Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 11:28

Geen flauw idee of het hier goed staat, maar waar het wel hoort weet ik ook niet. Knipoog

Aangezien mijn nagels altijd 1 grote ramp zijn (niet bepaald sterk) en binnen no time afbreken, zelfs met een paar lagen blanke nagellak erop. Clown Vroeg ik me af of Acrylnagels misschien niet iets voor mij is. Nu weet ik van Muzefee dat het mogelijk is, want zij heeft ze ook altijd en kan er prima mee tussen de paarden zijn. Maar misschien is dat voor iedereen anders.

En dan nog een vraag; moeten de nagels dan volledig worden opgezet of alleen van die 'tips' ?

Ben benieuwd. Met de zoekfunctie kon ik geen resultaten vinden. Lachen

Alvast bedankt!

inge81

Re: Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:30

Ik heb met gelnagels in het verleden goede ervaringen ermee gehad, maar ik moet zeggen dat ik van mezelf ook altijd al wat langere nagels heb. Kan me voorstellen als je korte gewend bent dat het dan wel even (erg) wennen is.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:36

ik was ze niet nut
ik brak ze steeds af door aansingelen en dat soort dingen en doet nog zeer ook Verdrietig
een beetje dure grap als je het steeds moet bij laten werken
ik kon iedere 2 weken weer minimaal 3 of 4 nieuwe oplaten zetten
nee voor mij werkte het niet ben ik schijnbaar te lomp voor Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:36

ik vond het zo ranzig dat er altijd zo'n berg zooi onder kwam te zitten. Als je ze niet te lang maakt is het verder niet zo'n probleem (kijk alleen uit voor onsubtiele acties van je knollie, want dan willen ze wel eens collectief eraan gaan.. ik spreek uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen )

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:40

ik heb ze best vaak omdat mijn moeder die kan zetten. En ja, ik kan er gewoon mee paardrijden, ze zijn wel sterk maar het doet wel flink pijn als ze eraf tetsen door b.v een val van een paard af.. Lachen

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:41

oo ik heb ze ook gehad, maar mijn god, wat doet dat pijn als ze door een of ander actie eraf ketsen. Vond het echt lastig en doe het ook niet meer..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 11:45

Ik ben niet ruig met paarden, en mijn paard is heul rustig met rijden, dus zo snel zal het eraf ketsen niet gebeuren denk ik. Ik wil ze ook niet te lang, als ze er maar gewoon netjes uit zien ipv de ene lang en de ander een hoek eruit en die ernaast weer kort. Clown Haha.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:54

Als je geen lange nagels gewent bent moet je ook geen lange kunstnagels nemen. Kunstnagels zijn heel gevoelig om het zo maar even te zeggen. Van te vaak stoten krijgen je lucht. Mensen die geen lange nagels gewent zijn gaan ze geheid vaak stoten.

Ik zelf ben nagelstyliste en zet bij mezelf net wat me uit komt en waar ik zin in heb heb dus soms gel en soms acryl. Ik heb ze best heel lang mensen kijken vaak met grote ogen naar mijn nagels kwa lengte en ik doe er ook alles mee. Heb zelfs bijna 3 jaar op een manege gewerkt met deze nagels, gaf les. reed paard natuurlijk, stallen doen alles. Zelden had ik er 1 af liggen of ik moest echt een keer heel hart stoten.

Ik heb ze nu al 6 weken zitten omdat ik gewoonwerg geen tijd heb mijn eigen nagels te doen. Normaal met 3/4 weken moet je al op vullen. Ik heb er nog steeds bijna geen lucht onder en alles zit er nog op. De reden hiervan is dat ik mijnnagels gewent ben en ze maar heel zelde stoot.

Je moet het dus gewoon uit proberen. Ook blijft bij de 1 het ene product beter zitten als bij de ander dus als acryl niet werkt kun je gel proberen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:59

hier een foto van mijn nagels toen ik gel had, nog in een vrij kort stadium voor mijn doen Haha!
Afbeelding

en om nog even je vraag te beantwoorden.
Een kunstnagel word in stappen gemaakt. En tip word alleen gebruikt om de verlenging die je niet hebt te maken. Over de tip komt een laag gel of acryl. Ik zelf werk veel met sjablonen ik gebruik alleen tips als het nodig is (bij te korte nagels) Bij iets een wit randje kan er een sjabloon onder geplaats worden waar de gel en acryl dan om gestyleerd word.

