Kabinet is gevallen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:33

Fasel schreef:
Ik wil pappa Kok weer terug.


Ik niet! nooit meer!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:34

En Desiree, kan je ook onderbouwen waarom niet?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:35

Fasel schreef:
Ik wil pappa Kok weer terug.


ik ook, maar daar maak je je niet populair mee tegenwoordig.
Op een of andere manier is die man binnen een half jaar veranderd van een goede minister tot een of andere hypocriete egoist. Ik ben niet van mening veranderd. Ik vind dat Kok een hele goede premier was.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:35

Fasel schreef:
Ik wil pappa Kok weer terug.


Helemaal mee eens! Ben heel blij dat er nieuwe verkiezingen komen Doe maar maar een saai grijs karbinet dat enig idee heeft waar ze mee bezig zijn ipv van deze amateurs Misselijk . Van mij mag de LPF er helemaal uitgekickt worden en Harry Potter hoef ik ook niet als minister-president

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:38

Ik heb geen hekel aan Kok, maar naar Pim Fortuyn toe heeft hij zijn ware aard getoond. Verder heeft hij altijd goed gefunctioneerd als premier, maar t.o.v. Pim gedroeg hij zich heel erg vooringenomen en dat stak hij niet onder stoelen of banken. Hij heeft meegedaan met demoniseren. Daarnaast is kok van de verkeerde partij, ik zou namelijk niet graag zien dat de PvdA terugkwam in deze regering. tevreden met mijn onderbouwing?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:38

Hihi Missy, precies mijn gedachten Lachen
Hopelijk hebben de mensen die zomaar uit "medelijden" ergens op stemmen nu iets geleerd en gaan ze zich voor deze verkiezingen eens verdiepen in de verscheidene partijprogramma's

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:39

Desiree"]
[quote="Fries schreef:
Wanneer je wat meer individueel bent ingesteld, kies dan voor rechtse partijen zoals de VVD en de CDA. Ben je wat socialer ga dan voor links: PVDA, GroenLinks, SP, D66.

Daar benik het niet mee eens. Ik vind die linkse partijen namelijk helemaal niet zo sociaal! Want die vergeten bepaalde groeperingen en dat noem ik niet sociaal. De VVD komt op voor hard werkende mensen en deze groep moet een hoop andere mensen mee onderhouden. Ze zijn dus belangrijk maar hangen hier aan de onderste mem! Zeer onterecht.
[/quote]

Desiree, de PVDA komt op voor hardwerkende mensen (of mensen die dit wel willen, maar hier niet toe in staat zijn). De VVD komt juist op voor de welgestelde mensen (of ze nu werken of niet), het gaat hun er uiteindelijk om dat deze mensen het (nog) beter gaan krijgen. Zelf behoor ik tot deze groep (tenminste: ik heb een goed salaris, ben nl. bedrijfseconomie afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit en kan daarnaast thuis gewoon mijn paarden houden), maar ik kies er wel voor om wat ik heb niet alleen voor mezelf te houden, maar dit ook met andere te delen. Ik zou echt niet kunnen genieten van mijn geld, terwijl ik weet dat er ergens in Nederland mensen bij wijze van spreke op de stoep van het ziekenhuis liggen te creperen. Ik wil best wat meer belasting betalen, wanneer dit de hele maatschappij uiteindelijk ten goede komt en niet alleen de bovenste laag hiervan. Oftewel: ik stem links, GroenLinks wel te verstaan.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:40

Desiree schreef:
Ik heb geen hekel aan Kok, maar naar Pim Fortuyn toe heeft hij zijn ware aard getoond. Verder heeft hij altijd goed gefunctioneerd als premier, maar t.o.v. Pim gedroeg hij zich heel erg vooringenomen en dat stak hij niet onder stoelen of banken.


