enneagrammen: welk karaktertype ben jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:45

Romkabouter schreef:
Dit kunnen ze niet menen Tong uitsteken
U heeft het meest gescoord voor enneagramtype 9 - "De bemiddelaar".


hahahha, wil je niet bij mij komen werken, ik zoek nog een goede bemiddelaar?

marieke? troost je, ik ook Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 22:47

een goede bemiddelaar is nooit weg op bokt Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:53

Iemand hier heeft mijn oorspronkelijke karaktertype gejat! Haha!

Volgens de test in de link van Vvtjuh ben ik een 5. Heb 'm 2 x gedaan en ik blijf een 5. Terwijl de (officiƫle) test die ik drie jaar geleden deed als resultaat had dat ik zeker GEEN 5 was... Vaaaaaaag. Verward

Ik heb geprobeerd om de homepage op te zoeken van die collega die me destijds die test voorschotelde (hij houdt zich beroepsmatig met dit soort dingen bezig), maar helaas, zijn site blijkt verhuisd te zijn en ik weet de nieuwe URL niet. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Karin op 30-09-02 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:53

Ik ben overigens 8: De Baas:
Citaat:
8. De baas

heel erg beschermend; komt op voor zichzelf en vrienden; vechtlustig; neemt de leiding; houdt van een gevecht. Hij moet de leiding hebben. Openlijke vertoning van woede en kracht; heeft respect voor opponenten die hem durven te weerstaan en te bevechten. Maakt contact door kleine confrontaties. Excessen in het dagelijkse leven: te veel; te laat thuis en te luidruchtig. Kent het effect van eigen gedrag niet, ongeduldig.
Gezonde typen (8) zijn zeer goede leiders, speciaal in de tegenstandersrol. Kunnen goede krachtige medestanders zijn voor anderen; willen de weg vrij maken voor vrienden.


En, zien jullie dat van mij terug op bokt?
Komt wel een beetje aggressief over, als ik het zo lees. Ben ik zo erg Verward

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:02

enneagramtype 3 - "De succesvolle werker". ow wee, dat geloof ik echt niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:04

Nou fijn weer, ben succesvolle werker en de baas, volgens eneagram, daarbij ram als sterrrenbeeld, en voor chinese teken ben ik draak.

ZUcht, daar gaat mijn ego.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:11

Ik ben perfectionist en de baas..moehahaha, lastige baas zal ik zijn Tong uitsteken

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:24

Ik heb bij drie gelijk gescoord?? Verward
De romanticus, de levensgenieter en de bemiddelaar. Ik wist het wel dat ik een beetje vaag was maar dat ik drie types in 1 ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:32

Voor mij is dit dus een soort hocuspocus, veel te globaal allemaal. Net als dat horoscopen altijd zo vaag zijn dat ze op een of andere manier altijd wel kloppen, zo zie ik dit ook. Mensen zijn niet in negen karakters onder te verdelen denk ik, ik geloof daar niet zo in. Dan doe ik liever een PAPI of iets dergelijks dan dit.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:49

Ik ben ook een succesvolle werker en de baas.Dat mag ook wel als je af en toe 70 uur per week werkt.Dat je dan ook echt de baas bent is wel handig want dan kan je lekker ook eens doen waar je zelf zin in hebt tijdens het werk Haha! Wat ik mis is de perfectionist;Ik ben dat zeker ik erger me mateloos als de kantjes eraf gelopen worden. Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:51


Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 00:10

tja, het was bij mij "vragen naar de bekende weg..." Ik blijf een bazig typje kennelijk.... Waar ik deze test ook doe, dit komt eruit... wel grappig.

wat ben ik wel: Haha!
met stip op 1: de Baas!
goede gecombineerde 2e plaats: levensgenieter & succesvolle werker

(das toch een prettige combi, al zeg ik het zelf... (oeps profileer ik mezelf nu op een verkeerde manier.... hahahah))

Wat ben ik niet: Boos!

1: bemiddelaar & romanicus (was bekend....)
2: waarnemer

(goh, t wordt me nu ineens duidelijk waarom ik mezelf niet zie als maatschappelijk werker, waar ik toch in afgestudeerd ben..... )

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

grappig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 00:35

Hoi,

het was al laat... Slapen maar toch ook eens die test gedaan !
grappig hoor...

