Waarom kan ik het niet gewoon uitmaken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meikevdv

Waarom kan ik het niet gewoon uitmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:23

Tussen mijn vriend&ik gaat het de laatste tijd niet echt goed. We hebben niet veel ruzie ofzo, maar ik krijg meer het gevoel alsof hij mijn maatje wordt. Die gevoelens die er in het begin waren als ik tegen hem aanzat of hem kusde zijn eigenlijk helemaal weg, ik begin hem als iemand te bezien waarmee ik veel lol mee kan hebben en waar ik alles tegen kan zeggen etc. maar ik ben gewoon niet verliefd. Maar ik KAN het gewoon niet uitmaken, ik snap er niets van, soms ben ik klaar om het te doen maar krijg ik het er gewoon niet uit, ik weet niet waar ik bang voor ben maar ik durf het echt niet. Nu beginnen mensen te zeggen, zorg gewoon dt hij het uitmaakt maat zoiets zou ik nooit willen doen. want pijn wil ik hem niet doen.
lekker lastig dit...wat te doen Bloos ?

Daisies

Re: Waarom kan ik het niet gewoon uitmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:25

Het uitmaken. zo bedrieg je jezelf, en hem.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:27

Je houdt hem nu flink aan het lijntje. Blijkbaar weten al veel mensen dat je het uit wilt maken, behalve de persoon in kwestie zelf.

Bedenk eens hoe jij je zou voelen als hij het al maanden wilt uitmaken.

Gewoon vanavond langsgaan en gelijk zeggen, niet er omheen gaan draaien.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:20

Met de anderen hier eens, zeker als al meerdere mensen het weten maar hij zelf nog niet. Dan wordt de kans dat ie het van anderen hoort, steeds groter en daarmee kwets je hem nog meer... En kwetsen, dat doe je toch wel, want als hij nog wel gevoelens heeft voor jou dan is het pijnlijk. Maar dat is geen reden om het maar te laten slepen tot hij er misschien, ooit eens een punt achter zet, voor jou niet leuk en voor hem ook niet, om er dan achter te komen dat ie aan het lijntje gehouden werd... Dus ik zou zeggen, ga vanavond langs en zet er een punt achter Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:18

Het is logisch dat verliefdheid weggaat na een tijdje.
Maar als je het echt zo vind als je verteld zou ik gewoon eerlijk tegen hem zijn

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:21

Ik heb vorige maand de relatie met mijn vriend gebroken na 5 JAAR !
Dit omdat ik hetzelfde gevoel had als jou ....
Ik begon ook dingen te denken als :
Weg wil ik bij hem , maar IK KAN het niet uitmaken !
Zou het beter zijn om flink ruzie te schoppen en dan te breken ??
Nee dus --} Ik ben heel eerlijk geweest , hij smst me af en toe .
En wil me graag zien maar ik --} helaas niet meer Bloos

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:25

l0veevi schreef:
Tussen mijn vriend&ik gaat het de laatste tijd niet echt goed. We hebben niet veel ruzie ofzo, maar ik krijg meer het gevoel alsof hij mijn maatje wordt. Die gevoelens die er in het begin waren als ik tegen hem aanzat of hem kusde zijn eigenlijk helemaal weg, ik begin hem als iemand te bezien waarmee ik veel lol mee kan hebben en waar ik alles tegen kan zeggen etc. maar ik ben gewoon niet verliefd. Maar ik KAN het gewoon niet uitmaken, ik snap er niets van, soms ben ik klaar om het te doen maar krijg ik het er gewoon niet uit, ik weet niet waar ik bang voor ben maar ik durf het echt niet. Nu beginnen mensen te zeggen, zorg gewoon dt hij het uitmaakt maat zoiets zou ik nooit willen doen. want pijn wil ik hem niet doen.
lekker lastig dit...wat te doen Bloos ?

misschien dat de kalverliefde overslaat in houden van Knipoog Wat wil je nou, je hele leven lopen met het kalverliefdegeviel. Geloof me dta ga je niet lukken in een vaste relatie. Kan je nog wel gewoon intimiteit met hem delen of niet?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:27

@ verography :

Goede vraag ...Bij mij was dat namelijk helemaal weg ...