Hoe gedroeg Pim zich ook alweer tegenover de hele tweede kamer??
Laatst bijgewerkt door lies op 16-10-02 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:42

Ik ben het niet met je eens Fries. Ik vind niet dat de PVDA opkomt voor hardwerkende mensen, dat doet nu juist de VVD meer. De pvda is meer voor niet werkende mensen. En zorgt ervoor dat de wel werkende mensen die werken om iets te hebben, alsnog niets hebben! Ik heb mijn paarden niet aan huis zoals jij, en als het aan de pvda ligt, zal dat altijd wel zo blijven, ONdanks 2 fulltime salarissen die helemaal niet slecht zijn.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:47

Desiree,
Sorry hoor, maar dat "demoniseren" is wel de allergrootste onzin die er bestaat! Pim deed dat zeker niet???? Kom op zeg, alsof Pim zich altijd voorbeeldig heeft gedragen, ik mag toch hopen dat je ook de minder aangename kant van die man hebt gezien??? Als Pim zich aangevallen voelde, riep hij meteen dat hij gedemoniseerd werd. Mijn inziens mag je in de politieke wereld toch wel een beetje tegen kritiek kunnen hoor.
Ik snap niet dat al die LPF aanhangers Pim zo vereren! Die hele man had nog nooit iets bewezen!!! hij riep alleen maar dingen! en dingen roepen is niet zo moeilijk, er wat aan doen, dat is pas moeilijk! Waar was zijn partijprogramma toen iedereen er om vroeg? die had hij nog niet eens...kan je nagaan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:53

Sja, jouw mening en de mijne verschillen. maar er was wel degelijk sprake van demonisering: Wim Kok en ook Paul Rosenmoller beschuldigden hem beiden ten onrechte van extreem rechts. Hier in dit land wordt je heel snel extreem rechts genoemd. Eigenlijk heb je 3 stromingen:
heel links - midden/links - extreem rechts. Daar tussenin is niets, wel in handelen, maar niet in naam. Pim werd door velen beschouwd als extreem rechts en dat was hij helemaal niet.

En vereren doe ik niemand, maar ik had wel veel lol in Pim. Hij was zo brutaal als de neten. En dat mag ik ergens wel. En het is niet erg eerlijk om te verkondigen dat iemand niets bewezen heeft als die persoon afgemaakt is voordat hij nog maar de kans kreeg he is eigenlijk een dooddoener.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:56

opgeruimd staat netjes. nu nog de amateuren helemaal de deur uit door nieuwe verkiezingen. laat je land toch niet regeren door stel kinderen die elke keer overhoop liggen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:57

Dat snap ik, dat hij niets kon bewijzen, maar kom op zeg, een partijprogramma moet er toch wel degelijk zijn nietwaar??? het is zo makkelijk om in het luchtledige te l*llen....
Hij wist dondersgoed waar hij stemmen mee zou krijgen en daar riep hij ook het hardste om, maar ga maar eens in zijn programmaboekje kijken voor de grap. Meneer Pim vond nl. ook dat vrouwtjes thuis horen te zitten en het eten voor hun mannetje (die natuurlijk wel werkt) moeten koken.....tsja....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:59

Pim Fortuyn wilde anders OOK moslimvrouwen uit het verdomhoekje proberen te halen en ze laten integreren in de samenleving!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:08

laten we niet gaan discussieren over de ideeen van Pim Fortuyn. Hij had goede en slechte ideeen. Ik was het absoluut niet met het meeste eens, maar heb wel net als Desiree erg veel lol om hem gehad.
Het is jammer dat hij er niet meer is. We zullen nooit weten hoe het gelopen zou zijn, als hij niet was vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:11

Desiree schreef:
Ik ben het niet met je eens Fries. Ik vind niet dat de PVDA opkomt voor hardwerkende mensen, dat doet nu juist de VVD meer. De pvda is meer voor niet werkende mensen. En zorgt ervoor dat de wel werkende mensen die werken om iets te hebben, alsnog niets hebben!

PvdA is er voor het sociale vangnet voor hardwerkende mensen. VVD is er voor de voorkeurspositie van welgestelden en ondernemers. Dat is een wereld van verschil.

Maar waar in Pim's 'programma' staat die frase over moslimvrouwen??

