Fc Utrect!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 05:28


Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:26

Voetbal is oorlog Haha! , dat is al jaren zo en dat zal wel altijd zo blijven. Ik denk alleen wel dat er bepaalde grenzen zijn, wat er een paar jaar geleden is gebeurt in Beverwijk kan natuurlijk absoluut niet, voetbal is een sport en geen burgeroorlog die mensen het leven moet kosten.
Wat Utrecht betreft vond ik het nog wel gaan, er zijn volgens mij geen echte gewonden gevallen . En ik vind idd ook dat de ME wel erg provoceerd, door die mensen te gaan lopen slaan en zo. Daar maak je iedereen alleen maar kwader mee. Ik vind ze ook altijd erg uitdagend staan bij de ArenA, als ik daar kom voel ik me soms net alsof ik een misdadiger ben , zo strak als ze iedereen aankijken ,terwijl ik alleen maar naar Ajax kom kijken Haha!
Laatst bijgewerkt door Yvette op 06-10-02 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:38

FEYENOORD !!!!!!!!!!!!!!! ROTTERDAM 4 live Tong uitsteken

neej feyenoord is mn cluppie !!!! en binnekort zit ikke er weer....me geld was ff een beetje op MAAR IK HEB GESPAARD Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 14:42

nikkiemisty schreef:
FEYENOORD !!!!!!!!!!!!!!! ROTTERDAM 4 live Tong uitsteken

neej feyenoord is mn cluppie !!!! en binnekort zit ikke er weer....me geld was ff een beetje op MAAR IK HEB GESPAARD Haha!


Precies! Haha!

Hand in hand kameraden!
Hand in hand, voor Feyenoord 1!
Geen woorden maar daden,
Leve Feyenoord 1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:58

Ohhhh die gast van dat filmpje!!! Ik stond er denk ik een metertje of 10 vanaf, je zag hem echt pijn hebben!
Wat nog leuker was was die J*** die door 6 Me'ers te grazen genomen werd Haha! maakte me dag helemaal goed!

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 13:04

Hehehe, ik kende m al, dat niet alleen, eerder in het seizoen was er een gast in het roze, gozer die al langer bij de Fside loopt, die zich echt voor .. zette door ook te proberen het glas over te springen, resultaat was eigenlijk hetzelfde...

Ze leren t niet he Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 10:31

een beetje late reactie maar ik zat niet op de tribune maar ik zat ik het gebouw van mijn moeder (een soort sky box) en links van ons zaten de polen en rechts van ons de utrechters
ik zag echt alles gebeuren de utrechters waren begonnen met volle bierblikjes gooien van af het begin en toen polen gescoord had gooide de polen met vuurwerk en toen was het vechten. bij de polen gingen gelijk de bivak mutsen naar beneden en de sjaaltjes voor hun gezicht, alles werd heen en weer gegooid vuurwerk (je zou er maar tussen zitten met je kind ) bierblikjes (ik heb ze zelfs nog op een pool zien landen VOL!?!) ik heb ook nog een boormachine?!?!??? heen en weer zien vliegen. de corner vlag het vak van de polen in zien gaan en ook reclame borden. en het aller stomste vond ik nog dat de utrechter hun eigen stadion gingen slopen (de stoeltjes) die heb ik ook nog heen en weer zien vliegen.
toen de ME (eindelijk) kwam durfden ze het vak van de polen niet in alleen bij utrecht. ik heb welgeteld 18! ME bussen gezien heel veel politie te paard ME met honden.
wij waren maar een kwartier eerder weggegaan want ik wou er absoluut niet tussen komen!
ik vond het echt dood eng!!!
ik zal zo ff een foto zoeken omte laten zien waar ik zat het was echt eng!!!

gr. thirza

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 10:45

Afbeelding

ik zat dus waar IK! staat en met utrechters bedoel ik de vechtende utrechters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:12

Jaa, ik had dus ook al gehoord dat het begon met een fles bacardi die naar die polen geslingerd werd.
Maar goed wat stelt zo'n stoeltje nou voor ten opzichte van een medesupporter die bekogeld wordt met vuurwerk????
Ik snap niet dat mensen die stoeltjes belangrijker vinden dan dat er mensen zijn geweest die hun mede supporters verdedigden..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:07

STEN schreef:
ME en alle andere randzaken eromheen worden voldaan door de supporters zelf, dus we vallen er niemand financieel mee lastig.


