welk dieet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

welk dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:23

nu ik 'ouder' word merk ik dat ik ook niet meer zo strak in me vel zit. (haha klinkt ook stom voor een 20jarige)

wat is nou de beste manier om 8 kilo af te vallen?

x yvon


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:42

Je levensstijl veranderen! Als je gewoon doorgaat met (ongezond) eten zoals je nu doet en dan even rigoreus lijnt, zal je afvallen maar daarna net zo hard weer aankomen. Lijnen is niks...
Dus: je eetgewoontes omgooien!

Ik eet nu volgens de Methode Montignac en dit bevalt prima. Deze methode bestaat uit twee fases; fase 1 om af te vallen tot je gewone gezonde (streef)gewicht en je lichaam weer 'te laten herstellen' van alle troep die je gegeten hebt. Fase 2 is gezond eten zodat je niks aankomt.

Een kleine samenvatting van het dagelijkse eten in fase 1: VEEEEL eten per maaltijd, (ik eet zo'n 8 boterhammen voor de lunch) niets of iets gezonds tussendoor (zoals een appel of bv nog een broodje) Voornamelijk koolhydratenmaaltijden zonder vet (dus volkorenbrood, muesli, volkorenpasta) maar geen suiker en geraffineerde koolhydraatproducten (zoals witbrood en witte pasta) en 1x per dag een vetmaaltijd zonder koolhydraten (dus gebakken ei met spek maar zonder brood, gewoon warm eten maar zonder aardappelen etc) en veel eiwitten.

In fase 2 mag je de koolhydraten en vetten weer combineren maar blijft suiker en geraffineerd spul nog uit den boze!

Ik doe dit nu zo'n 5 weken en ben 5 kilo afgevallen... met gemak! Ik heb geen honger, geen zin meer in tussendoortjes en snak niet meer naar iets zoets. Het is in het begin een beetje lastig, maar als je eenmaal snapt hoe of wat dan is het gewoon erg logisch en snap je niet meer van jezelf dat je ooit geloofd hebt dat je van caloriebeperkende dieeten dacht af te vallen Lachen Dus: even je erin verdiepen!
Iedereen weet dat gezond eten en niks tussendoor het beste voor je is, maar wat is nou eigenlijk gezond?? Montignac beschrijft exact waarom iets gezond is en waarom het ongezond is, en nog goed beargumenteerd ook Haha!
Zoek maar eens op google.nl dan kom je veel Montignacrecepten en sites tegen, clubs.nl heeft een goede M site waar de methode kort en bondig omschreven wordt.
Montignac rules Lovers
Laatst bijgewerkt door Laura op 08-10-02 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:44

Ik ben niet voor dieten . Vaak kom je daar op de lange termijn alleen maar van aan. Er is maar 1 goede manier nl. gezonder eten, minder (bijna niet) snoepen en meer bewegen (elke dag).
Tot de dag van vandaag hou ik me hier niet aan, dus bij mij mag er ook wel wat af Haha! . Ik moet wel zeggen dat ik sind ik verhuist ben elke dag verder moet fietsen, dat heeft al geholpen. Lekker 3 kg eraf

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:05

VDH: Vreet De Helft.
Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je even nadenkt voordat je iets in je mond stopt buiten de 3 normale maaltijden om. Heb ik dit echt nodig? Is er geen alternatief? Meestal hoef ik dan al niet meer.

Nulla tenaci invia est via

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:05

ik geloof nooit zo in dieten, terwijl ik toch dietist in opleiding ben. Dieten geeft vaak een periode aan dat je wat gaat doen en dat het ook een keer stopt.

Je kunt het beste eerst bij jezelf terade gaan wat er "niet goed" gaat.
Dan pas kun je een voeding samenstellen die bij je past.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:15

Weight Watchers, zweer ik bij! (ik lijk wel zo'n promotor....)

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:26

Weight Watchers, ik zweer er ook bij. Ik ben inmiddels 20 kilo lichter in iets meer dan vier maanden tijd (waar ook nog een vakantie tussen zat waarin ik niet heb gelijnd) en het is echt heel goed vol te houden. Het is niet zo zeer een dieet, maar een verandering van je eetgewoonte. Dat is het allerbelangrijkst, welk dieet je ook volgt.

Overigens heb je voor iedere methode discipline nodig, anders kom je er niet. Een goed dieet is leuk, maar je moet het wel zelf volhouden!

Voor meer info kun je altijd een PB of mail sturen, ik leg je graag uit hoe het in z'n werk gaat!

Groeten,

Marieke

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:57

Ik ben dankzij Marieke22 ( ) bij de Weightwatchers gekomen en ben inmiddels 7 kilo lichter!!
Ik heb nu geleerd om evenwichtig, gezond en gevarieerd te eten, dat is de sleutel tot succesvol afvallen! En op gewicht te blijven!!
Laat je eens informeren door Marieke22, het werkt echt!!!!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:01

Wat houdt Weight Watchers in dan?
Vriendin van me deed het ook wel eens maar geloof dat zij alleen maar uitkwam op minder eten (= slecht!) ipv gezonder eten.. onder het mom van 'dan neem ik straks een Mars die is zoveel punten.. dan eet ik geen vlees vanavond'

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:12

Heb ik lekker niet nodig een dieet. Ik wil juist wat dikker worden , ik ben echt heel dun en ik kan alles eten wat ik wil, echt alles!!