Laten we de beledigingen en laster van Pim even niet vergeten, want als iemand ongefundeerd mensen persoonlijk belachelijk maakte dat is wel gebleken. Maar soit, don't speak ill of the dead.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:18

Ik ben blij dat het kainet is gevallen. Die amateuristische LPFers bakten er werkelijk niks van. Steeds maar ruziƫn, het was ook absoluut geen partij, het waren individuele personen die alleen aan zichzelf dachten.
Geef mij het paarse kabinet maar terug. Iedereen vergeet de vele goede dingen die dat kabinet heeft bereikt!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:20

Ik ben blij dat dit gedonder nu eindelijk over is. Kan dit land misschien eindelijk een keer normaal bestuurd worden. Ik ga weer op Gerrit Zalm stemmen. En ik weet zeker dat wanneer PF nog had geleefd, dat het kabinet binnen 2 weken was gevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:26

Ergens in mei hebben we hier nog wat gegokt mbt de duur van dit kabinet. Een half jaar heeft het niet eens gehaald en dat was toen de laagste schatting.

Jammer trouwens dat Melkert een andere baan heeft, echt een verlies voor de PvdA.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:41

mariska schreef:
sinds het overlijden van Fortuyn is de politiek wel weer saaier geworden. (oke, nu is het niet saai...)


Nee niet saai, zeg maar ronduit lachwekkend. Stelletje kleuters. En dat zou ons land moeten gaan besturen? Laat me niet lachen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:44

Lovely schreef:
VVD is er voor de voorkeurspositie van welgestelden en ondernemers. Dat is een wereld van verschil.
.

oke, geen discussie over Pim. MAar ik vind bovenstaande uitspraak een vooroordeel. Dit is allang niet meer zo.
Daarbij vind ik dat PVDA de minder bedeelden vaak eerder nog armer maakt, tenminste, de werkende minder bedeelden.

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:44

Kleintje"]
[quote="mariska schreef:
Ik denk dat heel veel LPF-stemmers niet meer stemmen. - Dat deden ze daarvoor ook al niet, maar door de moord op Pim Fortuyn gingen ze opeens wel stemmen..

Wat een belachelijke opmerking!
Sorry hoor, maar Pim had toch echt een duidelijk doel, een duidelijk plan.
Ik denk dat hij echt wel wat had kunnen bereiken.
Denk je echt dat ik alleen ging stemmen omdat hij vermoord was???
Maar ja, destijds was er niet veel tijd om een goede partij bij elkaar te krijgen, ze konden de leden van de LPF niet screenen omdat het snel moest na de uitzetting van Pim bij Leefbaar Nederland.

Waar is het mis gegaan? Nadat Pim vermoord is hadden ze de verkiezingen uit moeten stellen. De voorman van de partij is vermoord, iemand kan toch niet 1, 2, 3 zijn plaats innemen?? Verward Als het bij de PvdA gebeurt dan is het wat anders, dat is al een bestaande partij, de LPF was nieuw.
Als de verkiezingen waren uitgesteld had de LPF kunnen praten, dingen kunnen rechtzetten, leden kunnen screenen, een echte voorman kunnen zoeken. Maar nee, dat kon allemaal niet.

Vergeet niet hoe dicht de media steeds op nieuws rond Pim zat. Hoe dicht ze bij zijn dood waren, hoe ze daarna constant op de LPF hebben gelet.

Ik denk dat we gewoon mogen roepen: Volkert bedankt!!!!
[/quote]

Wat een onzin zeg! LPF was Pim en Pim was LPF. Ze hadden simpelweg niet aan de verkiezing mee moeten/mogen doen!

ps: Pim had wat mij betreft ook niet aan de macht mogen komen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:48

hengst schreef:
[Wat een onzin zeg! LPF was Pim en Pim was LPF. Ze hadden simpelweg niet aan de verkiezing mee moeten/mogen doen!

ps: Pim had wat mij betreft ook niet aan de macht mogen komen...
[/quote]


Klinkt lekker democratisch! Zulke uitspraken kan ik ook wel doen over partijen en politieke mensen waar ik niet achter sta.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:48

Ok...misschien tijd voor een poll??? kijken welke partijen (tenminste hier op bokt) de meeste stemmen zouden krijgen?

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 16:05

dems75 schreef:
Ok...misschien tijd voor een poll??? kijken welke partijen (tenminste hier op bokt) de meeste stemmen zouden krijgen?


Lijkt me een goed idee! Ik ben wel benieuwd wat het wordt!