Ik heb dus gescoord met als hoogste een 9 op 'de perfectionist' , dan een 7 voor 'de bemiddelaar' en een 6 voor 'levensgenieter'...
Vervolgens komen er twee 5-en voor 'de gever' en 'de baas' (da's knap... baas zijn en geven.... Haha! )

nja... vraag me nu nog af of het klopt....

als ik de uitleg lees voor 'perfectionist' kan ik me er in zekere zin in vinden... behalve dat ik moeite zou hebben met 'emotionele uiting' is nieuw voor me Verward stond altijd bekend als zo'n 'open' figuur, misschien wel een ommekeer... ?

wie heeft hier verder ervaring mee of dit ook klopt?

Kan jullie alles vertellen over sterrenbeelden Clown maar dit is helemaal nieuw voor me B)

groetjes Jolanda

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 07:41

Pipo schreef:
Nou fijn weer, ben succesvolle werker en de baas, volgens eneagram, daarbij ram als sterrrenbeeld, en voor chinese teken ben ik draak.
dat is inderdaad geen toeval meer. Tong uitsteken
Citaat:
Voor mij is dit dus een soort hocuspocus, veel te globaal allemaal.
alsof ik mezelf hoor praten voordat ik me er meer in ging verdiepen lov. je hebt nu natuurlijk nog maar een heel oppervlakkig beeld ervan. en misschien als je het wat zou bestuderen dat je er toch wel iets in kan vinden. als ik het goed begrepen heb wordt de waarde van het enneagram ook in de psychologie erkent.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:22

Ik heb voor "de levensgenieter" Haha! en "de bemiddelaar" t zelfde gescoord. Apart. nr 2 en 3 ben ik beslist niet Lachen

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:03

U heeft het meest gescoord voor enneagramtype 3 - "De succesvolle werker"

.3. De succesvolle werker

streelt zijn ego door resultaten en doelen te bereiken. Competitie zoeker. Geobsedeerd door het imago van een van een kampioen met de bijbehorende status. De meester bij openbare vertoningen, nonchalant en zelfverzekerd. Verwart zichzelf met de functie die hij bekleedt. Kan de indruk wekken meer productief te zijn dan hij eigenlijk is.
Gezonde typen (3) kunnen effectieve leiders zijn, goede inpakkers, competente verkopers, leiders van winnende teams. Pling
Laatst bijgewerkt door loulou op 03-10-02 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:12

haha volgens mij ben ik schizo! En Ik manipuleer Verward

vraagt affectie en waardering. Zoekt genegenheid en appreciatie door zich onmisbaar te maken voor een ander. Helpt anderen. Manipuleert. Heeft verschillende persoonlijkheden. Kan explosief zijn. Heeft moeite met ontvangen van hulp en met grenzen te stellen aan de eigen behulpzaamheid.
Gezonde typen (2) zijn werkelijk zorgzaam en behulpzaam.

De rest klopt wel zo`n beetje... maar meerdere persoonlijkheden en manipuleren klopt niet.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:13

1. De perfectionist

is kritisch voor zichzelf en anderen; zeker van een goede oplossing; voelt zich ethisch superieur; maakt zich zorgen om fouten te maken; gebruikt zullen en moeten vaak, ergert zich aan fouten van anderen. Emotionele uiting is moeilijk, ernstige en beheerste houding, is niet gauw tevreden.
Gezonde typen (1) zijn kritisch en slim; de morele helden.


Argh.. samen met Johan Cruyff en Catherine Keijl.. Word je ook niet blij van Scheve mond (en om nog maar niets te zeggen van SP Knipoog )

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:20

heb die test van vvtjuh gedaan... guess what I am! Haha! Een helper/gever.... Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:25

aah Maarten ben jij ook schizo?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:28

maarten?? ken geen Maarten. Ben Purno! Haha!

Ff serieus... kan me wel enigszins vinden in de omschrijving, maar heb niet het idee dat ik manipuleer... Verward (euh.... correct me if I'm wrong people! *LOL* )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:32

Ik ben een romanticus en een levensgenieter, dat kwam er uit. Ik laat me ook nog een uitleg mailen over deze test.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:33

Iedereen heeft wel dingen die hij in voor hem zelf goeie richting probeert te sturen, dus iedereen manipuleert wel eens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:36

vvtjuh schreef:
Iedereen heeft wel dingen die hij in voor hem zelf goeie richting probeert te sturen, dus iedereen manipuleert wel eens.

Ieder mens wil gelukkig worden, en als het nodig is om te sturen en te manipuleren doe je dat. DAt is heel menselijk en kun je iemand ook neit aanrekenen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:41

Manipuleren is heel menselijk, iedereen wil op z'n tijd wel eens iets bij een ander voor elkaar krijgen. Maar ook hier geldt weer: het gaat er niet zozeer om DAT je het doet, maar meer HOE je het doet. Probeer de ander daarbij in zijn of haar waarde te laten.
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-10-02 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt