aaahhhh (huis kopen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

aaahhhh (huis kopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 15:14

Bloos Bloos Bloos
Nu gaat het wel heeeeel snel.
We gaan vrijdag al kijken bij een (koop)huis!! Haha!
't is trouwens in Veenendaal. Cool
Hebben jullie nog tips?
Wij zijn echt totally LEEK op dit gebied.
Als je een aankopend makelaar in de arm neemt, wanneer doe je dat?
Alle andere tips zijn welkom.
*bibbers*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:20

Stel dat het huis je wel wat lijkt dan zou ik een aankopend makelaar in de arm nemen. Wij hebben eerst veel huizen bekeken totdat we ongeveer wisten wat we wel en niet wilden. Toen hebben we een makelaar in de arm genomen (met een zoekopdracht). Aan de hand daarvan hebben we weer (andere) huizen bekeken maar nu met makelaar. Uiteindelijk hebben we toen het huis gekocht.
Heb je voor jezelf al een beeld wat je belangrijk vind aan een huis? moet alles af zijn of is wat achterstallig onderhoud niet erg (wij hebben bijvoorbeeld een echt klushuis)? wil je een tuin? wil je parkeerplaats of garage? etc. etc. etc..
Ook gehoord (en dat klopt echt!): er zijn maar drie dingen belangrijk aan een huis: locatie, locatie, locatie.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 15:26

Wij vinden dus belangrijk dat het redelijk verzorgd is, maar flink wat klussen vinden we niet erg. Als het maar niet op instorten staat.
Via funda.nl hebben we al aardig wat eruitgefilterd wat we niet hebben.
We hebben nu 2 huizen gezien die ons wel wat lijken. Rijtjeshuis met tuin. De ene aan drukke weg, de ander aan rustige weg, maar wel duurder.
Zulke eisen hebben we aardig op een rijtje. Ik denk dat we inderdaad eerst zelf gaan kijken en als het ons gelijk al iets lijkt (zou kunnen natuurlijk). Dan gaan we denk ik een aankopend makelaar in de arm nemen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:13

Leuk joh, naar een huis kijken!

Een tip....: laat het huis bouwkundig keuren voor je besluit tot kopen! Dat kan je een hoop ellende besparen, mits je een goede bouwkundige hebt natuurlijk... Haha!

Succes! Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Re: aaahhhh (huis kopen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:29

Sjimmy schreef:
:o Bloos Bloos
Nu gaat het wel heeeeel snel.
We gaan vrijdag al kijken bij een (koop)huis!! Haha!
't is trouwens in Veenendaal. Cool
Hebben jullie nog tips?
Wij zijn echt totally LEEK op dit gebied.
Als je een aankopend makelaar in de arm neemt, wanneer doe je dat?
Alle andere tips zijn welkom.
*bibbers*


Zo snel gaat het niet hoor, wij zijn in januari begonnen en in mei hadden we een huis gekocht. *LOL*
En 2 augustus kregen we de sleutel. Wij hebben op een gegeven moment ook een aankopend makelaar in de arm genomen omdat die de gebreken kan vinden in een huis, en zelf kan je dat niet.

Mieke, je laat toch altijd een bouwkundig onderzoek doen bij een huis? Verward

Spannend joh!! Ik ben benieuwd!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 16:33

Ik bedoel ook niet dat we gelijk een huis hebben Jura (was het maar zo Knipoog )
Maar we beginnen met zoeken en nu hebben we al 2 afspraken staan, om te gaan kijken. Terwijl we best een strenge selectie hebben gemaakt op funda.nl
Ik snap ook wel dat we dan niet volgende week de sleutel hebben Knipoog.

Ik ben zelf ook heel benieuwd.

Mieke bedankt voor de tip! Weet je ook waar we dan moeten zijn, ach dat zal de makelaar vast wel weten.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:44

Sjee!!! Wat moet jij in Veenendaal???
Ga je dat prachtige Moerkapel verlaten??? Naar de stad?
Zullen je ouders ook blij mee zijn...
Ik zou niet aan een drukke weg gaan wonen...op den duur ga je je eraan storen en rijd iedereen ineens te snel enzo.. (eigen ervaring).
Goed navraag doen bij politie of gemeente, wat voor soort wijk, straat, bezigheden, plannen enz.
Voor jou verder niet te veel aanpassen qua klei (grinnik), behalve het taaltje.
Hoe moet dat nou met Kees en z'n paarden???

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 16:52

Haha die Branca!

Tja Harmen komt van de veluw, en dat mooie gebied trekt toch wel. Ondanks dat Moerkapelle ook nog best groen is Knipoog
Mijn ouders zitten er niet zo mee hoor. Die zouden zelf ook liever op de veluw wonen (pa zit met zijn werk....), die komen daar ooit ook nog wel heen.
Tussen het huis en de weg zit nog een voortuin, stoep, parkeerplaatsen, fietspad. En verder is het geen tweebaans weg, maar wel een doorgaande weg.
En ach, we gaan gewoon kijken en we rijden zeker ook een rondje door die wijken... Gemeente bellen is wel een goed plan, maar politie bellen, gaat dat niet een beetje ver? Of wordt dat vaker gedaan?

Tja en over de paarden :/ sttttt. Ik ga Omar (en de rest) verlaten....... Verdrietig

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:12

x
Laatst bijgewerkt door janna op 04-04-22 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 20:30

Spannend zeg!

Neem een digicam mee, kunnen wij ook een beetje meegenieten Haha!

Heb helaas geen tips, heb al moeite met schoenen kopen, laat staan huzien Knipoog