JAWEL, ze is geboren!!! ook nog een vraagje...

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 09:33

Gisteren was ik even bij mijn vriend. Bij hem op de hoek stond al een tijd een drachtige merrie, ik wist niet van wie ze was. Ze stond echt op ploffen! Ik ging er vaker heen om te kijken hoe het met haar was. Gisteren reed ik erlangs, zag ik wel 6 mensen om het schuilhok staan. Ik ben gewoon brutaal geweest en ernaartoe gelopen. Gewoon gevraagd of ik even nieuwsgierig mocht zijn. Geen probleem. Ze was 's morgens om 11 uur geboren. De nageboorte hing er nog aan en ze waren met man en macht bezig om de merrie te pakken om alles te verzorgen, maar ze was me toch agressief! Extreme duivel Ze wilde natuurlijk het veulen beschermen. Ze hapte naar iedereen die in de buurt kwam. Heb ik daar nog bijna een uur staan helpen! Toen moest ik echt gaan want ik moest zelf nog rijden. Het veulen was het vijfde veulen uit deze merrie, allemaal van de hengst Darco van Zangersheide! Ligt net over de grens bij ons, in Lanaken/Belgie. Sjiek hoor! Ik was helemaal verliefd! Lovers
Zou Tonkie met haar 14 te oud zijn om te laten dekken..... Verward Haha!

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:19

nee hoor 14 kn nog best het zou fijn zij als ze al eerder een veulen heeft gehad en zoniet dan moeten tegen de uitgerekende datum aan haar wat extra in de gaten houden Lachen
ene wel een groninger hengst he????? *LOL*

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 12:10

Hahahaha Nimber, het zijn maar ideeen hoor. Tegen de tijd dat een veulen oud genoeg is om intensief mee te rijden, is Tonkelientje ook al een dagje ouder, dus vandaar die gedachten.... Maar ja, waar moet je naar toe met een merrie met veulen he. We hebben wel een wei maar ik wil niet van de manege weg, aangezien daar alles verzorgd is. Fulltime werken EN een paard zelf onderhouden is moeilijk...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie