Schepen verbranden....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Schepen verbranden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 16:59

Hoi!

N.a.v. het topic: Ben jij waar je wezen moet vraag ik me iets af.

Een mens heeft een bepaald doel voor ogen, hoeft nog niet een compleet doel te zijn maar een richtlijn of iets wat ze graag zouden willen doen dat is er meestal wel.

Er is toch een redelijk aantal mensen die niet tevreden zijn op het moment. Ook zie ik rondom mij dat veel mensen toch eigenlijk niet goed weten wat ze moeten gaan doen met hun leven.

Het rare is dat je altijd de kans hebt om je kansen te pakken maar

Regelmatige gebeurt het dan dat mensen "schepen achter zich moeten verbranden"en zaken moeten afsluiten, "een deur dicht trekken".

Terwijl je weet dat als je dat doet de kans er is dat je gelukkiger wordt maar je raakt je zekerheid kwijt, of iets anders Verward

En nu de hamvraag:waarom doen jullie het wel of waarom doen jullie het niet?

Jaja, ik ben psychologie aan het studeren (Ahum) Knipoog

Ik zelf hou wel van spanning, uitdagingen & ga graag ver en toch is er soms een maar.

Nou ben benieuwd.


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:13

Ik ga het dus wel doen. Weet nog niet helemaal hoe of wat maar ik ga hier weg. Die plannen had ik 4 jaar geleden al maar toen werd mijn moeder ernstig ziek dus bleven ze liggen in plaats van vertrekken ging ik weer studeren (zoveelste studie) maar daar ben ik na het overlijden van mijn moeder ook mee gestopt.
Hetgene wat mij tot nu toe het meeste heeft tegengehouden zijn wel de mensen in mijn omgeving. Mijn vader is alleen dus die laat ik achter en verder heb ik een paar hele goede vrienden die ik voor mijn gevoel in de steek laat. Daarbij weet ik absoluut niet wat ik wil gaan doen, zolang als ik me kan herinneren wil ik al mijn brood in de paarden verdienen heb daar ook een groot deel van mijn leven op aangepast. Nu ik hiermee ga stoppen heb ik echt geen flauw idee wat ik wil gaan doe en hoe ik dat wil bereiken.
Daarom heb ik besloten om een periode te gaan reizen en als vrijwilliger te gaan werken. Ik hoop op die manier een beetje achter mijn toekomstplannen te komen en te zien waar ik nu echt mee verder wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:58

Poeh, het idee van 'het moet toch anders kunnen' heb ik al heel erg lang. Op school wist ik het niet, volgens de mensen daar moest ik maar carriere gaan maken. Tja, dat gaat ook niet zonder slag of stoot. Enfin, na een half jaar HEAO ben ik toch maar naar de universiteit gegaan om psychologie te gaan studeren. Dat ging ook niet zonder hobbels en bobbels, er was meer tegenslag dan meewind. Gelukkig ben ik tijdens school en studie wel al aan het werk gegaan, dat leek me wel verstandig, je kunt beter iets op je cv hebben staan dan niets. Fulltime studeren werd na een tijdje deeltijd terwijl deeltijd werken toch echt fulltime werd.

Aan het eind van mijn studietijd ben ik eventjes weg geweest, weg van alles en iedereen, ver weg aan de andere kant van de oceaan. Dat gaf trouwens veel rust Haha!. Toen ik terug kwam besefte ik dat ik de kans had moeten grijpen om daar te blijven, maar toen stond ik alweer op Schiphol. Opnieuw vertrekken werd dus niet op prijs gesteld en zou een hoop nare consequenties hebben en dus bleef ik.

Via een eigenaardige omweg kwam ik mijn paard weer tegen en na veel wikken en wegen heb ik hem gekocht. Iedereen in mijn familie en een aantal van mijn zogenaamde vrienden verklaarde me voor gek. Niemand had er vertrouwen in dat het ooit goed zou gaan, ik had geen geld enzovoort. Van studeren is het nooit meer gekomen natuurlijk Lachen, jammer maar helaas. Daarom moest ik verder met het werk wat ik dan wel kon doen. Vervolgens heb ik alles op alles gezet en kwam alles toch nog op zijn pootjes terecht.
De mensen die het afkeurden hadden dus niet door dat ik een hele goede beslissing had genomen, sommigen begrijpen het nu jaren later nog niet echt.

