Begrafenis Prins Claus indrukwekkend!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:47

ja, marijke ligt dus met een griepje in haar mandje (zeg chantal, heb jij mij aangestoken zondag ?? Haha!) en heb nog even gekeken vanmorgen.
geprobeerd een blik op te vangen van onze instrukteur/hoefsmid die meereed in de stoet.
herkende hem niet, ja normaal gesproken loopt hij ook niet in zijn gala-tenue les te geven of te beslaan .
ikzelf vond het eigenlijk allemaal heel on-nederlands en best indrukwekkend.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:04

Ik vond het allemaal geweldig mooi. Ja de koets had van mij een andere kleur gemogen maar vond dit ook erg mooi!!

De kerkdienst heb ik net in de samenvatting gezien. En ik vind het dus wel mooi als de koningin van ons land huilend in beeld komt. Dat is weer een kant die we nog nooit van haar hebben gezien en ik kreeg er zeker een brok van in mijn keel. Heb het U zij de Glorie ook heel hard mee gejengeld Haha!

Ik vond het mooi en zoals het hoord te zijn. De familie heeft heel veel prive gedaan maar ook het volk de kans gegeven om afscheid te nemen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:08

Ik vind het eigenlijk heel zielig want je zag aan de hele familie dat ze zich ontzettend aan het inhouden waren.De koningin bleef maar op haar lip bijten om maar niet in huilen uit te barsten.Het was inderdaad heel erg indrukwekkend in de kerk

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:13

Ik ben zelf wezen kijken, we hadden niks te doen dus toen ben ik even met 2 vriendinnen wezen kijken! Er liep echt 1 supermooie vos in die stoet Kwijl en er liep ook 1 schimmel, best mooi paard maar dat is dus het paard van beatrix!

Maar iedereen zei dat de klokken zouden luiden van de oude jan en dat dat heel indrukwekkend zou zijn, zo hard dat je het in hoek van holland kon horen maar het stelde dus niks voor Haha!

De burgenmeester van Delft is trouwens de vader van een jongen uit mijn mentorklas (en de ex van een vriendin) dus dat vond ik ook wel grappig eigenlijk Haha! de burgemeester mocht ook mee de grafkelder in.

Ik vond het wel erg zielig voor de koningin zeg.. je kon niet in de koetsen kijken toen ze langskwamen dus ik heb de koninin niet gezien maar dat is wel heel begrijpelijk.

een collega van mn moeder was ook wezen kijken, en er stonden dus om de meter ongeveer zo'n militair, maar die stonden er al 3 uur lang te wachten in de kou.. en plotseling viel er 1 gewoon naar voren op de grond! die was gewoon flauwfevallen! lijkt mij ook niks om de hele ochtend in de kou stil te staan zonder je te mogen bewegen!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:07

Ik heb maar een klein stukje van de dienst op tv gezien, de rest heb ik gevolgd in de auto op de radio. Misschien was dat nog wel indrukwekkender dan op tv, want bij radio kun je je helemaal concentreren op wat er gezegd wordt en het lijkt bijna aan jou gericht.

Ik vond dat gedeelte dat door de heer Huub Hoe heet Hij Nou Toch (dus niet dominee Ter Linden) werd gesproken echt heel erg mooi. Kreeg er bijna waterlanders van in mijn ogen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:07

Erg indrukwekkend ja. Ik heb niet alles gezien, maar een groot gedeelte wel op school. Ik denk dat de koningin en haar familie nu niet met hun gedachten bij camera's zaten maar bij haar man en hun vader. En je ziet plotseling de koningin als een mens, dat vond ik heel bijzonder.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:01

huub heet oosterhuis toch??

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:36

Ik heb gister ook het grootste gedeelte life gezien. In tegenstelling tot de meeste van jullie vond ik de koets wel erg mooi, paars met zilver.
Ik vond het heel indrukwekkend om te zien. Dat er zoveel mensen omheen zijn en iedereen het wil zien, vind ik logisch, hij was toch best een man van het volk. Maar toch vond ik de dienst ook heel persoonlijk.
Ik vond het heel mooi, en ik vond dat de familie het goed deed. Tuurlijk heeft Beatrix hardstikke veel verdriet, maar dat mag toch ook? Zij is toch ook vooral mens? En dat geldt net zo voor de prinsen en hun vrouwen. Het zijn gewone mensen en die hebben nou eenmaal verdriet als hun vader overlijdt. Dat zou ik ook hebben. En ik vind dat je dat zo in deze dienst ook wel mocht zien en het deed me ook echt wat. Af en toe zat ik ook echt met een brok in mijn keel...
Heel mooi en ik denk een waardig afscheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:14

Ik heb er bijna niets van gezien en daar baal ik best wel van. Ik zag een stukje kerkdienst en hoorde dat prachtige koor en die muziek, echt heel mooi. Ik had er heel graag meer van willen zien. Zoveel van die staatsbegrafenissen hebben we niet. MAar ja, we hebben Juliana en Bernard ook nog in het verschiet. Beatrix krijgt vermoedelijk in korte tijd veel op haar dak. WAren die 2 nu maar eerder gegaan en had Claus nu nog maar geleefd. Dat was toch beter geweest. Dit is niet de juiste volgorde.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:15

Cowgirl schreef:
Dat de kist naar beneden ging was wel een koud moment vond ik zelf.


Vond ik juist een heel emotioneel moment. Het ging zo tergend langzaam en je zag gewoon hoeveel moeite ze ermee hadden. Ik was echt blij toen de burgermeester de gordijnen dichttrok.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:17

Desiree schreef:
MAar ja, we hebben Juliana en Bernard ook nog in het verschiet. Beatrix krijgt vermoedelijk in korte tijd veel op haar dak. WAren die 2 nu maar eerder gegaan en had Claus nu nog maar geleefd. Dat was toch beter geweest. Dit is niet de juiste volgorde.


Ik denk ook dat we binnen niet al te lange rijd nog twee begrafenissen gaan krijgen, want Juliana is inmiddels 93 en Bernhard volgens mij nog ouder. Wel triest voor Beatrix op deze manier. Hopelijk houdt ze het zelf nog wel een aantal jaren vol.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 12:03

Ik denk wel dat Beatrix een hele harde klap krijgt door dit. Maar vergeet niet het is een taaie ze zal doorgaan al is het alleen maar omdat ik denk dat claus dat ook graag wil.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:58

ik heb best veel gezien. Vooral de mis vond ik erg indrukwekkend. De woorden en de muziek waren echt heel mooi. Beatrix zal het nog moeilijk krijgen deze dage. Verdrietig