Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irmaatje

Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 08:15

Vorige week ben ik erachter gekomen dat m'n vriend is vreemdgegaan.
Hij is vreemdgegaan met carnaval, met z'n ex toen zij haar laatste spullen kwam ophalen.
Bleef bij een tong-kus zoals hij het zei.
Ik heb het niet van hem te horen gekregen, maar van haar.

Hij is niet het type dat vreemdgaat. Dat heeft hij altijd gezegt.
Zijn beste vriend waar ik ook veel contact mee heb kende hem ook niet zo.
En dat is echt niet omdat hij het voor hem opneemt.

Hij heeft er echt heel veel spijt van.
Hij zegt dat hij heel veel van m'n houdt en echt met mij verder wil.

Hij heeft het in de 2weken nadat hij is vreemdgegaan meerdere malen willen uitmaken.
Omdat hij er niet mee kon leven dat hij tegen mij loog en was vreemdgegaan.
Ook hier kwam ik vorige week achter.

Z'n ex zegt dat er meer dingen zijn gebeurt en vaker dingen zijn gebeurt.
Hierover weet ik zeker dat ze liegt.

Vergeven heb ik al.
Ik wil echt verder met m'n vriend, maar heeft iemand bruikbare tips om alles wat sneller te vergeten?
Heeft er iemand een goed advies?

Voor de dames die mij kennen, ik zou graag willen dat dit op bokt blijft en dat verder niemand erachter komt.

Chubby

Re: Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:23

Dit vergeet je niet, dit blijft áltijd in je achterhoofd spelen. Zelfs als je hem hebt vergeven..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:23

Als eerste wil ik zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je het aandurft om bij hem te blijven. Het is toch een heel groot stuk vertrouwen dat weg is.

Als je je vertrouwen in je vriend terug wilt krijgen moet je ook niet te verlegen zijn om aan hem dingen te vragen wat jou verder helpt. Als jij dus nodig hebt dat hij expres klef is waar andere mensen bij zijn vraag dan of hij dat wilt doen. Wil je dat hij zijn ex opbelt (luidspreker) en tegen haar zegt dat hij haar niet meer wilt, vraag dat dan ook. Het zijn rare dingen maar kunnen wel helpen. De kleine dingetjes die jij normaal wel zou willen, maar het niet nodig vind om ernaar te vragen zijn nu heel belangrijk. Je komt er zo achter of hij bepaalde dingen (nog) voor jou over heeft, dat geeft vaak een goed beeld van hoe hij over jou denkt.

Bij mijn vriend is ooit iets voorgevallen, waarvan ik dacht dat hij was vreemdgegaan. Hij zei van niet en nu geloof ik hem weer (toen niet). Ik heb hem ook gevraagt om het meisje waar het over ging te laten weten dat hij geen interesse heeft in haar (ze is verliefd op hem). Ookal zou hij dan nog iets kunnen flikken, het geeft mij een beter gevoel. Hierdoor kan je gaan werken aan het vertrouwen.

Probeer ook niet teveel negatief te denken: O, daar heb je zijn ex..hij zal haar nu wel naakt hebben in zijn gedachte (e.d). Denk dan eerder: Ja kijk maar mens, hij is toch van mij! En geef hem dan een extra kroel. Als je positief tegen dingen aankijkt ontvang je vaker positieve dingen terug. Als jou vriend gaat merken dat jij het vertrouwen echt terug wilt hebben, en je laat merken dat je dingen niet meer erg vind (zoals zijn ex tegenkomen)..zal hij zich ook fijner voelen omdat het beter zal gaan tussen jullie.

Het wordt vast een hele klus, maar werk er aan zoveel je kan. Als je er echt voor gaat moet het lukken. Nogmaals; wees niet te verlegen om meer dingen van hem te vragen, dat zul je soms echt nodig hebben. Veel succes!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 08:29

Dankjewel ladyElmira, daar heb ik dus heel veel aan.
Die rare dingen die jij zegt, dat snap ik wel.
Kan ik me wel in vinden.

Hij heeft haar gesmst dat hij geen contact meer met haar wil.

