Vodaf*** ik krijg er wat van! TIPS gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Vodaf*** ik krijg er wat van! TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:36

Echt waar ik weet het zo onderhand niet meer wat ik nog kan doen. Alles wat ik doe bij deze provider krijg ik gewoon geen reactie op. Om een en ander duidelijk te maken hier een kopie van een brief die ik drie weken geleden aan ze geschreven heb:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven wil ik per direct mijn telefoonabonnement van €17,50 opzeggen. Dit naar aanleiding van de gemaakte afspraken die van uw kant niet nagekomen zijn. Ik zal een en ander in deze brief nader uitleggen.

Op zaterdag 21 april ben ik telefonisch benaderd door u afdeling verkoop met de vraag of ik mijn prepaidpakket om wilde zetten naar een abonnement. Aangezien ik al een tijdje op zoek was naar een nieuwe telefoon besloot ik op de aanbieding in te gaan en sloot dus een €17,50 abonnement af waarbij ik de Samsung E900 pink editie geleverd zou krijgen. Dit toestel zou rond 25 april bij mij geleverd worden en hierover zou nog contact met mij opgenomen worden. Op 27 april kwam mijn nieuwe simkaart binnen, maar mijn toestel was nog steeds niet bij mij terechtgekomen.

Daarom besloot ik op 8 mei toch maar eens te bellen met uw bedrijf. Na drie keer doorverbonden te zijn kreeg ik 15 minuten later dan toch de afdeling verkoop aan de lijn. Hier kreeg ik te horen dat de Samsung E900 Pink editie niet meer leverbaar was, maar waarschijnlijk zou de black editie nog wel komen, dus of ik een week later even terug wilde bellen. Zo gezegd zo gedaan.

Op 15 mei duurde het eerst weer een hele poos voordat ik de juiste persoon te pakken kreeg (dus weer kosten gemaakt!) Deze keer werd me verteld dat de Samsung E900 echt niet meer binnen zou komen. Ik mocht een ander toestel uitkiezen. Als alternatief kreeg ik de Samsung E830 of E840 aangeboden. Omdat ik natuurlijk wel wil weten wat ik koop beloofde ik terug te bellen als ik mijn keuze gemaakt zou hebben. Dit heb ik dezelfde dag nog gedaan en uiteindelijk voor de E830 gekozen.

Toen ik nogmaals mijn gegevens doorgaf werd me verteld dat het toestel op 4 juni binnen zou komen. Ik heb aangegeven dat nog wel erg lang te vinden, zeker omdat ik toen al een aantal weken aan het wachten was, maar er werd me verzekerd dat het deze keer echt helemaal goed zou komen. Helaas bleek dit niet het geval.

Op 4 juni ontving ik geen toestel en vandaag, 6 juni, heb ik nog steeds geen toestel. Zojuist heeft mijn partner contact gezocht met de afdeling verkoop van uw bedrijf. Ik had de hoop dat het hem misschien wel zou lukken eindelijk duidelijkheid te krijgen over de levering van mijn toestel. Ik heb via de speaker meegeluisterd en heb kunnen concluderen dat de manier waarop dit gesprek verliep ronduit triest en onprofessioneel te noemen is. Wij hebben vandaag gesproken met Dhr. J. Simons waar wij natuurlijk eerst aan gevraagd hebben wanneer de Samsung E830 geleverd zou worden. Dhr. Simons moest concluderen dat dit toestel niet eens ingeboekt was! Ofwel ik heb drie weken op een toestel zitten wachten wat bij u niet eens als besteld aangegeven stond. Toen mijn partner Dhr. Simons vroeg wanneer de Samsung E830 dan binnen zou komen werd hem verteld dat hij dit niet kon zeggen. Om letterlijk te zijn: “dat kan morgen, maar ook woensdag over een jaar zijn” U begrijpt dat dat niet het antwoord is waar wij op zitten te wachten. Er werd ons wederom een ander toestel aangeboden. Toen we vroegen wat onze mogelijkheden waren kregen we het volgende te horen: “dat zijn er zoveel, om die nou allemaal te gaan noemen” Van een bedrijf als de uwe, waar ik al jaren tevreden klant WAS verwacht ik toch iets meer professionaliteit, met dit soort antwoorden kan ik natuurlijk niets. Omdat wij niet verder kwamen tijdens dit gesprek en ik vind dat ik inmiddels genoeg op kosten ben gejaagd met dit soort telefoontjes, waarbij ik ook nog eens niet serieus genomen word, hebben wij Dhr. Simons gevraagd of wij het abonnement op konden zeggen. Dit bleek te kunnen op basis van “niet nagekomen afspraken van Vodafone’s kant”

