Opnieuw naar de stembus? Ja dus!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Opnieuw naar de stembus? Ja dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 07:23

Zou het kabinet gaan vallen vandaag?
Persoonlijk denk ik van wel.
Balkenende heeft een paar eisen gesteld.
- de ruzie moet opgelost.
- er moet 1 leider komen waar iedereen achter staat
- Heinsbroek en Bonhof moeten uit zichzelf opstappen

Ik denk dat dat vandaag niet gaat lukken, het vertrouwen (zeker in die partij) is totaal weg!

Ik denk dat we binnen niet al te lange tijd opnieuw mogen gaan stemmen.

Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 16-10-02 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:


Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 07:28

Ik hoop dat we binnenkort weer mogen gaan stemmen, en dat er dan niet weer zo'n stelletje amateurs in de regering komt. Het is wel het beleid voor de hele nederlandse bevolking wat daar gemaakt wordt. Ik vind dat ze er tot nu toe een zooitje van gemaakt hebben. En wat moet het buitenland wel niet denken van de huidige regering, volgens mij lachen ze zich rot.
Natuurlijk niet zo'n lekkere timing om het nu te laten ploffen, lijkt me dat Beatrix nog wel wat andere dingen aan haar hoofd heeft. Maar aan de andere kant leidt het wel weer even af.

Sprakeloos

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 07:33

Volgens mij staat het ook op springen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:24

O jeempie...en ik weet nu nog steeds niet welke partij ik voor ga stemmen... De stress!
Maar laten we maar wat anders kiezen, zo gelukkig was ik niet met de plannen dan LPF/CDA/VVD...dat bood niet veel muziek in de toekomst, vrees ik....

Domme lui eigenlijk ook die haantjes van de LPF...krijg je zo'n kans om werkelijk wat te betekenen in dit land, ga je rollend over straat als egp-trippers....tsssss.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:37

Ohhjeej, ik zag het al aankomen.. Nou, als ik opnieuw moet stemmen word het niet de LPF hoor!!

Ik vond Balkeneinde juist zo'n prettige man om naar te kijken. Echt een kundig persoon als je het mij vraagt! Ik denk dat het CDA word als ik opnieuw moet kiezen..

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:38

Ja, ik denk ook dat het niet lang duurt voordat het kabinet valt.
Wat alleen wel jammer is, is dat Volkert van der G. dan toch nog zijn zin krijgt, want ik denk niet dat het volk nog vertrouwen heeft in de LPF en dan komt die partij toch niet in de regering en dat was wellicht zijn bedoeling.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:39

Ik mag niet stemmen. Ben geen nederlander, maar een medelander. Als het mocht zoui k op de CDA stemmen, had iki bij de afgelopen verkiezingen ook al in gedachte.

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:43

Wat een rotzooi die LPF ik weet zeker dat dat niet lang goed gaat. Jammer vind dat we nu wel een goede minister hebben. Lachen
Bij een nieuwe verkiezing gaan denk ik wel veel mesne weer op de pvda stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:46

Ik HOOP dat het vandaag valt. Gezien de termijnen die er dan voor staan (40 dagen voor de kandidaatstelling en dan 45 voor verkiezingen meen ik) zullen we dan half januari weer naar de stemmachine mogen.
G**zijdank!!!!
Ik hoop dat iedereen die vorige keer LPF gestemd heeft nog eens heeeeeeel goed over die keuze na gaat denken. Een stelletje nieuwkomers kan niet zomaar gaan regeren als ze van geen toeten of blazen weten, en hun interne organisatie niet eens rond kunnen krijgen. Pim zou zich omdraaien in z'n graf als íe wist wat er allemaal gebeurde....

Ik ga niet weer op de partij stemmen waar ik altijd op stem, om de doodeenvoudige reden dat ik vind dat er ook niet fatsoenlijk oppositie gevoerd wordt op dit moment. Mijn stem gaat naar Harry Potter, ik vind dat hij het ontzettend goed doet. Voor het eerst van m'n leven ga ik CDA stemmen, en ik kom er nog voor uit ook... Haha!

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:50

Marije_jiplover schreef:
Ja, ik denk ook dat het niet lang duurt voordat het kabinet valt.
Wat alleen wel jammer is, is dat Volkert van der G. dan toch nog zijn zin krijgt, want ik denk niet dat het volk nog vertrouwen heeft in de LPF en dan komt die partij toch niet in de regering en dat was wellicht zijn bedoeling.


Weet je waar Vlkerk het daar deed? Volgens mij niet, hij wou niet dat de nersten fokken weer legaal werd en Pim wou dat onmiddelijk weer legaal maken er zat verder dus niet echt wat politiek's achter. Scheve mond

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:51

Ik wou net hetzelfde topic plaatsen, maar ik ben weer te laat uit mijn bed zo te zien.... Dromen Gaaaap

Ik denk zeker wel dat het kabinet vandaag gaat vallen, het is echt een puinhoop.. Ik denk niet dat de eisen van Balkenende ingewilligd zullen worden, zeker niet dat er een leider gekozen gaat worden waar iedereen achter staat, die ruiziezoekers van de LPF gaan zullen het er toch wel weer niet mee eens zijn....

Wel een nare timing trouwens, zo net na de uitvaart van prins Claus.

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:52

Sonja schreef:
Voor het eerst van m'n leven ga ik CDA stemmen, en ik kom er nog voor uit ook... Haha!


Mij idee!! Ik stemde altijd VVD, maar ook die hoor je niet..

Ik ga ( mocht het zover komen ) op de CDA stemmen.. Heb ik nog niet gedaan, maar Balkeneinde weet waar hij mee bezig is..

Ik hoop dat de PvdA lekker blijft waar ze zitten.. Weer 4 jaar paars lijkt me echt vreselijk!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23315
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:52

Sonja schreef:
Ik HOOP dat het vandaag valt. Gezien de termijnen die er dan voor staan (40 dagen voor de kandidaatstelling en dan 45 voor verkiezingen meen ik) zullen we dan half januari weer naar de stemmachine mogen.
G**zijdank!!!!
Ik hoop dat iedereen die vorige keer LPF gestemd heeft nog eens heeeeeeel goed over die keuze na gaat denken. Een stelletje nieuwkomers kan niet zomaar gaan regeren als ze van geen toeten of blazen weten, en hun interne organisatie niet eens rond kunnen krijgen. Pim zou zich omdraaien in z'n graf als íe wist wat er allemaal gebeurde....



Helemaal mee eens Sonja!!!!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:55

Ik denk dat PVDA geen schijn van kans maakt. De kiezers hebben ze zwaar gestraft (terecht) voor de puinzooi van Paars, en ze hebben nu in de oppositie ook nog niks nuttigs gedaan. Dus waarom zou iemand nu ineens weer PVDA gaat stemmen? Kan het me niet zo goed voorstellen Haha!

Ik denk dat het CDA enorm gaat groeien als er opnieuw gestemd gaat worden. Hoor in m'n omgeving verschillende VVD- en GL-ers die over gaan lopen naar CDA....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 08:55

Dat schijnt ook dat Balkenende gisteravond expres de vergadering heeft opgeschort omdat hij het niet van respect vond getuigen toen direct naar de Koningin te gaan. De premier moet dat binnen 10 uur bij de Koningin melden. Waarschijnlijk wordt het dus helemaal niks meer vandaag, erg weinig kans IMO. Vanmiddag om 4 uur gaat de vergadering verder geloof ik. Ik denk dat ze binnen een uur weer buitenstaan met de mededeling dat het kabinet gevallen is.
Het CDA gaat zeker plaatsen winnen, ik las op NOS.nl dat LPF nog 3 van de 26 zetels zou overhouden. En zelfs dat vind ik nog veel....... Verder krijgen alle andere partijen er een beetje zetels bij. In de opiniepeilingen.

:evaw:

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:00

Idd godzijdank

Ik hoop voor eventjes dat er geen hemel oid na de dood is, want ik vind het ook diep triest als Pim dit allemaal kan zien.

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, als we idd opnieuw gaan stemmen. Ik denk dat het de SP wordt.
JP Balkenende doet het zeker goed, maar is het wel gebruikelijk (of zelfs toegestaan) dat de minister van een afgetreden kabinet opnieuw minister wordt??

זכור

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:03

lis schreef:
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, als we idd opnieuw gaan stemmen. Ik denk dat het de SP wordt.
JP Balkenende doet het zeker goed, maar is het wel gebruikelijk (of zelfs toegestaan) dat de minister van een afgetreden kabinet opnieuw minister wordt??


Volgens mij kan dat wel, wantze kunnen nu heel duidelijk een schuldige aanwijzen voor de vakl van het kabinet. En JP Balkenende heeft daar niets mee te maken, dus volgens mij zou hij gewoon weer premier kunnen worden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:05

Ik ga niet meer voor LPF stemmen, dat zou stom zijn. Ze hebben me wel zo laten barsten, ik zal hun dan ook laten barsten. Ze hadden zich tenMINSTE kunnen gedragen en zo moeilijk is dat niet. De zeikerds! Ja, ik ben behoorlijk pissig op hen. Ik zal maar weer gewoon VVD stemmen zoals ik voorheen altijd heb gedaan. Waar ik echter bang voor ben is na een nieuwe stemming VVD, CDA en PvdA er weer in. En we hebben gezien dat dat niet werkt. VVD en PvdA gaan dan weer zoveel concessies doen aan elkaar, dat ze dan weer niet meer zullen staan waarvoor ze eigenlijk stonden. CDA is iets rechtser geworden, dat wel, maar of dat helpt?

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:19

Ik ben bang dat je gelijk hebt Desiree. Zie de peilingen uit september gedaan door 2Vandaag (ik heb deze al eens eerder geplaatst). Een afbeelding van de laatste peilingen heb ik niet kunnen vinden, maar het schijnt dat de LPF nog maar 3 a 4 zetels over zal houden.

Afbeelding
bron; 2vandaag

Ik zit ook niet te wachten op een kabinet met CDA, VVD en PvdA. Maar wat het dan wel moet worden weet ik niet. Maar voor mij wel een reden om in ieder geval niet op een van deze 3 partijen te stemmen.

זכור

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:30

Ook wordt overwogen om VVD en CDA met 2en verder te laten gaan en deze periode af te maken. Dat lijkt mij dan nog de beste optie.
Overigens hoorde ik net dat Mat Herben opnieuw weer fractieleider moet worden. Mischien valt dit kabinet dan toch niet, als die andere 2 opkrasssen.

De hond is de betere mens

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:39

Desiree schreef:
Ook wordt overwogen om VVD en CDA met 2en verder te laten gaan en deze periode af te maken. Dat lijkt mij dan nog de beste optie.


Dit zou ik inderdaad wel een goede optie vinden, ik heb hiervoor steeds VVD gestemd, en sta nog steeds achter hun standpunten, maar ik moet toch zeggen dat mijn sympathie voor het CDA flink gegroeid is de afgelopen tijd. Zo erg zelfs dat ik nu waarschijnlijk CDA ga stemmen (nog 1 die uit de kast komt Bloos ). Balkenende heeft zich IMO heel goed staande gehouden, en ik sta er dus ook 100% achter mocht hij weer premier worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:44

Ik vind CDA wel de dieren een beetje gruwelijk in de steek laten. het verbod van nertsenfokkerij wordt ingetrokken (hoewel dat eigenlijk alleen zinnig is op europees niveau) en de bioindustriekippen krijgen het niet ruimer en dat laatste vind ik vooral erg jammer.

De hond is de betere mens

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:46

ik vraag me eerlijk gezegd nog af hoe ze dan nog aan die 3 of 4 zetels komen, moeten allemaal ledenvan de club zijn, vermoedelijk Verward

TJa, als het er weer van komt, en het lijkt er wel op: ik ga gewoon weer stemmen wat ik altijd al heb gestemd, ze doen het goed in de oppositie, moeten alleen nog eens leren dat ze groter moeten worden, zieltjes moeten winnen.
Maar ik denk dat ik maar eens lid ga worden, kan ik dat zelf voor mijn rekening nemen Haha!

Overigens is het helemaal niet zo gunstig hoor als de bom barst: het duurt dan weer eeuwen voordat er weer een nieuw kabinanet geïnstalleerd is en ik denk dat je dan gewoon kunt stellen dat er politiek gezien een heel jaar verloren is gegaan...

En tja de LPF:
ik zeg maar zo, ik zeg maar niets Lips are sealed
Maar ik ben niet verbaasd, echt niet Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:47

Nou dat is belachelijk, daar zou het cda juist wat moeten doen, eigenlijk zou ik daar best met balkende enzo over willen praaten ik vind dan zo oneerlijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:55

Tender schreef:
ik denk dat je dan gewoon kunt stellen dat er politiek gezien een heel jaar verloren is gegaan...


HAHAHAHA, grappenmaker! Maakt dat dan zoveel verschil?

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, chocky84, Eefje_Sammy, marygoround, NadjaNadja, ogidni, roucha1, SusanH, YandexBot en 71 bezoekers