Ik weet weldat mn moeder altijd alle dieten wel probeerde , ook weight watchers en daar was ze heel tevreden over. Maar ze is nooit zo serieus met lijnen . Elke maandag begint ze weer.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:33

Weight Watchers, is dat wat? ik weet idd van die punten...
een banaan is zoveel eetlepels suiker en dus zoveel punten en dan mag je dit en dat niet??

Ik ga gewoon weer beginnen met Fitness en Tai Bo,
Fitness heb ik vroeger een jaar of 2 gedaan, en Tai Bo net 9 lessen toen ik mijn paard kocht ben ik gestopt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:03

Oké, in het kort even hoe de Weight Watchers werkt;

Je werkt met een puntensysteem. Bij elk gewicht hoort een bepaald aantal punten die je per dag mag hebben. Bijvoorbeeld tussen de 60 en 70 kilo mag je 18 punten, tussen de 70 en 80 kilo mag je 20 punten, etc. etc. De bedoeling van Weight Watchers is dat je op een gezonde, en evenwichtige manier leert eten, en dit ook voortzet als je eenmaal op je goede gewicht bent gekomen.

Hoe ga je met die punten om? Elk voedingsmiddel heeft een bepaalde waarde aan punten. Een boterham (wit, bruin, maakt niet uit) is bijvoorbeeld 1 punt. Doe je er kipfilet op bijvoorbeeld, dan moet je daarvoor nog 1/2 punt erbij tellen. Fruit en groenten hoef je niet te tellen, mits je daar "normaal" mee omgaat. Dus bijvoorbeeld drie stuks fruit per dag en een flink bord groenten, dat is dus 0 punten. Je mag eventueel wel snoepen, maar dat moet je wel goed plannen. Het is niet de bedoeling dat je meer dan 14 punten per week aan snoeperij wegeet, want dan werkt het dieet niet goed. Maar je mag bijvoorbeeld wel in het weekend een paar toastjes (of iets dergelijks) als je ze maar gewoon meetelt in je punten, en als het aantal daarvan maar niet boven de 14 uitkomt.

Het voorbeeld van de Mars in plaats van vlees is dus hartstikke fout, want zo werkt het niet. Als je gezonde dingen kiest, veel groente en fruit eet, mag je echt heel veel eten op een dag. Ik heb echt nog niet een keer honger gehad, en op mijn werk staan ze iedere keer verbaasd dat ik zoveel afval, omdat ik toch echt de hele dag door aan het eten ben. Truc is ook om het motortje een beetje aan het lopen te houden. Het beste is om iedere twee uur iets te eten, zo blijft je spijsvertering aan de gang. Als je magere dingen kiest, moet je lichaam goed zijn best doen om daar alle voedingsstoffen uit te halen, dus gaat je spijsvertering goed aan de slag. Neem je bijvoorbeeld een dikke reep chocolade, dan hoeft je lichaam bij wijze van spreke de hele dag niets meer te doen, omdat daar een overschot aan (foute) voedingsstoffen inzit.

Klein voorbeeldje van een standaard dag van mij;

Ontbijt:
2 bruine boterhammen (2 punten)
Kipfilet erop (1 punt voor 2 boterhammen)

Om 10:00 uur:
Liga met melk (3 punten voor 2 koeken)
appel (0 punten)

Lunch:
Vier boterhammen (4 punten)
Rookvlees (1 punt voor 2 boterhammen)
Slankie Smeerkaas (1 punt voor 2 boterhammen)
Salade (0 punten)

Om 15:00 uur:
Vier rijstewafels (2 punten)

Diner:
Biefstukje van 120 gram (3 punten)
Boter om in te bakken (1/2 punt)
Boontjes (0 punten)
Gekookte aardappel 100 gram (1 punt)
Optimel kwark (0% vet) 4 eetlepels (1,5 punt)

Tussendoor kun je, als je honger krijgt, bijvoorbeeld fruit eten, want dat is ook 0 punten. Als je punten overhoudt op een dag, kun je die eventueel sparen voor iets lekkers in het weekend.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik wil nog wel even aangeven dat je, ook bij de Weight Watchers, gewoon ook de nodige discipline nodig hebt om het vol te kunnen houden. Want welk dieet je ook volgt, je kunt nooit doorgaan zoals je gewend was. Dus je zult hoe dan ook af moeten kicken van al die lekkernijen!!

Als iemand nog meer vragen heeft, dan hoor ik het wel. Gisteravond moest ik overigens weer wegen bij de Weight Watchers, en er was weer 0,8 kilo af. Gaat dus nog steeds goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bretsa, C_estmoi, Camino_S, Corelli, CRos95, Danij, Elitedeux, GoogleAdsense, Hjartje, maaikemuis, Marcato, Megane, tinker_sally, VenoSnorlax, YandexBot en 185 bezoekers