Hoorde vandaag dat mijn oma's graf is ontruimd.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Hoorde vandaag dat mijn oma's graf is ontruimd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 16:17

Vanmiddag vertelde mijn moeder dat het graf van mijn oma, haar moeder is ontruimd.
dit had ze van mijn opa, haar vader dus, gehoord.
het bizarre is dat het al in 1993 is weggehaald Verward

Mijn oma is 53 jaar geleden overleden, mijn moeder was toen 14 jaar en in die tijd werd er toen niet over zulke dingen gepraat.
Ook heeft mijn oma nooit een grafsteen gekregen en naarmate ik ouder werd vond ik dat eigenlijk best erg.
Nou zullen jullie misschien denken waarom ben je er niet eerder heengegaan.
Ik wist nooit waar mijn oma begraven lag, ja daar en daar ergens?
maar ja als je dus ouder word dan vind ik het toch wel iets belangrijks.
zeker ook omdat iedereen zegt dat ik zo op mijn oma lijk?
ik zou dus binnenkort met mijn moeder mijn oma's graf gaan opzoeken en bezoeken, dat wilde ik echt heel graag want dat is het enige wat ik van haar heb zeg maar behalve wat foto's.
maar ja dat kan dus niet meer.

Mijn opa is jaren later hertrouwd (met een K*T wijf) en zei is een jaar of wat geleden overleden.
nou moet mijn moeder elke keer met hem mee naar dat graf, hij is 88 ofzo, terwijl ze altijd als vuil is behandeld door dat mens, en hij nou ja liet alles ook maar gebeuren toen.
ze lieten mij ook goed merken dat ik geen echte kleindochter was en als klein kind vind je dat heel erg omdat je niet weet wat je hebt misdaan.

Kortweg ik vind het dus heel schandalig dat hij mijn moeder (en haar broer) daar nooit over heeft ingelicht, het is tenslotte wel hun moeder.
Mijn ma zit maar van ja maar toen (1993 dus) werd daar nog niet over gepraat dus dat geeft niets, nou ik vind het een groot schandaal.
en ik denk dat zei er ook verdrietig over is ook al laat ze het niet merken.
hij kan wat mijn part de boom in (mijn opa).
sorrie hoor maar ik moest het echt even kwijt, ben er gewoon niet lekker van terwijl ik haar nooit heb gekent Huilen


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:16

Nou ik kan je wel begrijpen hoor. en ook moeilijk voor je moeder dat ze telkens met je opa mee moet naar dat graf van die tweede vrouw. Ik weet niet of ik dat wel zou doen, dus echt netjes van haar.
Sterkte verder met alles meid!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:23

Door de verhalen van je moeder blijft je Oma leven hoor. Ik kan me voorstellen dat je het erg vind dat het graf geruimd is, en je geen plekje hebt om naartoe te gaan. Ik zou als ik jou was een plekje zoeken waar jij je heel fijn voelt, een mooi park of zo. En daar dan gaan zitten en denken aan je Oma die je nooit hebt gekend. Maak dat tot haar graf. Een vaste plek om naartoe te gaan, als je al geen echt graf hebt.

Wees blij met de foto's die je van haar hebt. En stel je moeder heel veel vragen over haar....

Je suis Charlie.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 17:31

ja we praten ook wel vaak over mijn oma maar mijn moeder weet ook niet zo veel leuke dingen van haar, haar moeder was altijd ziekelijk en is dus ook op heel jonge leeftijd overleden.
mijn moeder moest toen van school komen en moest het huishouden overnemen incl de zorg voor haar jongere broertje.

ik ben wel blij dat ik als doopnaam de naam van mijn oma heb gekregen, berendina en ik weet dat ze altijd Dina werd genoemd.
helaas kreeg ik ook de naam elisabeth mee, de naam van mijn dat .... mens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, Bloemetje75, GoogleAdsense, minouesmee, MyWishMax en 46 bezoekers