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:28

Hoe voel je je erbij als je met hem zoent bijvoorbeeld? Irriteer je je aan sommige dingen van hem? Wat vind je nou heeeel leuk aan hem? Stel jezelf die vragen en kijk ook wat je erbij voelt. Is dat helemaal niks meer...maak het dan uit! Ik heb ook een tijd een relatie gehad met iemand waar ik niet verliefd op was...dit is uiteindelijk uitgegaan..hij heeft het uitgemaakt en we zijn ook geen vrienden meer. Je gaat onbewust misschien toch niet zo aardig meer doen als je niet meer verliefd bent.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:28

kijk en als de intimiteit echt weg is dan slaat het over in maatje i.p.v. houden van. Als je echt van ieamnd houd voelt het als je maatje waar je alles mee kan doen maar ook gewoon je intimiteit mee kan delen (sjonge jonge, hoe kom ik toch aan deze kennis??? Ben pas 17 Tong uitsteken )

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:33

verography schreef:
kijk en als de intimiteit echt weg is dan slaat het over in maatje i.p.v. houden van. Als je echt van ieamnd houd voelt het als je maatje waar je alles mee kan doen maar ook gewoon je intimiteit mee kan delen (sjonge jonge, hoe kom ik toch aan deze kennis??? Ben pas 17 Tong uitsteken )

En dat kan dus uitdraaien op een kwelling Lachen
Je houd van diegene en wilt hem geen pijn doen !
Dus blijf je erbij ??
Dit heb ik wel langer dan een jaar volgehouden ,
Dit lukt op een gegeven moment echt niet meer ....
Helaas moet je dan [ bovenstaande] vragen aan jezelf stellen En als
het echt helemaal niks meer is :
Niet jezelf [ en hem ] langer kwellen en voor jezelf kiezen !!!

Als je nu al met dit probleem zit , is het over 10 jaar helemaal erg .
Mag ik vragen hoelang je een relatie hebt met deze persoon ??
Je hebt namelijk van die periode's [ na zoveel jaar enz ] waarin je in de gevarenzone zit :
Het relatie-dipje .....

Denk goed na meid Ach gut

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:37

waarom quote je mij? Ik zeg juist dat als je geen intimiteit met elkaar meer wilt/kan delen de TS het beter uit kan maken. Maar als dit wel het geval is, is het dan gewoon niet omgeslagen naar houden van, en dat ze daar aan moet wennen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:46

Neem om te beginnen de volgende keer dat jullie onder 4 ogen samen zijn de tijd om te vragen hoe hij over jullie relatie denkt. Je hoeft echt niet uit het niets te zeggen dat het uit is. Vraag eens hoe hij het de laatste tijd vindt gaan. Zo kunnen jullie beide overleggen en weet je van elkaar hoe je er allebei instaat. Mocht hij ook twijfelen kunnen jullie samen de knoop doorhakken.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:48

verography schreef:
waarom quote je mij? Ik zeg juist dat als je geen intimiteit met elkaar meer wilt/kan delen de TS het beter uit kan maken. Maar als dit wel het geval is, is het dan gewoon niet omgeslagen naar houden van, en dat ze daar aan moet wennen?

