collecte dierenbescherming: geef je wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:40

Ook bij ons komen ze nooit langs, als ze dat wel hadden gedaan had de collecte bus van de DB bij ons weer ietsjes zwaarder weggegaan.
Ik ben toen lid geweest van de kinderafdeling.
Ben toen een keer uitgenodigd, daarna niet meer terwijl ik dat wel leuk zou hebben gevonden.
Wat was nou het probleem?
Volgens de begeleiders horen diegene die niet uit die plaats kwamen er niet.
Tja, als je uit een klein gat komt, moet je voor zulke dingen toch altijd uitwijken naar grotere plaatsen en ik hoorde toch echt bij die regio.
Echt heel vaag, maargoed, daar gaat het niet om.

Soms doet de DB wel eens wat goed hoor.

Hoorde toevallig vanmorgen dat de bus chauffeur daar voor werkt oid naar aanleiding dat ik vanochtend een dode kat tegen was gekomen waar ik normaal altijd wacht op de bus.
(Als ik hem weer tegen kom, vraag ik hem echt de oren van zijn hoofd inclusief discussie, maar vanochtend moest ik uitstappen toen we nog bij dat onderwerp waren).

Hij had laatst een hond gered, eigenaar was meegenomen door de politie, zij hadden de hond meegenomen.
Eigenaar had de hond een rot schop gegeven, waardoor hond achterhand niet meer kon gebruiken, oftewel, verlamd was.
Hun hebben de hond anderhalf uur gemasseerd, toen hebben ze de hond op alle 4 de poten neer gezet en op een gegeven moment ging hij zelfs weer lopen.
Zenuw was bekneld.
Hoe het verder was gegaan, weet ik niet, toen moest ik nl uitstappen.

Ook was ik een keer met vriendinnen bij een boer jaren geleden die paarden/pony's had staan en enkele koeien.
Hun (politie en DB) kwamen voor het feit dat er weer eens wat waren uitgebroken en de weg waren opgelopen (niet op dat moment, maar eerder).
Conclusie, beter afzetten en die ene koe moest het touw van zijn nek af, als hij dat niet zelf kon (man was niet helemaal goed, oud en had wat met zn been) moest hij zorgen dat iemand anders het deed (en volgens mij als dat niet binnen zoveel tijd gebeurde, zij iemand inhuurden oid en hij dan moest betalen).

Soms doen ze dus toch nog wel wat goeds, maar vaak heb ik ook verhalen gehoord waarvan ik denk dat het niet zo zou moeten gaan, dat ze hadden moeten ingrijpen ed.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:23

Een familielid van mij heeft rotkreupel bij de schapen. Ze doet er alles aan, maar het is heel moeilijk om weg te krijgen. Als er twee schapen zijn die op de knieën eten staat meteen de db voor de deur. De buren daar zullen echt niet eerst aanbellen hoe het komt dat die schapen er zo bijlopen Boos! .
Ze had ook droge (hoogdrachtige) koeien Koe Koe ingeschaard van haar zwager. 1 ervan had een halster om. Het knelde niet, maar het zat tussen het haar op de neus. Dat was absoluut zielig volgens de db en daarom moest die man het dier vangen om het af te doen. Dat duurde dus een hele tijd. Denk maar niet dat die koe zich zo fijn voelde na een tijdje rond te rennen met een dikke buik. Over dierenleed gesproken .
Dus nog twee voorbeelden van te weinig inzicht in de situatie en te weinig kennis van zaken. En zo weet ik nog wel een verhaal.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:28

ik zou wel geven maar ummmm, ik ben een beetje niet in de goede plaats om iets te kunnen geven tenzij dat je naar US wil komen met je bakje en dan terug gaan Tong uitsteken of je kan het met auk meegeven, die wil toch nog een keer komen hehehe

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:30

ik wil altijd graag geven.
maa ja altijd als die mensen komen dan heb ik geen geld opzak Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:49

Nee, ik geef niet aan de deur. Of het moeten een stel zielige kinderen zijn die heel fanatiek aan het collecteren zijn, dan wil ik nog wel eens wat geven.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:58

*zucht* ik weer.. Scheve mond
Was vandaag onderweg naar een sollicitatie.. 'Mevrouw, bent u ook tegen dierenmishandeling?'
'Nee' Haha! (hoorde niet echt wat hij zei tot ik al voorbij was)

Heb op de terugweg uit schaamte maar wat gegeven, maar meestal betaal ik liever gewoon contributie.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:45

Ik ben het met een aantal standpunten van de dierenbescherming oneens, dus nee ik geef geen geld.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Tigerboy en 124 bezoekers