Goede beroepskeuzentest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Goede beroepskeuzentest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 22:09

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft of weleens gehoord heeft van een instantie die echt goede beroepskeuzentests doen of persoonlijkheid/psychologisch testen doen?
Ik zit erover te denken te stoppen met mijn huidige opleiding, maar ik zou totaal niet weten wat ik dan moet gaan doen. Er zijn wel een aantal dingen die ik wel interessant vind. Maar ik weet niet wat nu echt mijn passie is, waar ik echt voor wil gaan. Want ik wil niet weer aan een studie beginnen en er na 2 jaar achter komen dat het toch niet helemaal mijn ding is zeg maar..
En misschien komt er wel uit zo'n test dat studeren uberhaupt niet zo mijn ding is en ik bijvoorbeeld beter kan gaan werken (al wil ik wel graag een papiertje op zak om op terug te kunnen vallen)

Op internet zag ik een site die mij wel aansprak ( http://www.loopbaaninzicht.nl/?mid=4 ), verder kreeg ik via google alleen maar online testjes enzo, maar die zijn erg doorzichtig en vaag (begraafplaats beheerder was wel iets voor mij volgens dat ding Verward )

Alvast bedankt!

marleen_88

Re: Goede beroepskeuzentest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:17

De school waar je nu op zit, hoort jou een beroepskeuze test aan te bieden als jij een andere opleiding wilt gaan volgen.

Misschien staat er op. www.123test.nl wat

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:29

Ik heb dat vroeger gedaan bij Octant oid. geen idee of deze instantie nog steeds bestaat, maar je kan het proberen. Was een professioneel iets, moest er ook 2 hele dagen heen, allerlei opgaves maken, vragen beantwoorden etcetc.
Kwamen in principe dezelfde dingen uit als de beroepskeuzetest van randstad destijds...allemaal dingen wara je geen moer aan hebt, althans in moet rollen, wist ik al van mezelf..Gelukkig hoefde ik de test niet zelf te betalen voor iets wat ik al wist, haha.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:01

Ik heb via het CWI twee testen gedaan en die zijn daarna uitgebreid besproken.Omdat ik niet goed wist welke kant ik op wou en nu wel zeker wou zijn of ik de goede kant op zou gaan Lachen.

Ik moet zeggen dat die test me veel inzicht heeft gegeven van wat ik wou..En ook waar ik goed in ben en welke richting daar bij past Lachen

Maar die testen waren me aangeboden via het cwi Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 01:44

[LZP] > [STW]

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:27

Jamy schreef:
Op internet zag ik een site die mij wel aansprak ( http://www.loopbaaninzicht.nl/?mid=4 ), verder kreeg ik via google alleen maar online testjes enzo, maar die zijn erg doorzichtig en vaag (begraafplaats beheerder was wel iets voor mij volgens dat ding Verward )

Ik heb ook véél beroepskeuze testen gedaan. Bij mij kwam er een keer uit dat ik parkeergaragehouder wel een baan voor mij was Huilen van het lachen Op fontys.nl had ik ook een test gedaan. Maar de opleiding die ik ga doen stond op plaats 350 ofzo..maar op plek 20 ofzo stond dat ik ja k weet de naam niet meer eigenlijk iets islamitisch dat je tot zon priester achtig iets wordt opgeleid ofzo?
Ik heb zelf nog geen test gevonden waaruit normale opleidingen gekomen zijn díe écht bij mij passen. Gelukkig wel de opleiding gevonden Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:34

ik heb een test gedaan op fontys.nl dat klopte precies Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:39

ik heb een test bij zo'n bureau aangeboden gekregen via school...
maar ik heb er niks aan gehad... de meeste wijze je toch de richting op waarvan jij al wist dat je het leuk vond Haha!

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:13

ik heb me laten testen bij het waterink instituut in Amsterdam, wel ff een flinke uitgave maar het is wel super hoor. Mn neef had het eerst gedaan en hij is nu vet gelukkig ermee en werkt dus precies in de richting (design) die uit die tests kwam. Ze vertellen je daar zelfs naar welke school je het beste kan gaan Lachen
Ik heb de test zelf ook gedaan en bij mij kwamen er ook vet interessante dingen uit, niet alleen over welke opleiding goed voor je is, maar ook dingen over je persoonlijkheid, en dat klopte ook allemaal precies, echt vet grappig.
Is een hele dag testjes doen enzo maar dan heb je daarna ook wel precies wat goed voor je is.
Succes

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:04

www.carrieretijger.nl hier staat een goede test op! Is gratis. Ook staat er informatie over allerlei beroepen en opleidingen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:15