Daarom Quote ik je ook !
Vind dat je helemaal gelijk hebt :
Voegde er alleen nog iets aan toe Lachen
Snapt u ....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:59

nightlover schreef:
verography schreef:

Daarom Quote ik je ook !
Vind dat je helemaal gelijk hebt :
Voegde er alleen nog iets aan toe Lachen
Snapt u ....

oh oke. dacht dat ik een fout maakte (wat niet erg is) maar wist niet welke fout Nagelbijten / Gniffelen opgeheldert Lachen

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:24

Ik begrijp je, mijn situatie is wel iets anders, ik en mijn vriend kunnen niet meer met elkaar samen leven en ook niet zonder elkaar samen leven. Pfff en toch niet kunnen uitmaken, begrijp je volkomen, maar gelukkiger word je er niet van hoor Huilen

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:27

Begrijp helemaal hoe je je voelt! heb ook vorige week een punt achter mijn bijna 4 jarige relatie gezet. ontzettend moeilijk!
hij denkt dat ik toch wel weer bij hem terug kom omdat het wel vaker uit is geweest en het steeds weer goed kwam.. Maar ik was 14 jaar en ben nu 18 en wil eigenlijk wel is me eigen leventje leven. Maar je moet er wel echt een punt achter zetten nu hoe moeilijk het ook is! Sterkte ermee!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:25

Lientje schreef:
Ik begrijp je, mijn situatie is wel iets anders, ik en mijn vriend kunnen niet meer met elkaar samen leven en ook niet zonder elkaar samen leven. Pfff en toch niet kunnen uitmaken, begrijp je volkomen, maar gelukkiger word je er niet van hoor Huilen

Heb ook zoiets.. Heb het uitgemaakt zaterdag, hij wil niet met me praten.. Het voelt als iets waar ik nooit een eind aan zal kunnen maken en dat doet veel meer pijn dan ik vind dat ik verdien, ik ben altijd de gene geweest die alles deed voor onze relatie, en dan word ik zo afgedankt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:31

Ik weet dat zoiets lastig is, heb het ook gehad met mijn exvriend

Uitmaken is altijd moeilijk, maar achteraf ben je blij voor jezelf en hij zal achteraf ook blij zijn dat jij het hebt uitgemaakt ipv hem aan het lijntje hebt gehouden.. natuurlijk zal het de eerste weken/maanden moeilijk zijn.. had/heb ik ook nog wel ..

maar geloof me als het eenmaal uit is en als het eenmaal is gezegd voel je je een stuk opgeluchter

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:36

Uitmaken inderdaad. Het aan houden schiet je geen donder mee op.
Daarbij hou je hem inderdaad aan het lijntje.
Wees eerlijk tegenover hem en jezelf.. hoe langer je wacht hoe erger je er tegenop kijkt.
Stel je voor dat hij ineens met bioscoopkaartjes aan komt zetten...dan wijs je hem niet af schat ik. Maar je weet dat hij niet met EEN vriendin gaat maar met jou als ZIJN vriendin.. laat het hem gewoon weten..

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:41

O dit klinkt toch zo bekend.. Echt gewoon alles wat je zegt.
We hebben zo'n lol samen maar voor mijn gevoel is dit meer als vrienden.. En ik heb het hem al gezegd maar ik weet gewoon niet wat ik ermee moet doen, ik ga hem zo missen als het uit is.
Maar wanneer hij mij zoent heb ik zoiets van ja moet dit nou, het kan toch ook wel zonder enz.
Ik weet het gewoon niet Nagelbijten / Gniffelen

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 07:38

Ik heb hiervoor 2 jaar lang een vriend gehad, waar ik 2 jaar lang gewoon stapel verliefd op ben geweest, waar ik eigenlijk beste maatjes mee was EN verliefd op was. Oke na een tijdje ben je niet meer zo verliefd als in het begin, dat gevoel gaat wel een beetje weg dat weet ik maar bij hem was het anders als bij mijn vriend. Die ik trouwens nu ex kan noemen, ik heb het uitgemaakt. Hij is langs gekomen en ik heb het gezegt, hij deed op dat moment een beetje onredelijk maar is daarna terug gekomen om het beter uit te praten, nu willen we vrienden blijven. Lachen

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:25

Mooizo Haha!