Jaja, en mijn ramen die het moeten ontgelden, omdat ik toevallig naast het (oosterpark)stadion woonde? Denk niet dat dat bij de entree prijs inzit. Om nog maar te zwijgen over de boompjes, tuintjes en auto's in de buurt.
Ik ben nog steeds een voetbalfan (Ajax, met de paplepel ingegoten), maar kijk er toch even iets anders tegen aan, na 4 jaar naast een stadion te hebben gewoond.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:01

Hmmz, true. Niet aan gedacht, sloop zelf geen auto's of ramen.

Maar valt dit niet onder je verzekering dan? (ken mn polis ook niet uit mn hoofd, maar lijkt mij wel?). Verder zal ik niet gaan zeggen dat je weet waar je gaat wonen, het stadion stond er immers al. Het antwood is nl vrij simpel, zelfs ik kan m bedenken:D

Nee, wat dat soort dingen betreft heb je gelijk.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:06

Echt aso die supporte's ze moeten ander's gewoon voor straf het voetballen ff voor een half jaar staken stelletje debielen.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:09

Misschien wat overtrokken reactie?

99% van de sups komt echt en alleen om naar voetbal te kijken en houden zich niet bezig met de randverschijnselen.

Misschien ook niet zo'n goed voorbeeld, maar zaterdag jl zijn er weer eens mensen beschoten tijdens het stappen... uitgaan dan maar een half jaartje verbieden? Nope, lijkt mij ook niet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:14

99%? Nou dacht het niet he! Echt veel meer, en met het uitgaan gooi je meestal geen ruiten in, vernielen enz.
Met voetbal is er altijd weer wat, en wat denk je dat het kost al die politie enzo?

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:24

45.000 man bij een wedstrijd, 1% is 450... dat zijn er best veel kan ik je melden, en ik gok (uit visuele ervaring) nog teveel om als echte Hooli te bestempelen now a days.

Met uitgaan geen vernielingen? Heb een tijd in een Bar gewerkt, voordat ik daar kwam werken is die hele tent een keer tot aan de grond toe vernield, en er vinden wel vaker vernielingen plaats in het uitgaansleven, maar als er een ruit van een disco in wordt gegooid is het niet interessant voor de media, trust me. Verder wel eens rondgelopen in de buurt van een discotheek, en dan met name een disco voor de wat jongeren onder ons, wel eens groepjes terug zien fietsen naar huis? wedden dat er een aantal mensen een spiegel missen als ze de ochtend erna in hun auto stappen? en dan zal ik niet beginnen over de vechtpartijtjes die vaak genoeg plaatsvinden IN de horecagelegenheden.

Kosten politie, like I said, worden volledig voldaan uit de recettes. Kortom, het kost het Nederlandse volk niets zo'n potje voetbal.

(behalve dan het plaatselijke tuintje, wat ik helaas even vergat in een eerder stadium)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:30

Zo veel 45000 jeetje dan klopt het wel ja, maar wat ik oko wleeens op tv zie is dat er echt 1000 met stene aant gooien zijn enz.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:34

T lijkt al snel meer op TV, echt. 1000 man is echt veel hoor, vergeet niet dat niet alle mensen die je ziet in die groep ook daadwerkelijk een steen gooien he? (die tel ik dus ook niet mee in mn 1%)
Er staan er altijd een paar vooraan, de rest bekijkt het op een afstandje, of staat op de verkeerde plaats op een verkeerd moment.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:36

Had je dat na feyenoord kampion was geworden gezien het leken er echt heel veel te zijn.
Fff vraagje ben jji ook een uhm. stenengooier enzo? Knipoog

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:49

De laatste in dit topic, voor het een slowchat wordt.

Feyenoord kampioen, toen waren er 250.000 man (ongeveer, heb ze niet geteld). 1% is 2500 overigens, maar zoveel waren er niet aan het "rellen". Niet iedere sup is een "stenengooier" you know. Hier kwam zeker iedereen om een feestje te bouwen en niet om te rellen.

Wat er mis is gegaan tijdens de festiviteiten is dat de zogeheten "lijnbaan-jeugd" (absoluut geen feyenoorders, je ziet ze nooit bij wedstrijden) de ME is gaan provoceren. ME, zoals bekend, zijn lekker opgefokt, en staan er eigenlijk op te wachten. Toen ging het "los" en kwamen de charges, hierdoor sloeg de vlam ook over op een groep (echte) Feyenoorders. Gevolg was een chaos, bij veel mensen nog wel bekend.

De lijnbaan-jeugd was inmiddels bezig met het leeghalen van de winkels in de stad, zwarte markt bloeide de dagen na de huldiging aardig op. Tijdens de avond/nacht na het behalen van de UEFA-cup liepen er weer van die figuren rond en hebben ze het weer geprobeerd, dit keer met minder succes.
(de reden voor het niet huldigen is eenieder verder nog wel bekend, dus dit was de enige kans die ze hadden afgelopen jaar)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:53

ook mijn laatste duidelijke uitleg Lachen Moet toch zeggen dat je mijn mening wel wat veranderd heb. 1% is niet veel maar kan toch behoorlijk wat schade aanrichten, en het voor de andere verpesten.
En er gaan natuurlijk ook een heel veel mesne voor het voetbal, mischien dat het juist wel een goede gelegenheid geworden voor mesne die willen vechten om naar het voetbal te komen.

Maar die mesne die herrie schoppen mogen van mij echt heel hard worden aangepakt!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 08:27

STEN schreef:
Hmmz, true. Niet aan gedacht, sloop zelf geen auto's of ramen.

Maar valt dit niet onder je verzekering dan? (ken mn polis ook niet uit mn hoofd, maar lijkt mij wel?). Verder zal ik niet gaan zeggen dat je weet waar je gaat wonen, het stadion stond er immers al. Het antwood is nl vrij simpel, zelfs ik kan m bedenken:D

Nee, wat dat soort dingen betreft heb je gelijk.


Natuurlijk wordt dat door de verzekering betaald, maar o.a door dat soort lui worden de premies natuurlijk ook steeds hoger. En daarbij; het is niet erg fijn om je in je eigen huis angstig te voelen en maar weer met je kind en huisdieren boven en aan de achterkant van het huis te moeten zitten omdat het weer eens raak is.

Overigens heb je denk ik wel gelijk wbt die 1%. Alle echte supporters liepen ook langs mijn huis en dat waren er veel. Die gaan gewoon naar huis, gewonnen of verloren. Het gekke is, dat je aan de uitslag ook niets op kunt maken. Want of er nu gewonnen is of verloren; bij sommige wedstrijden is er gewoon altijd heibel, in groningen zijn dat de wedstrijden tegen Twente, Ajax en Heerenveen.
Ben zo blij dat ik daar niet meer woon!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 10:33

Akke schreef:
Jaa, ik had dus ook al gehoord dat het begon met een fles bacardi die naar die polen geslingerd werd.
Maar goed wat stelt zo'n stoeltje nou voor ten opzichte van een medesupporter die bekogeld wordt met vuurwerk????
Ik snap niet dat mensen die stoeltjes belangrijker vinden dan dat er mensen zijn geweest die hun mede supporters verdedigden..


het was wel maar dat ze gooiden hoor

en die stoeltjes dat deden ze echt niet uit verdediging hoor het was gewoon super stom vind ik maar ja met zo'n stoeltje kan je niet veel mensen verdedigen ik vind het gewoon achterlijk dat je je eigen stadion gaat slopen

en dat vuurwerk gooide ze net zo hard weer terug met een steek vlam eruit ja.

ik bedoel dit niet banketstaaf ofzo maar ik vind het gewoon stom

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:07

Citaat:
Jaja, en mijn ramen die het moeten ontgelden, omdat ik toevallig naast het (oosterpark)stadion woonde? Denk niet dat dat bij de entree prijs inzit. Om nog maar te zwijgen over de boompjes, tuintjes en auto's in de buurt.

Goh, ik heb waarschijnlijk bij je in de buurt gewoond. Op woensdagavond was het altijd lol want dan kon ik mijn auto niet kwijt in de straat (Gorechtkade).
Ik heb hem op het enige vrije plekje gezet dat er nog was en de volgende ochtend hing mijn buitenspiegel (aan de stoep-kant) er los naast en zat er een kras op de motorkap.
Ik ben blij dat ik daar niet meer woon want het was altijd trammelant als er een voetbalwedstrijd was.