Misschien een half jaar van school.Wat voor werk??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:06

Bovendien niet echt en baan om te hebben als je op jezelf woont en je nog een paard hebt ook.(tenzij je een lief vriendje hebt die ook al werkt)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 08:45

Nou als je werk verdien je echt wel een stuk meer dan als je studeert hoor, en flut argument Tong uitsteken

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:56

Voor een half jaar is een groentewinkel een prima plek om te werken. Carlosje zegt dat ze óf deze opleiding af wil maken, óf met een andere opleiding wil beginnen, maar dan dus eerst een half jaar wil werken. Dan is het toch verder geen probleem? Het is maar voor een half jaar, dan gaat ze weer naar school.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 00:11

He Merilyn, ik snap dat je daar over twijfelt,maar ik twijfelde al voordat gedoe,met Midtown of ik deze opleiding echt wel zo leuk vind als ik dacht, maar omdat het nu ff helemaal niet lekker met me gaat,(inderdaad ook door dat gedoe),maar meer door mijn hele lage zelfbeeld,en faalangst,wat nu echt heel erg naar boven komt, kan ik me helemaal niet goed concentreren op school.

Dat weten ze, en ze hebben gezegd dat het evt mogelijk is om een half jaar van school af te gaan om alles even op een rijtje te zetten.En dan in die tijd erachter te komen of ik deze opleiding wil afmaken.Maar het is nog niet zeker,hoor.Ik neem in iedergeval geen overhaaste beslissingen.

Gr Kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:50

Ik moet wel zeggen dat er erg denigrerend gedaan word over banen waar geen hoge studie voor nodig is.

Door huiselijke omstandigheden ben ik ook zonder vervolgopleideing gaan werken op 16 jarige leeftijd.
Ik kon best goed leren, maar ten 1e had ik er geen zin in ten 2e was het bij ons thuis niet echt een mogelijkheid om door te leren.

Maar toch heb ik nooit geen spijt gehad dat ik toen ben gaan werken.
Ik werk dus bij een tomaten kwekerij en dat is dus ook een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt.
het werk bevalt me daar ontzettend goed.
De sfeer is er ook goed.
Verder lijkt het me een hel om b.v de hele dag op kantoor te zitten, brrr niks voor mij.

EN als ik dan kijk dat ik partime kan werken, daarbij een eigen huis hebben, een paard met alle spullen die ik wens, enz enz
En de enige lening die we hebben de hypotheek is. (die ook nog lager als menig huurhuis is)
Denk ik dat we het zo slecht nog niet doen.

Ik lees hier ook verhalen van bokkers met wel een "goede" baan, maar wel 40 uur moeten gan werken omdat ze anders hun paard niet kunnen betalen.

Dus iets minder denigrerend over de banen zonder opleiding en als dat werk niet gedaan werd, kwamen alle anderen ook veel eten, spulletjes te kort.

Dit was ff offtopic, maar moest het wel ff kwijt Lachen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:21

Amen Kawa!
Dat is het enige dat ik hierop kan zeggen!

Een ieder moet doen wat hem of haar het beste lijkt.
We leven welliswaar dan in een zogenaamde "kennismaatschappij", maar dat wil niet zeggen dat iedereen super geleerd moet zijn!

Ik ben toevallig wel super-geleerd, grinnii, maar heb me daar nooit goed onder gevoeld, tenminste,. laat ik het zo zeggen: niet onder de banen die ik daarbij behoorde te zoeken. Nu heb ik voor het eerst een weldoordachte stap gezet in de richting waarin ik denk WEL gelukkig te kunnen worden, 1 november is het zover, ik kan bijna niet wachten...

Ik hoop over een tijdje net zo'n tevreden bericht neer te kunnen zetten als jij!

(hoewel ik helaas nog steeds wel full-time, moet werken, daar ontkom ik niet aan... Lachen )