Ik heb alleen nog nooit gedacht: Ik denk dat hij haar nu naakt in zijn gedachte ziet Tong uitsteken

Maar z'n ex tegenkomen, moet nu echt nog niet gebeuren.
In de toekomst zal dat wel weer kunnen, maar nu kan ik haar echt wel schieten.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:41

Haha ja ik maakte maar een voorbeeld. Toch had ik bij mijn vriend echt een veel beter gevoel toen ik merkte dat hij wat meer voor me over had dan normaal. Klef buiten zijn hoefde niet persee, maar alles wat helpt is mooi meegenomen. Ik heb trouwens wel een gesprek gehad met hem. Heb hem verteld dat ik wat meer zal gaan vragen, en gevraagt of hij mee wilde werken. Wilde hij gelukkig en alles is nu langzaam aan weer goed aan het gaan. Veel praten is wel aangeraden, niets meer opkroppen en als je ergens mee zit is het beter als je dat gelijk verteld. Als je alles opkropt en je gooit het er een in 1 keer uit heb je sneller de neiging om het op te geven.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:00

Ik denk dat je als allereerste de woede op zijn ex moet proberen los te laten en te projecteren op degene op wie die woede wel van toepassing is: je vriend! Hij is namelijk degene die gebonden was en zij niet. Op zich heeft zijn ex helemaal niks met jou te maken, maar hij zeker wel!

Ik heb in de situatie gezeten dat ik met een jongen ging, al ongeveer een jaar. En toen kreeg ik van een vriendin te horen dat er een rouwadvertentie in de krant stond met zijn naam en de naam van zijn ex erachter. Toen bleek dat hij alweer 4 weken met zijn ex omscharrelde.

Zoiets maakt zo'n klap op je vertrouwen. Je hebt zo iemand altijd op zijn woord gelooft en nu ga je achterdochtig worden. Zelfs bij de jongen waar ik nu al 11 maanden een relatie mee heb kom ik nog mijn achterdocht die toen is ontstaan tegen.

Ik weet niet of dit al gebeurd is, maar ik zou eens gesprek met je vriend aangaan. En hem heel duidelijk maken op een rustige, maar zeer standvastige manier dat dit eenmalig was en mocht hij het ooit weer doen dat het dan definitief over is. Ik denk dat dat wel je standpunt moet zijn. En verder probeer hem niet teveel te claimen, omdat je hem nu minder vertrouwd. Maar probeer hem los te laten, dan zie je hoeveel vertrouwen hij nog waard is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:46

ik vind het moeilijk, irm.

ik wil niet dat hij jou nogmaals pijn doet !!

zelf heb ik een keer hetzelfde meegemaakt, met de liefde van mijn leven... hij was vreemd geweest, ik had het hem vergeven, zei ik, maar ik kon er niet mee leven.
het vertrouwen was totaal weg, elk smsje en telefoontje dat hij kreeg dacht ik dat zij dat was, uiteindelijk is onze relatie door haar ook stuk gelopen
dat kreng had zijn vrienden tegen me opgestookt, door te zeggen dat ik vreemdging enzo, en sja die eikel geloofde zijn vrienden niet, maar ja het schept geen band zullen we maar zeggen,
uiteindelijk is hij er met dat secreet vandoor gegaan.

hoop dat het bij jouw dus anders gaat Haha!
maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het vertrouwen kapot is, en HIJ moet dat vertrouwen weer opbouwen, de tips die elmira geeft zijn idd goeie

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:51

Ik vindt het knap dat je het wil proberen te vergeven en vergeten.

Echter je bent nu natuurlijk wel erg in je vertrouwen beschaamd, en vertrouwen is heel moeilijk terug te krijgen.

Ik wens je veel sterkte wijsheid en geluk.... Ik zou het niet kunnen denk ik !!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:54

Stel jezelf de vraag: wil jij 50 jaar lang samenleven met hem, met het idee dat hij dit gedaan heeft en het risico dat hij het nog eens doet?

Of gun je jezelf een betere partner?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:18

arno, ik ken toevallig ts en vriend,
ik snap goed dat ze het wil proberen, het is echt geen verkeerde jongen, het is juist een jongen die heeln erg goed bij haar past.
kwestie is het om hem komende tijd te laten bewijzen dat hij hele erge spijt heeft
en dus die ex uit zijn leven te verbannen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:25

Ik vind heel erg afhankelijk van waarom hij vreemd is gegaan. Als hij liefde voelt voor degene met wie hij vreemd is gegaan dan zou ik een punt achter de relatie zetten.

Ik vind het erg kort door de bocht om iemand aan de kant te schoppen door 1 zoen.

Je kan het hem vergeven. Vergeten zal je het niet zo snel. Als je het hem kan vergeven ben je al een heel eind en het vertrouwen zal weer moeten groeien. Wees open naar elkaar!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:27

ik zeg ook niet 'dump m', maar 'denk goed na'
en daar kan uitkomen 'doorgaan of stoppen'

aan haar de keuze

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:08

Als hij echt heeft gezoend met zijn ex, dan zou ik hem gelijk dumpen. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ik zou daar echt niet mee kunnen leven.
Maar goed, jij bent misschien anders, maar ik denk dat je zoiets niet snel vergeet, wat je ook probeerd.

