet zo mooi omschrijven als Lov, maar die magische band metr iemand hebben, dat is inderdaad iets heel bijzonders.
Alleen kan en mag ik niet voorbij gaan aan de pijn die er vaak ook weer op kon volgen, het waren toen echt jaren met pieken en dalen voor mij, dat is nu minder, ondanks het feit dat ik heel gelukkig ben..... Lovers

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:04

..en dat bedoel ik , in het hele "de ware"- gebeuren zitten zoveel oneindig diepe en intense emoties , da's bloedlink *LOL* En slopend als het even niet lekker gaat.

Met een wat rustiger relatie , met toefje maar zonder kersje zullen we maar zeggen Haha! Tong uitsteken , heb je die ellende niet zo snel Lachen

Je moet ook zeker niet wachten , maar de vraag is maar of je in de liefde/verliefdheid wel van bewuste keuzes kunt spreken....

Heb je eens die magie met iemand ervaren dan kan ik me goed voorstellen dat je je niet meer lekker voelt in een relatie waarbij die magie er net niet is.

Terwijl als je het nooit zo intens gevoeld hebt , je het niet kent en dus ook niet mist ?

Afijn , wordt wel erg diepzinnig nu allemaal.

Maar ikzelf zit er wel mee , kan ik nog gaan voor , in feite , een prima relatie zonder dat speciale kersje ?

"Vind" ik ooit nog eens iemand die me dat gevoel geeft ?

Als ik uiteindelijk toch val voor de charmes voor iemand die me dat gevoel niet geeft , maar waarmee ik verder wel een heerlijk leven samen kan leiden , dan zal je net zien dat die eikel , die ware , ineens op de proppen komt , en dan ?

Ik sta er vierkant achter dat je in dit soort gevoelszaken altijd je hart moet volgen , maar wat als de weg die je hart wil de gevaarlijkste weg is , en je een grote kans geeft op veel pijn ?

Ik begin echt serieus te denken dat je beter die wat tammere relatie gebaseerd op diepe vriendschap kunt hebben....veel veiliger en toch zeker ook bevredigend.

Maar zal dan het gemis van het gevoel dat je ooit hebt gekent niet zwaar wegen ?

Brr , moet je niet teveel over nadenken dit soort dingen , anders word je gek Tong uitsteken

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 18:08

Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt, niet teveel over nadenken, want je komt er toch nooit achter!