Dus bij deze ontvangt u mijn schriftelijke opzegging. De reden waarom lijkt me duidelijk. Ik hoop dat dit snel en correct en vooral kosteloos zal gebeuren. Graag ontvang ik een schriftelijke reactie op deze brief. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit was dus op 6 juni en ik heb gewoon nog steeds niks gehoord. Ik begin het zo zat te worden. Ben ook al naar hun Citypoint geweest, maar bestelling via winkel en telefoon lopen weer anders. Bovendien wil ik gewoon geen toestel meer. Ik wil er gewoon onderuit. Maar ik krijg gewoon GEEN ENKELE reactie Boos! Zelfs nog geen bevestiging van ontvangst of een bericht dat het in behandeling is. Zojuist ook weer gebeld. Nog voordat je je verhaal afgerond hebt ben je alweer teruggezet naar het menu. Nou vraag ik je zo behandel je mensen toch niet. Ik ben best geduldig, maar wens wel eerlijk behandeld te worden. Heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen?

kjoetie

Re: Vodaf*** ik krijg er wat van! TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:44

bellen, en stennis schoppen tot ze je doorverbinden met een supervisor. Heb er gewerkt, en je moet vooral doorzetten Nagelbijten / Gniffelen Laat je niet afschepen door de callcentermutsjes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:45

Ben je mooi klaar mee.
Niet bepaald klantvriendelijk.

Je zou eventueel een aangetekende brief kunnen sturen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:51

Wat vervelend!
ben zelf ook al jaren klant van vodafoon en heb nog nooit iets negatiefs meegemaakt! hoop dat het snel opgelost wordt!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:53

praat me niet van Voda****..Verdrietig is hartstikke duur, als je nog 9 cent beltegoed hebt kun je niet meer smsen want dan zegt die dat het beltegoed op is Nagelbijten / Gniffelen terwijl een smsje 9 cent kost Verward

jeetje...lekker voor jou! Hoop ook dat het snel wordt opgelost!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:55

kjoetie schreef:
bellen, en stennis schoppen tot ze je doorverbinden met een supervisor. Heb er gewerkt, en je moet vooral doorzetten Nagelbijten / Gniffelen Laat je niet afschepen door de callcentermutsjes!

Idd, dit klopt!
Bij Vodafone moet je net zo lang aan de telefoon blijven hangen tot het is opgelost.
Anders nogmaals bij een Vodafone Citypoint aankloppen, maar dan zou ik wel heel vriendelijk blijven tegen die jongens daar. Zij kunnen via Distributie Support echt veel meer voor elkaar krijgen, maar ze hoeven het niet te doen als ze geen zin hebben.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:58

Ik zit zelf bij vodafone en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Heb er ook telefonisch een nokia N73 besteld en was binnen de afgesproken datum binnen.

Maar als ik jou was zou ik gewoon weer gaan bellen en vragen om nadere verklaring

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:03

Zo lekker aardig zijn ze daar zeg :s
Je moet gewoon door blijven bellen en als je het toestel niet krijgt harde maatregelen gaan treffen. En je kunt ook zeggen al die minuten die je hebt gebeld dat ze die voor jou betalen. Kan je doen. Toch?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:09

Ik heb nu ook een abonnement via Vodafone en ben er wel tevreden over, vooral omdat ze goed bereik hebben (had hiervoor Telfort en dat zat toen nog niet op het KPN netwerk, dat was knudde... zelfs thuis geen bereik enzo). Wel heb ik mijn abonnement per oktober opgezegd omdat ik het via een aanbieding heb en ik geen zin heb het volle pond te gaan betalen. Ik heb een leuke aanbieding gehad om langer te blijven en wilde die al aannemen, maar als ik dit zo hoor ga ik er toch nog eens even over nadenken... Ronduit onbeschoft dat ze je zo behandelen! Probeer ze anders misschien eens te mailen? Ik heb ze weleens gemaild en had toen snel reactie.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:39

Ik ken het probleem Vodafone ook helaas! Na heel wat onbeantwoorde emails, en bezoekjes aan de vodafone-winkel waar beloofd werd dat ik terug gebeld zou worden, wat uiteraard niet gebeurde, was ik het ook heel zat... Na het schrijven van een aangetekende brief stonden ze binnen één dag op mijn voicemail. Ze zouden mijn abonnement op mijn verzoek niet nogmaals verlegen, wegens het verlenen van slechte service kon ik er nog van af. En dat buiten de 8 dagen opzegtermijn die je na het ja-woord nog hebt Knipoog Ik ben er wel ruim een maand zoet mee geweest om van ze af te komen!
Ben nu opzoek naar een nieuw abonnement, maar ik denk zomaar, dat Vodafone niet nogmaals mijn provider zal worden *LOL* Hoewel ik nooit problemen met ze heb gehad, alleen als je van ze af wil.........

