Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:07

Al die topics over ergenissen en irritaties... Wat vind je nou helemaal geweldig. Waardoor krijg je het gevoel de hele wereld aan te kunnen, waar kan je intens gelukkig van worden en waar geniet je nou met volle teugen van?

Bij mij kunnen dat echt hele kleine dingen zijn. Of het nou als ik 's ochtends heel vroeg naar de trein fiets en de dauw nog boven de weilanden hangt en ik een konijntje vrolijk huppelend door een weiland zie lopen, of de geur van de regen na een warme zomerdag.
Of sociaal gedrag in het verkeer (jaja, het bestaat!), daar kan ik echt stralend van in de auto zitten. Bv een ander waarschuwen voor een flitser ofzo. Of dat een lamp het niet meer (zo goed) doet. Of ik dat nu zelf doe of dat men dat naar mij doet. Een heerlijk gevoel.
Of de intense lach van een kind, of als mijn moeder de slappe lach heeft door haar man en ik zie hoe gelukkig ze is en me besef hoe erg ze is verandert.
Of als ik weer gigantisch veel lol heb met de man van m'n moeder en we lekker 'samenspannen' tegen haar en mijn zusje Haha!
En zo zijn er nog zooooveel meer dingen.


Men kijkt altijd zo snel naar de minder leuke dingen en niet naar de dingen waar je zo intens van kan genieten. Terwijl je juist uit die momenten zoveel kracht en energie kunt putten en dat de dag zoveel mooier en beter kan maken, als je er maar oog voor hebt en er open voor staat.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 05-07-07 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Al dat geërger, waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:08

Als mijn paardje lekker loopt, en de complimentjes binnenvliegen kan ik de wereld aan Ja Zelfs anky Clown

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Al dat geërger, waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:11

Op een warme zomerdag op het begin van de avond met m'n blote voeten door het hoge gras lopen en daarna aan de slootkant zitten pootjebaden Lachen

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:13

Als ik een ander een plezier kan doen met iets kleins...

Sannii
Berichten: 543
Geregistreerd: 08-09-06

Re: Al dat geërger, waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:13

als ik alleen op de weides bij de paarden ben , ofwel smorgensvroeg of 's avondslaat , de zon komt net op of gaat onder , het is heel stil en de vogeltjes fluiten nog even..zalig !

Fitch

Berichten: 1242
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Aan de gracht

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:14

Wat leuk, dit topic! Idd, veel beter dan 'waar irriteer jij je aan bij...' of 'het leed dat...'! Lachen

Ik geniet...
als ik een ontzettend moeilijke tekst van mijn studie kan doorgronden, als ik een hoog cijfer haal op een tentamen, als mijn vriend heel lief naar me glimlacht, als ik een goed gesprek heb met wie dan ook, als m'n haar goed zit, als ik tien kilometer aan het hardlopen ben en 't gaat lekker, als ik m'n nieuwe behang bekijk... Lachen

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:16

Fitch schreef:
Wat leuk, dit topic! Idd, veel beter dan 'waar irriteer jij je aan bij...' of 'het leed dat...'! Lachen

Dank je Lachen Ik vraag me weleens af of er nog mensen zijn die intens van dingen kunnen genieten en er even stil bij kunnen staan. Tegenwoordig hoor je veelal toch wat er allemaal niet goed is, in plaats van de dingen die ze juist wel als fijn ervaren.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:17

Aan een mooie wolkenlucht, die we gelukkig vaak de laatste tijd hebben. Van die witte wolken met enorme koppen erop. Dat de zon sommige delen extra verlicht en en zucht zó mooi.

En de regenboog. Die er gelukkig ook weer vaker is. Heerlijk. Haha!

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:19

Ik kan echt genieten van paardrijden, na het 2 jaar niet gekunt te hebben, zit ik nu stralend op het paard!
Waar ik ook helemaal van kan opbloeien is zingen! Of optredens! Heerlijk!
Of soms, dan kijk ik in de spiegel, en dan denk ik: 'Je ziet er leuk uit vandaag.' En dan kan ik de hele dag met een glimlach lopen Lachen

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:20

leuk topic! Ik geniet intens van de geur van het bos als het net geregend heeft, van knus onder een dekentje liggen als het buiten hoost, een knuffel van mijn vriend, een mooie wolkenlucht, een etentje met een vriendin en nog honderdduizend andere kleine dingetjes Haha! het grote genieten ligt in kleine dingen!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:21

Als ik van (bepaalde) personen een aai over mijn wang/bol krijg, een arm om me heen (van dezelfde), zo uit het niets, een echt gemeende glimlach met van die twinkeloogjes. Lovers Die kleine dingen, geweldig! Een complimentje over het rijden, of iets anders, foto's etc vind ik ook leuk. Lachen En als ik zie dat iemand anders gelukkig is.. Lovers
Een jong dier wat geboren is, de hond die blij is, of het paard lekker grazend in de wei..geweldig die dingen! Lovers
Een leuk berichtje ook. Lachen
Laatst bijgewerkt door milou123 op 05-07-07 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:21

In een weiland liggen met hoog gras. Lovers

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:22

als ik bij mijn oma ben ,en we samen lachen en praten enz... Lachen

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:22

Iets waar ik écht van geniet is het koppie van mijn paard Dakastan (lekker penny hé Tong uitsteken ). Al heb ik zo'n rotdag achter de rug, zijn leuke koppie zorgt er keer op keer voor dat ik weer helemaal happy naar huis ga.
Verder hou ik enorm van een kinderlach en van kinderen in het algemeen. Ze hebben zoiets moois, zoiets puurs over hun. Ja Prachtig! Dat verlies je blijkbaar als je volwassen bent...
Eigenlijk kan ik van heel veel simpele dingen genieten, zoals de zomerzon, een berichtje van een goede vriend(in), een knuffel, dankbaarheid enz. Maar daar sta je natuurlijk niet altijd bij stil.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:24

Als ik op de rug van m'n paard zit,en door 't natuurgebied hier rijd,zonder een mens tegen te komen ;ja dan zit ik echt te stralen van geluk op mijn paardje Haha!

Anoniem

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:25

Idd van heeeele kleine dingetjes, zoals mensen die nog vriendelijk zijn voor elkaar zonder bijbedoelingen!

Een glimlach, een diertje wat rondhuppelt! Alleen op stal zijn, en gewoon bij de paarden in de wei gaan liggen... Van alles!
Het leven is mooi *LOL*

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:27

Aai door mn haar van iemand waar ik veel om geef. Of een knipoog van zo iemand. Haha. Of, mijn zusje (1,5 jaar) die vol energie zich op ons konijn stort, en bij voorbaat al 'AAIII' roept. Lovers of. een heel mooi liedje. Lachen En nog véél meer.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:29

Robijntjah schreef:
Het leven is mooi *LOL*

Zeker weten. Voordat mijn vader overleed heeft hij een scriptie geschreven en de titel van zijn werkstuk was: Life is beautiful.
Dit stond ook op zijn rouwkaart en ik ben me sindsdien een stuk bewuster geworden van het feit dat het leven inderdaad mooi is.
Het is dan ook echt mijn motto geworden. Het leven is mooi, laten we er dan ook met volle teugen van genieten!

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:29

Polivy schreef:
Bij mij kunnen dat echt hele kleine dingen zijn. Of het nou als ik 's ochtends heel vroeg naar de trein fiets en de dauw nog boven de weilanden hangt en ik een konijntje vrolijk huppelend door een weiland zie lopen, of de geur van de regen na een warme zomerdag.
Of sociaal gedrag in het verkeer (jaja, het bestaat!), daar kan ik echt stralend van in de auto zitten. Bv een ander waarschuwen voor een flitser ofzo. Of dat een lamp het niet meer (zo goed) doet. Of ik dat nu zelf doe of dat men dat naar mij doet. Een heerlijk gevoel.
Of de intense lach van een kind, of als mijn moeder de slappe lach heeft door haar man en ik zie hoe gelukkig ze is en me besef hoe erg ze is verandert.