De consequenties van toen spelen nu nog en daarom zit ik nog hier. Soms wil ik wel vertrekken en nooit meer terug komen, maar ik weet dat dat nogal wat voeten in de aarde zal hebben en eigenlijk ben ik bang voor wat er dan gaat gebeuren. Familie zal zich afgewezen voelen, mensen gaan aan je trekken, je baan ben je kwijt; kortom alles wordt onzekerder. En omdat mensen je beslissing toch niet zullen begrijpen wordt die al gauw afgewezen en als belachelijk bestempeld.
Zolang ik nog bepaalde verplichtingen heb, blijf ik waar ik ben. Neemt niet weg dat ik er wel rekening mee houd dat ik een keer wegga of iets volslagen anders ga doen. Waar de reis heen gaat weet ik ook al, er zijn 2 landen in de wereld waar ik wil zijn.

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:24

Ik denk dat ik het ga doen...

Alles achter me laten en een nieuw leven beginnen...

Het verhaal ken je.

Zoiets doe je als je niet gelukkig bent op het moment en je gewoon niet juist voelt...het voelt gewoon niet goed. Dan moet je iets anders gaan doen, iets waarvan je je wel denkt dat dat je dichter bij je doel gaat brengen. Iets wat je dus graag doet.
Maar het is en blijft een grote stap, schepen verbranden... Scheve mond

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:43

Ik zou er niet aan moeten deken om alles achter te 'moeten' laten. Ben heel gelukkig en tevreden met alles om mij heen. Uiteraard heb ik nog toekomst dromen waarvan ik hoop dat ze ooit uitkomen. Tot die tijd leef ik lekker mijn leventje en werk aan het realiseren van mijn "dromen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:58

Wij hebben het wel een keer gedaan, onze banen opgezegd, huis weggedaan, deel van de paarden verkocht en een jaar naar Japan gegaan om daar te wonen en te werken.
Waarom we dat gedaan hebben?
Gewoon omdat we de kans kregen en er van overtuigd waren dat als we het niet deden we altijd spijt zouden houden omdat we zo´n kans hadden laten liggen.
We hebben er dan ook geen spijt van gehad Haha!

Zo ben ik dus ook al div. malen van baan veranderd en ben ik nu "waar ik wezen wil".
Ik heb nooit twijfels gehad over m´n toekomst maar ben er altijd van uit gegaan dat als je hard werkt en je best doet je vanzelf komt waar je zijn wilt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 23:58

Fijn dat jullie hebben gereageerd.

Ik heb veel respect voor mensen die de stappen durven te ondernemen. Petje Af!
Zulke dingen zijn allemaal niet makkenlijk, vind ik zelf in ieder geval. Voor wat & wie moet je kiezen? Eigenlijk voor jezelf...
Het onzekere is ook een ding dat meespeelt vind ik persoonlijk en ik heb nog de verantwoording voor een paar levewezentjes die ik altijd zal blijven houden waardoor ik dus niet altijd mijn gekke streken kan uitleven.
Ik heb altijd erg duidelijke doelen in mijn leven gehad en nog, ik weet precies wat ik moet doen maar die maar he...
Het zijn zeker grote stappen, soms zijn die nodig en moet je eerst inboeten waar op het later beter wordt. Iig bij Ilindra heeft het zeker positief uitgepakt.
Ik hoop dat jullie je geluk zullen vinden.
Ik zeg altijd, komt tijd komt raad en uit alles het positieve halen.
Ik hoop dat nog meer mensen reageren *hint hint* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:04

Weet je, het speelt bij mij ook erg mee dat de wereld groter is dan wat ik er nu van zie en dat er nog zoveel te doen is. Helaas denk ik ook nog dat er zoveel dingen zijn die interessanter zijn dan wat ik nu tegenkom in het dagelijkse leventje. Dan bedoel ik dus ook andere culturen, andere levensstijlen enzovoort. Het leven is zo kort en soms vind ik mezelf wel beperkt en denk ik dat ik verder moet kijken. We hebben de wereld in onze huiskamer, maar dat is toch niet hetzelfde als echt dolfijnen zien zwemmen in de oceaan of werken bij Zingaro?? We lezen boeken, kijken tv, maar er is nog zoveel meer. Er zijn trouwens ook delen van de wereld en culturen waar ik totaal niet in geinteresseerd ben, maar dat terzijde. Het komt allemaal vanzelf wel een keer denk ik.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 00:09