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:43

Ik heb net een twee-jarig abbo afgesloten (begonnen) bij vodafone..

Gewoon doordrammen werkt denk ik het beste!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:12

nobillity schreef:
Zo lekker aardig zijn ze daar zeg :s
Je moet gewoon door blijven bellen en als je het toestel niet krijgt harde maatregelen gaan treffen. En je kunt ook zeggen al die minuten die je hebt gebeld dat ze die voor jou betalen. Kan je doen. Toch?

Wat versta je daar onder? Want ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen. Dat wordt toch eens heel onvriendelijk worden dan aan de telefoon. Boos!

Heeft iemand een adres waar ik naar kan mailen dan? Heb nu naar een adres gemaild die eigenlijk voor online bestellingen zijn. Iets anders kon ik niet vinden.

edit: om het nog erger te maken zie ik dat de mail retour is gezonden met als reden dat hij niet afgeleverd kan worden! Dus ze zetten ook nog eens adressen op de site die niet werken Boos!
Nogmaals als iemand een adres heeft waarnaar ik kan mailen? PB die me even?
Laatst bijgewerkt door deedee19 op 26-06-07 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:18

Pff geen idee wat je dr aan kan doen maar k heb zelf ook al eens wat problemen gehad met vodafone (wel in mindere mate) Ik ben bijna van mn abo af en ik weet iig zeker dat ik niet wil verlengen bij vodafone. Ten eerste ik heb al meerdere keren rekeningen gehad die niet bleken te kloppen er werd teveel afgeschreven en dan zonder bericht werd dat er bij de volgende rekening weer bij opgeteld dit is me meerdere keren overkomen en ik vraag me nog steeds af waar het op sloeg want geen reactie van Vodafone. Op mijn rekening staat ook dat het rond de 1e van de volgende maand wordt afgeschreven hoewel het er regelmatig rond de 20e al af is ook vervelend aangezien mijn geld pas rond de 28e word bijgeschreven. Op zich allemaal kleine problemen maar Vodafone is zo onbeleefd om nooit op mijn brieven en e mails te reageren en dat ben ik helemaal zat.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:40

ik heb wel een gratis numemr gevonden voor je!

0800 -1258 (gratis):
Voor algemene vragen en hulp bij je bestelling.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:42

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:44

deedee19 schreef:
edit: om het nog erger te maken zie ik dat de mail retour is gezonden met als reden dat hij niet afgeleverd kan worden! Dus ze zetten ook nog eens adressen op de site die niet werken Boos!
Nogmaals als iemand een adres heeft waarnaar ik kan mailen? PB die me even?

Via 'klantenservice' en dan 'contact'. Daar staat een verwijzing naar 'veelgestelde vragen' en vanuit die pagina kun je ze ook mailen. Je krijgt dan wel een smsje op je telefoon om te bevestigen dat je klant bent, maar ik neem aan dat je die simkaart in principe wel kunt gebruiken?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:50

Ik neem aan dat je wel al bezig bent die abonnemenstkosten te betalen? Kun je dat terugboeken via je bank? Zo handelt mijn vader dingen zoals dit af, die boekt gewoon net zolang het bedrag terug op zijn eigen rekening totdat hij óf iets hoort van het bedrijf waar het om gaat óf tot ze stoppen met geld afschrijven. En ik kan je zeggen, dat is effectief Ja

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:55

Ik hoop dat je probleem snel opgelost zal worden. Krijg je nou helemaal geen reactie? Harde maatregelen treffen, echt, de media doet wonderen Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 21:06

iloveyah87 schreef:
en een e-mail adres ik weet niet of het dezelfde is als die jij al hebt?

vodafone@consumentenonline.com

Deze heb ik dus geprobeerd maar ik kreeg alles net zo hard weer terug.
@Nimue ik ga dat eens proberen, maar wilde eigenlijk mijn brief als bijlage zenden. Ik denk niet dat dat allemaal in zo'n hokje past.

@Cootje nee echt geen enkele reactie. Gisteren belde ik en werd ik gewoon terug naar het menu gezet! Echt zo onbeschoft.