ik ben het helemaal met je eens, ik dan ook echt ontzettend genieten van dat soort dingen. Ik moest laatst ook oppassen en die kinderen waren op mijn matras aan het springen en aan het stoeien en heel de tijd zoo lachen he, echt prachtig. Of dat ik laastst op de fiets zat en het was heerlijk weer en ik ging naar mijn paard en ik had die dag echt zoiets van 'er is vandaag echt niks waar ik niet gelukkig mee ben of waar ik me druk om hoef te maken'. Dus ik stond gewoon met een lach op mijn gezicht bij het stoplicht, en toen zaten er een man en een vrouw in de auto die ook bij dat stoplicht aan het wachten was en die keken mij aan en lachten zo terug, en je kon zien dat die mensen ook echt gelukkig waren ofzo (ok, klinkt weer erg sentimenteel, werd ook uitgelachen toen ik het anderen vertelde, maar het was echt een mooi moment gewoon).
Of als ik met mijn blote voeten over het strand in de branding loop en de zon ondergaat. Of als het met rijden superlekker gaat. Of als het in de zomer heerlijk ruikt. En toen ik vorig jaar op fietsvakantie was en het had net heel hard geregend en daarna de zon weer doorbrak en alle kleuren in het bos echt prachtig waren. Of toen ik laatst een vrouwtje moest helpen toen ik aan het werk was omdat ze iets niet kon vinden, en ik wist het ook niet direct, maar ik was met haar mee gaan zoeken en uiteindelijk had ik het gevonden en dat vrouwtje bedankte mij echt heel hartelijk en die was er gewoon echt heel erg blij mee dat ik haar zo had geholpen. Ik kan van heel veel kleine dingen echt ontzettend genieten ja.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:29

Faelivrin schreef:
Aai door mn haar van iemand waar ik veel om geef. Of een knipoog van zo iemand. Haha. Of, mijn zusje (1,5 jaar) die vol energie zich op ons konijn stort, en bij voorbaat al 'AAIII' roept. Lovers of. een heel mooi liedje. Lachen En nog véél meer.

Ja die aai is heel herkenbaar. Ja Dat heb ik dus ook. Bloos Kan ik weer er helemaal tegen! Lovers

Anoniem

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:30

Polivy schreef:
Robijntjah schreef:
Het leven is mooi *LOL*

Zeker weten. Voordat mijn vader overleed heeft hij een scriptie geschreven en de titel van zijn werkstuk was: Life is beautiful.
Dit stond ook op zijn rouwkaart en ik ben me sindsdien een stuk bewuster geworden van het feit dat het leven inderdaad mooi is.
Het is dan ook echt mijn motto geworden. Het leven is mooi, laten we er dan ook met volle teugen van genieten!


Dit is bij mij eigenlijk mijn motto sinds een mindere periode laatst...
Men moet zich niet zomaar overal aan irriteren, verbeter de wereld, begin bij jezelf Ja

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:31

Das zo heerlijk, dan heb ik ook echt kippevel. Of nog beter, iemand die je over je rug 'aait/streelt'. Oh *krijgt al kippevel bij het idee* Dan ontspan ik helemaal.

(Die aai bedoelde je toch? Clown Of die van mn zusje?)

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:32

ik geniet van de natuur en van dieren

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:33

Iemand die zo heeeerlijk kan lachen dat iedereen lacht zonder te weten waar ht over gaat! Geweldig Haha!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Al dat geërger.... waar GENIET je nou echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:33

Faelivrin schreef:
Das zo heerlijk, dan heb ik ook echt kippevel. Of nog beter, iemand die je over je rug 'aait/streelt'. Oh *krijgt al kippevel bij het idee* Dan ontspan ik helemaal.

(Die aai bedoelde je toch? Clown Of die van mn zusje?)

Nee die aai. Knipoog
Of een arm om je heen uit het niets, gewoon zomaar. Lovers
Van je zusje is ook leuk, die kleine kinderen zijn zo geweldig zo puur, zo echt!