Ik snap precies wat je bedoelt!
Het is dus echt niks voormij om in een duf woonkamertje te zitten en tv te kijken. Kan het gewoon niet. Ik moet mezelf gewoon ontplooien.
Is ook erg normaal, de piramide van Maslov geeft daar een duidelijk idee van.
Iedereen heeft andere intresses (is maar goed ook), maar voor elk eigen individueel persoon zijn ze wel erg (en even) belangrijk voor o.a. hun ontplooïng en het gevoel dat tot balans en het geluk zijn brengt (denk ik zo, maar ik geloof dat ik filosoof word o.i.d Clown ).
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 11-10-02 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:18

Klopt, ieder heeft zijn eigen Maslov en niet iedereen heeft dezelfde behoefte om zich te ontplooiien en te ontwikkelen. Ik weet ongeveer van mezelf hoe dat voor mij speelt en daar probeer ik ook wel aan te voldoen en alles wat ik kan realiseren, dat laat ik niet na.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 00:26

Erg apart hoor, mensen zijn zo verschillend en iedereen heeft een andere denkwijze en toch zijn er dan weer mensen die op elkaar aansluiten.
Ook een reden waarom ik me afvraag; wat brengt iemand er toe om die schepen te verbranden en er voor te gaan. Iedereen zal zijn eigen reden hebben...
Heeft misschien ook wel met een stuk lef te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:02

Het heeft er denk ik vooral mee te maken of er genoeg overblijft, de nieuwe schepen dus. Het kan geen kwaad om de vloot eens te vernieuwen, maar dan is het wel de bedoeling dat je er op vooruit gaat. En dat laatste is verschrikkelijk moeilijk om te bepalen. Want stel dat je kiest om in het vervolg in een hut in een bossige omgeving te gaan zitten, hoe weet je nu of je daar blijer van wordt? En zo niet, waar ga je dan naar terug? Als ik Ilindra lees, dan valt het in de praktijk misschien best mee.
Maar goed, je kunt maar beter vuur bij je hebben, je weet maar nooit.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:11

Ik ga deze maand bij een vriend in een klein dorpje wonen. Fleur komt dan uiteraard op een nieuwe plek te staan, ik heb dan hopelijk nieuw werk, en moet dus ook qua vrienden redelijk overnieuw beginnen.
Vind het doodeng, maar ook heel erg spannend.

Heb al een tijdje het idee dat ik hier vast loop. Mijn huis is te klein, Fleur staat te ver, mijn werk is niet leuk enz. Eigenlijk heb ik op dit moment alleen de nadelen van wonen in de stad, de voordelen gebruik ik amper. Denk dus echt dat ik even happier ben in een dorp, maar toch, het blijft een stap, helemaal nu ik hier een leuke jongen heb ontmoet die ik eigenlijk helemaal niet achter wil laten.

Maar goed, waarom je schepen verbranden? Het is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar ik vind het altijd fijn toch iets te hebben om op terug te vallen. Mijn huis gaat in de verhuur, maar ik heb wel nog een kamer bij mams in Amsterdam, en kies bewust voor een baan in Utrecht zodat ik niet meteen werkloos ben als ik terug wil komen.

Eigenlijk verbrand ik mijn schepen niet, maar leg ik ze even onder een zeiltje in de haven Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:31

Ik ben wel toe aan een totaal nieuw leven. Ik ben daar ook mee bezig. Ik probeer nu een woning te vinden in Belgie en dan kom ik een stuk verder van mijn ouders weg te zitten. Ik zie ze dan niet meer elke dag (ik hoef de hond immers niet meer bij ze te brengen en op te halen als ik ga werken) en dat zal goed voor me zijn. Ze willen nog te veel invloed uit oefenen, en helaas is dat geen goede invloed voor mij. Wat goed is voor hen, is voor mij nooit goed geweest en vice versa. Ik wil ook weg van de plek waar ik nu zit te werken, ik wil iets heel anders gaan doen. Ik ga proberen ook om een eigen pensionstal op te zetten, maar ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken. Eerst maar eens een begin maken, dunkt me. Maar misschien is het losmaken van hier ook wel min of meer schepen achter me verbranden. Ik heb wel eens ooit gedacht om mijn huis te verkopen, de relatie met mijn vriend te beeindigen en weg te gaan hier naar Frankrijk om daar trektochten te paard te organiseren en zo. Iets doen waar mijn ouders totaal niet achter staan.... Maar dat is erg rigoreus, zet te veel op het spel daarmee.

