Prins claus is overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:43

idd een toespraak. hij kan dat dus echt niet!! maargoed om even on-topic te blijven. ik vind het echt heel erg dat claus is overleden. Hij was echt gaaf.. Met die toespraak over de stropdas etc. maar ik denk wel dat het het beste is voor hem want hij had (denk ik) echt wel veel pijn!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:44

Berdientje schreef:
Nu een toespraak van Balkenende, ik vind het jammer dat Kok er niet meer is, die had het veel beter gekund.
Het was een bijzondere man... 76 jaar en 1 maand... precies.

Ik denk idd ook dat het beter is voor hem, hij kon gewoon bijna niks meer... Het blijft heel triest...

Beter kan ik het niet zeggen, en ben het helemaal eens met Berdientje Scheve mond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:44

Afbeelding
Zijne Koninklijke Hoogheid prins Claus der Nederlanden is vanavond om 19.00 uur in het Academisch Medisch Centrum te Amsterdam overleden. De prins is 76 jaar geworden.
Vandaag nog werd zijn gezondheidstoestand als "broos en kwetsbaar" omschreven door de Rijksvoorlichtingsdienst. Premier Balkenende houdt vanavond een toespraak op tv en radio.

Op Prinsjesdag werd Claus opnieuw in het AMC opgenomen met een infectie aan de luchtwegen. De prins verbleef daarvoor sinds 21 juli in het ziekenhuis. Op 9 augustus kreeg hij een pacemaker. Zijn toestand was 1 september zover vooruitgegaan, dat Claus weer op een gewone kamer kwam, nadat hij afwisselend op de afdeling intensieve zorg en de hartbewaking had gelegen. Voor zijn 76e verjaardag keerde de prins terug op Paleis Huis ten Bosch.

Prins Claus heeft nog net het huwelijk mee kunnen maken van zijn oudste zoon en troonopvolger Willem-Alexander. Tevens heeft hij nog de geboorte mee kunnen maken van zijn eerste kleinkind. De prins was al geruime tijd niet meer aanwezig op officiƫle gelegenheden. Zo reed hij in 2000 voor het laatst mee in de Gouden Koets op prinsjesdag.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:48

op NGC gaat het er 'vreemd' aan toe.
het gaat over lijkontbindingen... wegrottende mensen
en dan komt claus op... beetje euh...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:49

inderdaad erg sneu van Claus.
Ik weet niet of jullie de verspreking van Maartje van Weegen hebben gehoord, die kondigde de toespraak van Balkenende af met 'dit was Premier Lubbers uit, oh nee pardon, premier Balkenende...' vond ik eigenlijk niet kunnen.

Blijf het sneu vinden van Claus, vond het een erg sympathiek figuur.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:50

het is erg voor de familie maar voor de prins was het beter.
Hij heeft nu rust, rust die hij lang niet heeft kunnen vinden.

Lieve prins Claus rust zacht in vrede.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:50

Ik wou , net als precies 5 maanden geleden, even netjes het condeolance register tekenen maar die is zo over belast dat ze er tijdelijk uit liggen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:55

Tja, ik denk dat Maartje van Weegen zich gewoon versprak door alle commotie, zij is ook maar een mens...

Cowgirl, waar vind ik dat register (voor als het weer bereikbaar is)? Op www.rvd.nl en www.koninklijkhuis.nl is (nog) niets te vinden over het overlijden.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:55

het is echt heel erg
maar ik denk dat als hij langer heeft geleeft, hij geen leven zou hebben gehad, met zijn ziektes

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:58

Ben er ook stil van... Echt erg voor de familie en vrienden van Claus... Weet even niet goed wat ik moet zeggen Scheve mond

Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:59

jeetje, die arme man, ik kwam net terug van de bushalte en toen zeiden mijn ouders dat, ik vind het wel sneu maarja, het is beter voor hem, hij leefde meer in het ziekenhuis als wat anders

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 21:59


Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:00

jeetje, die arme man, ik kwam net terug van de bushalte en toen zeiden mijn ouders dat, ik vind het wel sneu maarja, het is beter voor hem, hij leefde meer in het ziekenhuis als wat anders

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:02

ja, heb het ook al gehoord, hij is overleden aan de ziekte van parkinson en longontsteking. Maar die man had ook geen leven meer hoor, heel de tijd ongeveer in het zieken huis. Echt erg. En ook bij mij liepen de rillingen over me rug. Ook zielig voor beatrix en de rest van de familie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:14

Sneu voor zijn nabestaanden. Maar verbaasd ben ik niet. Ik was een film aan het kijken, toen het plots onderbroken werd. Op Yorin geloof ik. Er werd niet meteen vermeld waarom de film onderbroken werd, maar mijn vader dacht meteen aan Prins Claus. En ja hoor. Ach, het is veel beter voor die man, heeft de laatste maanden zo gestunteld met zijn gezondheid...ik vind dat hij het nog lang heeft uitgehouden!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:21

Vind het jammer dat zo'n markante persoonlijkheid is overleden. Maar hij heeft nu eindelijk de rust die hij zo verdiende.

10 jaar geleden zondags met de kermis: Bijlmerramp
vorig jaar kermiszondag: ons hondje werd voor de laatste keer ziek en overleed een paar dagen daarna.
Dit jaar met de kermis: Claus overleden, we waren net de (nieuwe) hond uitlaten en de kermis was stil, wel goed dat ze dat gedaan hebben.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:21

Tsja, het viel te verwachten. Maar toch schrok ik wel even. Bij alle beelden die voorbij kwamen kreeg ik echt kippenvel. Ik denk dat het beter is zo.. Hij heeft een paar zware laatste jaren gehad en ik denk dat hij blij is dat hij nu voor altijd rust heeft. Hij heeft veel voor andere mensen betekend...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:31

Ja eht viel idd te verwachten maar als er 1 man wasmet wie ik graag nog een keer gesproken had dan was hij het wel.
Wat een persoonlijkheid die man!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:35

ach wat sneu voor hem en zijn familie en andere nabestaanden , maar aan de andere kant een erg leuk leven had hij niet meer volgens mij en iedereen gaat een keer dood en 76 vind ik best een mooie leeftij.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:43

Hoor net dat hij woensdag over een week (16 oktober) wordt begraven, in Delft.

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:54

Inderdaad vind heel erg voor het konningshuis..
Vind egt jammer.. maar had wel verwacht.
Trouwens op die stukjes wat was beatrix toen nog jong en knap!
Jeetje mina! Maar vind wel erg.. alle zenders gaan gewoon over Prins Claus.. Verdrietig

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:12

Ik schrok er ook van, en ben er toch wel door ontdaan. Wat ik ontroerend vond waren de oude beelden van hun verloving en toen de kinderen nog jong waren. Daarin zie je een stralend jong paar en een heel gelukkig gezin.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:17

Sneu hoor.. Zielig voor zijn familie, maar waarschijnlijk beter voor hemzelf, hij was al zo lang ziek..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:49

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heel sneu en mocht die man graag. maar waarom elke zender over claus moet gaan. De hele avond door. Die beelden dat hij zijn stropdas afdoet heb ik nu wel genoeg gezien hoor.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:51

ja ik snapte ook niet helemaal waarom 1/7 op onze tv dezelfde beelden uitzenden moesten.