Sommige nagelstylistes werken alleen maar met tips dat kan ook. Maar over de tip komt dus de gel of acryl

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:01

ikzelf heb gelnagels, helemaal nergens geen problemen mee, had ze ook toen ik op stal werkte en dus ook met draad en palen in de weer was en met stallen uitmesten e.d. ja het doet pijn als ze breken en of scheuren, maar dat gebeurd bij mij alleen als ik te ruw doe met het schoonmaken van men huis

edit:
foto van mijn nagels:
Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:12

Ik ben lange nagels wel gewent, ofnouja, zo lang als die van jou zijn niet natuurlijk. Maar wel zo lang als ik ze altijd heb (zal even een foto maken.) Hier zie je dus ook dat de ene lang is, terwijl de ander half is afgebroken. Ze zijn gewoon niet sterk genoeg. En ik wil zó graag mooie nagels die wel mooi blijven dat ik dus nu kunstnagels in overweging neem. Zullen dan wel iets langer dan mijn nagels nu worden. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Weten we ook of het voor mij werkt ja/nee.

Hier de foto;
Afbeelding

Wow! Wat een lange nagels, Mama_Suus. Nagelbijten / Gniffelen Dat word m niet voor mij, die breken binnen no time Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:22

ik raad het je af ze langer te nemen als je voor de eerste keer kunstnagels gaat zetten. langer als je pink en ring vinger moet je ze niet nemen. Ze groeien al langer naarmate je ze er die 3/4 weken op hebt zitten. Je kunt beter kort beginnen en dan langzaam aan steeds iets langer als te lang beginnen ze steeds aan tikken en lucht krijgen.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:27

inderdaad de eerste keer dat ik men nagels erop liet zetten had ik ze ook niet langer als dat jij ze van je eigen nu hebt. Wat een voordeel is dat je eigen nagels nu al een mooie lengte hebben is dat er geen tip op gezet hoeft te worden [met gel, hoe het met acryl zit weet ik niet] zonder een tip is er minder kans dat het eraf klapt, wel hou je de kans op scheuren [breken] e.d. maar ik vind de pijn minder als met een tip erop.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:28

Ja, mijn moeder heeft al haar nagels zo lang, maar dan niet kunstnagels, maar echte nagels. Die zijn denk ik 5 mm langer dan de mijne. Clown Ik zal wel tegen diegene zeggen, die ze gaat zetten, dat ze niet langer moeten dan mijn pink & ringvinger, dan bouwen we het langzaam op. Thanks voor de tip! OK dan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:30

Mama_Suus schreef:
inderdaad de eerste keer dat ik men nagels erop liet zetten had ik ze ook niet langer als dat jij ze van je eigen nu hebt. Wat een voordeel is dat je eigen nagels nu al een mooie lengte hebben is dat er geen tip op gezet hoeft te worden [met gel, hoe het met acryl zit weet ik niet] zonder een tip is er minder kans dat het eraf klapt, wel hou je de kans op scheuren [breken] e.d. maar ik vind de pijn minder als met een tip erop.

Mijn wijsvinger en middelvingers zijn allebei de handen erg kort, daar moet dan zeker wel een tip op worden gezet?

Weet iemand ook hoe lang ik ongeveer bij de styliste zit? (I.v.m. planning voor die ochtend die ik tot nog toe tot 1 uur vrij heb gehouden. Knipoog )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:34

dat maakt niks uit mama suus haar andere nagels hebben geen lengte dus alle nagels kort is het mooiste dan groeien ze gelijk aan op. Als je bij mij zou komen zou ik ze allemaal tot een lengte vijlen zoals je wijs vinger daar een sjabloon onder plaatsen en daarop een nagel in de lengte van je pink styleren.

Een tip heeft niks te maken met er eerder af klappen die is er alleen maar voor de verlenging het probleem alleen is dat een tip "goed" plaatsenn erg moeilijk is en dat maar weinig gedaan word. Er zit ook veel meer werk in als met sjablonen werken alleen kunnen veel nagelstylistes weer niet met sjablonen omgaan en kiezen dan toch voor minder goed geplaatste tips waardoor ze er idd eerder af gaan.

Ik zelf gebruik alleen tips als het nodig is verder sjablonen.

Verschil tussen gel en acryl kwa opzetten is er niet ivm tips en sjablonen. Werkt hetzelfde alleen is het een ander product

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:35

ik zit normaal maar een half uurtje bij de nagelstyliste, maar nu heeft ze aan mijn nagels heel weinig werk en is ze heel snel omdat ze de hele dag niks anders doet, ben een keer met een vriendin meegeweest naar een andere nagelstyliste die het naast een full time baan deed en daar hebben we 2 uur gezeten..

de nagelstyliste kan je vertellen wat zij het verstandigste vind, met gel kan je een bestaande nagel ook verlengen, is bij mij ook al een aantal keer gedaan. maar dat ligt ook aan je nagelstyliste

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:36

Faelivrin schreef:
Mama_Suus schreef:

Mijn wijsvinger en middelvingers zijn allebei de handen erg kort, daar moet dan zeker wel een tip op worden gezet?

