mogen ouders hun kinderen slaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: mogen ouders hun kinderen slaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:49

Pino schreef:
Ik ken een meisje die niet echt hele strenge ouders heeft, maar zodra ze een grote mond geeft of in discussie gaat met die ouders en ze vinden dat ze te ver gaat gaan ze slaan en duwen enzo Frusty sorry maar ik vind dat dat echt niet kan Misselijk , wat moet zo`n kind nou beginnen tegen een volwassen kerel (of vrouw) Verward wat vinden jullie???

Ik vind die mensen neit op een eerlijke manier met hun kind omgaan. Je mag best eens een tik geven maar daar moet wel een goede reden voor zijn. Ik heb het ook nooit eerlijk gevonden als kinderen brutaal werden genoemd als ze opkwamen voor zichzelf. Ze hebben ook helemaal geen respect voor hun kind. LEt op: als ze straks volwassen is, zal ze zich thuis nauwelijks nog laten zien.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 10:04

Tsja ik heb ook heus wel 'ns een tik gehad, nu nog hoor. Maar ik heb wel gemerkt dat als ik ruzie met mijn moeder heb dat ik met mijn handen voor me gezicht sta. Dus zo goed is het nou ook weer niet. Ik zou nooit kinderen slaan. Vind het ook zo onrechtvaardig, je mag geslagen worden maar je mag niet terugslaan Dus je moet maar een klap voor je kop krijgen Verward

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:34

Ik vindt slaan echt een uiting van onmacht. Er zit natuurlijk verschil in slaan en een tik geven. Die tik moet gegeven worden als schrik effect en niet met als doel om te straffen (lees pijn doen).

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:25

Ik ben dus van het slaan afgegaan. Als kind ben ik altijd vreslijk geslagen geweest. Toen Shauni twee was gaf ik haar zo'n harde klap dat ze er een blauw oog aan overhield. Ik ben toen ook hulp gaan zoeken en heb geleerd om het anders op te lossen. Ze krijgt ook een keuze. Als ze vb niet iets wilt doen wat er gevraagt wordt kan ze kiezen: Of het doen, of binnen zitten voor een dagje. Ze kan zelf kiezen. Tja, een grote mond, een waarschuwing, daarna in haar kamertje met de deur open.
Nu moet ik wel zeggen dat de tijden vreslijk veranderd zijn hoor. Vroeger mochten ouders hun kinderen de pleuris slaan en niemand deed er iets aan. Nu als je een kind een tik heeft staat de sociale dienst en de politie aan de deur! Verward Dat noemen ze dan "Child Protection". Kinderen gebruiken dit ook vaker tegenover hun ouders.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:48

als ik ergens niet mee eens ben als ik iets moet doen van mijn mamie krijg ik ook een tik of pakt ze mijn arm en knijpt ze erin. op dat moment vind je dat natuurlijk vreselijk. maar een tik vind ik eigenlijk toch wel kunnen.
behalve als je bijvoorbeeld overblijfmoeder bent wat mij overkwam die mevrouw dacht dat ik 'dikke' tegen haar zij en gaf me een harde klap op mijn wang en ik zat pas in groep 4 en van de schrik moest ik huilen. later bleek dat een meisje dat had gezegd. maar dit vergeet ik nooit meer. dat mijn moeder me soms een tik geeft vind ik kunnen maar een leraar of iemand anders nee dat kan niet vind ik.

sommige uit mijn klas hebben ook een hele grote mond tegen een leraar. en dan denk ik dat zal ik nooit tegen mijn ouders durfen te doen.