Huh? Email op hol?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Huh? Email op hol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 14:47

Volgens mij slaat mijn Dolfijn Account op hol. Ik krijg het afgelopen uur om de twee minuten dezelfde mail met daarin de volgende tekst;


Het bestand (part0001:bkg3.bmp.scr) dat door jretsema@chello.nl verstuurd werd bevatte een virus.
Het volgende virus is gevonden: Win32/Bugbear.A@mm
Het virus kon niet worden verwijderd.
Het hele bestand is door Solcon verwijderd met RAV AntiVirus.
Meer informatie over deze dienst vindt u op
http://www.solcon.net/index.php?p=59

This mail was sent to you, because a virus was found in an e-mail that was sent to one of our customers.
Follow the link for more information in english.

Solcon Internetdiensten B.V.
Postbus 127, 8250 AC Dronten
web: http://www.solcon.net
mail: info@solcon.nl
tel: 0321-385600

Registered version for unlimited domains.

De mail waarover gesproken wordt heb ik inderdaad gehad, maar heb ik ongeopend verwijderd, dus volgens mij heb ik geen kans op een virus.

Erg vreemd dit. Heeft iemand anders dit ook?


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:01

Bij ons op het werken sloegen gisteren alle printers op hol.
Ook het bugbear virus. Bij mijn vriend op het werk ook trouwens.
De bijgaande tekst is willekeurig gekozen.
Je zou voor de zekerheid even een virusscanner over je computer laten gaan. Zal wel niet maar je weet maar nooit.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 15:07

Hmm, vreemd dus.

Mailtjes gaan nog steeds door overigens; heb er inmiddels al vijftig. Toch maar even de helpdesk bellen (ben op mijn werk!!)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:19

bugbear virus. leuk. even nieuwe virusscan update downloaden.

Amor Vincit Omnia

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:19


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 15:22

Dank! Heb de Helpdesk net al gebeld en ze kijken er even naar. Ben benieuwd!

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:24

Volgens onze systeembeheerder is er inderdaad weer een nieuw virus dat rondgaat. Op mijn werk kregen we gisteren ineens allemaal maffe mailtjes binnen met vage bijlages (boodschappenlijstjes, kleurplaten, bijbelteksten Verward ) en inmiddels zijn de virusscanners maar weer eens nagekeken. Op mijn Dolfijn-mail kreeg ik vanmorgen één raar mailtje, met een virus erin dus, die heb ik weggegooid en daarna kreeg ik geen rare meldingen meer. Heeft de helpdesk je nog kunnen helpen?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 15:30

Nee, de Helpdesk kan er niets mee omdat dit een internet-account is. Volgens de Helpdesk heb ik verder geen kans gelopen om daadwerkelijk besmet te worden met het virus, omdat ik het betreffende mailtje niet geopend heb en direct heb weggegooid.

Nou ja, het zal wel. 't Is alleen een beetje lastig omdat die waarschuwingsmail maar binnen blijft stromen iedere twee minuten. Dat wordt wat na het weekend, als ik mijn e-mail weer open....

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 15:53

Wellicht kan een mailtje aan Dolfijn zelf de schade wat beperken. Er staat ergens een emailadres van de postmaster op. Natuurlijk weet ik niet of dat direct gelezen wordt, maar het is het proberen waard. En anders zit je box op een gegeven moment toch vol, dus dan houdt de stroom vanzelf op.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 16:01

Er is al een mail naar de Dolfijn-helpdesk onderweg. Ook een mail gestuurd naar de afzender van al die berichten, maar die zegt weer dat IK degene ben die virusmailtjes naar hun klanten (??) verspreid. Erg knap allemaal, maar ik heb helemaal niemand een mailtje gestuurd.

Nou, ik ga zo naar huis, en open dan vervolgens twee dagen e-mail dus niet. Ben benieuwd maandag!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:22

misschien heeft je pc wel een virus waardoor die dat steeds binnenhaalt

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:18


Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Afanaisa91, Ashleytjuhh, Balou_k, carina, Eefje_Sammy, Eve_16, idion, Joesje, juval, lukka63, Mirranda, nicole_floor, Pose1, ryukapple, Selina, Siebel, VosjeN, YandexBot en 195 bezoekers