Is dit normaal bij een piercing??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:36

Ik heb zelf weinig aan mijn navelpiercing gedaan. Tijdens het douchen maakte ik hem schoon met betadine-shampoo (op advies van de piercing praktijk). Verder goed oppassen dat er geen shampoo of body lotion in komt, want dan krijg je geheid problemen.
Voor de zekerheid even de piercer of huisarts naar laten kijken.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:30

Het doet geen pijn. Op hakken lopen, dát doet me pijn. Doe ik dus ook niet meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:33

Lot schreef:
Het doet geen pijn. Op hakken lopen, dát doet me pijn. Doe ik dus ook niet meer.

Doe ik ook niet! dan gaan mijn enkels naar z'n moer.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:52

Ik heb laatst van iemand gehoord dat sterilon een klein dun laagje dode cellen verzorgt, dus dat het voor een lelijk litteken kan zorgen klinkt dan best logisch.
Ik heb verder geen nuttige tips voor je. Volgens mij kun je het beste even contact opnemen met je huisarts. Overigens klinkt dat gaasje eroverheen als erg logisch... Succes ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:00

Huisartsen hebben toch al zo weinig tijd en komen nauwelijks toe aan patienten. Ik vind het eigenlijk absurd dat ze hun tijd moeten verdoen met mensen die zichzelf opzettelijk verwonden om mooier te willen zijn. Ik vond die tip van die betadine wel een goede, zelf heb ik altijd goede ervaringen met betadine. Ik gebruik het voor mijn paarden en ook voor mezelf. Het bijt ook niet, maar het desinfecteert wel heel goed.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:51

Nogmaals: er werd niet gevraagd om MENINGEN, maar om TIPS.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 14:13

betadine shampoo is altijd goed.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:15

orri schreef:
Ik heb zelf 2 piercings gehad en mijn wenkbrauwpiercing alleen met Sebamed schoongemaakt, nooit met 1 of andere creme.
Mijn lippiercing gewoon spoelen met verdunde listerine.


Ik daarin tegen heb (met mijn wenkkie piercing) wel gewasse met uni cura zeep (moest!!!) en heb ook een zalfje gehad...
Dus?? Verward

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:46

ik heb er ook 1 sinds 3 weken .. en maak hem ( gekgenoeg ) NIET schoon !!! en hij is ( ook gek genoeg ) niet gaan ontsteken en kvoel hem helemaal niet meer !! mij werd het juis afgeraden om hem te gaan schoonmaken .... ( maar daar zijn al de nodige discussies over geweest hier op bokt ) dus reageer daar maar niet meer op !!! Haha!

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:48

Haagsemeid schreef:
Je mag ook geen korte truitjes dragen dan komt er vuil in en als ik het goed heb is antibiotica slecht!! Zwemmen mag btw ook niet hoor dat is moeilijk slecht!

Gewoon terug gaan waar je hem heb laten zetten daar hebben ze zooi voor en dan is het binnen een week weg! Wat ook helpt is kokend water met zout erin...en daarmee even schoonmaken...ik heb geen last gehad maar 2 dagen terug werd het na 2 jaar een beetje rood en het is nu alweer weg!


het water wel laten afkoelen lijkt mij Knipoog Haha!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:04

NIET met ZEEP wassen!!!
zeep is alleen om je handen mee te wassen.
daarna moet je je piercing met een goed ontsmettingsmiddel wassen. het goedkoopste is dan sterellion (ikzelf gebruik meestal pure alcohol)

het beste is om het schoonmaken af te bouwen;
- eerst 3 dagen 3x per dag schoonmaken/ontsmetten en verder er de hele dag niet aanzitten
- dan 3 dagen 2x per dag schoonmaken/ontsmetten en verder weer helemaal niet aan je piercing komen
- daarna 1x per dag schoonmaken totdat het is genezen (en nog steeds alleen aan je piercing komen als je hem schoonmaakt)

als het daarna toch weer gaat onsteken moet je weer beginnen met 3x per dag

ik verschillende piercings bij verschillende piercers laten zetten en heb bij allemaal (ongeveer) dezelfde beschrijving meegekregen voor het schoonmaken en heb eigenlijk nergens last van gehad (is wel een keer gaan ontsteken maar dat was m'n eigen schuld)

succes en als het echt pijn gaat doen moet je naar de piercer terug om hem eruit te laten halen en daarna naar de dokter voor een anders geneesmiddel

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:58

Ik waste mijn navelpiercing ook altijd met Unicura (graad 3) Nergens last van gehad.

Denk je er wel aan om geen broeken met hoge taille te dragen? Dus ook rijbroeken die hoog sluiten? Ik liet vaak bij een broek met hogere taille het knoopje open, zodat het niet kon irriteren.

Daarnaast goed uitspoelen natuurlijk.

Je kan natuurlijk ook altijd even langs je piercer gaan, hij zal je vast raad kunnen geven.

Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:48

Debbie, heb je je piercing ook laten zetten dan bij Skin Art op de amsterdamse straatweg?
Is het jou wel bevallen dan met die zeep en creme?
Het ontsteekt nu trouwens niet meer, het is nog wel een beetje rood.
Het begint ook te jeuken, volgens mijn moeder begint het dan te genezen (een gewoon wondje jeukt ook als het geneest..)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:41

wazzup"]
[quote="Haagsemeid schreef:
Je mag ook geen korte truitjes dragen dan komt er vuil in en als ik het goed heb is antibiotica slecht!! Zwemmen mag btw ook niet hoor dat is moeilijk slecht!

Gewoon terug gaan waar je hem heb laten zetten daar hebben ze zooi voor en dan is het binnen een week weg! Wat ook helpt is kokend water met zout erin...en daarmee even schoonmaken...ik heb geen last gehad maar 2 dagen terug werd het na 2 jaar een beetje rood en het is nu alweer weg!


het water wel laten afkoelen lijkt mij Knipoog Haha!
[/quote]

Haha ja helemaal vergeten Frusty maarja dat komt denk ik omdat het ook wel een beetje logisch is of je moet heeeeeeeel erg blond zijn(ben het zelf ook daarom vergat ik het denk ik te vertelle Haha!)

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:11

Akke schreef:
Debbie, heb je je piercing ook laten zetten dan bij Skin Art op de amsterdamse straatweg?


Jup , en is me prima bevallen.

En sterilon mag je niet op een piercing doen hoor , ja in je neus en oor , maar in navel en wenkbrauw is dat gevaarlijk.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:43

xxxdebbiexxx schreef:
En sterilon mag je niet op een piercing doen hoor , ja in je neus en oor , maar in navel en wenkbrauw is dat gevaarlijk.

hoezo is dat gevaarlijk? het is toch gewoon een ontsmettingmiddel voor wonden?
je mag het niet op gouden sieraden gebruiken omdat het het goud aantast (of was dat met jodium Verward )maar verder is het geen enkel probleem hoor, je moet alleen met je wenkbrauw uit kijken dat het niet in je oog komt maar dat gebeurd niet zo snel

vlindertjuh

Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:23

sterilon prikt onwijs en het is niet goed ofzo

je kan het het beste zoutoplossing erop doen alleen niet met te heet water