@Effy misschien moet ik dat inderdaad maar eens gaan doen. Eens kijken of dat helpt, maar ja dalijk gaan ze me schriftelijk aanmaningen sturen en ik wil juist dat ze nou eens contact opnemen met mij zodat ze ook eens weten wat er speelt want dit schiet niet op, maar bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:14

Omg, ik zou al lang geflipt zijn tegen ze..
Vind het niet netjes..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:32

Ik heb nu inderdaad via de site gemaild en een ontvangstbevestiging terug gehad. Nou ik ben benieuwd of ze nu actie gaan ondernemen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:32

justahorse schreef:
Ik zit zelf bij vodafone en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Heb er ook telefonisch een nokia N73 besteld en was binnen de afgesproken datum binnen.

Maar als ik jou was zou ik gewoon weer gaan bellen en vragen om nadere verklaring

Heb te hard geroepen kreeg vandaag even een rekening van bijna 100 euro Boos!

Dat mmoet niet te vaak gebeuren want dan laat ik hem afsluiten

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:35

Ik snap het niet? Je hebt dan neem ik aan die kosten ook verbeld of niet dan? Daar kan vodafone toch niks aan doen of begrijp ik je nou even niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:37

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:55

Praat me niet over de problemen die je met Vodafone kunt krijgen. Ik had ondertussen 2 jaar een abbonement van Vodafone (daarvoor prepaid, ook Vodafone) en ik wilde eigenlijk wel een nieuw toestel. Dus gebeld en ik heb dus wel de E900 geleverd gekregen (kon hem krijgen voor 30 euro). Ben maar blij dat je dat toestel niet hebt gehad. Binnen 1,5 maand was mijn display kapot. Dus ik bel met Vodafone en die sturen die mij een reparatieformulier. Of ik dat aub met het toestel aangetekend wil versturen. Nou, ik denk het niet. Ga geen kosten maken voor een toestel dat na 1,5 maand al gebreken vertoond. Dus ik was in de stad bij een citypoint en gevraagd of het het daar een keer in kon leveren. Nou, was geen probleem, moest ik wel even de bon meebrengen. Dus de week erop sta ik daar met toestel, factuur en reparatieformulier. Zegt de desbetreffende dame daar doodleuk, dat ik niet de goede bon bij heb, ze moest de pakbon hebben, want daar stond een IMEI(??) nummer op. Dus ik al goed kwaad en vroeg wat voor onzin dat was. Heb geen andere bon dan de factuur gekregen. En als ik de telefoon op zou sturen, zou er geen pakbon mee hoeven. Maar ja, zij kon zo niet zo zien of dat toestel wel van Vodafone was. Dat IMEI nummer staat notabene in de telefoon zelf, dus ik mag aannemen dat hun ook wel weten welk toestel is weggegaan. Ze zag denk ik wel dat ik ontzettend kwaad werd, dus riep ze haar collega. Die vroeg mij wat er aan het toestel scheelde. Dus ik zeg, het display is kapot, Waarop zijn met snauwerige stem antoord: "Ja, wat display kapot, dat is nogal een groot begrip" Nou bedankt voor de klantvriendelijkheid. Zet ze toestel aan, zegt ze ineens doodleuk dat dat niet onder de garantie valt, want dat het stootschade is. Nou , toen werd ik helemaal link.
Dus ik de papieren, telefoon en alles meegenomen en met een kwaaie kop naar Vodafone gemaild. Dat was op 5 juni. In de mail vermeld dat als het niet op een fatsoenlijke manier opgelost werd, ik eiste sta mijn abonnement per direct werd stopgezet. Na twee weken nog geen antwoord, dus er maar even achteraan gemailt, om te vragen hoe het ermee stond. Nu konden ze wel binnen een paar dagen antwoorden. Het kon nog wel twee weken duren. Nou krijg van de week telefoon van Vodafone. Ze zouden de pakbon naar me opsturen. Dan krijg ik het helemaal, ik moet en zal hem mee op moeten sturen, ik heb hem niet en ze kunnen hem zelf zo uitdraaien. De dame aan de telefoon vermelde nog wel, dat iemand aan de buitenkant niet kan zien of er sprake is van stootschade of iets anders. Nou, goed personeel heb je dan in de winkel staan. De bon gisteren thuis gekregen dus ik ga volgende week weer naar de cityppoint, want ik laat dit er ook niet bij zitten. En ik zal ze ook lastig blijven vallen, totdat het opgelost is.