Het is waar. mensen kiezen vaak voor zekerheid, zelfs als deze samengaat met een minder leuk leven, dan voor onzekerheid met kans op gelukkiger te worden. Mijn zus is er zo een.

De hond is de betere mens

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:34

Hey dees leuk ga je dan toch met me mee naar la douce France????
Echt jongens jullie moeten NORMANDIE bezoeken niet te doen daar is paard gewoon koning! Plaats zat, stoeterijen, trainingcentra enz!

Daar koop je een hoeve met 40 ha voor 150 000 euro!!!!

Wie wil er mee?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:48

Ik zou best willen. Maar dan moet ik het weer uit maken met mijn vriend. Als ik geen relatie had gehad had ik het miscshien best gedaan.

De hond is de betere mens

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:51

ik ken t, ook bij mij knaagt t de laatste tijd steeds meer. ik heb alles wat ik wil, een leuk huis, paarden staan super op een leuke gezellige stal, heb een goede baan, maar toch...ik mis iets.

ik weet niet precies wat t is, verhuizen zit bij mij wel een beetje in mn bloed. als ik ergens een paar jaar woon vind ik t tijd worden om te vertrekken, en t begint nu weer te kriebelen. ik zou graag weg willen uit die rotrandstad met zn asociale mentaliteit, en ergens anders, buiten willen wonen en werken.

ach, t speelt pas een paar maanden door mn hoofd, misschien wordt t tijd om eens wat concretere plannen te gaan maken?

sjalalala....twiedeliediedie!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 09:21

JeanPaul schreef:
Hey dees leuk ga je dan toch met me mee naar la douce France????
Echt jongens jullie moeten NORMANDIE bezoeken niet te doen daar is paard gewoon koning! Plaats zat, stoeterijen, trainingcentra enz!

Daar koop je een hoeve met 40 ha voor 150 000 euro!!!!

Wie wil er mee?


Ik ga!

Over een paar jaar maar wel met iemand anders Tong uitsteken

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:34

Nou ik vertrek ook niet dit jaar hoor, zal nog ff moeten duren, eerst wat centen sparen of ja het is euros zeker.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Schepen verbranden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:41

chantal1 schreef:
Terwijl je weet dat als je dat doet de kans er is dat je gelukkiger wordt maar je raakt je zekerheid kwijt, of iets anders Verward
alles raak je ooit of kan je ooit een keer kwijt raken. alles is vergankelijk, niets is eeuwig.

Amor Vincit Omnia

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 09:50

Ja, ik moet ook eerst een paar jaar sparen maar het zal zeer waarschijnlijk wel gebeuren.

Nou SP, ik weet het niet, hangt er van af in welke materie je gelooft.

Is moeilijk te zeggen. Maar het is niet echt positief denken van je. Hoe sta jij er dan verder tegen over?

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Schepen verbranden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:10

SuperPepeijn"]
[quote="chantal1 schreef:
Terwijl je weet dat als je dat doet de kans er is dat je gelukkiger wordt maar je raakt je zekerheid kwijt, of iets anders Verward
alles raak je ooit of kan je ooit een keer kwijt raken. alles is vergankelijk, niets is eeuwig.
[/quote]

Helemaal mee eens! Je kunt wel dingen laten omdat je bang bent anderen te kwetsen of zelfs kwijt te raken maar uiteindelijk ben jij degene die ervoor moet zorgen dat je gelukkig wordt. Alleen dan kun je mensen in je omgeving ook echt gelukkig maken. Mensen die aan je blijven trekken omdat ze je beslissing niet begrijpen hebben wel meer niet begrepen. Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nicje87 en 9 bezoekers