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:17

ik zou dat ook niet kunnen hoor linda1986.. al het vertrouwen is dan gewoon weg.. en het is zijn ex.. daar heeft die ooit wat voor gevoeld..en waarschijnlijk zit dat diep nog wel ergens, want hoe haald die het anders in z'n hoofd om vreemd tegaan.. ik zou hem de deur wijzen.. maar de ts denkt daar anders over en daar heb ik wel respect voor!
succes! hoop voor je dat het goed komt!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:49

Knap dat jullie de relatie nog een kans geven.
Praat erover.

Wel vind ik het triest dat je het van iemand anders hebt moeten horen. En niet van je vriend.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:39

Zou hij het ooit verteld hebben aan TS als het niet uitgekomen was?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:42

Arno8 dat vraag ik me ook af. Vind het sowieso al erg dat de TS het heeft moeten horen van iemand anders!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:49

Hoe kun je nou verder met iemand die zo tegen je liegt? En die je nog steeds niet het hele verhaal heeft verteld?
Hij mag weleens heel goed duidelijk gaan maken dat hij jou waard is, zou ik zo zeggen. Echt letterlijk door het stof, alle contact met die ex verbreken etc...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:00

Hmmm, ik heb geen tips eigenlijk.
Bij mij zou het over zijn, niet omdat ik niet verder zou willen maar omdat de vertrouwen weg is.
Ik zou daar gewoon niet mee kunnen leven.

Daarbij heb je het van andere moeten horen en niet van hem zelf.
Wat nou als jij er niet achter was gekomen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:53

Ik vind het knap van je dat je hem dit vergeven hebt! Maar indd, vergeten doe je het niet. Hoe je het ook went of keert het heeft je vertrouwen in hem beschadigt en hij is degene die er voor moet zorgen dat dit vertrouwen terug komt.

Praat er met elkaar over maar rakel het voorval niet telkens op. Laat hij je maar bewijzen dat je echt de enige voor hem bent. Ga anders lekker een weekendje samen weg, geen contact met anderen alleen even aandacht voor elkaar. Jullie moeten hier samen uitkomen, succes!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:08

Ik zal 1 ding zeggen en daar moet je echt op vertrouwen ! Je gevoel ..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:10

Zoals iemand hier al eerder gezegd heeft, vind ik met iemand 'zomaar' zoenen nog een ander verhaal dan met iemand zoenen waar je gevoel bij hebt!
Ik zou het allebei wel kunnen vergeven, maar met het 1 zou ik wat meer moeite hebben dan met het andere Knipoog

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:19

arno8 schreef:
Stel jezelf de vraag: wil jij 50 jaar lang samenleven met hem, met het idee dat hij dit gedaan heeft en het risico dat hij het nog eens doet?

Je kan het ook anders stellen: wil je iemand geen kans meer geven na een gemaakte fout en hiermee de eventuele komende 50 jaar bij voorbaat in de prullebak gooien?

Ik praat het hiermee niet goed, maar we zijn mensen en mensen maken fouten (met name mannen Tong uitsteken ) en dat iemand dit gedaan heeft wil niet zeggen dat het een 2e keer gebeurt.

Was ie trouwens dronken ofzo? (carnaval)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:25

Ik ben al wat ouder, en heb een hoop meegemaakt.......

Mijn vriend zijn ex slaapt nog wel eens bij hem, hij doet grote moeite dit voor mij te verbergen...... maarja zoals ik al zei, been there done that... dus dat is onmogelijk voor hem.

ik heb hele duidelijke regels gesteld... Ik wil er niet mee geconfronteerd worden, dus als ik bij hem kom moet alles, ook al is het een haar, weg zijn van haar. Als ik er naar vraag dan kan hij er wel vanuit gaan dat ik het antwoord al wel weet, en is het dan niet verstandig om te liegen.

Ik doe er verder niet moeilijk over. Ik weet dat hij heel veel moeite heeft met haar los te laten, goed het doet wel pijn hoor en leuk is anders....

maar door MIJN levenservaring kan ik hier gewoon goed, nuchter mee omgaan. Hij is helemaal blind van mij, dat voel ik, dat weet ik......... maar hij heeft moeite met haar loslaten, en ik weet dat dit vanzelf komt.... hij is op een dag vanzelf genoeg vent om een keuze te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:26

Kiwiko: Slapen of slapen? Bloos