Wie heeft er ook last van @home?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Wie heeft er ook last van @home?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 15:49

Nou wij dus, internet heeft gisteravond weer de hele tijd niet gedaan.....
en vanmorgen en vanmiddag lag die er weer uit....
Wie heeft er ook vaak last van???


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:53

Een tijdje terug lag internet er bij ons ook heel lang en vaak uit. Erg irritant! Sindsdien hebben we er geen last meer van gehad.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:21

Wij hebben ook sinds een week @ home. En nergens last van, hij is echt supersnel en doet het altijd

Het leven is een gebakje!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:41

Ik wordt er af en toe stront maar dan ook echt strontziek van! De laatste tijd hele tijd zo'n traag gedoe. De helft van de tijd kom ik niet op internet en nog meer van die wazige dingen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:47

het is idd langzaam maar heeft er niet uitgelegen of nog langzamer geweest gisteren of vandaag, ja gisterenavond een beetje, maar dat kwam omdat mn vader flink wat data erdoorheen aan het proppen was Tong uitsteken

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 17:46

Ja hij deed het net weer niet Boos! Boos! Sizzy wacht maar tot je essent langer hebt dan is het niet meer snel en zal het zeer traag worden....
heel emmen heeft er last van hoorde ik net, maar ze willen er nog niets aan doen, blijkbaar ligt `1 van de servers eruit

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:57

Wat ik me nou afvraag, heeft het ook te maken met de hoeveelheid mensen in een dorp of stad die gebruikt maakt van kabelinternet dat hij sneller of langzamer is?

Het leven is een gebakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:15

Ligt niet aan Emmen hoor, ben ook heel lang bezig geweest internet op te starten en zo vlug als dikke stront.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:56

gisteravond geen last van gehad, qua internetten, wel qua mailen via @home...
af en toe... GRRR... @home lijkt altijd in het weekend te k*tte

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:13

Sizzy schreef:
Wat ik me nou afvraag, heeft het ook te maken met de hoeveelheid mensen in een dorp of stad die gebruikt maakt van kabelinternet dat hij sneller of langzamer is?


ja daar heeft het inderdaad ook mee te maken, al zal je dat in totaal over een stad niet zo snel merken als dat er meer mensen in je straat op een leiding zitten. Dan wordt het nog erger... tja en essent is sowieso heel langzaam terwijl het toch echt een van de snelste hoort te zijn...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:29

ja en da zt die vervelende broer van mij nog eens te unreal tournementen (nieuw werkwoord) en mijn vader is aan het downloaden met gevolg dat ik super langzaam verbinding krijg

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:32

Sypheron"]
[quote="Sizzy schreef:
Wat ik me nou afvraag, heeft het ook te maken met de hoeveelheid mensen in een dorp of stad die gebruikt maakt van kabelinternet dat hij sneller of langzamer is?


ja daar heeft het inderdaad ook mee te maken, al zal je dat in totaal over een stad niet zo snel merken als dat er meer mensen in je straat op een leiding zitten. Dan wordt het nog erger... tja en essent is sowieso heel langzaam terwijl het toch echt een van de snelste hoort te zijn...
[/quote]

Vandaar dat hij dus bij ons echt supersnel is. Ik woon namelijk in een heel klein dorpje waar maar weinig mensen (denk ik) op de kabel zitten.

Het leven is een gebakje!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 19:44

Hier wonen maar 2 man in de buurt waarvan wij 1 zijn, internet was hier erg snel, maar naar een tijdje word het echt @Sloom!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 22:55

Bron: Dagblad van het Noorden

25-09-2002; Emmen - @Home maakt niet waar wat het belooft. De kabelverbinding van haar klanten ligt er regelmatig uit zonder dat de internetprovider daar op de website of telefonisch via de helpdesk uitsluitsel over geeft. Dat kan het ook nauwelijks, omdat het zelf niet weet waar de oorzaak ligt. De helpdesk maakt zich er dan vanaf met een 'we weten van het probleem, er wordt gezocht naar een oplossing". Die oplossing komt niet of is van tijdelijke aard.

Dat is de teneur van de tientallen mails die de multimediaredactie van deze krant ontving na publicatie van het artikel 'Breekband in plaats van breedband', afgelopen zaterdag. Onze conclusie: Noord-Nederland zucht onder het juk van een kabelprovider die zijn werk niet goed doet.

Snel internet, dat willen we allemaal wel. Geen wonder dus dat veel noorderlingen overstapten naar @Home, toen dat haar diensten aanbood. De concurrentie via ADSL begint pas de laatste maanden op gang te komen en de voorsprong die Essent met haar @Home heeft liegt er niet om. Wie echter de reacties leest op de klachten die we afgelopen zaterdag publiceerden kan zich niet aan de indruk onttrekken dat @Home haar hand fors aan het overspelen is.

Natuurlijk, mensen die geen klachten hebben reageren nooit. En misschien is het waar dat procentueel gezien maar een klein deel van de klanten in ernstige mate last heeft van @Home. Essent dient deze mensen wel serieus te nemen en de indruk ontstaat dat dat niet gebeurt. Mensen worden met een kluitje in het riet gestuurd of afgekocht met een terugbetaling van een maand of, erger nog, twee weken abonnement. Daarbij verschuilt @Home zich achter de algemene voorwaarden in plaats van zich wat flexibeler op te stellen.

Ondertussen slaagt de superkabelaar er niet in om iets aan de problemen te doen. In één ding had de woordvoerder afgelopen zaterdag gelijk: het is niet specifiek Emmen, dat last heeft van storingen. Hoewel we expliciet gevraagd hebben om reacties uit de Drentse zuidoosthoek, komen ze uit het hele noorden. Een selectie uit de mails die we de afgelopen dagen ontvangen liegt er niet om:

"Van 25 augustus tot en met 6 september kon ik geen e-mail verzenden. Ik heb geklaagd, geklaagd, geklaagd tot ik er moe van werd. Niets hielp. Zelf een oplossing bedacht en dat is kinderlijk eenvoudig: bel je bank en vraag het abonnementsgeld terug te laten storten. Binnen twee dagen had ik een mail en een brief van de door u genoemde Stefan Uithuisje waarin werd uitgelegd dat er problemen waren. Wel werd mij verteld dat op grond van de Algemene Voorwaarden ik niet het recht had terugstortingen te laten plaatsvinden. Ik heb hem haarfijn verteld dat Essent Kabelcom eerst maar moet zorgen voor deugdelijk internetgebruik, dat is verkoper aan consument verplicht. Na enkele dagen ontving ik bericht dat ik toch het abonnementsgeld moest voldoen maar dat per eerstvolgende incassering er een creditering zou plaatsvinden. Hiermee ben ik akkoord gegaan. Jammer genoeg is in onze wijk ADSL (nog?) niet mogelijk maar anders was de keuze snel gemaakt. Mijn manier van handelen kan natuurlijk door vele anderen worden toegepast. Wellicht dat dat de ogen van @Home zal openen." Teun Juk (Bargeres, Emmen)

Een voorbeeld van de bureaucratie bij @Home: "Ik heb verschillende keren mijn beklag gedaan. Er is toen door @Home toegegeven, dat de problemen door hun veroorzaakt werden. Ik heb hen toen gevraagd om mij terug te bellen, om eventuele tests uit te voeren. Mij werd medegedeeld dat dit niet mocht en ik maar de betaalde helpdesk moest bellen. Ik heb toen op 27 mei 2002 het abonnement opgezegd, per 1 juli. Hierbij wilde ik meteen een afspraak maken om het modem te komen ophalen. Dit was niet mogelijk omdat hun agenda niet verder ging dan veertien dagen. Ik moest voor het modem maar terugbellen, ik heb aangegeven dat ik met vakantie was. Men antwoordde hierop dat ik wel van mijn vakantieadres kon bellen. Ik heb toen op 28 juni teruggebeld en een afspraak voor de 1ste datum die vrij was, namelijk 9 juli, gemaakt. Mij werd wel medegedeeld dat ik deze negen dagen nog moest betalen. Ik ben hier niet op ingegaan, maar heb het bedrag terug laten boeken van juli. Ik heb ook een brief in juli aan de klachtencommissie geschreven, maar tot op heden niets gehoord. Ook over de terugboeking heb ik nog niets gehoord." C. Lubach (Rietlanden, Emmen)

Uit een brief aan @Home: "Wat is dit voor onzin? Ik heb tot drie maal toe melding gedaan bij de telefonische helpdesk. Via internet kon ik u niet bereiken. Bij de helpdesk gaf men ook zonder meer toe dat ik recht zou hebben op compensatie. Het zal u duidelijk zijn dat ik dus met uw reactie geen genoegen neem. Dit is afschepen zonder weerga. Zo voel ik me absoluut niet serieus genomen." Auke Visser (Bargeres, Emmen)

"Twee à drie weken lang kon ik niet of nauwelijks internetten en e-mailen. Na ruim een week was ik het zat en heb de helpdesk maar gebeld. Natuurlijk moest eerst mijn hele configuratie bij langs worden gegaan en mijn opmerking dat het daar beslist niet aan lag hielp niets. Ik heb namelijk een dual-boot met Windows 98 én XP en met beide was niet te internetten en aan mijn instellingen had ik niets veranderd. Om een lang verhaal kort te maken kreeg ik als boodschap: "Meneer het ligt aan uw computer, er is vanuit hier geen probleem". Probeer dan maar eens niet te ontploffen. " Henk Eerkes (Bargeres, Emmen)

"Bij bezoeken aan mijn broer in de wijk Bargeres in Emmen maak ik wel eens gebruik van zijn kabelaansluiting via @Home. Ik heb gemerkt dat je nog beter een telefoonlijn met internet kunt hebben dan de kabel in Emmen. Ongelofelijk, supertraag! Volgens mijn broer is dit een verschijnsel dat al maanden duurt. De oorzaak voor steeds maar trager wordend internet via de kabel is eenvoudig te duiden: kabel is een ring-netwerk, des te meer mensen je er op aansluit, des te trager het wordt." Rudy Brinkman (Noordhorn)

"Naar aanleiding van het artikel in de krant over @Home breekband, wat ik liever @sloom noem, wil ik u graag nog wat andere 'smoezen' van de helpdesk medewerkers laten weten. (?) Nadat het allemaal piekfijn geïnstalleerd was, ging het na drie weken mis. Een storing. Voor mij nieuw en dus meteen het, toen nog gratis, nummer gebeld van de helpdesk. Er was niets aan de hand en ik moest de modem maar even van het stroom halen en na vijf minuten er weer in doen, dan zou het waarschijnlijk wel weer goed zijn. Het was na die vijf minuten nog niet goed en ik heb uiteindelijk een halve dag zonder internet gezeten. Een paar weken later is het weer mis en bel ik weer de helpdesk. Het lag waarschijnlijk aan de UTP-kabel tussen de modem en de pc. Deze moest ik zelf maar even vervangen, dan zou het wel weer goed zijn. Nu is die kabel veertien meter en ligt niet erg makkelijk door het huis. Ik heb echter gezegd dat ik het zou doen en inderdaad, twee dagen later was de verbinding weer op en top. Alleen, ik heb de kabel nooit vervangen." Jan Vos (Assen)

"Ik las op www.troublesathome.nl een verhaal over slechte internetverbinding in Emmen. Ik kan u meedelen dat dit niet alleen in Emmen zo is maar ook in Enschede en omstreken. Ik ben zelf systeembeheerder en kan dus zelf vrij veel achterhalen voordat ik de helpdesk bel. @Home verandert zomaar accountnamen, domeinnamen en het ergste is dat met enige regelmaat de verbinding gewoon helemaal weg is. Mensen bij ons uit de omgeving klagen steen en been, daarom zouden mensen ook lid moeten worden van troubles@home, de gebruikers groep van @Home. Hoe meer leden, des te beter kunnen wij een vuist maken richting @Home dat zich arrogant tegen de klant opstelt. Zelf ben ik ze inmiddels zo zat dat zodra ADSL bij ons geschikt is ik @Home een schop geef." (Arie Kuipers, Enschede)

Overigens heeft @Home ook wel eens een goede dag, getuige het volgende mailtje: "Het is de laatste tijd (lees ca. twee maanden) zo slecht gesteld met de verbinding dat het mij zou verbazen als u dit mailtje daadwerkelijk ontvangt." Raymond van Klinken (centrum Emmen)

Het grootste deel van de reacties, in complete vorm, is elders op de website te vinden. Surf naar De reacties van @Home-klanten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Christina, GoogleAdsense, Happyhealthy, JudithGigi, Kcinarual, Laura1982, MarliesSam, Ufurio4e, Zick_Zack en 44 bezoekers