Weet iemand ook hoe lang ik ongeveer bij de styliste zit? (I.v.m. planning voor die ochtend die ik tot nog toe tot 1 uur vrij heb gehouden. Knipoog )

iedere nagelstyliste heeft een andere werk wijze en een andere zet tijd. ik zelf werk uit gebreid en doe er gemiddeld 2.5 uur over er zijn ook nagelstylistes die het in 3 kwartier of een uur weten te zetten maar of je daar dan blij mee moet zijn weet ik niet Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:37

Is gel of acryl ook sterker dan de ander? Ik snap het verhaal van de tips/sjablonen. Nu is het dus hopen dat ik een goede styliste tegen kom. Zo niet, dan kom ik volgende keer naar jou, Breitling. Clown Zover is Nunspeet nou ook weer niet.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:38

Breitling schreef:
dat maakt niks uit mama suus haar andere nagels hebben geen lengte dus alle nagels kort is het mooiste dan groeien ze gelijk aan op. Als je bij mij zou komen zou ik ze allemaal tot een lengte vijlen zoals je wijs vinger daar een sjabloon onder plaatsen en daarop een nagel in de lengte van je pink styleren.

Een tip heeft niks te maken met er eerder af klappen die is er alleen maar voor de verlenging het probleem alleen is dat een tip "goed" plaatsenn erg moeilijk is en dat maar weinig gedaan word. Er zit ook veel meer werk in als met sjablonen werken alleen kunnen veel nagelstylistes weer niet met sjablonen omgaan en kiezen dan toch voor minder goed geplaatste tips waardoor ze er idd eerder af gaan.

Ik zelf gebruik alleen tips als het nodig is verder sjablonen.

Verschil tussen gel en acryl kwa opzetten is er niet ivm tips en sjablonen. Werkt hetzelfde alleen is het een ander product

Bij mij zijn mijn nagels die niet lang genoeg waren verlengd met gel zodat ze wel allemaal dezelfde lengte hadden, tuurlijk is dat belangrijk. Ik ben zelf geen nagelstyliste, maar geef mijn ervaringen weer... Mijn ervaring met tips is wel dat ik eerder scheuren en afklappingen [lekkere zin haha] heb. terwijl andere bij mijn nagelstyliste juist met tips geen problemen hebben maar wel met gel over eigen nagels. Het ligt denk ik ook erg aan de gesteldheid van je eigen nagels

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:38

mama suus een nagelstyliste die het in een half uurtje doet slaat behoorlijk wat stappen over. Anders is dat onmogelijk hoe lang je dat werk ook doet. Er zijn natuurlijk verschillende werk wijzes maar in een half uur een set zetten is op de manier waarop je het leert onmogelijk.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:40

Breitling schreef:
iedere nagelstyliste heeft een andere werk wijze en een andere zet tijd. ik zelf werk uit gebreid en doe er gemiddeld 2.5 uur over er zijn ook nagelstylistes die het in 3 kwartier of een uur weten te zetten maar of je daar dan blij mee moet zijn weet ik niet Clown

Zoals ik al zeg heeft ze aan mij weinig werk, voor ik erheen ga heb ik zelf men nagels al geveild en hoeft zij ze alleen maar op te vullen en nailart erop te doen. De foto die je ziet van mijn nagels is ook een foto van na dat ik zelf heb geveild en weer netjes heb gemaakt, ik onderhoud zelf mijn nagels ontzettend goed. met andere klanten is ze een uur tot 1,5 uur bezig, ook omdat deze de nagels een heel stuk dikker hebben als ik

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:43

Breitling schreef:
mama suus een nagelstyliste die het in een half uurtje doet slaat behoorlijk wat stappen over. Anders is dat onmogelijk hoe lang je dat werk ook doet. Er zijn natuurlijk verschillende werk wijzes maar in een half uur een set zetten is op de manier waarop je het leert onmogelijk.

wat voor een stappen zou ze overslaan dan? heb voor ik bij deze nagelstyliste zat meerdere nagelstyliste afgeweest, bij haar zijn men nagels perfect, terwijl ik bij andere sneller terug moest komen omdat er altijd wel wat mis was of ontzettend veel lucht onder kwam. Waar k bij haar dus totaal geen last van heb.

Ik denk ook dat ervaring ontzettend belangrijk is voor een nagelstyliste, ik bedoel daarmee, ze werkt 5 dagen in de week van 's ochtends 9 tot 's avonds 10 en dit doet ze al 10 jaar zelfstandig

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:44

Faelivrin schreef:
Is gel of acryl ook sterker dan de ander? Ik snap het verhaal van de tips/sjablonen. Nu is het dus hopen dat ik een goede styliste tegen kom. Zo niet, dan kom ik volgende keer naar jou, Breitling. Clown Zover is Nunspeet nou ook weer niet.

Ik heb altijd gelnagels, maar van wat ik hoor is er in sterkte van het materiaal geen verschil

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:44

Geen ruzie maken dames. Tong uitsteken Clown Ik houd mijn ochtend wel vrij, zo te horen is het maar net hoe diegene werkt! Hihi.